Het was ook niet specifiek voor Frans bedoeld. Alleen ter info, misschien heeft iemand er tzt wat aan.
Tui bied waarschijnlijk wel weer pakketreizen aan en dan vlieg je met bv KLM, mits de travelban is opgeheven natuurlijk.
Afdrukvoorbeeld
Bij het lezen van deze titel moest ik denken aan een aflevering van SpongeBob waarin ze een Magische schelp vinden, die als je die open doet, altijd hetzelfde zegt: "Ooit, op een dag."
Misschien een lichtpuntje:
VS EN VK WERKEN AAN PLAN OM TRANS-ATLANTISCH PASSAGIERSVERKEER TE HERVATTEN'
10 oktober 2020 - 16:52 | Door: onze redactie |
NEW YORK - De Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk werken achter de schermen aan een plan om het reguliere trans-Atlantische passagiersverkeer te hervatten. Door alle passagiers op vluchten te testen, kunnen de scherpe inreisrestricties versoepeld worden.
Dat melden overheidsbronnen aan The Wall Street Journal. Momenteel verwelkomt de VS helemaal geen Europese toeristen en zakenreizigers (op wat uitzonderingen na), en in het Verenigd Koninkrijk moeten Amerikanen na aankomst eerst twee weken in quarantaine.
Door alle passagiers voorafgaand en na afloop van de vlucht te testen, zouden die maatregelen grotendeels overbodig worden. Het reguliere vliegverkeer kan dan langzaam weer op gang komen, zonder dat het tot de import van coronagevallen leidt.
Het plan is om nog vóór het eind van een jaar een reiscorridor te beginnen tussen Londen en New York. Als dat een succes blijkt, zouden later andere steden en ook andere Europese landen mee kunnen doen. Zo wordt Duitsland al bij de gesprekken betrokken.
De luchtvaart, onder aanvoering van brancheorganisatie IATA, pleit er al langer voor om door middel van sneltesten meer vliegverkeer mogelijk te maken. Nu is er wel passagiersverkeer tussen Europa en de VS, maar zeer beperkt: daardoor zitten er vaak maar enkele tientallen passagiers op vluchten.
Dat de reiscorridor er komt is nog niet zeker. Uiteindelijk moeten de Amerikaanse en Britse regering op het hoogste niveau akkoord gaan, en bovendien geldt als absolute voorwaarde dat er genoeg testcapaciteit geregeld kan worden. Maar het biedt een sprankje hoop voor de luchtvaartsector.
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Heel klein lichtpuntje, hoop het zo. Zie dat ook echt als 1 van de weinige mogelijkheden om tóch naar de US te kunnen gaan.
Mijn zoon is er al een tijdje van overtuigd zodra er een betrouwbare
Sneltest is , we weer mogen
Er is toch nog een hoop politiek geneuzel: https://www.afar.com/magazine/when-w...-the-us-reopen
Hou Vol !!!
Dit jaar kunnen we het wel vergeten guys...
Je kan alle info op de site van Delta vinden. Je ontvangt e-credits. Hetzelfde principe als een voucher. Ik heb al eerder op die manier moeten verzetten en wacht nu op begin 2021, wanneer ik mijn e-credits weer kan inwisselen voor een vlucht voor Kerst volgend jaar.