-
Re: Autohuur: usareisen.de
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
stephanie84
geld netjes terug gekregen via credit card
Vreemde geschiedenis. Had je dan geen voucher met een reserveringsnummer? In ieder geval: persoonlijk heb ik goede ervaringen met deze club. Gedoe kan je overal hebben, dus als het éénmalig is, en het probleem is, zoals bij jullie, ook nog eens netjes opgelost, zou ik niet weten waarom je het niet nog eens zou proberen. Succes!
-
ik had alle papieren uitgeprint inclusief de voorwaarden van alle emails die ik van hun heb gehad,en zo netjes in me mapje gedaan voor op vakantie. dat was het dus er was geen reserverings nummer en toen zocht die mevrouw op naam en daar kwam ook niks uit en ook niet op naam van usareisen. maar het prijs veschil is zo groot dat ik toch nog een keer bij hun boek.
bedankt voor je berichtje
-
Citaat:
stephanie84
ik had alle papieren uitgeprint
Tsja, meer kan een mens niet doen. 't Komt vast helemaal goed de volgende keer.
-
Krijg je normaal dan wel een reserveringsnummer etc. toegewezen?
Grz
Ton
-
Ik heb nu 2 keer bij hen een auto van Alamo gereserveerd.
Uiteraard alle papieren meegenomen.
Aan de balie werd alleen naam, picture ID en creditcard gevraagd.
Verder niets.
Sterker nog, vorig jaar in Pensacola lagen de sleutels al klaar in een enveloppe met mijn naam erop.
Trouwens de boeking staat niet op Usareisen, maar op Frosch Touristik, staat in de mails, en die hebben ook een noodnummer in de USA, staat ook in de mails, dus waarom is dat niet gebeld?
Knaapje
-
Wij hebben ook bij usareisen.de een auto geboekt en alles is perfect verlopen.
Ik hoor hier ook alleen maar goede verhalen.
Net als Teleton al zegt.....alles is netjes opgelost, dus ik zou het idd gewoon nog een keer proberen.
Groetjes Patries
-
Citaat:
stephanie84
goedemiddag,
ik heb een vraagje: heb vorig jaar bij usareisen.de een auto geboekt, kom ..............
dank je wel
Zoals de andere ook aangaven heb ik nog nooit problemen gehad met USAreisen.de, ik krijg altijd in de laatste week de vouchers binnen voor de auto.
Als je dit nu komende keer niet krijgt bel ze dan een paar dagen voor de vertrekdatum dan kan alles nog geregeld worden. Volgens mij ben je echter 1 van de eerste die problemen heeft gehad met USAreisen.de en dat is altijd spijtig.
-
Citaat:
Dr. Phlox
Krijg je normaal dan wel een reserveringsnummer etc. toegewezen?
Yip Ton, klopt helemaal. Daarom vond ik het zo vreemd. Je krijgt, normaal gesproken, direkt nadat je hebt geboekt en betaald uitgebreide en duidelijke informatie per mail en op je voucher staat ook een reserveringsnummer. Overigens schrijft *verwijderd* dat hij de voucher kort voor vertrek ontvangt. Dit is voor mij ook weer nieuw; wij hebben de voucher al op 15 juli ontvangen.
Maar kennelijk kan er toch nog iets misgaan bij het ophalen van de auto, al lijkt het een grote uitzondering. Wij melden ons in ieder geval weer vol vertrouwen op 30 november aan de balie van Alamo.......\\:D/
-
Ik ook vrijwel gelijk na boeking:
30 augustus geboekt, 2 september bevestigingsmail met alles erbij en huur ingaande 6 oktober.
Bevestiging duurde iets langer, omdat er een speciale korting op de komende woensdag. Kreeg dus direct een mailtje, dat ze even wachten met doorgeven van de boeking. Scheelde geloof ik EUR 20.
Knaapje
-
Gisteravond was ook de CC en het rijbewijs belangrijker dan de voucher.
En ook wij krijgen de papperassen altijd direct na boeking (en betaling ;-) )
-
Het verschil kan zijn dat ik betaal via de Creditcard, wellicht dat jullie de betaling direct via de bank afhandelen. USAreisen.de kiest er nml. voor om de creditcard pas te belasten vlak voor de reis begint en stuurt dan de papieren op.
-
-
Citaat:
knaapje
Via cc betaald.
Knaapje
Vreemd, ga als ik de boeking voor december maak eens even kijken of ik dan soms iets aankruis dat ik later betaal of zoiets. Anders snap ik niet waar het verschil vandaan komt.
-
Ook aan deze zijde alle keren via de CC.
