Yep kreeg zojuist de volgende mail:
Am 24.12. buchen Sie Fernziele 2für1, z.B. New York, Miami oder Dubai.
Reisezeitraum: 01.05. bis 09.06.2011
Reisezeitraum Dubai: 01.05. bis 29.06.2011
Afdrukvoorbeeld
Yep kreeg zojuist de volgende mail:
Am 24.12. buchen Sie Fernziele 2für1, z.B. New York, Miami oder Dubai.
Reisezeitraum: 01.05. bis 09.06.2011
Reisezeitraum Dubai: 01.05. bis 29.06.2011
Hockey en JvdL,
Hartelijk dank voor de tip!
Wij hebben geboekt, 2 tickets Miami voor de prijs van 1!
Mijn man en ik wilden een weekje weg, zonder de kids, periode april/mei.
We wisten nog niet precies hoe en wat, maar deze aanbieding konden we niet laten lopen.
Groet Christa
Ik heb ijverig gepuzzeld en heb de letters bij elkaar. De oplossing is:
meilen machen freude
Dit is de link waar jullie eventueel kunnen mailen. Veel succes allemaal.
http://www.airberlin.com/site/Raffle...NG=deu&&&&&&&&
Komende zomer vlieg ook ik met Air Berlin. Vertrek vrijdag 1 juli vanaf Duesseldorf naar Miami en omgekeerd ruim drie weken later op zondag 24 juli. Alles bij elkaar zo'n 2300 euro voor 3 personen. Acceptabel vond ik. In 2009 kostte de vlucht me ruim € 2800.
Ik vind het nog steeds raar dat je voor je plaatsreservering moet betalen. #-o
Tja, da's dus zo'n verandering waar niemand echt op zit te wachten. Bij een Ryan Air en de oranje vliegers van Stelios kan ik er me nog wat bij voorstellen, op die korte europese vluchten. Maar intercontinentaal ... Call me oldfashioned!
Uiteraard wel de klantenkaart aangeschaft voor €59. Met z'n drietjes "gratis" plaatsreservering maakt het al kostendekkend, maar vooral de extra hoeveelheid bagage (1x 32kg ipv 1x 23kg) vond vooral mijn eegaatje een groot bijkomend voordeel. Er komt vast nog wel een 4e tas of koffer, dat wel, maar voor de eerste drie koffers kan ze weer ouderwets gaan proppen op de dag voor de terugreis!
O ja, vraagje:
Op de APIS-formulieren van Air Berlin wordt gevraagd naar:
>>Redress Number
>>Traveller Number
Heb ik niks ingevuld, geen idee wat dat is. Is ook niet verplicht in te vullen.
Iemand een idee?
(ja, ik weet het, google is m'n vriend ...)
http://img64.imageshack.us/img64/876/airberlinapis.png
Lekker dat jullie geboekt hebben =D> ! Hele redelijke prijs inderdaad; ook wij vliegen 1 juli (maar dan vanaf AMS en naar de andere kant van de USA) :mrgreen: !
In alle eerlijkheid, ik zou ze toch wel meest vergelijken met Ryanair en de Oranje-brigade. Net niet helemaal, maar komt wel in de buurt natuurlijk. Is gewoon basic toestel, met beperkte beenruimte en voor veel extra's moet je betalen. Maar op zich niets mis mee natuurlijk, als de prijs goed is. Dus meegaan met je tijd, dit is de nieuwe toekomst :mrgreen: !
Dat redress nummer heb ik ook al paar keer bij het inchecken of vlucht-gegevens invullen onderdeel gezien, ook onze recente vlucht weer naar de US (met United in dat geval). Je hoeft hier inderdaad niets in te vullen, alleen als je zo'n nummer hebt, staat erbij :-k. Maar alles dus verder goed gegaan. Dat traveller nummer ben ik helemaal nog niet tegengekomen, en heb toch al aardig wat keer gevlogen afgelopen jaar.
