Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Teleton
Hmmm..veel ervaren Floridagangers zijn ooit eens voor de eerste keer schoorvoetend met hun vouchertje naar de Alamobalie gegaan...En die waren ook moe en in een vreemde omgeving. En in die tijd was het huurcontract nog wel even iets ingewikkelder te lezen omdat de mooie 'europese' paketten er toen helemaal nog niet waren en je zelf je weg maar moesten weten te vinden in de wereld van CDW/LDW/LIS die je zelf moest afsluiten. .
En die ervaren Floridagangers waarschuwen hier op het Forum al jaren dat het opletten is bij de balie van alle autoverhuurders. Dat heeft effect, lees de reisverslagen, blogs en berichtjes er maar op na. Dikwijls wordt er trots gemeld dat ze de Alamo-aanval bij de balie toch maar mooi hebben afgeweerd. Daar kunnen we dus als forum trots op zijn, het maakt kennelijk meer indruk dan de loze kreten van Harrie die achteraf met publiciteit dreigt..
Ik ben dit forum ook veel dankbaarheid schuldig. Juist het autohuur stuk kun je zo complex maken als je zelf wilt, tips zijn altijd handig, en zeker de besparingen rondom het nee zeggen zijn daarin belangrijk. Dat is ook gelijk de kracht van het forum, elkaar helpen. Dat heeft ons nu zelf ook al twee keer goed geholpen, en zo wil ik ook anderen wijzen op de "gevaren" rondom het huren van een auto.
Ook maakt de klaagzang van Harrie zeker niet meer indruk, waar het mij alleen om gaat is dat er direct een soort van "eigen schuld dikke bult" reacties op komen. Ja, Harrie heeft meer ervaring, en had beter moeten weten (lees opletten). Maar buiten hem zijn er nog zat mensen die minder goed voorbereid die kant op gaan. Die enkel een boeking doen via het reisbureau, en dan bij Alamo staan, zonder een goed idee te hebben waar elke afkorting voor staat. Juist deze mensen kunnen tegen dit soort problemen aanlopen, waardoor ze door moeheid, etc. toch iets hebben getekend waar ze niet achter staan.
Citaat:
Teleton
Was 'tie maar zo bijdehand geweest voor de reis..........En de reizigers zelf? Zes man stonden er bij en keken er naar hoe er handtekeningen bij bedragen op het contract werden gezet! Aldus Harrie. Allemaal zielige slachtoffers van die oplichters bij Alamo? Of toch gewoon een stel slecht geinformeerde ongeinteresseerde sufferds die stonden te slapen toen er een overeenkomst werd aangegaan..........:-k.
In dit geval zijn ze inderdaad niet oplettend bezig geweest. Toch ligt de fout in mijn ogen niet alleen bij hun. Alamo doet stiekem wat, Harrie (en familie) had Alamo daar op moeten betrappen, maar ik kan goed begrijpen dat mensen niet elke letter onder het vergrootglas leggen. Dat hij met allerlei instanties aankomt levert niks op, en maakt ook absoluut geen indruk, in tegendeel, ik wijs niet voor niets op contact zoeken met Alamo, in de vorm van een klacht. Als dit zijn probleem niet oplost, lost dit misschien wel het probleem van een toekomstige huurder op, omdat de medewerker op zijn vingers is getikt.
Verlies nemen en lekker nagenieten van de vakantie is dan ook mijn advies.
Verder wijs ik naar het commentaar van Koen, die precies verwoord wat mijn mening ook is.
Het is en blijft uitermate vervelend dat de verhuurbedrijven op een redelijk agressieve manier extra zaken aan (soms nietsvermoedende) klanten proberen te slijten. Niet elke medewerker doet dat is onze ervaring.
Mede door het lezen van een forum als deze word je gewaarschuwd en maak je je misschien al zenuwachtig voor dit soort praktijken. Gelukkig komt het niet zo heel veel voor dat mensen zich bekocht voelen.
Zelf ben ik blij dat je tegenwoordig ook de mogelijkheid hebt om je "gedoetje" te regelen bij een kiosk, wij hebben dat de 2 laatste keren bij zowel Budget als Alamo kunnen doen en dat scheelt mogelijk "gezeur" van een medewerker aan de balie.
Ik vermoed dat medewerkers extra betaald krijgen voor alle extra's die ze kunnen slijten en dan staat het bedrijf er, lijkt me, achter dat ze dit ook daadwerkelijk proberen te slijten. Alleen gaan sommige medewerkers wel erg ver in hun opdringerigheid.
Opletten blijft dan ook nodig. En vasthouden aan Nee is Nee.
In Harry z'n geval zou ik mijn verlies nemen en hopelijk de vieze nasmaak die hij nu heeft na de vakantie, zo snel mogelijk proberen kwijt te raken. Jammer om het nagenieten zo negatief te laten beïnvloeden voor die $ 199.
Citaat:
koenkamphuys
.. Zie ook
dit topic; Alamo staat nou niet bekend als een bedrijf waar de klant koning is.
Ieder zijn mening, Koen. Maar je verwijst naar een topic waar sinds augustus 2010 geen nieuwe berichtg meer over akelige praktijken van medewerkers is gemeld.
Voor de aardigheid heb ik eens gekeken of Het Gemiddelde Forumlid ook vindt dat Alamo niet bekend staat om z'n klantvriendelijkheid. Daaroe heb ik de rubriek Welke auto kreeg jij mee als hulpmiddel gebruikt.
Van de 32 medlingen van dit jaar, kozen maar liefst 25 forumleden voor Alamo, 4 voor Herz en voor Dolalr, Budget en National ieder 1. Als de klant zich bij Alamo zich nu collectief bedonderd zou voelen, zouden zoveel forumleden deze keuze dan maken? ik betwijfel dat echt en zie het meer als een beloning voor hun prijsstelling, betrouwbaarheid en kwaliteit.
