-
Re: Huurauto via Alamo
Als jullie in Orlando landen, mag je zelf een auto uitkiezen, dus is het nooit een probleem.
In Miami wordt een auto aangewezen, maar als ie te klein zou zijn, ga je gewoon terug en zeg je dat hij erg smerig is, dan krijg je vanzelf een andere.
Vraag NOOIT of alles wel zal passen, want dan beginnen ze meteen over een (betaalde) upgrade.
Eric
-
Re: Auto huren
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Marjol
Bij Alamo Orlando hadden ze in ieder geval helemaal geen economy auto's... wij zochten naar het bord "economy" en een medewerker wist ons te vertellen dat we dat bord niet zouden vinden, dat een compact hier gelijk was aan een economy.
Je lijkt wel een beetje gepikeerd. Ik heb alleen jouw stukje gebruikt om aan te geven dat autoverhuurbedrijven de laatste tijd steeds vaker over economy cars beschikken. De gok om een economy te huren en te hopen op een compact of hoger pakt dus steeds vaker minder goed uit. Vandaar mijn advies om vooraf in ieder geval de auto te huren die nodig hebt. Elke upgrade die je krijgt is dan mooi meegenomen. Voor het geld hoef je het niet te laten. De verschillen tussen de klassen onderling zijn marginaal. Als ik de eerste de beste reisgids erbij pak (Hotelplan) dan zie ik dat het verschil tussen een economy 2-deurs en een compact 2-deurs (tarief D) €2 bedraagt. Dat is €14 per week. Daar kun je m.i. niet echt voor sukkelen.
Citaat:
Marjol
En ja, dat met die motor is meer een mannendingetje denk ik, maar ik ben blij dat mijn vriend het met me eens was over het feit dat we voor die ministukjes die wij reden écht geen grote auto nodig hadden.
Als je niet verder komt dan Orlando dan heb je strikt gezien gelijk. Maar als je altijd gaat voor wat goed genoeg is, dan mis je een hoop leuke dingen in het leven. Ik ben in ieder geval blij dat mijn vriendin me zelfs aanspoort om een leuke auto te huren. Maar goed, zo heeft iedereen zijn dingetje. De een geeft zijn geld uit aan Disney prullaria, de ander aan auto’s. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Die keus mag iedereen voor zichzelf maken.
-
Citaat:
Guus
Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Die keus mag iedereen voor zichzelf maken.
En wat nou het mooie is aan Florida: DAT KAN!!! Iedereen kan zijn eigen keuzes maken in het land van de onbeperke keuzes!!
Dus: Have fun!! Your Way!!
-
Wij zij net terug uit orlando en hadden een auto gehuurd bij dollar (economy)
Bij het ophalen van de auto bleef de mevrouw aan de balie zo aandringen dat dit wel een erg kleine auto was en dat er maar 1 koffer inpaste,dat mijn man bijna zwichte om een upgrade te nemen.
Maar we zijn met 2 volwassenen en 1 kind (en 3 koffers) en dat past wel in een kleine auto,1 koffer moet dan wel op de achterbank ,maar dat gaat makkelijk.En het is maar 2x nodig,alleen heen en weer naar het vliegveld.
Voorheen altijd bij alamo geboekt en daar altijd een compact gekregen als we economy geboekt hadden.
Nu bij dollar geboekt omdat er bij alamo altijd zo'n lange rij staat in orlando.
Mijn man zei,volgens mij krijgen we hier echt een klein autotje,maar ik zei we houden voet bij stuk.Zo gezegd zo gedaan.
We kregen een 4 deurs ford focus met kofferbak.Alles paste er makkelijk in.
Weet niet zeker of deze auto onder een compact valt,maar denk het wel.
-
Citaat:
Guus
Je lijkt wel een beetje gepikeerd.
Ik ben helemaal niet gepikeerd. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ze bij Alamo in Orlando helemaal geen economy klasse hebben, dus dat je daar het "risico" van een economy auto gerust kunt nemen. En het verschil tussen een economy en compact is inderdaad heel klein, dat bestijd ik ook niet.
