Je vroeg naar de gemakkelijkste/snelste manier...... met z'n vieren en een hoop bagage............TAXI!!
Zal niet de goedkoopste manier zijn, maar daar vroeg je niet naar en openbaar vervoer in Engeland is ook verre van goedkoop.
Knaapje
Afdrukvoorbeeld
Gewoon NIET accepteren als dit niet je oorspronkelijke vluchten en overstappen zijn. Terug naar het reisbureau of degene waar je je ticket hebt geboekt en vragen om een alternatief. Zoals je in het stuk van Teleton al kan zien is zelfs 4 uur riskant en een hoop gedoe. En als het reisbureau dit te doen vind moeten zij toch ook regelen dat je van de ene luchthaven naar de andere komt en niet JIJ.
Als dit een omboeking zou zijn waar ik mee te maken kreeg dan had ik het nooit geaccepteerd.
De trein geeft meer zekerheid qua reistijd. Taxi is erg afhankelijk van de drukte in het verkeer wat net als hier een zeer lange spitstijd kent. Openbaar vervoer (trein) is niet echt goedkoop maar wel comfortabel met voldoende ruimte voor koffers.
Wel even goed oppassen, als je boekt rechtstreeks via British Airways. Ze geven diverse opties met tijden, maar soms ook van Amsterdam naar Heatrow [als je dit zo schrijft] en dan verder naar Florida vanaf Gatwick. Dus goed kijken wat je aanklikt. Ook even goed kijken naar gunstige aansluittijden. Wat ik wel fijn vond is dat je ook naar Tampa kon vliegen, wij willen toch de eerste periode aan die kust verblijven.
Ja ik had het idd gezien, bij de heenreis 1.20 overstaptijd is dat genoeg?? terugreis 2 uur. Anders moeten we de heenvlucht van 7 uur naar Gatwick nemen en dan door naar Orlando om 11.20 , dan moeten we 4.30 uur wachten. Je hebt vakantie zou je zeggen , maar dan moeten we vroeg van huis.
80 minuten op Gatwick zou meer dan genoeg moeten zijn...
Maar ja... je weet maar nooit, BA en Gatwick zijn berucht om vertragingen...
Dat heb ik in ieder geval nog geen enkele keer mee gemaakt, altijd waren de loketten al bevrouwd. Ik ben er altijd lekker op tijd, geen stress gevoelens als het verkeer niet zo mee wil werken rondom Schiphol of al eerder. En als je dan van die mega rijen hebt zoals wij aantroffen op 30 April dan heb je in ieder geval nog alle tijd.
Ja... Heathrow... Da's een verschrikkelijk (en groot) vliegveld...
Gatwick is een heel ander verhaal... Vanaf de overigens oerlelijke centrale hal is het ongeveer 20 minuten lopen naar de US gates... Wordt daar trouwens wél goed aangegeven, met met de tijden hoelang je er over doetom naar die gate te komen...
Maar let wel op, op Gatwick kennen ze openingstijden voor de gates...
Ben je te laat, kun je het gewoon vergeten... dan vlieg je niet...
Maar het meest vervelende van vliegen "via de UK" dat je nog meer vreemde valuta bij je moet hebben...
Sommige "restaurantjes" accepteren wel euro's, maar tegen een belachelijk slechte koers...
Wij vertrekken op 27 juni van Brussel naar Londen en dan met Virgin Antlantic naar Orlando.
Alleen moeten we zelf de overstap maken van Heatrow naar Gatewick :sad:
Hebben 4.45u tussen de vluchten, is dit te doen? iemand ervaring of tips want we moeten zelf voor het vervoer zorgen.
Dit is misschien niet zo slim geweest, maar ja niets meer aan te doen.