Bedankt,
Nou ik zie het wel, is toch al betaald dus ga me er maar niet druk over maken.
Als het maar geen enge toestellen zijn hahah.
Afdrukvoorbeeld
Bedankt,
Nou ik zie het wel, is toch al betaald dus ga me er maar niet druk over maken.
Als het maar geen enge toestellen zijn hahah.
Het zijn altijd héél gezellige vluchten...
Iedereen trapt z'n eigen partijtje mee...
De pedalen zijn verstelbaar...
Hoe dan ook... prettige en vooral een windstille vlucht gewenst... :D
Wij vliegen 25 mei met US Airways van Brussel via Philladelphia naar Orlando.
Ik heb ergens gelezen dat ze intercontinentaal vliegen met een Boeing 757 en dat dit nogal aan de krappe kant is.
Nu hebben ze dat wel veranderd want er is een boeing 767 in de plaats nu, dus gelijk alle andere maatschappijen.
Ook zit US Airways mee in de Star Alliance groep waar toch heel wat grote namen bij zitten (oa United Airlines en Brussels Airlines). Het is zelfs zo dat als je een vlucht boekt (brussel - Philladelphia) op de site van brussels airlines dat je automatisch geboekt wordt met die van us airways.
Ik ben eens benieuwd wat het gaat worden in mei, iemand nog meer recentere ervaringen met hun?
Hallo,
Wij zijn vorig jaar in april met US Airways naar Orlando via Philladelphia gevlogen (US1027 - Boeing 757). Vertrek vanuit Brussel. Indeling in toestel is 3-3, 1 gangpad. Geen individuele schermpjes voor film enzo. Plaatsruimte was voldoende. Idem dito voor de terugreis. Verder geen opmerkingen. Was toen voor ons de goedkoopste maatschappij. Hebben in het verleden al gevlogen met Delta Airlines, American Airlines en United. Deze zomer reizen we met British Airways via Londen naar Tampa (458 EUR/persoon!).
Wij zijn vorige maand met US Airways via Philadelphia naar Orlando gevlogen en dat is ons helemaal niet tegengevallen.
Heenreis: op tijd uit A'dam vertrokken, half uur eerder geland in Philadelphia, toestel helemaal vol. Ruime stoelen met verrassend veel beenruimte. Na 1 uur vliegen werd dinner geserveerd (aardappelpuree, spinazie á la creme, kipblokjes, salad, mini broodje en een mini appelgebakje). Uur voordat we gingen landen een warm kalkoen/kaasbroodje, dat best lekker was. Met drinken werd niet rondgegaan, maar als je wilde kon je wat in de pantry halen, bijv. blikje drinken. Vlucht naar Orlando verliep minder voorspoedig. Boarden begon al later, toen bericht dat er een mechanische storing was, waaraan gewerkt werd, 20 minuten geduld, daarna half uur en nog een half uur, uiteindelijk iedereen toestel weer uit, met 3 uur vertraging met ander toestel vertrokken. I.p.v. 20.50 landden we om half 12. We waren dolblij dat we al bij Hyatt Airport gereserveerd hadden, we konden zo doorlopen naar bed.
Terugreis zonder problemen en vertraging. Vanaf Philadelphia naar A'dam best veel lege plaatsen, veel 3 stoelen, die door 2 gebruikt konden worden (waren wij natuurlijk erg blij mee). Ook na 1 uur weer dinner geserveerd: chicken in bbg mangosaus, geb. aardappelblokjes en sperziebooontjes, salad, mini broodje en mini cakeje. Drinken hetzelfde als op de heenreis, alleen als je het zelf ging halen. Uur voor de landing werd nog een vreselijk smerig en mierzoet koffiebroodje als ontbijt uitgedeeld.
Personeel was best vriendelijk, op een enkele uitzondering na.