-
Ik heb ook met cc betaald en gelijk de voucher gekregen.
Nu is het voor mij ook de eerste keer bij USAREISEN en op de voucher staat een accountnummer en mijn naam en natuurlijk een hele lijst met huur gegevens .
Ik neem aan dat dat bij iedereen zo is?
Theo
-
Citaat:
theovg
Ik neem aan dat dat bij iedereen zo is?
Yip, en voor de zekerheid checken we even of die gegevens kloppen. De data van ophalen en retour, de locatie en het type auto zijn de meest kwetsbare gegevens, naast de naam van de huurder. We hebben in al die jaren (sinds 1886;)) één keer meegemaakt dat het verkeerde autotype op de voucher vermeld was bij een boeking. In the old days werden de vouchers nog handmatig ingevuld en gestempeld.......Bij usareisen klopt het tot nu toe altijd!
@ Theo: lekker idee he? We hebben straks vast een flat vol FLorumleden. We rekenen i.i.g. weer op een lekkere kar, een prima condo en dito weer!
-
Bedankt Ton
Ik heb alles nagekeken en het klopt het gaat nu opschieten.
-
Heb net een huurauto geboekt bij USAreisen.de voor de kerstvakantie:
13 dagen Fullsize 4 deurs Super Inclusive Plus pakket voor € 370.60 bij Dollar.
Nog tot 31 oktober 10 % vroegboekkorting en 3 % extra voor boeking online bij Dollar en Alamo.
-
Citaat:
Teleton
. We hebben in al die jaren (sinds 1886;)) één keer meegemaakt dat het verkeerde autotype op de voucher vermeld was bij een boeking.
Welke auto huurde je toen? ;)
-
Voor de mei/zomervakantiegangers, er staat nu op USA Reisen
"Sommer 2010"
Anmietung zwischen
01.04.2010 und 31.10.2010 Voraussichtlich ab dem 18.11.2009 buchbar...
Nog 2 weekjes geduld dus...
-
Mooi zo. We zetten het op de kalender :)
-
Citaat:
cloggie68
Voraussichtlich ab dem 18.11.2009 buchbar...
Nog 2 weekjes geduld dus...
Ze houden natuurlijk een slag om de arm....
Voraussichtlich = verwacht
Dus [-o< met z'n allen :mrgreen:
-
Ze zijn er al (tenminste Alamo en Dollar), de zomerprijzen van 2010 staan op de site van usareisen.
-
Alleen een beetje jammer dat ze de rabbatten gehalveerd hebben voor de vroegboekers :-(
En de prijzen zijn een klein beetje gestegen.
-
Ben bang dat ik de berekening niet helemaal begrijp.:-k
Een 4-door midsize kost € 185,86. deze wil ik van 1 tot 15 mei huren. Dat is dus € 371,72. Echter als ik op berekenen klikt geeft het systeem een basishuurprijs van € 514,00 - totaal 8% korting is dat dan € 472,88?????? :???::???:
-
Ach, troost je, ik kwam voor drie weken een Intermediate SUV (Equinox) uit op zo'n 2700 euro....
Ze moeten nog het e.e.a. herstellen denk ik....
-
Oww, da's pas echt duur! :shock: :smile:
Ik zal het over een aantal dagen nog eens proberen.
-
Ik zat voor 2 weken ook al op ruim 1800 euro... en dat terwijl we hier altijd zo lovend waren over USA reisen.... ik hoop dat ze nog de 'glitches' eruit halen :)
-
Tja, had ik nu toch maar aandelen gekocht van usareisen. :p
Of prijzen ze zich zo uit de markt ? ;)
-
Heb ze net een mail gestuurd probeer te boeken voor april/mei maar de prijzen die hun systeem berekend kloppen niet met de bedragen die ze aangeven in het overzicht
-
Mmm raar inderdaad,
Ik zou voor de PF-chevrolet Suburban per week € 597,10 en per dag € 131,85 kwijt zijn.
En aangezien ik hem 12 dgn nodig heb lijkt het mij dat het bedrag 1x € 597,19 zal zijn en 5x € 131,85 = € 1256,44 (zonder de aangegeven 5% vroegboekkorting en 3% online korting).
Echter de Site berekend in totaal € 1251,30 met alleen vermeld de 3% online korting.....
Ik heb dus ook maar even een mailtje richting Duitsland gestuurd........
Oh ja, let trouwens ook even op welke tijdstippen je invoert mbt het ophalen en terugbrengen. Haal je hem bijv op om 16.00 uur en je voert als "teruggavetijdstip" 16.30 u in, dan wordt er 1 hele dag extra berekend (althans in mijn geval)!!
