-
Jacksonville
Hallo allemaal,
Aanstaande donderdag vertrek ik samen met mijn vriend richting Jacksonville. Nou lees ik hier over die orkaan. ik word niet echt veel wijzer van die berichtgeving op internet. Kunnen jullie mij er wat meer over vertellen? Zoals het er nu naar uit ziet, komt hij dan over jacksonville en gaat hij dan veel schade aan richten? En als hij dan niet over Jacksonville komt kan ik dan wel gewoon lekke rop het strand liggen of is het slecht weer?
Nou ik weet er dus helemaal niets vanaf.. en ben gewoon een beetje benieuwd of mijn vakantie niet gaat tegenvallen!
groetjes!
als jullie nog tips hebben waar ik heen moet gaan in de buurt.. laat het me weten!!
-
Jo-ootje, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Jacksonville zit betrekkelijk ver in het noorden van Florida, en aan de oostkust. Volgens de voorspellingen komt het oog van Dennis geenszins in de buurt van Jacksonville komen. Nu is er wel heel wat regen en harde wind, maar ik denk dat het tegen donderdag wel aardig opgeklaard zal zijn daar, want dan zou Dennis al in de staat Ohio kunnen zijn.
Maak je maar geen zorgen. :)
-
Als je op http://www.crownweather.com/tropical.html , en kijkt naar het 1e plaatje dan zie je het verwachte pad v.d. orkaan en zie je dat dat dat erg ver van Jacksonville is. Tegen donderdag is er inderdaad nog maar weinig van de orkaan over en is het ver van Florida.
-
Of de vluchten normaal verlopen met een storm, is afhankelijk van de heftigheid en de locatie ervan. Met Dennis zal als (betrekkelijk) normaal gelopen zijn, omdat het oog geenszins in de buurt zat van Orlando. Maar als er enorme rukwinden zijn en het regent alsof Noach zijn Ark weer tevoorschijn heeft gehaald, dan loopt zo'n vluchtschema wel aardig in de soep.
Dat is hier met Schiphol ook zo, zelfs met onweer merk je al dat de vliegtuigen 'anders' binnenvliegen.
Maar die vijfde storm die zal vrijdag nog niet boven Florida zitten. Het komt wel goed. Niet voor niets je zorgen gaan maken, dan blijft er te weinig ruimte over om te genieten!
-
Hier in Kissimmee nergens last van gehad. Wel behoorlijk zware buien, maar geen storm of zo. De komende dagen wordt het beter, of beter gezegd: normaal. Dat betekent dus wel wat forse buien en "scattered thunderstorms", maar dat hoort nou eenmaal bij deze tijd van het jaar.
-
Ik las hier ergens op het forum dat de hurricanes vaak niet tot in Orlando komen, klopt dat?
We vliegen namelijk in september naar Key West, en we vliegen 8 dagen later terug vanuit Orlando.
Op de heenvlucht naar Key West moeten we overstappen in Orlando, zou het dan een optie zijn om in geval van hurricanes gewoon in Orlando uit te stappen en NIET door te vliegen naar Key West? En dus gewoon de volledige 8 dagen in Orlando te blijven?
Of komt de hurricane dan na een paar dagen toch ook naar Orlando?
-
Het is vaak zo dat orkanen langs de westkust van Florida heentrekken. Dit is echter niet altijd het geval en valt ook niet tot kort vantevoren te voorspellen. Daarbij komt dat een orkaan niet erg klein is, dus ookal trekt het oog van de storm niet over Orlando, kan er wel enorm veel wind en regen zijn daar.
Ik weet dan ook niet of het wel een goed idee is om vervroegd uit te stappen in Orlando. Je neemt natuurlijk verschillende risico's en je betaalt (lijkt me) wel gewoon voor je vlucht naar Key West, ookal ga je er niet daadwerkelijk heen. Key West is een leuke plek, en in september loopt het orkanenseizoen al een beetje af. Het weer valt zo moeilijk te voorspellen.
Ik zou alsnog naar Key West vliegen, en als blijkt dat je echt dik problemen gaat krijgen, een auto huren en naar het noorden rijden. Zo zie je weer andere delen van Florida, en zit je als het goed is wat veiliger.
-
We zouden ook enkel uitstappen in Orlando indien we zeker weten dat het op *dat* moment hevig aan het hurricanen is in Key West...
Het plan is inderdaad om met een huurauto van Key West naar Orlando te rijden, maar ik denk niet dat mijn vader echt liefhebber zal zijn om dat ook tijdens een hurricane te doen :? (heeft nog nooit in Amerika gereden)
-
We hebben hier in Kissimmee vorig weekend behoorlijk last gehad van regen, veel regen. Allemaal de schuld van orkaan Dennis, die hier helemaal niet dichtbij is geweest. De gebieden om de orkaan heen worden echter ook behoorlijk beïnvloed. Helaas. Maar gelukkig heeft het hier nauwelijks gestormd, wel heel heel heel veel regen!
-
Maar zou je ons dan aanraden om toch naar Key West te vliegen zelfs indien we weten dat daar een hurricane is? :shock:
We gingen sowieso maar 1 nacht in Key West blijven (en dan via key largo en de everglades - 2 nachten - richting orlando gaan) dus ik denk niet dat we er veel aan zouden hebben?
We hebben idd een ticket naar key west, met overstap in orlando, dus als we uitstappen in orlando zou een deel van dat bedrag inderdaad verloren gaan. Bij de terugvlucht echter niet aangezien die sowieso vanuit Orlando is.
Nog een vraagje: valt het eigenlijk aan de luchtvaart maatschappij duidelijk te maken dat we dan onze bagage in Orlando al willen en niet in Key West, waar we eigenlijk naartoe gingen? (het is een binnenlandse vlucht - uit Atlanta)
Als dat niet mogelijk is, is dit "noodplan" sowieso geen optie.