Verder heeft Alamo zich vanaf het begin van de electronische tolbetaling ingespannen om een zo gemakkelijk mogelijk systeem voor 'ons' europese huurders te hanteren, tegen zeer aanvaardbare kosten. En ik lees nog al wat reisverslagen en blogs waarin je ook altijd weer leest hoe soepel Alamo omgaat met klachten en hoe coulant men is als een auto met een lege tank moet worden omgewisseld als er een lampje gaat branden. Ook al geeft dat lampje alleen aar aan dat er een servicebeurt gepland moet worden.......
Welk ander verhuurbedrijf heeft een chatservice waar je terecht kunt met je vragen en waar je a la minute wordt geholpen? Natuurlijk worden er bij Alamo fouten gemaakt maar je kunt in zijn algemeenheid niet stellen dat ze hier bekend zouden staan als een bedrijf waar de klant geen koning is. Just my 2 cents....
Je benoemd daar precies de kwaliteitspunten van Alamo Ton:
- Tolservice (erg prettige service)
- Keuze vrijheid in Orlando
- Goede prijzen
- Nette auto's
Dit topic gaat naar mijn mening over de werkwijze van van de medewerker aan de balie. Ja die werkt op provisie basis, en dat is de werkwijze Alamo, maar de medewerker heeft Harrie in dit geval misleid, en in principe Alamo niet.
Een volgende keer in de VS zal ik dus ook zonder enige twijfel Alamo kiezen, maar zeker wel met in het achterhoofd dat alle alarmbellen moeten gaan rinkelen zodra de baliemedewerker over extra zaken begint.
Altijd opletten... zeker als je ergens een krabbel onder zet. Voor hetzelfde geld heb je getekend dat ze je organen buiten er uit mogen snijden en mogen doorverkopen op de orgaanmarkt. Tuurlijk is het een smerig truukje, maar je moet iets van 5x een paraaf zetten van 'gelezen' voor je uiteindelijk je handtekening neerzet. Er is dus gewoon niet goed gelezen.
De laatste keer bij mij vroegen ze ook of ik een volle tank brandstof ging betalen, terwijl ik Gold had. En vergaten ze ook m'n vriendin als 2e gratis bestuurder erbij te zetten ondanks dat ik dit vroeg. Met de zin 'I have the Gold package' was het brandstofprobleem verholpen en in de garage bij het naar buiten rijden (op het laatste stukje met de slagboom) heb ik nog even m'n vriendin erbij laten zetten, omdat madam aan de balie snel wilde lunchen.
Knappe advocaat die dit nog kan terugdraaien met +/- 5x een paraaf en een handtekening. Dure les, ik weet zeker dat zoon en dochter volgende keer goed een document doorlezen voor ze tekenen. Daar mag je gerust even de tijd voor nemen, je gaat wel een contract aan.
Citaat:
harrie
We gaan nu via onze rechtsbijstandverzekering aanvoeren dat we een mondelinge afspraak hadden we hebben alle 6 duidelijhk nee gezegd tegen de ons aangeboden extra,s,wat is nu sterker de mondelijke of de schriftelijke afspraak.
Je hebt dan kans dat je het geld van je rechtsbijstand terug krijgt omdat het voor hun goedkoper is om jou die $199 dollar te betalen dan om er een zaak van te maken. En als je dat lukt, dan ben je spekkoper want je hebt zelf niet opgelet.
Bij veel rechtsbijstandsverzekeringen kun je een dergelijk bedrag niet claimen.
Interpolis bijv. heeft de volgende voorwaarden:
Citaat:
Binnen de Rechtsbijstandverzekering van Interpolis zijn de volgende zaken niet gedekt:
- moeilijkheden waarbij natuurrampen een rol spelen
- conflicten wanneer u de schuld van iemand anders wilt betalen of overnemen
- willens en wetens handelen
- schade die lager uitvalt dan € 220,-
- geschillen vanwege echtscheiding, scheiding van tafel en bed of beëindiging van een samenlevingsverband en de gevolgen daarvan
Citaat:
Njit
Bij veel rechtsbijstandsverzekeringen kun je een dergelijk bedrag niet claimen.
Interpolis bijv. heeft de volgende voorwaarden:
nog veel belangrijker is deze veel voorkomende clausule:
Citaat:
willens en wetens handelen
Als je op een contract waar luid en duidelijk bedragen op vermeld staan, eerst je paraaf en dan je handtekening zet voor accoord, lijkt mij dat een typisch geval van willens en wetens..........(Opzettelijk en bewust).
Een paar jaar geleden kwam ik er na 1 dag achter dat onze rekening niet op nul stond. Toen wij savonds aankwamen, was onze dochter zo moe dat ik heel de tijd met haar bezig was. De dame vertelde ons dat ze ons herkende van een paar maand daarvoor en ja, wij trapte in het verkoopspraatje. Tekende zonder kijken en vertrokken. Ik stak de papieren in de zijdeur en toen ik ze de dag later in onze map wilde stoppen zag ik dat er allerlei bedragen bij stonden. We zijn dan terug naar alamo gereden en het was dezelfde dame. Zij maakte er geen enkel probleem van om alles aan te passen zodat we mooi op nul terug stonden.
Ik wil gewoon maar zeggen: ze zijn echt nog niet zo slecht, hoor bij Alamo. :-) je moet enkel bij de pinken blijven...
Heb jullie reactie met veel belangstelling gelezen, ik heb er ook een vraagje over!
Is het niet altijd zo dat je voor een volle tank bij de aanvang moet betalen? Wij waren onlangs in Washington en hadden een auto gehuurd bij Dollar Rent a Car en moesten voor een volle tank betalen.