Citaat:
Als je niet verder komt dan Orlando dan heb je strikt gezien gelijk. Maar als je altijd gaat voor wat goed genoeg is, dan mis je een hoop leuke dingen in het leven. Ik ben in ieder geval blij dat mijn vriendin me zelfs aanspoort om een leuke auto te huren. Maar goed, zo heeft iedereen zijn dingetje. De een geeft zijn geld uit aan Disney prullaria, de ander aan auto’s. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Die keus mag iedereen voor zichzelf maken.
Inderdaad, ik geef die extra dollars dan liever uit aan een leuk etentje of wat souveniertjes.
-
Afgelopen keer hadden we een mid-size SUV bij Alamo, met Alamo Gold, volledig pre-paid. Toen ik de uitdraai van het contract moest ondertekenen stond daar die pechhulp ook ineens op, voor $5 per dag. Ik heb het geweigerd en eraf laten halen. Als die auto het begeeft (meestal zijn het splinternieuwe auto's, wij hebben nooit meer dan 5000 mijl op de teller gehad en meestal veel minder) dan laten we hem staan, nemen een taxi en bellen Alamo dat ze hun toddenbak kunnen gaan ophalen. Vervolgens gaan we een nieuwe halen. Maar nogmaals, dat zal theoretisch zijn, want zo vaak vallen nieuwe auto's niet stil.
-
Auto Alamo terug in Miami Intl. Airport
Heeft iemand ervaring met het terugbrengen van de huurauto (Alamo) bij Miami Airport. Staat het bij Intl. Airport aangegeven. Ik heb namelijk het idee dat het nogal een stukje verwijdert is van de vertrekhal.
Alvast bedankt voor reactie.
-
Re: AUTO ALAMO TERUG IN MIAMI INTL. Airport
Klopt. Daarom gaat er ook een gratis shuttle :)
http://www.miami-airport.com/html/car_rentals.html
Citaat:
Select rental car companies have registration counters located inside the baggage claim area, on Level 1 of the Terminal. Actual vehicle pick-up for all companies is off-site and must be accessed by courtesy shuttle van. Simply step outside of the baggage claim area and flag-down your selected company's vehicle as you see them pass by.
Please keep in mind that Miami International Airport does not have any rental car return locations at the terminal facilities. When returning to the Airport, please follow the posted signs to your specific company. If your company sign is not posted, contact your rental agency for directions.
-
Je krijgt van Alamo een soort flyer wat wat kaartjes erop. Hier staat de route beschreven voor het terugbrengen. Als je die instructies precies opvolgt is het geen probleem. Ik meen me te herinneren dat na de afslag van de snelweg borden staan van de verschillende verhuurbedrijven.
De locatie is iets buiten de airport zoals aangegeven door Njit.
-
Citaat:
FrankS
Afgelopen keer hadden we een mid-size SUV bij Alamo, met Alamo Gold, volledig pre-paid.
Als ze je toch dwingen om het contract te tekenen, is het advies van het reisburo dan om groot eronder te schrijven UNDER PROTEST. Ik weet niet of dat echt helpt, maar dan heb je in elk geval aangegeven dat je het niet eens bent.
-
Ze dwingen me helemaal niets te tekenen. Ik zeg gewoon dat ik dat niet teken en dat ze een nieuw contract moeten uitprinten, zonder die optie. Dan pas teken ik. En als ze moeilijk doen dan vraag je ze naar hun baas. En daarmee ga je door totdat je een baas spreekt die normaal doet. Dat is me altijd nog gelukt - en ik heb soms zo ver moeten gaan - bij Disneyland Resort Parijs was dat - dat ik dreigde all the way up to Michael Eisner te gaan (die toevallig toen voor de opening van Disney Studios in Parijs was, net als ik). Toen kreeg ik uiteindelijk wat ik moest hebben (toegangstickets voor de Grand Opening...)
-
Ook nog even een vraagje. Wij brengen onze auto om 14.00 uur terug en vliegen om 17.00 uur. Zou dit misschien wat te kort tijd zijn dat we hem vroeger moeten inleveren?
