-
Re: Disney Cruise Line
Als je de zoekfunctie gebruikt op deze site en op het Orlando forum, dan kom je heel veel ervaringen tegen. Ik ben al overal doorheen gegaan. Duur, maar de moeite waard is volgens mij de algehele conclusie. Ik heb van niemand iets negatiefs gehoord.
Wij hebben vorige week de 5-daags cruise geboekt (met 2 keer Castaway Cay en 1 keer Nassau) voor volgend jaar zomervakantie. We hadden wel een week gewild, maar in de zomervakantie is die mogelijkheid er niet.
Ik heb een aantal offertes opgevraagd en bij ons was met grote voorsprong de goedkoopste www.themagicforless.com dus vraag daar in ieder geval offerte op. Ook een prima service (tot nu toe). Wij gaan 20 juli 2008 op weg ;) ! En ik ben superbenieuwd !
-
Wij zijn van 21 t/m 28 april 2007 geweest en het was super! Voor het reisverslag:http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3260&page=8
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Groetjes,
Sonja
-
Hoi,
wij gaan een disneycruise doen in augustus 2008. Is er hier iemand die weet hoeveel tijd nodig is om van het schip op de luchthaven te geraken, wij doen onze cruise op 28-31/08, en zouden moeten thuis zijn op 1 september voor de kids.
United heeft een vlucht om 13u45, is dit haalbaar?
Hoelang duurt het voor je van het schip bent?
Dank voor de tips.
-
Het ligt er aan of je de laatste ochtend nog gaat ontbijten aan boord en of je dan 1e zit hebt of de 2e zit.
Wij waren de laatste ochtend al heel vroeg in de haven en als je dan geen ontbijt neemt of bijvoorbeeld of een snel ontbijt kan regelen kun je om een uur of half 8 / 8 uur al van boord gaan. Het moet wel lukken om dan op tijd op de luchthaven te zijn maar dit is wel afhankelijk met welk vervoer je vertrekt vanuit de haven.
Wij hadden onze huurauto voor de duur van de cruise geparkeerd op het parkeerterrein van de haven en waren "snel" weg nadat we van boord waren. Als je met een bus (shuttle) vertrekt vanuit de haven denk ik dat het wel even kan duren voor je weg bent.
-
Hallo
Bij de Disney Cruise gaat in en uitboeken erg snel.
De laatste dag moeten niet Amerikanen zich 's morgens tussen 6 en 7 uur uur al melden bij de douane. (deze komen met een man of zes op het schip)
Hierna kan je al meteen ontbijten, dit hoeft niet langer als een kwartier te duren.
Hierna loop je zo het schip af naar de koffers, deze staan allemaal netjes in een rij bij elkaar gesorteerd zodat je niet hoeft te zoeken.
Vervogens loop je door de douane rechtstreeks naar een disney bus ( dit moet je wel van te voren boeken )
De bus rijd al vrij snel aan en is in drie kwartier bij de luchthaven.
Je ben waarschijnlijk al om 10 uur op de luchthaven, en met een gehuurde auto gaat het niet sneller.
En als je aangeeft dat je vlucht vroeg vertekt, krijg je overal voorrang.
groetjes P. de Beer
-
Wij zijn afgelopen augustus voor het eerst mee geweest met DCL.
We hebben de 15 daagse Transatlantische cruise gedaan en ik kan alleen maar zeggen GE-WEL-DIG!
Alles is tot in de puntjes verzorgd:
- twee keer per dag schoonmaak op de kamer
- fijne douche en shampoo producten van het bekende merk H2O in je badkamer
- 24 uur per dag gratis roomservice
- 4 gangen diners om je vingers bij af te likken
- meesterlijk goede shows (qua kwaliteit kun je het vergelijken met musicals als Tarzan en Beauty & the Beast van Joop van den Ende)
- bioscoopfilms die in Nederland nog niet draaien (wij hadden Ratatouille, Meet the Robinsons en Underdog destijds)
- van alles te doen voor jong en oud (bij ons waren er voor de volwassenen kooklessen, workshops sieraden maken, bingo avonden, cursus towel folding (handdoeken vouwen in de vorm van dieren)
- Hele goede opvang voor kinderen in alle leeftijden, zogenaamde edutainment, oftwel entertainment maar dan wel leerzaam. Als ouder krijg je een pieper mee waarmee ze je oppiepen als je kind naar zijn ouders wil. Zo heb je als ouder ook echt tijd om zo nu en dan samen te genieten van de vakantie.
