wij hebben eigenlijk altijd vluchten met 40 tot 50 min. op Atlanta (terugreis)
en het altijd netjes gehaald..
Afdrukvoorbeeld
wij hebben eigenlijk altijd vluchten met 40 tot 50 min. op Atlanta (terugreis)
en het altijd netjes gehaald..
Dat weet ik, was ook niet als antwoord bedoeld maar meer als de ervaring wat ik met Atlanta gehad heb.
Zoals ik ook al zei, heb een "hekel" aan snel snel over moeten stappen. Betaal ik nog liever 100 euro meer. :) en doe lekker alles op mijn vakantie tempo. Dagelijks leven al druk genoeg :)
Verder wel duidelijk alles aangegeven. Vond alleen Delta ( buiten de vriendelijkheid van de crew, die was top ) wel stuk minder als Lufthansa. Bedoel dan oa de vliegtuigen ( schermpjes, stoelen, zeker het eten ), Delta wijzigt ook nogal vaak de vliegtijden en overstaptijd die daarbij hoort.
Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met een overstap op atlanta. Ik weet dat je je bagage zelf moet verplaatsen maar wijst zich dit vanzelf en we hebben 1,5 uur transfer tijd. Is dit voldoende??
:confused:
Hoi, Ik ben zelf afgelopen december via Atlanta gevlogen en had ook 1,5 uur overstaptijd. Het werkt als volgt: je komt eerst bij Homeland Security alwaar je door de paspoortcontrole gaat, vervolgens kom je bij de bagagebanden waar je inderdaad de koffers ophaalt. Er staan mensen daar die je ook de weg wijzen hoor! Vervolgens loop je door en geef je de bagage weer af. Daarna stap je in het treintje en ga je naar de betreffende hal waar je vertrekt. 1,5 uur is te doen maar je moet wel doorlopen! Groetjes, Monique
Bagagesysteem wijst zich vanzelf. Vorige keer hadden wij in Atlanta erg veel geluk bij de Customs. Stonden slechts 5 minuten in de rij. Dat kan ook wel eens tegenvallen. Dan wordt 1,5 uur opeens krap. Ik zou je willen adviseren om niet al te lang te treuzelen als je het vliegtuig uitgaat (dus niet voor de douane nog even een uitgebreide sanitaire stop doen). Je wilt niet als laatste van je vliegtuig achter in de rij aansluiten. De treintjes van en naar de verschillende gates werken perfect.
Ik vond het net de Efteling; je werd in rijen de juiste richting uitgestuurd, overal stonden medewerkers de richting aan te geven. Het ging eigenlijk allemaal vanzelf !
1 uur 53 minuten op terugreis, denken jullie dat dat voldoende is?overstaptijd
Ja, dat moet geen probleem zijn.
ok bedankt
Terug heb je aan 60 minuten meer dan genoeg
Non stop is dan toch ideaal.( vinden wij )
wij hadden afgelopen keer 1.35u op de terug reis in atlanta
vanaf moment aankomst bij de gate (A course) tot aan de gate (F-course) hadden we 20 min nodig (incl. wc stop van onze zoon)
normaal al overstappen van 40 min. gehad, en altijd mooi gehaald
Vorig jaar op de terugweg overstap op Atlanta. Wat een megagroot vliegveld!
Wij hadden 3 uur overstaptijd. Hier bewust voor gekozen zodat we nog konden eten voor de vlucht (rond 22.30 uur). We vlogen met onze kids van 2 en 6 jaar.
Ferry: ik vond een overstap met de kids helemaal niet erg! Juist fijn om uit het vliegtuig te zijn en de kids even konden rennen.
@lelli Kelly
Ja, dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Zo heeft een ieder zijn voorkeuren
is het gebruik van de computers om je paspoort in te scannen geen tijdswinst bij C & I? of schuif je toch terug aan bij de grote kudde uit de vliegtuig? heb idd maar 1,5 overstap van DUS - ATL.
Als iedereen er goed mee om zou gaan dan kan de computerpaal wel wat tijdwinst opleveren, maar bij ons maakte het een paar weken geleden nauwelijks iets uit. Een behoorlijke rij voor de computers, dus een kortere voor de "normale controle" en een paar lieden die er totaal niks van begrepen zorgde ervoor dat we nagenoeg gelijktijdig met de andere passagiers bij de kofferband stonden.
Hopelijk gaat dat in de toekomst (het is nog vrij nieuw) wat vlotter verlopen.
wij gebruikten ook de computers, maar mochten alsnog allemaal nog in de rij om opnieuw de vingerafdrukken en de irisscan te doorlopen. Beetje apart. Toen we vroegen naar het nut hiervan omdat we tenslotte de ticket met foto erop hadden, werd er iets gemompeld van verschillende machines verschillend werk........of zo iets.......Kostte ons een uur om er doorheen te komen terwijl alleen ons vliegtuig geland was. Er waren welgeteld 7 kiosken open voor de gewone rij, 5 voor de us citizens en 2 voor de grote rij die allemaal al bij de computers geweest waren en allemaal zo'n ticket hadden.
