-
Fort Myers of Naples
We willen een villa trip doen bij Jan Doets. We kunnen dan kiezen tussen Fort Myers of Naples. Onze voorkeur gaat uit naar hele mooie stranden. Welke plaats kunnen we dan het beste kiezen? En kan iemand verder het verschil uitleggen tussen deze 2 plaatsen?
-
Re: Fort Myers of Naples
Wij waren in Fort Myers Beach in juli, en daar zijn ze bezig (ik neem aan dat ze nog niet klaar zijn) met het opspuiten van het zeestrand in het noorden.
Dit zorgde in de toch al een beetje troebele baai van Ft Myers Beach voor helemaal ondoorzichtig water.
Ik denk dat het in het zuiden van het eiland meer meevalt.
Ook blijkt achteraf dat de kwaliteit van het water slecht was (op ecoli gebied).
Als we het van te voren hadden geweten, hadden we het dit jaar overgeslagen. Gelukkig was het maar één week van het geheel. Daarna zijn we weer naar het fantastische Annamaria island gegaan.
Naples kennen we niet, maar volgens mij is Naples wat luxer/stiller, en Ft Myers wat volkser.
-
Alvast bedankt voor de 1e reacties!
Alleen ticket kost op 27 december al rond 1000 euro. En deze reis met villa en reis gecombineerd onder 1000 euro. Of weet je iets beters?
Welke reisorganisator is dan goedkoper en heeft nog plaats voor 9 dagen met vertrek op 27 december?
Ik heb nu 4 plaatsen gevonden Sarasota, New Port Richey, Naples of Fort Meyers. Welke is qua strand het mooist?
-
onze voorkeur gaat naar Naples... maar ja, smaken verschillen
de sfeer rond en op de pier vind ik heerlijk
de vissers ,de pelicanen en af en toe een dolfijn
lekker langs het strand lopen ,of er zitten
maar denk dat dat voor ieder anders is, het is een gevoel
zo kan ik in clearwater beach ook zo genieten
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Irene74
Alleen ticket kost op 27 december al rond 1000 euro. En deze reis met villa en reis gecombineerd onder 1000 euro. Of weet je iets beters?
Ik snap 'm even niet meer...
Even samenvattend: Je schrijft dat je vliegticket 1000 euro kost...
Daarna vertel je dat dit inclusief een villa is...
Hoe zit ie nu... 1000,- met een villa???
Kan me niet voorstellen
Ik begrijp er nu helemaal niets meer van...
-
Wij vinden Naples voor de wat oudere, Fort Myers heeft wat meer sfeer dat zie je al als je over de brug komt aanrijden. Maar je kan ook gemakkelijk naar de verschillende plaatsen stranden toerijden, ik zou zeker niet in 1 plaats blijven. Sanibel zou ik ook niet overslaan. Stukje rijden maar Clearwater is ook zeker de moeite waard.
Over de tickets valt weinig te zeggen,prijzen veranderen steeds. Je zou ook zelf een los ticket kunnen boeken en op zoek gaan naar een aanbieding en een villa huren van een particulier. Denk dat je je alleen niet teveel op het strand moet richten eind december,....
Mocht het ticket inclusief een villa zijn voor 9 dagen onder de 1000 euro moet je dat boeken dat ga jezelf niet vinden voor die prijs !
-
Door alle toeslagen die erbij komen, zitten nu voor een hotel + vlucht op Sanibel Island boven de 1000,00 pp. Dit vinden we te duur worden voor 9 dagen. Bedankt voor jullie antwoorden!
-
Zoveel keus...
Wij gaan in 2012 wederom richting Florida :D
Ja de (Amerika) verslaving is nu echt compleet!
Wij hebben een aantal opties lopen m.b.t. villa's en appartementen. Hopelijk kan iemand ons meer vertellen over de omgeving waarin de accommodaties zich bevinden.
Hoe is bijvoorbeeld Springhill en omgeving? Is daar wel wat te beleven?
Bradenton en omgeving kennen we nu, omdat we daar afgelopen mei/ juni zijn geweest.
Wij vonden Sarasota erg leuk en gezellig. We hebben dan ook een optie op een appartement op siesta key. Ook hebben we een optie op een cottage in Sarasota.
Is er in de omgeving van Springhill ook zoiets als Sarasota te vinden? Dus met een gezellig stadscentrum en een haven met leuke boulevard?