- er is een spa aan boord waar je lekkere behandelingen kan doen. The tropical rainforest is heerlijk om lekker even uit te rusten en te genieten. Volgens mij kost het Tropical Rainforest $15 dollar voor een hele dag, maar dat weet ik even niet zeker meer.
- Er is een speciaal restaurant alleen voor volwassenen: Palo’s. Het eten is hier fenomenaal! Op 7-daagse en langer cruises heb je ook de mogelijkheid om een champagne brunch of high-tea te doen. Hiervoor betaal je $5 pp extra. Vrijwel niets dus!
En zo kan ik nog wel even door blijven gaan. Wij waren na onze eerste cruise direct verkocht en hebben direct na thuiskomst alweer een volgende geboekt. Als je niet gebonden bent aan schoolvakanties kun je hele goede aanbiedingen vinden. Onze 15 daagse cruise kostte €850, en dat was inclusief eten en non-alcoholische dranken. Dat is dus echt spotgoedkoop!
We gaan in oktober de 7-daagse westelijke Caribische route doen. Hiervoor betalen we €550 euro. Dus echt giga duur hoeft het niet te zijn.
En bovendien... het is elke cent meer dan waard!
Mocht je nog specifieke dingen willen weten, vraag maar raak, ik kan je alles vertellen! :D
Groetjes,
Anne
-
Anne, mag ik je vragen bij wie je hebt geboekt? Via een Nederlandse reisorganisatie, via Dreams Unlimited, via DCL zelf? Zelf zit ik ook hard na te denken om mijn volgende te plannen trip (we gaan in dec. 2008 eerst naar WDW, maar je kunt nooit genoeg trips plannen, lol) een disney cruise te laten zijn en de transatlantische cruise trekt wel heel erg. :-)
-
Op welke prijzen moet ik rekenen vaaf 17 Augustus voor een cruise.
-
Je kunt voor een indruk van de prijzen even hier kijken. Het ligt er natuurlijk helemaal aan of je voor de 3,4 of 7 nachten-cruise gaat. Op de site van Disney zelf staan dus de prijzen maar er zijn meerdere aanbieders en je kunt hier en daar een offerte aanvragen en dan vergelijken welke voor jou het voordeligste is.
-
Ik kijk voor actuele prijzen altijd op www.vacationstogo.com
Daar kun je gemakkelijk in een oogopslag zien wat de cruise op dit moment kost.
Ik boek nooit via een Nederlands reisbureau maar altijd rechtstreeks in Amerika. Je betaalt dan stukken minder.
Boeken doe ik uiteindelijk altijd bij Dreamsunlimitedtravel. Je krijgt daar vaak onboard credit bij je boeking en als er nadat je geboekt hebt een betere aanbieding blijkt te zijn dan krijg je die alsnog.
De transatlantische cruise was voor Disney cruise line een eenmalig iets (of tweemalig, want het was natuurlijk heen en terug). Voor 2008 hebben ze die cruise niet. Misschien komt ie wel weer een keer, maar niet in de nabije toekomst.
Ik weet niet hoe lang je zou willen gaan, maar als je mij de data doorgeeft waarop je zou willen cruisen dan kan ik wel kijken voor je of ik een goeie deal kan vinden. Vind ik leuk om te doen!
In augustus heeft Disney niet de reguliere westelijke (naar Key West, Grand Cayman, Cozumel en Castaway Cay) en oostelijke caribische routes (Nassau, St Thomas, St John) omdat ze dan de speciale mexicaanse riviera cruises hebben (naar Cabo San Lucas enzo).
Deze Mexicaanse cruises zijn een stuk duurder dan de westelijke en oostelijke caribische cruises.
Je betaalt voor een 7-daagse cruise $1799 (vertrek op 3 en 10 aug), terwijl ik mijn 7 daagse westelijke caribische cruise geboekt heb voor $799. Dat scheelt dus flink.
Je hebt in augustus wel de 3 en 4 daagse cruises naar Nassau en Castaway Cay. Op 17 augustus gaat er een 4-daagse cruise en de prijs daarvan is op dit moment $819.
Ik weet niet hoe flexibel je bent qua datum, maar op 21 augustus vertrekt er een 3-daagse voor $507 en op 24 aug een 4 daagse voor $664.
Als je dus niet echt gebonden bent aan een bepaalde datum kun je zo een hele goeie deal vinden.
als je verder nog hulp nodig hebt dan hoor ik het wel!
groetjes,
Anne