-
Re: Auto Alamo terug in Miami Intl. Airport
Citaat:
Zou dit misschien wat te kort tijd zijn dat we hem vroeger moeten inleveren?
Normaal gesproken moet dit kunnen, er mag dan niets tegen zitten.
-
Hoi,
Wij hadden dan wel een huurauto van Dollar maar omdat wij het ook niet zo precies wisten hoe we de auto terug moesten brengen, laat staan hoe te rijden bedacht ik het volgende:
Bij terug brengen ga je gewoon naar de luchthaven en vanaf daar zijn we z'n busje gaan volgen met Dollar( in jullie geval Alamo) gaan achter volgen en binnen noodtime stonden we op de plek om de auto in te leveren.
En moet zeggen dat het inderdaad heeeeel goed staat aangegeven hoe je moet rijden vanaf de luchthaven hoe je de auto moet terug brengen.
Succes er mee!
Gr. Monique
-
Voor diegene die zich willen voorbereiden :
Vanaf I-95 neem exit 3A
dit is de 836, volg deze richting West.
Verlaat de 836 bij NW 37th Av.(ook Douglas Rd. genoemd), en volg deze in Noordelijke richting.
Sla rechtsaf bij NW 21st. , volg deze tot de NW 22st en sla linksaf deze weg op.
Alamo ligt even verder nu aan je rechterkant.
Tip: bekijk het van te voren op Google Maps.
-
Alamo direct road service
wie o wie kan me helpen
over slechts 12 dagen gaan we naar Florida !! hebben bij alamo auto gehuurd, en probeer nu gebruik te maken van de door hun aangeboden "directroadservice"......dit werkt dus niet.
als je alle velden netjes invult, en je drukt op "continue" dan ga je terug naar het eerste veld waar wederom gevraagd wordt om de locatie te vermelden waar je de auto gaat ophalen EN DIT HEB IK AL GEDAAN !!
wie heeft dezelfde ervaring ???
-
Re: Alamo direct road service
Direct road service heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar alleen in Miami was er een speciaal loket, maar volgens mij is het er daar ook niet meer. In Orlando heb je er zowieso niets aan.
Eric
-
Als je in de buurt van het vliegveld bent staan alle verhuur bedrijven duidelijk aangegeven.
-
Citaat:
Jurgen28
Als je in de buurt van het vliegveld bent staan alle verhuur bedrijven duidelijk aangegeven.
Als het donker is en erg druk, dan moet je op teveel dingen letten en wordt het best moeilijk.
Wij hadden als herkenningspunt een gebouw met een vliegtuigje in de tuin.
Daar moet je de straat is en aan het einde rechtsaf, spoorrail over en dan maar rijden tot je je merk verhuur bedrijf ziet.
We hebben nu een tomtom en denken dat die ons feilloos voor de deur afzet.
-
alles staat inderdaad duidelijk aangegeven maar vond het wel een raar buurtje waar we kwamen... maar uiteindelijk alles goed gevonden en de shuttle ging ook prima!
-
Afkoop tolwegen via Alamo?
Mijn broertje zit sinds gisteren voor 2 weken in Orlando. Hij heeft zijn auto gehuurd via usareisen.de, gewoon de goedkoopste variant (kreeg overigens een Caliber mee, daar was hij heel happy mee).
Aan de balie bij Alamo kreeg hij het volgende voorgelegd. Hij kon voor $ 5 per dag de tolpoortjes afkopen en dan via EZPass in 1 keer doorrijden. Oftewel voor 70 dollar hoefde hij nergens (in Florida neem ik aan) tol te betalen. Hij gaat namelijk helemaal naar de Keys, dus hij heeft het gedaan.
Ik had hier nog nooit van gehoord. Wel hoorde ik laatst dat je een EZPass apparaat kon nemen bij je huurauto of zo. Maar dan wordt de tol (met korting) gewoon afgeschreven van je prepaid achtige kaart, dacht ik. Dit was nieuw voor mij.