Als het zo uitkomt zullen wij zeker nog wel eens met US Airways vliegen.
mijn reisverslag: http://www.inekevakantie.web-log.nl/ (3 weken rondreis zonder pretparken)
Zo kan het dus kennelijk ook. Mijn zus die in L.A. woont, had een Amerikaanse stand-up comedian zien uitbeelden hoe de stewardessen de maaltijden door het vliegtuig gooiden en vond haar vlucht daar wel wat op lijken. Mijn ervaringen houden ook niet over. Je moet het kennelijk treffen; en dat geldt voor de andere maatschappijen ook.
en die steward, die het allervriendelijkst was..... was een Nederlander (met een Amerikaans accent) :-)
Ik moet nog boeken voor de Kerstperiode, en keek bij US Airw.: het lijkt net of het heen een rechtstreekse vlucht is, want er is maar 1 vluchtnummer. Er staat wel dat er een tussenstop in Phil. is. En de totale vlucht duurt 14 uur. Wat is dit misleidend zeg!
Moet ik van vliegtuig wisselen? En ga ik in die tussentijd wel door Immigration en de bagagecheck?
Ik schat dat ik iets van ruim 4 uur in Phil. heb hiervoor?
Komt misschien omdat het hele vluchtschema voor die periode nog niet bekend is.
Ik vlieg in oktber ook naar PHL met de 799 en dan door naar Mia met de 751. Tijdens het zoeken naar een vlucht heb ik voor MCO ook zoiets voorbij zien komen.
Je moet echter vrijwel zeker in PHL gewoon door de immigration en douane en overstappen.
Knaapje
Aan het vluchtnummer zou je inderdaad denken aan een rechtstreekse vlucht, maar je hebt een zogenaamde "plane change" in Philly.
Hier moet je inderdaad door de immigrations en customs en daar heb je met 4 uur ruim de tijd voor. Het vliegtuig kan zelfs nog een beetje vertraging hebben.
Voordeel is wel dat je de rest van de reis een binnenlandse vlucht hebt en bij aankomst niet meer door de imm. en cust.
Alvast veel plezier met de voorbereiding en kijk voor zeer nuttige en bruikbare tips eens rond op het forum.
je hebt geen persoonlijke schermpjes in de stoelen, maar kan je wel los zo'n entertainment schermpje huren? Zo ja, hoe duur is dat?
En wij stappen ook over in Philadelphia (dan door naar Miami), moeten we dan eerst onze koffers ophalen om die dan daarna weer af te geven?
Wijst dat een beetje vanzelf?
@kimm82
Of je entertainment kan huren weet ik niet, maar misschien is er iemand anders die dit weet.
Bij de overstap in Philly moet je inderdaad eerst door de immigrations en daarna kun je je koffer van de band halen, vervolgens ga je door de douane en lever je je koffer weer in. Alles spreekt voor zich.
Mocht je het niet meer weten, vraag dan aan de medewerkers of ze je informeren, ze zullen hier niet moeilijk over doen. Je bent niet de eerste.
Wij zijn vorig jaar in april met US Airways naar Orlando via Philadelphia gevlogen.
Er zijn geen privé-schermpjes enkel grotere TV-schermen boven je hoofd. Je moet dan met een aantal personen naar het zelfde scherm kijken. Ik denk niet dat je iets kan huren. Dat hebben wij in ieder geval niet gezien.
Tnx mensen, voor de nuttige info!!!
Ben nog aan het orienteren hoe ik zal vliegen, een overstap in V.S. brengt ook risico's met zich mee wat betreft vertragingen vanwege het slechte weer in de noordelijke plaatsen. (Maarja, afgelopen winter was ook in Europa bar en boos.) Toch zit ik ook te denken aan een overstap in Memphis of Atlanta.
En daar onweert het weer vaak (zeker in de zomer...). Ik zou met het weer weinig rekening houden voor welke plaats je gaat overstappen, ik zou dan eerder naar de 'On Time Peformance' kijken van de airlines.
Ik ga dus in de Kerstvakantie. De beste verbinding met de beste aansluiting met kan ik momenteel alleen op de site van US Airways zelf vinden. (had al op Expedia.nl gekeken). Heeft iemand ervaring met boeken op hun site? Ik kan daar via Paypal betalen geloof ik.
Zie ook mijn post met de manchester-truc.
Mijn vrouw reist ook dit jaar weer alleen en ja hoor, weer alleen nog US Airways beschikbaar. Nou, zo langzamerhand heeft ze alle schommelstoelen op het vliegveld van Philly uitgeprobeerd...