Wij zijn nooit echt heel erg noordelijk gegaan, boven Tampa bedoel ik dan, langs de golfkust op. We zijn al wel langs de oostkust helemaal naar het noorden geweest.
-
Captiva of Fort Myers
Deze zomer gaan wij een rondreis maken met onze 3 volwassen dochters. Nu ben ik opzoek naar een hotel op Captiva of Fort Myers. Wat is leuker ???
Bedankt alvast, groetjes,
Christianne
-
Re: Captiva of Fort Myers
Citaat:
Christiannee
op Captiva of Fort Myers. Wat is leuker ???
Ooei..wat is leuker; Mickey of Minnie, breien of naaien, lopen of fietsen, binnen of buiten, boven of beneden, Captiva of Fort Meyers.....lastige vraag! Wist je dat er een handig overzicht over de hotels in de verschillende plaatsen aan de kust op dit forum bestaat? Misschien vind je daar inspiratie.
-
Citaat:
Christiannee
Deze zomer gaan wij een rondreis maken met onze 3 volwassen dochters. Nu ben ik opzoek naar een hotel op Captiva of Fort Myers. Wat is leuker ???
Captiva is een schitterend eiland en ligt vlakbij Fort Myers. Ik denk dat je veel voordeliger een hotel in Ft Myers kunt boeken en vandaaruit dan naar Captiva (en Sanibel) kunt gaan.
-
Zijn deze zomer én met Kerst op Captiva en Sanibel geweest. Prachtige plaatsen, geen hoogbouw, mooie fietspaden, veel groen, mooie stranden, schelpen, boottrips, ... Ik denk ook dat je in Fort Meyers (Beach) voordeliger kan logeren. Wij logeerden in Cape Coral (villa), niet ver van Fort Meyers en Captiva.
-
Wij hebben vorige zomer ook in Cape Coral een villa gehuurd, was echt prachtig.
Zeker Captiva en Sanibel zijn 2 eillanden die echt de moeite zijn om te bezoeken.
Wanneer je meer naar het noorden zou gaan is er een zeer prachtig eiland Boca Grande, met super witte stranden. In Ft Myers kan je ook jet ski huren.
-
Ook wij hebben 2 maal een villa gehuurd in cape coral en van daaruit reden wij naar captiva en sanibel heerlijk rustig, ruimte en niet overbevolkt. Fort meyers hebben we 1maal gedaan en we moesten een uur aanschuiven eer we de brug over konden steken. En 1maal aan het strand was de teleurstelling heel erg groot het deed benidormachtig aan zo druk was het er gelukkig hebben we er dolfijnen kunnen zien. We zijn dan ook doorgereden naar lovers key waar het rustig was en geweldig mooi.
-
Cape Coral, Fort Myers, Sanibel
Algemene Info:
Waarom Cape Coral als uitvals basis?
Gebaseerd op ervaringen (vier keer Florida vakanties) is dit een zeer mooie omgeving om te verblijven (Sanibel, Captiva, Cayo Costa en Fort Myers zijn wat voorbeelden). Nadeel van deze plaatsen (Captiva en Sanibel) is dat het duur is om hier een villa (met zwembad) te huren. Een huis met zwembad huur je in Cape Coral voor 750 euro per week (kan nog goedkoper) een zelfde huis kost op Sanibel of Captiva al snel het dubbele zonder zwembad!
Indien je gaat huren in Cape Coral is de Yacht Club neighbourhood aan te bevelen.
Vliegen
- Vliegen vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar Fort Myers met AIRBERLIN
- Vanaf Amsterdam
- Fort Myers airport, Fort Myers is een van de weinige vliegvelden in Florida waar je de huurauto op het vliegveld kan ophalen! (geen ritje met de bus)
Handige websites:
Huis huren:
Winkels/Shopping:
Groupon aanbiedingen
Sanibel
En als je dan toch in Sanibel bent vergeet dan hier niet langs te gaan http://www.pinocchiosicecream.com/
Change log:
26-2-2012 Eerste versie
29-2-2012 Airberlin direct link toegevoegd, Vliegen vanaf Amsterdam en Groupon Fort Myers/Cape Coral toegevoegd
29-2-2012 Algemene info aangepast
-
Re: Cape Coral, Fort Myers, Sanibel INFO
Je zegt dat het duur is om aan de golf van Mexico een villa met zwembad te huren.
Dat valt in de zomer nog al mee omdat het daar dan laagseizoen tarieven zijn.
Ik heb best wel een aantal villa's gevonden voor rond de $100 per nacht met gulf access.