Edit: Nog geen mailtje terug ontvangen, echter als ik nu de berekening nog eens doe op hun site kom uit op € 1184,37 (maar nog zonder de 5% vroegboekkorting, deze stond er namelijk niet bij vermeld)....... dus men is er mee bezig ;)
-
Toch maar even gebeld met USAreisen.de. Bleek dat men op de hoogte was dat er nog een aantal fouten in de online-boekingen zaten, echter, indien men de boeking toch zou doen werd ALTIJD e.e.a. door hun gecheked en zou alsnog het juiste bedrag afgehouden worden.
Ik hun eigen systeem kwam hij met mijn keuze namelijk uit op € 1123,- in plaats van de € 1184,37 vermeld op hun site.
Hij verwachtte in ieder geval dat de fouten over een paar dagen helemaal verdwenen waren.
Verder, indien men een boeking doet hoger dan € 1000,- zal het bedrag niet direct van de creditcard worden afgehouden doch ongeveer 4 weken voor vertrek......
Edit: Na 15 min nogmaals op de site gekeken en..... nu stond de 5% vroegboekkorting er wel bij, dus nu klopt de prijs van die klasse in ieder geval wel \\:D/
-
Nu is de mietwagen pagina effe helemaal uit de lucht , ik zat te denken ik moet auto hebben voor 13 dagen , maar het tarief per week is goedkoper is het mogelijk om 14 dagen te huren en 1 dag eerder terug te brengen??
-
Mmmm oke, bij mij doet hij het nu in ieder geval weer.....
Enne....volgens mij wel, althans zal hun een zorg zijn dat ze de auto een dag eerder terug komt....
En dan heb JIJ die dag de auto betaald en kunnen ze hem nog eens verhuren die dag, dus extra $$ voor hun ;)
-
Citaat:
Chicco68
Volgens mij wel, althans zal hun een zorg zijn dat ze de auto een dag eerder terug komt....
En dan heb JIJ die dag de auto betaald en kunnen ze hem nog eens verhuren die dag, dus extra $$ voor hun ;)
Lijkt logisch, maar volgens mij lukt het niet. Je hebt immers niet voor de dag betaald, je hebt kwantumkorting gekregen voor een volle week. Heb nu even geen tijd om er dieper in te duiken, maar zo simpel is het niet. Volgens mij kost het je geld als je de auto eerder of later retourneert. 'k zal eens in de kleine lettertjes duiken (tenzij iemand het zo oplepelt...:wink:)
Dat zocht ik: Early Return fee is charged at a rate of $15 per rental.
-
Ik had het toevallig een paar dagen geleden uitgerekend op een ander forum :)
Klopt ja. Het is bijvoorbeeld ook gunstiger om de auto gewoon twee weken te huren dan 13 dagen.
Je betaald wel een Early Return Fee :
Citaat:
Early Return Policy
An Early Return fee is charged at a rate of $15 per rental when a vehicle is returned at least one calendar day early and total daily/weekly charges is less than the initial charged amount.
Rekenvoorbeeld met een Economy:
13 dagen is 1x weektarief + 6 dagen = 390,-
14 dagen is 2x weektarief = 328,-
Tel je bij die 328 euro nog 10 euro voor je Early Return dan ben je nog steeds goedkoper uit..
-
Ik snap de paniek niet helemaal om een half jaar vantevoren je huurauto al te bespreken terwijl de tarieven nog niet helemaal zijn uitgekristalliseerd? Ik heb 2 weken geleden m'n auto voor a.s. maandag geregeld... met vroegboekkorting.
-
wie heeft het over paniek?
-
Nou ik heb geboekt hoor, twee weken meivakantie voor onze 'vertrouwde' Equinox (die trouwens dit jaar vermomd was als Toyota RAV4 V6).... 377 euries... Nu nog een voor opa en oma... die willen ook een Equinox o.i.d.
-
Ik heb dit jaar de auto ook 1 dag eerder terug gebracht omdat de tarieven voor 3 weken beter waren dan voor 2 weken en 6 dagen maar heb niets extra's hoeven te betalen. Ik kreeg gewoon keurig een briefje dat ik niets hoefde te betalen toen ik de auto inleverde.
En als ze wel wat te zeggen hebben daarover dan zetten ze de auto toch gewoon een dag aan de kant. :D
Overigens kan je ook twee boekingen maken van 2x 1 week en de auto dan omruilen op de 7e dag en de andere die dag meenemen, heb je weer een volle tank en je gebruikt die 14e dag dan als omruil dag.