@ Kimm82
Wij gaan ook in oktober van Brussel naar Philladelphia ((vlucht US751) en dan door naar Miami op US755.
Op het reisbureau vertelden ze ons dat je in Philadelphia het hele immigration-gedoe hebt, incl. het uit- en weer inchecken van bagage. Maar dan ben je er idd wel van af.
We hebben op de tussenlanding 4u35 tijd, dus meer dan genoeg om alles afgelopen te krijgen. Op zich best wel lang, maar we hebben 2 kinderen van 3,5 en 5,5 bij ... en dan gaat alles natuurlijk wat trager ...
Hoe zit het eigenlijk met de afmetingen voor de handbagage en de ruimbagage ... zijn ze bij US Airways erg streng op afmetingen en gewicht ?
Niet dat je er 10kg meer of zo insteekt, maar wordt er echt gekeken op bv. 1 kg en een paar cm ?
Centimeters niet zo heel erg, maar een paar pounds extra wil nog wel eens tot wat overpakken leiden. De koffer moet nl. altijd op de schaal, maar een meetlint hebben ze vaak niet bij de hand.
Is het dus zo bij US dat als je bijv. 23 kilo p.p. mag meenemen , je dus per koffer 23 kg mag hebben en niet 1 koffer 20 en de ander 26.
In NL gaan ze gezamenlijk op de weegschaal en bij BA in Miami ook per 2.
Ik heb al gelezen dat er mensen waren die alles van de ene in de andere koffer moeten doen.
:?::oops:
Kijk een in het topic: Vliegen naar Florida-bagage-maten en gewichten.
Is al uitgebreid over gediscussieerd.
Komt er op neer, dat als het gaat je geluk hebt, als je moet bijbetalen, niet zeuren.
Knaapje
Nou, niet zeuren.... Ik ken de regeling van de verschillende maatschappijen niet. Maar bij United rekent men 200 dollar voor een te grote koffer met overgewicht.
Bij United in Orlando wordt iedere koffer apart gewogen voor je kunt inchecken. De maat wordt niet opgenomen, maar ze zien echt zo wel of de maat in orde is. Alle koffers hebben immers min of meer een standaardmaat.
Ik zie de moeder van het gezin voor ons nog van kleur verschieten, hun bagage was tientallen kilo's te zwaar. "En wat kost het als je een kilo overgewicht hebt?" probeerde moeder nog. "Oversized kost 100 dollar, overgewicht kost 100 dollar.....sorry". Een extra koffer kost 50 dollar, daar zou ik zeker niet over zeuren.
Voor liefhebbers: Op Seatguru vind je de tarieven per maatschappij.
Nou wat ik bedoelde was, dat iedere maatschappij zijn regels heeft en die staan uitgebreid op hun site en meestal ook op de ticket. Lees het en je weet welk risici je loopt.
In de aangehaalde discussie ging het regelmatig op zijn Nederlands om: Ja, maar een paar centimeter groter of ja, maar een pondje te zwaar, dat moet toch kunnen.
Het is net als 55 rijden waar 50 mag, als ze niet flitsen heb je geluk als je pech hebt een bon.
Knaapje
@knaapje
Ik bedoelde dat als je met 2 pers. gaat je dus niet 1 koffer met 26 en de ander met 20 kilo mee mag nemen. Wij hebben namelijk een grotere en een kleinere koffer meegenomen en bij BA en KLM, en waarschijnlijk meerdere airlines, doen ze het gewicht bij elkaar.
Ik vond het dus vreemd om te horen dat ze elke koffer apart wegen.