Zie bv hier: http://www.capecoral4vacation.com/
-
Mogelijk onduidelijk verwoord maar ik bedoelde dat het op Sanibel en Captiva duur is om een villa met zwembad te huren. In Cape Coral is het juist goed betaalbaar.=P~
Heleboel huizen voor onder de 700 Euro.
-
Interessante plekjes / plaatsten aan Golf van Mexico
Hallo,
Wij willen vanaf Oralndo naar cacao beach.
Vanaf daar willen we afzakken naar Miami (en vanaf daar gaat reis verder).
Behalve Fort Lauderdale, zijn er nog noemenswaardige plaatsen / bezienswaardigheden onderweg? We zien de rest van de reis nog genoeg strand dus dat is niet per se echt nodig:)
Groetjes!
Gijs
-
Re: Interessante plekjes / plaatsten aan route oostkust
http://www.navysealmuseum.com/, Dit is wel de moeite waard om te bezoeken, als je over de A1A naar Miami rijdt.
Verder is Vero Beach wel leuk de A1A gaat langs de kust, om te lunchen en even te lopen langs de mooie winkels, zijn geen keten winkels.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Grtjes. Toos
-
Palm beach is decadentie ten top mooi om door te rijden. En de venetian pool is ook mooi.
-
Citaat:
cant51
Nu goedkoop te boeken via http://www.groupon.com/deals/nationa...rce=uu22048505
-
Dank voor zover :D
(groupons altijd handig ook! dank:))
-
Citaat:
mblokland
Mogelijk onduidelijk verwoord maar ik bedoelde dat het op Sanibel en Captiva duur is om een villa met zwembad te huren. In Cape Coral is het juist goed betaalbaar.=P~
Heleboel huizen voor onder de 700 Euro.
Half Cape Coral staat leeg!!:sad:
-
Citaat:
elstars
Half Cape Coral staat leeg!!:sad:
Mee eens, de zeepbel is geklapt hetgeen geldt voor huizen prijzen door heel Amerika. Hoop Amerikanen kunnen de hypotheek niet betalen wat zorgt voor leegstand.
@Elstars
Wat ik me afvraag of dit Cape Coral een minder aantrekkelijke plaats maakt voor vakantie?
-
Nee hoor, Cape Coral blijft natuurlijk mooi met z'n vele kanaaltjes. Zeker ook als je een bootje hebt.
De keer dat wij er waren, zaten we heel mooi in een villa aan het water.
(zie ook in ons reisverslag). De bootjes vaarden langs ons huis!
Ik vond het eigenlijk wel lekker rustig als ik eerlijk ben, en betaalbaar!O:)
-
Cape Coral is mooi en (zeer) rustig, als je daarvoor komt en van de zon en het varen wilt genieten, is dit een uitstekende keuze.
Persoonlijk vind ik het ook wat saai, er is niet zo heel veel in de omgeving te doen.:-k
-
Das waar wij reden elke dag ergens naartoe shoppen, dagje strand, wandelen, rijden langs de sjieke huizen op captiva en dan heb je het wel gehad.......maar dit is o zo een welgekome rust na al die parken en drukte in orlando.
-
Wij hebben hele goede ervaringen met http://www.churchillpropertyservices.com/. Onze eerste keer in cape coral, 2 jaar geleden, hebben we in 1 van hun villa's verbleven. Echt heel luxe, mooie, schone villa's en perfecte service. We werden zelfs door ze gebeld tussendoor om te vragen of er nog wel genoeg gas in de gasfles zat om te kunnen barbequen.
Dit jaar gaan we weer en hebben weer een villa (villa marchio) geboekt bij churchill property services.
-
Wij hebben afgelopen zomer naar Cape Coral geweest en zeer goede ervaring gehad met Sea Breeze
Perfecte afhandeling en de villa's zijn zoals op de website en uiterst proper.
-
Re: Eerste keer Golf van Mexico: Vragen en Tips!
Begin mei ga ik vrienden bezoeken in Florida. 2 dagen Orlando en 4 dagen Cape Coral en nog een reisdag daartussenin.
Omdat ik heb afgesproken op woensdag te arriveren en een week later op donderdag te vertrekken lijkt het me leuk om in elk geval er nog een paar dagen Florida achteraan te plakken en eventueel een paar dagen ervoor.
Ik heb nog geen ticket geboekt dus ik ben nog vrij om een vliegveld te kiezen voor de aankomst en het vertrek.
