23 mei 2009 Aldi kofferweegschaal
Lijkt mij een handige tool voor de reislustige medeforummers.
Altijd gaat nu je gewicht bij de in-check kloppen, geen met de vingers op de balie kloppende wachtende reizigers achter je. Geen gehannes meer voor die zelfde in-check balie met geopende koffers. Vergeet niet het gewicht van de weegschaal zelf he:D
http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_21/OFF07.SHTML
<<Moderator Michael66: Deze post toegevoegd aan bestaand topic hierover>>
Re: 23 mei 2009 Aldi kofferweegschaal
Ik vertrouw m niet;
vorig jaar de laatste dag van de vakantie, alles passen en meten, daarna wegen en gaf die koperen weegschaal aan dat alles ok was, maar eenmaal aangekomen bij de check in, bleek dat 3 van de 4 koffers allemaal ongeveer 5 kilo's te zwaar waren.....
en dit terwijl we de koffers, volgens die zelfde weegschaal, met max 18kg volstopte...
Vertrouwen of niet: het is altijd handig om e.e.a. even te checken m.b.v. een "gewone" weegschaal. En een marge in te bouwen bij het volstouwen van je koffer.
Met mijn Walmart-weger heb ik vorig jaar ook wat "last" gehad bij het inchecken in Orlando. Mijn wegertje had mooi 49 pond aangegeven, de weegschaal bij United gaf echter 51,5 aan. Nou is het een bekend gegeven (= onderzocht op vele luchthavens in de VS) dat de weegschalen van de maatschappijen niet zo nauwkeurig zijn. Een andere waagschaal bij de incheckbalie gaf dan ook 49,5 aan, en toen was het ineens OK.
Iemand enig idee waar die twee knoppen op de zijkant voor dienen? Op de doos staat: 'voor de bepaling van het gewicht dient u de volgende stappen op te volgen:
- trek de greep naar boven
- bevestig de haak aan uw reiskoffer
- duw nu op beide zijdelingse knoppen
Het nut van het laatste ontgaat me...
Heb er ook eentje gekocht vandaag...
Vorig jaar hadden we een foutje moesten we $ 80,- betalen omdat we overgewicht hadden op een van onze koffers. Zo zonde!! Hadden we andere dingen voor kunnen doen. Dat zal ons nu niet meer overkomen, we hadden een megazware koffer (zonder inhoud woog deze al 10 kilo of zo) hebben deze achter gelaten in Florida. En waren ook zo stom geweest om dit niet te checken thuis. Maar wij hebben ons lesje geleerd, de wegen gaat mee!!!
groetjes, Macjac
iemand enig idee of deze nog te koop is of waar ik (als de aanbieding bij Aldi afgelopen is) deze (liefst in NL) kopen kan? Vind dit reuze handig en voorkomt een hoop stress bij de incheckbalie!