Ik heb het voor onze vorige reis eens uitgezocht: Je krijgt een redress number als je je hebt aangemeld bij CBP (Customs and Border Protection) omdat je bijvoorbeeld problemen hebt gehad bij het binnekomen van de VS, veelvuldig wordt gecontroleerd of helemaal niet mag boarden. De volledige info vind je hier.
Wees dus maar blij dat je geen nummer hebt.......[-o<.
@ Michael 66.
Ik heb even op mijn apis formulier gekeken maar daar wordt dat helemaal niet gevraagd.
Kan in het verschil van formulier liggen maar het mijne is in het Duits.
Ik heb zojuist geboekt van 15-6-2011 tot 27-06-2011 dusseldorf - Miami! Voor 516 euro p.p. Ik weet dat er goedkopere tickets zijn maar wij willen per se non-stop vliegen. Jippy!! Ben helemaal happy nu!
Die formulieren kun/moet je invullen online
6foot6.
Bij mij werk heel dat gebeuren niet. Ik neem weer gewoon mijn papieren Apis formulier mee en geef dat ter plekke af.
De juiste nummers zijn wat moeilijk te vinden.
"secure flight" moeten ze toch echt vooraf hebben, met uitsluiting als straf.
De ,in te vullen, postcode is hoofdlettergevoelig
Hieronder staat de tekst van een e-mail die ik kreeg voor mijn boeking in maart
Citaat:
Important Information for U.S. - Secure Flight program
Dear Sir or Madam,
The Secure Flight guideline issued by the US authority responsible for aviation safety (Transport Security Administration, TSA), requires airberlin to record information about passengers at the time of booking. This regulation applies to all bookings: bookings via airberlin.com, a travel agency or an online booking system. Provision of this information is mandatory.
Further information about Secure Flight
Minimum information required:
• Full name (as shown on passport)
• Date of birth
* Passengers who have been mistakenly matched to a name on the watch list are asked to apply for a redress number. This is done under the DHS Travel Redress Inquiry Program (DHS TRIP).
airberlin is required to forward this information to the Transportation Security Administration at least 72 hours prior to departure. If a flight is booked within 72 hours of departure, airberlin will forward the Secure Flight data when the booking is made.
To avoid incurring additional costs and to ensure that passengers can board the aircraft, we request that passengers send us the Secure Flight data at least 96 hours prior to departure.
Important: airberlin reserves the right to refuse carriage to passengers who have not submitted their Secure Flight data.
Bookings via airberlin.com
When bookings are made online via airberlin.com the Secure Flight data can be submitted during the booking process. There is a facility of updating the Secure Flight data at a later stage. However, passengers must ensure that they initially enter the required details at least 96 hours prior to departure.
To do this, re-open the booking on the airberlin website. Click on the link Booking » Flight » Additional services and you will be asked to enter your transaction number, customer reference number and postal code. You can then re-enter the Secure Flight data.
In addition to the Secure Flight data, other Advanced Passenger Information (API) must be submitted, together with an ESTA travel permit if appropriate. Further details are set out below.
Advanced Passenger Information
All airlines are required to collect personal data for their passengers on flights to and/or from the USA. We would advise travellers to provide these API data (API: Advanced Passenger Information) when making their booking in a travel agency / via a tour operator or by entering the data on the form available at www.airberlin.com/sf_en when booking online. There is a standard form for entering Secure Flight and API data online and the information provided on this form can be updated at a later stage by resubmitting it.
API data include:
• First name and surname
• Date of birth and gender
• Passport number
• Country where passport was issued
• Expiry date of passport
• Nationality
• Country of residence
• Temporary address where the passenger will be staying during the visit. The address details must include the house number, street, town/village, the relevant country code and postal / zip code.
Ben benieuwd hoe dat dan moet gaan functioneren.
Volgens mij zijn er zeer veel passagiers die oftewel geen toegang hebben tot internet oftewel niet begrijpen wat daar staat.