De vrouw van Alamo beweerde dat het al 8 dollar kostte om van MCO naar WDW te komen. Dat leek mij grote onzin, volgens mij kost het net een dollar of zo :-k (is alweer 2,5 jaar geleden voor mij) ?
Goed, mijn conclusie was dat hij redelijk afgezet was. Hij vond dat alleen erg, als er gewoon glashard tegen hem gelogen was bij Alamo, over die 8 dollar. Maar ja, of je er echt iets mee opschiet .... Was wel makkelijk zei hij, dat hij gewoon door kon rijden bij de tolpoortjes, maar voor $ 80 zou ik het toch niet gedaan hebben ......[-(
Jullie ervaringen hiermee ?
-
Re: Afkoop tolwegen via Alamo ?
Ik heb hierover een jaartje of zo geleden een vraag gesteld aan Alamo en Sun Pass, of het mogelijk was de Sun Pass voor toeristen beschikbaar te maken. Gingen ze over nadenken.
Wat jij nu weergeeft lijkt meer op toeristen-uitperserij .... zal toch niet de bedoeling zijn?!? of toch wel?
Ga ik maar weer eens over mailen ...!
-
Vreemde actie inderdaad van Alamo, kunnen ze mooi toeristen weer wat extra dollars afpersen .... Het afkopen van tol lijkt me zowiezo raar, Alamo zal dat nooit doen als ze er verlies op draaien, ik vraag me af of Alamo dit ook echt 'afkoopt' met de tolweg instanties (hoe ze ook mogen heten). Ik denk niet dat zoiets kan.
-
Het kan dus wel en het is zelfs officieel aangekondigd: http://www.automotive.com/features/9...499/index.html
Citaat:
Rental Cars Won't Need Transponders to Travel Through Sunpass Lanes - Auto News from September 27, 2007
FORT LAUDERDALE, Fla., Sept. 27 /PRNewswire/ -- Many rental car customers traveling on Florida's toll roads and bridges are now able to utilize 'SunPass Only' lanes to pay their tolls, even without a SunPass transponder, thanks to a pair of innovative programs announced by Turnpike officials this week.
Rental car customers in Central Florida also can use the EPass lanes on toll roads operated by the Orlando- Orange County Expressway Authority (OOCEA), and will soon be able to use the LeeWay toll lanes in Lee County.
Florida's Turnpike Enterprise has entered into contractual agreements with American Traffic Solutions and Rent A Toll, Ltd. to administer a program which utilizes license plate information to identify rental vehicles and electronically collect the toll.
American Traffic Solutions is currently offering its PlatePass(R) cashless toll payment service to rental car customers using vehicles rented from Avis, Budget, and Hertz. Rent A Toll will soon offer its Pass24 service to Dollar and Thrifty rental customers.
Enterprise, Alamo, and National have yet to sign up for the new rental car program but Turnpike officials are hopeful that they too will soon be part of the program.
The program became operational at all Avis, Budget and Hertz locations statewide on Sept. 24. Every Hertz, Avis and Budget vehicle has been enrolled in the PlatePass(R)system, regardless of the rental location. Vehicles rented in other states can travel to Florida and utilize the PlatePass(R) toll payment system. Dollar and Thrifty will follow in October.
Under the terms of the agreement with American Traffic Solutions, customers who rent cars from Avis, Budget and Hertz will pay daily fees of $2.00 to $2.50 plus actual toll usage. Every vehicle is pre-enrolled and no advanced commitment or contract is required for vehicle renters utilizing these agencies. The toll charges will be automatically paid by PlatePass(R) electronically. Charges will be billed to the renter's credit card utilized to rent the vehicle. The daily fee for PlatePass(R) will only apply for days when toll roads are actually used.
Under the Rent A Toll Pass24 pre-paid toll service with Dollar and Thrifty, customers will enjoy unlimited toll usage for a flat daily fee of $5.95 per rental day, or $27.95 weekly. All toll charges are included in the daily or weekly fee.