Iris Scan... in de Verenigde Staten???
Of bedoel je weer opnieuw een foto'tje van je gezicht... :cool:
Bedoel inderdaad gezichtsfoto Corrus, sorry. Kon ook al niet op het woord zuil komen waar ik computer zei.
Hier ook alles correct gedaan aan de zuil en alsnog in de rij voor alles opnieuw te doen . Bij ons waren er maar twee douaniers aant werk dus het duurde heel lang voordat we aan de beurt waren .
weten jullie of je op vliegveld rolstoel makkelijk kunt lenen. In gezin iemand ziek geworden,kan erg moe worden. Denk dat vervoer met rolstoel dan prettiger is
Van te voren aangevragen.. Dan heb je van die ondersteuningsdiensten voor.
Het is zo lang geleden dat ik met een stop over heb gevlogen dus kunnen jullie mijn geheugen even opfrissen:
- De koffer moet je na immigration van de band halen en dan waar weer inleveren?
- Moet dit ook op de terugweg?
- Is er nog iets veranderd op Atlanta wat ik moet weten?
Heen ga je door immagratie, pak je je koffer, door de douane, lever je je koffer weer in erachter en ga naar de gates voor de vervolgvlucht
Terug, bij overstap direct door naar volgende vlucht, zonder immigratie etc.
Hi, wij willen volgend jaar misschien op Atlanta vliegen. Daar 2 nachten verblijven en dan naar Orlando rijden. Zijn er vakantiegangers die hier ervaring mee hebben? Is Atlanta een leuke stad? Hoe is de autorit van Atlanta naar Orlando, saai of mooi?
Wijk hebben dit al een aantal keer gedaan. Atlanta is een stad waar je tijd tekort komt. Er is veel te vinden over Martin L King en civil rights maar ook The World of Coca Cola en het Georgia Aquarium. Het Centennial Park is de centrale plek in de stad.
Er zijn goede musea en wat leuk te bezoeken is het art of puppetry museum met een enorme collectie poppen van Jim Hanson van oa. de Muppets en Sesame Street.
De weg naar Orlando over de interstate en Turnpike is saai. Ga je binnen door dan is het van tijd tot tijd erg mooi maar ook lang.
Ik ben het helemaal met Ebelix eens.
Atlanta genoeg te doen, ook nog een grote outlet ten zuiden van Atlanta.
En de weg is best saai.
Wij vonden Atanta ook de moeite waard. Ebelix heeft al een mooi rijtje opgenoemd en wij vonden het ook leuk om een tour te doen bij CNN.
Thx voor de reacties. Wat betreft de saaiheid van de rit van Atlanta naar Orando, is dit hetzelfde als de route Naples naar Miami of Miami naar Orlando?
Ja. Wellicht iets mooier vanwege de heuvels en het aanwezige groen.
over een paar weken is het zover en gaan we naar Florida.
We hebben een overstap op Atlanta van 2.40 uur.
Kan iemand me vertellen hoe dit in zijn werk gaat ?
Moet je zelf je koffers halen en op de nieuwe vlucht zetten, doorlabelen ?
Hoe weet je waar je koffer is, waar je nieuwe gate is etc etc.
Is alles duidelijk aangegeven ?
Omdat het zo'n groot vliegveld is en we met 3 kleine kids zijn, ben ik liever goed voorbereid ;-)
Zeker wetende dat de overstap nogal wat tijd kan kosten.
Heb je nu behalve je esta ook een API nodig ?
Of is de Esta echt het enige wat je nodig hebt?
thanx !
Misschien eens op Atlanta en overstap zoeken.
Is hier al diverse keren aan de orde geweest.
Wat een Ipa is weet ik niet, maar je hebt hem zeker voor de USA niet nodig.
Atlanta vind ik een makkelijk vliegveld als je alle douane etc doorbent je koffer van de band halen langs ik geloof dat dit customes heet, daarna je koffer weer afgeven voor de volgende vluch ( is maar een paar meter ) in de grote hal op de borden kijken vanaf welkd gate je volgende vlucht vertrekt, naar beneden gaan daar is een soort van metro instappen en in de metro kan je zien waar je eruit moet.
Wij vinden het een prettig vliegveld om over te stappen, en als er niets bizonders is de overstap tijd voldoende, fijne vakantie.
heel lief dank je wel !
nog 1 vraagje. Staat ergens aangegeven waar je je koffer vind? Is dat net als hier gewoon op een beeldscherm te zien?
Ja, dit staat aangegeven. Eerst na immigrations maar ‘bagage claim’ (meteen achter immigrations) en dan kijken op een bord naar welke band je moet gaan, staat met een nummer aangegeven.
Dan door de douane en meteen daarachter geef je je koffer weer af voor de volgende vlucht. Terug is dat allemaal niet, dan wordt de de koffer automatisch maar de volgende vlucht gestuurd.