Afgelopen mei was het een waar drama om in te checken. Alhoewel er duidelijk gevraagd werd om je papieren Apis formulier van te voren te downloaden en in te vullen zodat er zo weinig mogelijk oponthoud was aan de balies was het opvallend dat meer als de helft nog nooit gehoord had van apis,laat staan een kant en klaar formulier bij zich had.
Die apis formulieren zijn voor alle maatschappijen beschikbaar maar air-berlin is de enige die mij er om vroeg.
Het bewijs van ESTA hoef je niet te tonen maar air-berlin vroeg er toch naar in maart 2010
Ik wil niet meemaken wat er gebeurd als je "secure flight" niet invult maar mischien hebben we lekker veel plaats op onze reis in maart.
Wie weet kunnen we languit over drie stoelen liggen. :mrgreen:
Jammer ,...net voor 6 personen ingevuld.
Heeft iemand al SMS seat reservation gedaan?
Ik kreeg daarnet een kleine vlucht wijziging binnen van WTC, daarin staat dat de terugvlucht van airberlin telefonisch moet worden herbevestigd. Dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan jullie wel? (is voor ons wel de eerste maal met Air Berlin.) dacht eigenlijk dat dit iets van vroeger was.
> U hoeft uw tickets niet aan te passen.
> U dient wel uw terugvlucht telefonisch te herbevestigen bij de airline.
> Voor contactgegevens kunt u hun website raadplegen.
> Controleer voor uw vertrek en ook tijdens uw gehele reis uw reisschema op de actuele vertrektijden.
> Graag ontvangen wij uw ontvangstbericht, wanneer u dit bericht van ons ontvangen heeft.
> Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.
> Met vriendelijke groet,
> World Ticket Center
Hebben wij nog nooit gedaan bij Air Berlin...
Dat is/was alleen nodig bij charters en niet bij lijndiensten. Wellicht is dit een chartervlucht in plaats van een lijndienstvlucht.
Als je weten waarom kan je het beste WTC opbellen en vragen waarom dat is.
Ik heb ook even onze bevestiging van AirBerlin doorgelezen, maar daar staat niets in over herbevestigen van de terugvlucht.
Iemand een idee waar ik een boekingsnummer kan vinden? Ik heb via cheaptickets geboekt, en AB vraagt bij seatchoice om dit nummer....
Als je Air Berlin even belt, NL telefoonnummer 0900 737 8000, kunnen ze je het zo vertellen.
Succes.
Dan kom je aan costums en blijkt voornaam niet te kloppen op je boarding pas. I.p.v. Maria staat er Marion en je hebt dit helemaal niet gezien toen je je tickets boekte.
Het zweet breekt je uit als de strenge douane meneer nee knikt en je teruggestuurd wordt naar Air Berlin.
Ik had mijn CC al in de handen om een nieuw ticket te kopen. Na alle horror verhalen die ik gelezen had was ik ervan overtuigd dat een nieuw ticket de enige oplossing was.
Tot mijn verbazing keek de medewerker van Air Berlin even op mijn kaart en paspoort en kreeg ik zonder enig probleem een boarding pas op de juiste naam.
Hulde voor Air Berlin. :p
Waarschijnlijk is het niet zo'n probleem als de letter maar het zelfde is.. Maar ik zou ook zweten ja :)
Wie had die fout overigens gemaakt?
Geen idee. Mijn papieren stonden op de heenreis op Maria en op de terug reis op Marion.
Ik ben mijn ouders nu steeds meer dankbaar dat ze me Maria,Johanna,Wilhelmina, Agnes,roepnaam Marion genoemd hebben :D.
Werkt zo lekker makkelijk.#-o
Leg dat maar eens uit aan een Amerikaanse douane ambtenaar.
Raar is dat.. in het algemeen wordt de naam voor de hele reis hetzelfde ingeboekt..
Het was gisteren op het vliegveld zo wie zo een zooitje. Computers werkten niet,ze konden niet zien of de reis betaald was. Er moest voor iedereen gebeld worden. Een hele boel gefrustreerde mensen en boze gezichten. De vertrekhal was een verlaten woestijn. Normaal gesproken kun je van alles kopen maar deze keer was er met moeite een kop koffie te krijgen.