"This is exciting news," said Turnpike Chief Executive Officer Jim Ely. "This opens up the SunPass program and the benefits of electronic tolling to thousands more vehicles."
en hier: http://www.tollroadsnews.com/node/3155
Citaat:
Florida's SunPass goes video toll with five major rental car companies
Posted Thu, 2007-09-27 21:08
Florida will soon have the nation's largest video toll program with two statewide rental car deals and others on the way. Florida Turnpike Enterprise which runs the state's SunPass transponder account system today announced contract agreements with American Traffic Solutions which is acting on behalf of Avis, Budget and Hertz and with Rent A Toll acting for Dollar and Thrifty. The Turnpike announcement, the first for rental car video tolls throughout a heavily tolled state, says officials are hopeful of reaching agreement shortly for Enterprise, Alamo and National to join in video tolling too.
Under the agreement the agency companies - in this case ATS and Rent A Toll - will supply the Sunpass agency with constantly updated lists of license plate numbers and other details of vehicles in the rental car fleets that are eligible for video billing. The Sunpass system's video enforcement cameras will record the passes of rental cars under their gantries. With potential violators' number plates run against the list of eligible vehicles the rental car users will be billed the tolls instead of getting violation notices.
Different billing styles
Under agreements between video toll agencies (ATS and Rent A Toll) and their rental car clients car renters are charged tolls that cover toll costs plus a margin for other costs and profit. ATS PlatePass bills renters for actual tolls plus a daily fee, while Rent A Toll under their branded Pass24 charges a larger flat daily fee regardless of toll charges incurred.
Both ATS and Rent A Toll pioneered their video tolling in Houston and Dallas - on the Harris County and North Texas Tollway systems.
Highway Toll Administration LLC which claims to be the largest and most long established rental car toller - it issues E-ZPass transponders through much of the northeast and mid-Atlantic states - stood aside in Florida. Their president David Centner told us the situation there is "very fluid" and they prefer to wait until things settle out.
He is referring to the rebuild of Florida's toll system being undertaken by Raytheon, the high likelihood of a transition to low cost sticker tags, and the possibility that the state will abolish cash collection.
Centner thinks there may be some confusion as to where video tolling will work in Florida and some disappointment.
It works for rental cars going through SunPass-Only lanes. In mixed mode lanes where SunPass transponders work along with cash collection there will be no video toll. Rental car customers will have to pay cash.
The agreements with the Turnpike are "non-exclusive" so others can enter later if they can sell their services to rental car companies, Centner says.
For now American Traffic Solutions (ATS) with Avis, Budget and Hertz are the clear leader in Florida. They started PlatePass a few days ago - Sept 24 - for those company's vehicles statewide and also for their vehicles from out of state but traveling on Florida tollroads. Jim Tuton of ATS says that with whole national fleets of three rental cars in their database vehicles moving from one state to another are always "enabled" for customers to use their service.
Nearly Florida-wide
SunPass covers not only the Florida Turnpike tollroads but also the tollroads of Tampa and Miami-Dade. The E-Pass system of the Orlando Orange County Expressway Authority is doing PlatePass and Pass24 video tolling too.
The separate LeeWay electronic toll system on toll bridges in Lee County (Fort Myers on the west coast) is not yet covered, but will be joining soon.
Rent A Toll on behalf of Dollar and Thrifty will be offering video toll service in the Orlando area from October 7 and through the rest of Florida by the end of October, they say.
ATS PlatePass will enrol all vehicles of the three rental car companies (Avis, Budget, Hertz) automatically. PlatePass will bill the car renters' credit cards by the amount of tolls plus a daily fee of $2.00 to $2.50 levied on days when a toll charge is incurred by the car renter.
Rent A Toll's Pass24 on Dollar and Thrify cars will provide coverage of unlimited tolls for a flat daily fee of $5.95 or a weekly $27.95 for the time the car is rented.
Ely says "great news"
Jim Ely chief executive at Florida's Turnpike Enterprise is quoted as saying the car rental agreements are "exciting news" since they will bring the benefits of electronic tolling to thousands more vehicles. What he doesn't say there is they also reduce toll operators losses from unpaid tolls.