ALs ik weet dat ik overgewicht heb dan ben ik ook bereid om hiervoor te betalen net als mijn boete van CJIB van 4 KM
Uit de informatie op de KLM site over de bagageregels:Op de site van BA vind je dezelfde regels voor bagage van World Traveller (Plus) tickets; per koffer 23 kilo.Citaat:
U mag 2 stuks ruimbagage meenemen, elk tot 23 kg (50,5 lbs),
max. 158 cm (62 inch) l + b + h: Op de luchthaven wordt elk bagagestuk apart gewogen. Indien uw bagage de toegestane vrijstelling (aantal, afmetingen, gewicht) overschrijdt, wordt dit beschouwd als overbagage. U kunt deze bagage tegen betaling van een overbagagetoeslag meenemen
Misschien zijn jullie een keer gematst, good for you. Maar dat wil niet zeggen dat dit de regel is. Het maximale gewicht van 23 kilo per koffer is er voor de mensen die de afhandeling van jouw koffer verzorgen.
het schijnt zo te zijn dat het Arbo technisch niet mag, men mag niet meer dan 23 kg tillen
Daar kun je over twijfelen maar als een werknemer dan door z'n rug gaat is het z'n eigen schuld. Hieronder het ARBO stuk:
Citaat:
Nieuw arrest in Arbo wetgeving: niet meer dan 23 kilo tillen
Bron: FNV Voorlichting | Datum van publicatie: 18-06-2007
Werkgevers mogen voortaan hun personeel niet meer dan 23 kilo handmatig laten tillen. Doen ze dat wel, dan lopen ze het risico aansprakelijk gesteld te worden voor bijvoorbeeld rugletsel bij een werknemer. Dat is het gevolg van een uitspraak van de Hoge Raad. De vakcentrale FNV en haar Bureau Beroepsziekten spreken van een historische doorbraak.
De impact van het arrest is groot, omdat in Nederland naar schatting zo'n 2,6 miljoen werknemers regelmatig zonder hulpstukken meer tillen dan 23 kilo. Aandoeningen van het bewegingsapparaat, waaronder rugklachten door zwaar tillen, zijn verantwoordelijk voor 39 procent van de kosten van arbeidsuitval en werkgerelateerde gezondheidszorg.
De FNV is buitengewoon verheugd over de uitspraak. Wel blijft zij voorstander van opname van een tilnorm in de wet. Dat schept meer duidelijkheid en het voorkomt ook dat individuele werknemers naar de rechter moeten stappen. Die hebben nu wel het arrest van de Hoge Raad als wettelijk geldende ruggesteun. Voor de uitspraak was er niets geregeld over tillen, behalve in enkele cao's zoals die van de bouw en de kinderopvang.
De bal kwam bijna tien jaar geleden aan het rollen. Toen werd een werknemer in een restaurant gevraagd te helpen met het tillen van een zware oven die in het restaurant moest worden geïnstalleerd. Hij tilde de oven van 200 kg met drie collega's. Enige tijd later kreeg hij rugklachten (hernia, rugoperaties, volledige arbeidsongeschiktheid).
Vervolgens stelde hij de werkgever daarvoor aansprakelijk, die echter weigerde te betalen. De kantonrechter gaf de werknemer gelijk en veroordeelde de werkgever tot vergoeding van de schade. De werkgever ging daarop in hoger beroep en kreeg gelijk van het gerechtshof. Dat vonnis is nu door de Hoge Raad vernietigd.
De Hoge Raad volgt in zijn arrest het advies van de plaatsvervangend procureur-generaal. Die merkte op dat de toelichting op het zogeheten Arbobesluit verwijst naar de NIOSH-formule om te kunnen beoordelen of bepaalde tilsituaties risico's met zich brengen voor de veiligheid en gezondheid van de werknemers. De NIOSH-formule is een uit de VS afkomstige en ook in Nederland reeds veelvuldig gebruikte rekenmethode die uitkomt op een tilnorm van maximaal 23 kg. Met deze uitspraak stelt de Hoge Raad vast dat er wel degelijk een gezondheidskundige, wetenschappelijk verantwoorde tilnorm bestaat.
Ja, hier even een update van onze reis naar Orlando. We zitten nu in de business lounge van US Airways op de luchthaven van Brussel. ( We hebben een update gedaan naar envoy class voor *maar* 400 dollar). Nu is het nog bang afwachten of als we kunnen vertrekken met die aswolk. Naar het schijnt gaat de luchthaven dicht om 14 uur, maar zonet gezien dat de vlieger van US Airways is geland...
Even een update geven na het laatste bericht van Nixo.