Nu zat ik zelf te denken aan een paar dagen St. Peterburg en omgeving en vertrekken vanaf Tampa, maar ik lees nu ook veel moois over de Everglades en dan misschien vertrek vanaf Miami.
Wat raden jullie aan? Tips, adviezen? Ook voor hostels / motels meer dan welkom, want ik ga dus het laatste stuk alleen reizen.
-
Wat is leuke levendige plaats in de Golf?
Zoiets als South Beach of Fort Lauderdale. Waar je 's avonds leuk kunt wandelen en leuke eettentjes hebt.
-
Re: Wat is leuke levendige plaats in de Golf?
-
Om een villa te huren in Cape Coral zou ik zeker wegens eigen ervaring ook
Sea Breeze aanraden, kraaknette en betaalbare villa's .
-
-
Re: Cape Coral, Fort Myers, Sanibel
hi
The Bubble Room is echt geweldig leuk, wij wisten niet wat we konden verwachten en zijn er met "open mind" in gegaan en geen spijt. Lekker eten en je kijkt je ogen uit! Leuk winkeltje ook en tja, die taarten ... oeff, daar hadden we geen plaats meer voor maar waren wel bijzonder groot!
Sanibel en Captiva beide ontzettend mooi, keurig en 'op stand'. Zeer de moeite waard.
Wij verbleven in Matlacha bij een B&B, heel mooi aan het water met manatees en dolfijnen.
Van Fort Myers niets gezien.
-
Re: Cape Coral, Fort Myers, Sanibel
Gebaseerd op ervaringen (vier keer Florida vakanties) is dit een zeer mooie omgeving om te verblijven (Sanibel, Captiva, Cayo Costa en Fort Myers zijn wat voorbeelden). Nadeel van deze plaatsen (Captiva en Sanibel) is dat het duur is om hier een villa (met zwembad) te huren. Een huis met zwembad huur je in Cape Coral voor 750 euro per week (kan nog goedkoper) een zelfde huis kost op Sanibel of Captiva al snel het dubbele zonder zwembad!
Vliegen
- Vliegen vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar Fort Myers met AIRBERLIN
- Vanaf Amsterdam
- Fort Myers airport, Fort Myers is een van de weinige vliegvelden in Florida waar je de huurauto op het vliegveld kan ophalen! (geen ritje met de bus)
Handige websites:
Huis huren:
Indien je gaat huren in Cape Coral is de Yacht Club neighbourhood aan te bevelen.
Winkels/Shopping:
Groupon/Social Living aanbiedingen Cape Coral/Ft. Myers
Restaurants Cape Coral omgeving
Sanibel & Captiva
Blogs over Cape Coral
Change log:
26-2-2012 Eerste versie
29-2-2012 Airberlin direct link toegevoegd, Vliegen vanaf Amsterdam en Groupon Fort Myers/Cape Coral toegevoegd
29-2-2012 Algemene info aangepast
11-3-2012 Shopping uitgebreid en Restaurants toegevoegd
19-3-2012 Tip van miepje83 toegvoegd, cape coral four mile ecological preserve
24-3-2012 Blogs sectie toegevoegd en Sea Breeze bij huis huren toegevoegd
04-4-2012 Bubbleroom toegevoegd plus wat opmaak wijzigingen
07-4-2012 Not just cape coral website toegevoegd (handige websites)
08-4-2012 Shopping uitgebreid en Sanibel info toegevoegd (tx petrajessy)
-
is er ergens langs de kust van de golf van mexico en mogelijkheid tot het nemen van golfsurf lessen. Of moet ik hiervoor echt naar de oostkust van Florida ?
-
Wij gaan volgend voorjaar naar de Gulf Coast, voor de eerste keer. In onze voorlopige schema gaan we niet naar Naples, wel hebben we 3 dagen Cape Coral. We vertrekken uiteindelijk na Cape Coral richting de Everglades, dus ligt Naples wel op de route. Onze vraag; een dag Cape Coral minder en een nacht in Naples verblijven ( is maar 45 minuten rijden ) , of toch gewoon 3 dagen in Cape Coral blijven?
-
Persoonlijk zou ik in Cape Coral blijven, het is toch weer inpakken, en soms moet je weer even wachten tot je hotelkamer klaar is in de volgende stad.
Zonde van de tijd:)
-
Bedankt Syllvia, we dachten misschien moeten we Naples écht gezien hebben. Waarschijnlijk gaan we het toch skippen dan :)