Tollroads in Florida are rapidly reducing the role of cash toll collection. Miami Dade Expressway Authority has a program for phasing out cash collection over the next several years. The Turnpike Enterprise is making all its new toll points transponder-only. Both the Turnpike and Orlando are converting barrier plazas to highway speed open road tolling through the middle.
Tampa toll authority have no cash collection on their new reversible elevated express express lanes in the Crosstown Expressway and already do video tolling there for normal customers.
SunPass has 3.5m transponders in use and about 2.5m accounts, and does 64% of toll transactions to 36% cash.
Rental car companies say most customers love the convenience of being covered for tolls automatically.
PlatePass plans
Jim Tuton of ATS PlatePass says they have been working with E-470 to do video tolling for rental cars on the Denver CO system. He's hopeful they will be operational by the time the ski season starts.
In a year he predicts video tolling will be far more commonplace: "Once people see how well it works, it's likely to be rapidly taken up."
Once video tolling is well established with rental cars and the brand is known, Tuton hopes to persuade tollers to allow video tolling to be extended to the general public.
"We could open up PlatePass to the general public so they could log in by telephone with voice prompts or on the web. They'd give us their license plate number and credit card, and that would be it. We'd pay the tolls for that car and they could use the open road toll lanes. They could enrol and pay tolls on the road."
-
Alamo standaard SUV wagen
Hallo,
Huurde iemand hier op het forum ooit al een standaard SUV wagen bij alamo? Waren jullie tevreden of was het de extra kost niet waard?
Welke types SUV's kan je dan huren?
Groetjes Liesbet
-
Re: Alamo standaard SUV wagen
Wij hebben dit jaar voor het eerst een standaard SUV bij Alamo gehuurt. Kan er verder niet veel over vertellen (eerste maal). Moet ook nog plaats vinden.
Heb (Hoop) gekozen voor de Chevrolet Trailblazer. Leek me ruim zat voor 5 personen (2 Volw, 2 tieners en 1 van 6 jaar)
Grz
Ton
-
Wij hebben al een aantal keren een standard SUV (via via) bij Alamo gehuurd, tot volle tevredenheid.
Meestal staan er een aantal Trailblazers in de SUV rij op MCO maar één keer hebben we genoegen moeten nemen met een Toyota 4Runner, die ook niet echt verkeerd is.
Er waren toen geen Chevy's voorradig en we hadden geen zin om te wachten. Er stonden ook nog een aantal pick-ups in die rij, maar zo gek kon ik de vrouw niet krijgen. Dus dan maar op z'n Japans, en die beviel ook prima.
-
De gunstigste auto is de Chevrolet Equinox.
Is bijna nooit daar en dan kun je een grotere uitzoeken.
Iedereen die op deze manier boekt is tevreden.
Zie Algemeen Autohuren
Canam
-
Wij hebben twee maal een standaard SUV gehuurd, een maal een Buick uitgezocht en de laatste keer in Florida een Toyota4Runner.
Absoluut genoeg ruimte en het rijdt echt super! Ik huur nooit meer iets anders...
-
Even een overzichtje:
http://img184.imageshack.us/img184/4192/suvje6.png
(en uiteraard geld hiervoor 'Or similair')
-
Citaat:
corrus
Een Equinox is geen Standard SUV... maar een Midsize SUV...
Verder is het niet zo belangrijk of die Equinox er niet staat, want vaak staan er wél nog andere Midsize SUVs .
Alleen is het bij USAReisen (FTI) een aparte klasse (EQ). En dat scheelt dus bij het boeken:
http://img168.imageshack.us/img168/5035/eqtg3.png
-
Alamo Auto drop off in andere staat
Heeft iemand al ervaring met het huren van een auto bij Alamo in Florida/Orlando en dan met de auto naar Georgia/Atlanta te rijden en hem daar in te leveren.
Dit is namelijk van belang voor mij ivm het boeken van een ticket, want dan zou ik dus een ticket naar Orlando kunnen boeken en dan via Atlanta terug gaan. En dan de auto huren in Orlando, aangezien het daar stuk goedkoper is.
Schijnbaar kost dit niks maar is dit ook zo?