Onze eerste ervaring met Envoy was geweldig. Zelfs zo geweldig dat we het opnieuw gedaan hebben bij de terugreis. En misschien maar goed, want we hebben het volgende aan de hand gehad toen :
De vlucht van Orlando naar Philadelphia ging goed. Eénmaal in Philadelphia gingen we snel naar de lounge voor een hapje en een drankje. 15 Minuten voor vertrek werden we netjes gevraagd naar de gate te gaan, alhoewel die veranderd was van A10 naar A13.
Aan de gate zagen we opeens dat de vertrektijd veranderde van 18u10 naar 19u55. Niet leuk natuurlijk.
Na een tijdje kregen we de oproep via de speakers dat er een probleem was. Blijkbaar had de firma besloten een DOWNSIZE te doen van het vliegtuig... Alles moest veranderd worden, het eten, de koffers, maar ook ALLE check-ins moesten opnieuw gebeuren aan de gate.
Al snel hadden we in de gaten dat het niet goed ging. Enerzijds hoorden we Fransen al zeggen dat ze bezig waren met mensen weg te sturen. Met eigen ogen zagen we ook enkele jonge kerels met de purser vertrekken richting hotel.
Nixo ging aanschuiven in de rij en na een tijdje zag ik de discussie aan de balie en riep hij mij ook. Bleek dat op het downsized toestel geen Envoy was en dat we dus verplicht een dag langer zouden moeten blijven. Aangezien dit vanwege verschillende redenen niet kon, zijn we blijven zeuren en hebben duidelijk gemaakt dat we zoveel geld betaald hadden en dus een oplossing verwachtten.
Na een tijdje kwam de supervisor die ons geval volledig begreep. Na wat tokkelen op de computer kregen we opeens 2 nieuwe tickets, dit maal voor een vlucht naar Madrid die ook STANDE PEDE vertrok. Dus we moesten nog serieus lopen naar de andere kant van de gates om dat vliegtuig te kunnen nemen.
Volledig de kluts kwijt, kwamen we dan aan in Madrid. Geen idee wat ons te wachten stond. Uiteindelijk, na eerst een negatief antwoord, bleek dan toch dat ze in Philadelphia ons op 2 toestellen richting Belgie hadden geboekt. We konden dus nog kiezen : Iberia of Brussels Airlines. Aangezien Iberia als eerste vertrok kozen we die.
Helaas was er geen plaats meer in Envoy... Gelukkig was het maar een korte vlucht.
Iemand enig idee of we trouwens hiervoor een klacht kunnen indienen ?
Groetjes,
Davy
Een klacht indienen kan altijd, maar of dit in jullie geval veel uithaalt val nog te bezien.
Ze hebben jullie immers keurig, ondanks de omweg, thuisgebracht.
Wel wat de Envoy betreft, natuurlijk, en die wordt vast wel gehonoreerd, bijv. d.m.v. upgradevouchers voor een volgende keer. Heb je wat om naar uit te kijken :-)
Gewoon het complete verhaal voorleggen aan customerservice.
Hoi, bedankt voor het antwoord.
Wij zijn idd akkoord gegaan met de aangeboden regeling. Het enige waar we over kunnen klagen is de "niet-Envoy" trip vanuit Madrid.
Iemand een directe link naar de customerservice van US Airways ?
Hallo,
ik dacht dat dat duidelijk genoeg was in mijn eerste stuk tekst ?
Al bij al hebben ze gewoon een andere vlucht aangeboden naar Europa en daarna de vlucht naar Brussel. Niets meer of minder dan dat... :-)Citaat:
Na een tijdje kwam de supervisor die ons geval volledig begreep. Na wat tokkelen op de computer kregen we opeens 2 nieuwe tickets, dit maal voor een vlucht naar Madrid die ook STANDE PEDE vertrok. Dus we moesten nog serieus lopen naar de andere kant van de gates om dat vliegtuig te kunnen nemen.
Volledig de kluts kwijt, kwamen we dan aan in Madrid. Geen idee wat ons te wachten stond. Uiteindelijk, na eerst een negatief antwoord, bleek dan toch dat ze in Philadelphia ons op 2 toestellen richting Belgie hadden geboekt. We konden dus nog kiezen : Iberia of Brussels Airlines. Aangezien Iberia als eerste vertrok kozen we die.
groetjes,
Davy