-
Je kunt zelfs met je pinpas in de 7-eleven geld opnemen, hotels, Walmart, Bij de attractieparken , Mall's je kunt het zo gek niet bedenken.
Wij pinnen meestal genoeg voor een paar dagen en stoppen de rest in de kluis in het hotel. Zodat je niet vaak extra voor je transacties hoeft te betalen.
Groeten Marisca :D
-
Heb je een rabobank rekening, dan pin je in Florida bij een bank die niets rekent, bv Bank of America, Orion etc.
De geldautomaten zeggen het als er bv $1.50 wordt gerekend, maar vele banken rekenen niets.
Dan heb je je dollars tegen de actuele koers en beter kun je het niet krijgen, mijn rabo bank rekent niets extra for het pinnen hier.
Dit is mijn ervaring en ik weet dus niet hoe het zit als je een andere Nederlandse bank hebt dan Rabo.
-
Nou, Dat dachten wij vorig jaar ook al dat wij niets extra's hoefden te betalen! :shock:
Maar nu jij het ook zegt weet ik het zeker, Het viel ons ook al op dat er op de ATM's 1,50 extra stond maar thuis konden we er niets van terug zien. :D
Wij dachten dat het er al in verekend was. :oops:
Viva de Rabobank!! 8)
Houden die bank! :lol:
-
Wij hebben vorig jaar ook regelmatig geld uit de muur getrokken, zonder extra kosten. Met het postbank pasje.
Als ik op vakantie ga zorg ik altijd wel dat ik minimaal wat valuta bij me heb om de 1e dag door te komen. stel dat een restaurant nou net een visa storing heeft :roll: We gaan gewoon "double-dutch". Daarnaast doe ik bijna alle aankopen met visa, omdat daarmee ook je aankoop 150 dagen verzekerd is. En de kleine aankopen bij bv de 7/11 doe ik gewoon met contant geld.
off-topic: ik vind het wel goed om te zien dat in amerika de CC goed ingeburgerd is. Hier kijken ze je nog dikwijls raar aan als je met CC wilt betalen voor een cdtje of een boek.
-
Jullie hebben het allemaal over "zonder extra kosten", nou heb ikzelf een rekening bij een Belgische bank (KBC) omdat ik in België woon en die rekent 1,4% wisselprovisie aan dus dan zie je gewoon een wisselkoers zonder extra kosten vermeld op de afrekening. Maar op die wisselkoers hebben ze dan wel gewoon wat winst gepakt. Ik weet niet of jullie daar ook rekening mee houden?
-
Re: Betaling
Hoe zit het met de borg van de huurauto eigenlijk, schrijven ze direct wat af van je creditcard en krijg je het dan na afloop weer terug ofzo?
-
Volgens mij wordt het bedrag tijdelijk (voor de duur van de huur) geblokkeerd op je rekening. Als het goed wordt er niets afgeschreven, dat is bij mij tenminste nog nooit gebeurd.
-
Ok, maar wat moet dan het limiet van je cc zijn?
-
Die "borg" is volgens mij zoiets tussen de 250-500 dollar maar als je dit bedrag precies wilt weten zou ik even contact opnemen met het verhuurbedrijf. Ik weet ook niet of elk verhuurbedrijf hetzelfde bedrag hanteerd.
Meestal is je limiet van je creditcard wel hoger dan dit geblokkeerde bedrag maar het is goed te weten dat er een bedrag geblokkeerd wordt zodat je niet voor verrassingen komt te staan als je na je autohuur nog meer uitgave's gaat doen met dezelfde creditcard.
-
Ja, da's de hamvraag.
Met een limiet van €2000 kom je een heel eind, €5000 is beter, €10.000 is bijna onbereikbaar ....
Ga ervan uit dat je autoverhuur $250-350 "blokkeert", en bapaal dan zelf wat je verder aan uitgaven hebt.
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat m'n limiet onvoldoende as, en ook nog nooit van anderen gehoord dat dat zo was. Bij medische problemen knnen de kosten wel aanzienlijk oplopen, maar ok dan is in overleg met je reis- en ziektekostenverzekering alles te regelen.
Vergeet niet dat de VS gewoon ook een ontwikkeld land is zoals Nederland! Wel ver, maar ook zo dichtbij!!