Re: Oorpijn bij de landing
Een tip die ook wel eens wil helpen. Ga voordat je gaat vliegen eens naar de dokter om je oren uit te laten spuiten. Klinkt raar, maar het helpt wel.
En daarnaast doe ik altijd oordopjes in met harde muziek. Door de bass-druk blijven mn oren meestal wel open.
@BillyenFlippy;
Wat vervelend nou. Misschien kun je van die oordopjes die lucht doorlaten kopen (wij kopen ze bij de Hema) en vinden deze erg fijn voor de drukverschillen in het vliegtuig.
We hopen dat de pijn mee zal vallen en wensen jullie een super huwelijksreis toe.
Ken die dopjes van de HEMA niet maar wij gebruiken altijd Earplanes (verkrijgbaar bij de drogist):
http://www.travelsafe.nl/images/asso...anes_adult.jpg
De oorpijn ontstaat inderdaad door drukverschil tussen buitenste gehoorgang en binnenste gehoorgang (buis van eustachius). Dit geeft over-/onderdruk op het trommelvlies. Dus inderdaad: neem maatregelen om de druk aan beide zijden van het trommelvlies gelijk te maken/houden, met name neusdruppels (otrivin) om het slijmvlies van de buis van eustachius te laten slinken en zorg dat je buitenste gehoorgang open is, dus vantevoren zo nodig uitspuiten door huisarts. verder gapen, kauwen en persen met dichtgeknepen neus.
Over de trombose: als dit echt trombose was, is het iets om zeer serieus te nemen. Aspirine helpt alleen tegen trombose in slagaders. Waar het hier om gaat is trombose in een ader. Hiertegen moet je inderdaad bijvoorbeeld fraxiparine onder de huid (laten) spuiten vlak voor de vlucht. Overleg met je huisarts! ( verder zoals al gemeld: veel drinken, veel bewegen. Of kousen helpen, weet ik niet)
Succes!
inmiddels zijn we in Florida, gelukkig geen pijn in de oren gehad met vliegen. Ik heb neusspray van de dokter gekregen en earplanes deze hebben goed geholpen.
Alleen krijg ik nu meer last van mijn oren dus dat wordt een dokter opzoeken. Ik hoop dat het geen oorontsteking wordt.
Groet Ellen
Earplanes werken goed. Wat ook helpt is op een lolly zuigen. Dit werkt beter dan kauwgom of een zuurtje.
Succes,
van onze huisarts kreeg ik aerinase voorgeschreven, die zorgt dat alle luchtwegen open en vrij zijn. bij mij helpt het enorm om bij het landen geen verschrikkelijke pijn te voelen in mijn oren
groetjes!
ik laat ook altijd mijn oren uitspuiten voor het vliegen, daarnaast de oordopjes van mijn mp3 in de oren en de muziek vrij hard.
Ook heel fijn voor de omliggende medepassagiers... :-\"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
corrus
Ook heel fijn voor de omliggende medepassagiers... :-\"
mijn mp3 kan niet zo hard dat anderen er last van hebben, mijn moeder zit altijd naast me en hoort de muziek nooit, maar voor mij is het hard genoeg hahaha