Ze bouwen het hele vliegveld om en dat was duidelijk te merken.
Hoe dan ook, ik heb net de bevestigings mail binnen voor volgend jaar van Air Berlin binnen en daar staat zonder meer mijn juiste gegevens op. :)
En jippie de reis voor volgend jaar is alweer geboekt. =D>
Ik denk dat er nog een ander probleem is. Wij mochten bij het verlaten van de US alleen maar een lap top mee nemen in de hand bagage. Er werd streng gecontroleerd en iedereen moest zijn andere bagage inleveren en deze ging op het allerlaatste moment tijdens boarding het ruim in.
We moesten de handbagage openmaken en alles wat geen lap top was werd beschouwt als gewone bagage.
Er was veel gemopper en mensen waren boos omdat toch veelal dure apparatuur zonder meer afgepakt werd en in het ruim gesmeten.
Op een gegeven moment hadden we een dame geheel in tranen. Ze had in de paniek van de controle haar tas afgegeven waar haar paspoort in zat en had geen idee hoe ze nu in Duitsland langs de douane moest komen zonder paspoort.
Nee wij ook niet alhoewel niet zo vaak gevlogen hebben.
Het was zeker geen eenmalige actie maar gewoon vast beleid. Te veel mensen proberen om kilo's extra mee te nemen in vorm van handbagage en liefst in twee of drie tassen per persoon.
De overbins raken verstopt,ruzie tijdens het boarden en extra brandstofkosten voor de air line. Ik ben bang of misschien wel opgelucht dat ze eindelijk een einde maken aan deze waanzin. Een mevrouw probeerde met een gewone huis,tuin en keuken parasol in te checken als handbagage.
Aangezien wij als laatste inchecken omdat onze stoelen aan de uitgang zijn hebben we telkens problemen om onze handbagage kwijt te raken. Onze voorgangers slepen zo veel rotzooi mee dat er voor ons geen plaats meer overblijft. Was ons betreft prima maatregel.
Wat vreemd. Dit heb ik inderdaad ook nog nooit meegemaakt.
Wat je zegt over mensen die veel te veel meeslepen als handbagage, daar zouden ze zeker tegen op moeten treden. Wij hebben ook wel eens iemand alleen gezien met 3 trolleys.
Maar, dat gezegd hebbende, volgens de luchtvaartmaatschappij mogen we p.p. 1 stuks handbagage meenemen (maximaal trolley grootte) PLUS 1 extra ding zoals de laptop of een handtasje. Dus ik zou er niet mee akkoord gaan als ik alleen de laptop mocht meenemen. Waar laat ik dan mijn papieren, medicijnen e.d. Die passen daar echt niet bij.
Ik begrijp een heleboel van het verhaal niet:
Op welke luchthaven vond het plaats?
Van wie moest het?
Ging het echt alleen om camera's of ging het over het gewicht en maat van de handbagage.
In het laatste geval heb ik het ook wel meegemaakt, omdat het een klein vliegtuig was (Embraer) en toen werd alles netjes gelabeld en in een speciale container, die bij de vliegtuigdeur stond verpakt.
Er wordt gesproken over teveel bagage en brandstofbesparing.
Volgens mij gebruikt het vliegtuig evenveel brandstof of je camera in de handbagage of in het ruim zit.
Dure camera's werden zomaar in het ruim gesmeten? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Overigens juich ik het alleen maar toe dat ze eens meer op de hoeveelheid en maten van de handbagage gaan letten.
Knaapje
Het was in Miami, Maatschappij Air Berlin.
Nog nooit geen probleem gehad en ook niet op de heenweg. Alle handbagage werd gewogen. Bij meer dan 6 kilo ( even uit het hoofd gezegd) moest je overgewicht betalen en MOEST als betaalde bagage in het ruim. Toen ik dat weigerde omdat mijn lap top alleen al meer weegt moest het koffertje open en werd er gekeken of er alleen een lap top inzat en geen andere spullen. Iedereen werd geïnspecteerd en het was een heel gedoe met open koffers waar men probeerde spullen uit de handbagage in te stoppen.