Ben op zoek naar iemand die dit al eens heeft gedaan.
-
Re: Alamo Auto drop off in andere staat
Bij USAReisen staat het volgende:
Citaat:
Informationen zu Einwegmieten- Einwegmieten sind mit allen Fahrzeugkategorien möglich.
- Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen Kalifornien und Washington State, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida.
Als het zo in de voorwaarden staat dan zal het ook wel zo zijn denk ik. Heb geen enkele reden om daar aan te gaan twijfelen.
Kijk voor het boeken goed naar de voorwaarden van de verhuurder/tussenpersoon. Sommige hebben alleen gratis drop-off met een bepaald pakket of een bepaalde klasse.
-
Citaat:
calypso
.............
.......
Waar vandaan?? Op de verhuursites staat toch meestal, dat binnen Florida niets verschuldigd is, maar van Florida naar Georgia is wel een fee verschuldigd. Meestal wordt deze bepaald op basis van de afstand tussen afhaal- en inleverstation. Je kunt het zo bij Alamo opvragen.
Ik heb zelf eens een offerte gevraagd om in New Orleans af te halen en dan net over de grens van Florida in te leveren/om te wisselen en dan weer in Orlando inleveren.
Ik moest dan maar een gering bedrag betalen, omdat de afstand New Orleans - Pensacola maar klein is en ik binnen Florida niets hoefde betalen.
Het idee om het zo te doen werd mij door Alamo zelf aangegeven.
Knaapje.
-
Citaat:
knaapje
Waar vandaan?? Op de verhuursites staat toch meestal, dat binnen Florida niets verschuldigd is, maar van Florida naar Georgia is wel een fee verschuldigd.
Bij USAReisen/FTI is er tussen Florida en Georgia in ieder geval geen Fee...
-
Citaat:
Njit
Bij USAReisen/FTI is er tussen Florida en Georgia in ieder geval geen Fee...
Het jammere is alleen dat ALAMO dit wél rekent ($100,-) ter plaatse adrekenen bij het retourbrengen.
FTI en USAREISEN zijn slechts "brokers" niet de autoverhuurders.
-
Citaat:
calypso
Heeft iemand al ervaring met het huren van een auto bij Alamo in Florida/Orlando en dan met de auto naar Georgia/Atlanta te rijden en hem daar in te leveren.
Dit is namelijk van belang voor mij ivm het boeken van een ticket, want dan zou ik dus een ticket naar Orlando kunnen boeken en dan via Atlanta terug gaan. En dan de auto huren in Orlando, aangezien het daar stuk goedkoper is.
Ben op zoek naar iemand die dit al eens heeft gedaan.
Als je dit wil doen, moet je het goed doen... :D
Auto ophalen in Atlanta en weer terugbrengen in Atlanta... alleen jammer dat je er dan wél 2 á 3 dagen van je verblijf in Orlano af gaan... :mrgreen:
Op deze manier heb je ook geen last van "One Way" fees...
-
Citaat:
corrus
Het jammere is alleen dat ALAMO dit wél rekent ($100,-) ter plaatse adrekenen bij het retourbrengen.
FTI en USAREISEN zijn slechts "brokers" niet de autoverhuurders.
Lijkt me erg raar dat als er staat 'geen drop-off fee' dat Alamo dit toch gaat rekenen. Anders zou ik ook achteraf nog een tank benzine kunnen gaan betalen terwijl ik een Gold pakket heb.
Zie hier en dan onderaan: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_so.htm
Maar waag er anders even een mailtje aan zou ik zeggen...
-
Dat mag de vraagsteller dan doen...
Veel brokers weten vaak niet eens hoe het zit...
Het beste is nog alijd ALAMO zélf even te bellen... 0800-0224456 en niet de "broker".
-
Ben benieuwd naar het antwoord mocht de vraagsteller gaan bellen.
Zou het trouwens direct gaan claimen bij mijn "broker" als ik toch zou moeten betalen.
Het stukje op hun website lijkt mij niet anders uit te leggen dan dat ik geen kosten heb tussen Florida en Georgia..