Zelf boeken is in de regel goedkoper -- maar kost je wel meer tijd. En aangezien tijd geld is...
Zelf boeken is wel veel leuker!
Afdrukvoorbeeld
Zelf boeken is in de regel goedkoper -- maar kost je wel meer tijd. En aangezien tijd geld is...
Zelf boeken is wel veel leuker!
Maar als ik bijvoorbeeld expedia vergelijk met de prijzen uit de oad gids, dan lijkt oad goedkoper. Hun rekenen bijvoorbeeld dat kinderen t/m 17 jaar gratis zijn. wil ook niet via allerlei organisaties verschillende hotels boeken. Mijn reisplan is een beetje alsvolgt
21 december 2007 t/m 6 januari 2008
A´dam - miami (2 overnachtingen)
Miami - Key west (3 overnachtingen)
Key W - Sanibel/fort myers (3 overnachtingen)
Sanibel - Orlando (8 overnachtingen)
Wil natuurlijk alles wel zelf doen en heb nog ruim de tijd, maar duizel nu al van alle verschillende prijzen.
Wil heel graag 2 overnachtingen in Animal Kingdom doen. De prijs uit de Oad gids lijkt stukken lager als dat ik het via disney.com boek.
Vandaar mijn vraag naar ervaringen.
Boeken bij Disney is de prijs per kamer. Bij OAD is dat per persoon. Kan ook weer schelen..
American Estates heeft soms ook wel leuke Disney aanbiedingen..
Toen bij ons het idee kwam om volgend jaar voor het eerst naar Orlando te gaan, ben ik ook eerst naar het reisbureau gegaan.
Aangezien ik altijd onze reizen via het reisbureau geboekt heb.
Op een gegeven moment ben ik gaan googelen en kwam op dit zeer gezellige en geweldig informatieve forum terecht.
Ik las hier ook dat het zelf boeken goedkoper was.
Als echte Hollander was ik daar uiteraard wel in geïnteresserd.
Maar had in het begin echt het gevoel dat het me nooit zou lukken.
Ik dacht dat ik verdronk in alle tips en info.
Maar na een aantal wkn lezen en notities maken heb ik vorige wk alles geboekt.
Om je een idee te geven:
We gaan eerst 8 dgn in een Disney hotel.
We hebben een 10 daagse hopper pas met waterpark
Het diningplan.
We gaan daarna 11 nachten in een 4 slaapkamer villa.
We huren 19 dgn een Chevy Equinox.
En we vliegen met United.
Na het lezen van je post was ik toch wel benieuwd wat ik nou daadwerkelijk uitgespaard heb.
Ik heb de Oad gids erbij gepakt en de prijzen van dit pakket genoteerd.
(en dan heb ik nog wel de gids/prijzen van 2006)
Dus de totaal prijs zal voor 2007 nog wel iets hoger zijn.
Maar door alles zelf te boeken heb ik totaal € 1850,72 uitgespaard.
Dat vind ik heeeeeeel veel geld.
Dus als mijn man straks zeurt dat ik teveel shop zal ik hem eens met dit bedrag om zijn oren slaan:-D
Dus veel lezen en dan lukt het jou ook echt wel.
Succes en groetjes Patries
Ik zie eigenlijk geen verschil. Internet nu is toch het reisburo van toen?! In plaats van reisgidsen doorploegen en reisburo's platlopen kun je nu vanuit huis alle aanbiedingen "www'en" en al je vragen aan de internetreisburo's stellen per email. En wat nog veel beter is: leren van de ervaringen van anderen op forums zoals het Florida-forum.
Het enige verschil: je kunt niet in de mooie blauwe (of bruine) ogen van de medewerkster van het reisburo kijken.
Uiteindelijk boek en speur je helemaal zelf, met een beetje hulp van iemand bij het reisburo of (meerdere) iemand(en) op internet.
En als jij het prettiger vindt om via een reisburo te boeken, doe dat dan. Vraag wel eerst een offerte/prijsopgave met exacte specificaties, zodat je internet kunt gebruiken om de prijs en kwaliteit te kunnen checken en vergelijken. Wij (hier op het forum) zijn je daarbij graag van dienst met onze kennis en ervaring.
Succes.
Ikzelf heb ook op internet vergeleken en geshopt totdat ik er bij neerviel.
En als ik alles via Oad, American Estates, of USA FUN vacations had laten boeken, had ik tussen de €100 en €200 meer kwijt geweest, op een bedrag in totaal van €4000 ongeveer bijna niet de moeite.
m.a.w. ik ga volgende keer alles bij 1 van de bovengenoemde ketens boeken.
Jeroen
Ik heb eerst in de gidsen zitten bladeren, daarna het geheel zelf geprobeerd te zoeken op internet. Ik ben nog langs een " normaal" reisbureau geweest. Het gewone reisureau had een doos zitten, die misschien heel goed vakanties naar Spanje kan verkopen, dit ging haar petje te boven. Als laatste offertes aangevraagd bij o.a. USAFunVacations. Omdat ik toch een beetje schrik had om voor zo'n bedrag met een voor mij onbekende organisatie in zee te gaan heb ik gevraagd of ik langs mocht komen. Dat was geen probleem, dus ik ben naar Lelystad geweest om alles door te spreken. Ze hebben daar echt de tijd voor me genomen, ik denk dat ik er meer als 2 uur heb gezeten! Heel veel tips meegekregen en alles geboekt.
Misschien was ik iets goedkoper geweest als ik het zelf had geboekt, maar misschien ook niet. Het was zo veel gemakkelijker, ik kan altijd met mijn vragen terecht bij hen en die service is ook heel wat waard.
Ik denk, dat de andere grote organisaties ook deze service bieden hoor, ik zou diegene zoeken waar jij het best mee uit de voeten kan.
Wij hebben ook weer bij www.usafunvacations.nl geboekt, voor deze kerst. :)
En volgend jaar gaan we weer, als we vrij kunnen krijgen, ik ben niet langs geweest daar hoor, terwijl ze in dezelfde stad zitten als ik, maar wel heel veel keren gebeld! Wat zijn die mensen hulpvaardig zeg, en blijven maar vriendlijk, ik vind het beregoed!:-D
Groetjes, Robin :D
Ik wist niet helemaal waar ik dit topic moest plaatsen, ik hoop dat hij hier past.
Ik ben een begroting aan het maken voor mijn floridareis (2 januari-half mei 2008). Ik ben benieuwd wat ik moet begroten voor een vliegreis, en waar is het, het goedkoopst. En hoever van te voren is het, het slimst om te boeken. Deze vraag is wat vroeg, maar ik moet weten wat ik ongeveer ga uitgeven.
Ik heb al een beetje zitten zoeken op www.cheaptickets.nl maar daar staat elke dag wat anders.
Eric heeft gelijk.
De zoekfunctie brengt je bij heel veel info.
Ik zal je toch even een paar zeer goede adresjes geven, waar ze je heel goed kunnen helpen.
Zeker kwa prijs en ervaring zijn ze heel goed.
http://www.americanestates.nl/indexdisney.html
http://www.americanvac.nl
www.usareisen.de
Tijdens je reis in de zoekfunctie zul jer er nog wel een paar vinden, echter bij deze 3 heb ik zeer goede ervaringen.
Pascal