Toen we eenmaal aan het boarden waren werd er omgeroepen dat er teveel handbagage was en te weinig plaats in de headbins. Iereen mocht EEN stuks handbagage meenemen.
Weer een hoop gepropt en alle overige tassen en koffertjes gingen via de slurf waar we voor stonden naar buiten waar we konden zien dat er mee gesmeten werd en zo het ruim in. Geen container wel een label en alles ging los het ruim in. Of er binnen een container stond weet ik natuurlijk niet.
Het was geen klein vliegtuig en was niet volledig vol.
Het was zo wie zo een zooitje op het vliegveld zelf. Alle bagage werd handmatig afgevoerd omdat er omgebouwd werd en de terminals verplaatst waren.
Misschien en tijdelijk probleem vanwege de ombouw maar het was allemaal erg verwarrend.
Mede door deze ervaring hebben we besloten volgende keer naar Fort Myers te vliegen.
Hebben we bij aankomst deze keer ook gedaan en binnen een drie kwartiertjes waren we door de douane,hadden we onze koffers en onze auto. Meer een kneutervliegveld in onze lijn.:p
Aha!
Van de site van Airberlin.de
Handgepäck
Aus Gründen der Sicherheit sowie der Bequemlichkeit ist nur ein Handgepäckstück pro Person in der Kabine gestattet. Das Handgepäck darf maximal ein Gewicht von 6 kg (mit Laptop: 8 kg) aufweisen und die Abmessungen dürfen 55 cm x 40 cm x 20 cm nicht überschreiten. Passagiere der airberlin Business Class können ein zweites Handgepäckstück bis max. 6 kg mitnehmen (Ausnahme auf Flügen von/nach USA und Kanada: ein Handgepäckstück
Tja, dan moet je niet klagen in mijn opinie.
Knaapje
Wel verwarring ooit op een Engels vliegveld over Kamphuijs en Kamphuys... hier snappen ze onmiddellijk dat dat 'hetzelfde' is, maar in het buitenland niet. Controleer altijd de namen bij de boeking, reserveringsbevestiging, e-ticket, Esta-aanvraag en dergelijke: exact zoals in het paspoort. Sinds ik in Amerika zakelijke belangen heb, ben ik overal mijn officiële naam Koenraad G Kamphuijs gaan voeren in plaats van Koen Kamphuys.
Dat is wat ik bedoel, bij onze vlucht met Air France is het 1 stuks handbagage PLUS 1 extra dingetje zoals laptop, handtastje e.d. Het staat allemaal duidelijk op de website van AF beschreven.
Overigens heb ik nog wel eens bij een maatschappij gezien dat je 1 stuk handbagage mocht meenemen, de laptop gold dan als 1 stuk en je mocht niks extra's meenemen. Ja, in elk geval bij Virgin-Atlantic wordt de laptop niet genoemd al toegestane extra handbagage en ook niet bij Icelandair.
Ja, en......
Maximum total weight (standard baggage + accessory): 12 kg/26.5 lb
en 1 accessory is
1 accessory (handbag, notebook computer, camera, etc.)
Knaapje
Het lukt me niet om web check-in te doen bij Air Berlin.
Net even gebeld met de klantenservice, klijkt dit nooit te kunnen voor vluchten naar de VS. Is op de Nederlandstalige site verkeerd vertaald ....
Op de Duitstalige site staat:Op de Nederlandstalige hebben ze dat vertaald als:Citaat:
Der Web Check-in wird für alle Zielflughäfen angeboten außer für folgende: USA, Canada .... (etc)
OK, het is duidelijk dat het niet duidelijk is. :)Citaat:
Web check-in wordt voor de volgende aankomstluchthavens aangeboden: Verenigte Staten, Canada ... (etc)
Er staat BEHALVE de USA en Canada...
Het is zelfs zéér duidelijk... toch??