Dat heb ik wel eens eerder gehad, een paar weken later kon ik wel weer boeken. Ik weet natuurlijk niet of dat nu ook zo is ;)!
Afdrukvoorbeeld
Had dus ook al zoiets gehoord op de terugweg in februari, maar schrok wel toen ik het bericht las. Hopelijk is het idd niet waar.
En vind het ook niet zo gek dat zoiets de ronde doet op social media.
Voor mij persoonlijk vind ik rechtstreeks vliegen erg fijn, en Arke/Jetair is ook nog eens goed betaalbaar, zeker met aanbiedingen.
En dat geldt voor veel mensen.
Nog even wat rondsnuffelen over de site van Arke leverde het onderstaande op :
https://lh6.googleusercontent.com/-P...2B21.09.52.png
Dus vliegen met ArkeFly naar SFB/MIA is nu alleen voorbehouden aan de 'zomermaanden'.....
Maar wellicht is dat dus met de Dreamliner, en dat ze in de wintermaanden een ander toestel gebruiken, wat b767-300er hier eerder noemde "Arke en Jetair beëindigen de route naar Florida met de 787. Vanaf 31/10/2015 weer gewoon de B767-300ER op de route"
Welk toestel het is maakt mij niet zo heel veel uit.
In dat geval zou ik, of wie dan ook, gewoon een boeking moeten kunnen doen omdat het boekingssysteem niet geheel afhankelijk is van het type toestel waar je mee vliegt. Als je boekt staat namelijk expliciet aangegeven met welk type toestel je vliegt. Voorheen is er ook met 2 types door elkaar gevlogen en was het gewoon mogelijk om te boeken en ook daar werdt het type toestel aangegeven.
Ja het is allemaal wel een beetje onduidelijk. Had ook al gezien dat je na oktober niet meer naar Orlando kunt boeken. Afwachten maar weer, is inderdaad wel vaker met Arke dat je ineens weer wel kunt boeken.
Als je op de arke site naar verre reizen gaat, kan je wel een reis (met hotel) boeken na Oktober.
Hier zie je ook dat het vliegtuigtype een 767 is.
Vluchten zijn inmiddels zichtbaar en boekbaar op arkefly.nl
Inderdaad, zoals aangegeven, met de B767-300ER
Marjolijne,
Je informatie klopt.
Op Maandag wordt er AMS-SFB-MIA-BRU gevlogen, waarbij AMS-SFB-MIA voor Arke is en MIA-BRU voor Jetair
Op Dinsdag wordt er BRU-MIA-SFB-AMS gevlogen, waarbij BRU-MIA voor Jetair is en MIA-SFB-AMS voor Arke
Op Vrijdag wordt er AMS-SFB-MIA-BRU gevlogen, waarbij AMS-SFB-MIA voor Arke is en SFB-MIA-BRU voor Jetair (SFB-MIA zitten dus zowel JAF als Arke passagiers aan boord)
Op Zaterdag wordt er BRU-MIA-SFB-AMS gevlogen, waarbij BRU-MIA-SFB voor Jetair is en MIA-SFB-AMS voor Arke (MIA-SFB zitten dus zowel Arke als JAF passagiers aan boord)
Type B767-300ER
Heee, wat doe jij hier?
;)
Ik lees mee, en dit bericht was per ongeluk verwijderd en daarom op mijn verzoek teruggeplaatst door het moderatie team.
Na wat PM's over en weer met (een deel van) het moderatie team is wat mij betreft de lucht geklaard en zal ik vanaf heden weer verder gaan met het verstrekken van vlieginformatie op het "Florida Forum" teneinde jullie te kunnen voorzien van de juiste en meest actuele informatie.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, genoemd vliegschema voor winter 2015/2016 is nog niet helemaal correct en ik zal proberen hier dit weekeinde de juiste informatie te plaatsen.
De B767-300ER van Titan Airways is ondertussen gearriveerd op schiphol en zal de komende 3 weken enkele vluchten die normaal door een eigen lange afstandsvliegtuig worden uitgevoerd gaan uitvoeren voor Arke. De Florida vlucht van vandaag gaat overigens gewoon met de Arke dreamliner ;-)
Daar wordt ik blij van 😀
@b767 welkom terug op dit mooie forum. Ik ben van mening dat jouw info een belangrijk onderdeel is van dit forum.
De 767 van titan gaan volgens Arke bestemmingen in europa verzorgen alleen snap ik niet waarom dat voor 3 weken is. Er wordt niet gesproken over problemen met 1 van hun eigen toestellen.
Ferry
Als jij je informatie hebt van Een webcareteam van Arke. Daar zitten nu niet echt kwaliteitsmensen bij Arke. Voor jouw info. Er staat 1 toestel in onderhoud in Shannon sinds 1 april. Dit onderhoud duurt tot half mei. Dat weet het facebookteam van Arke wellicht niet. Betreft de PHOYI. Daarom is nu, ivm de voorjaarsvakantie, de G-POWD van Titan ingehuurd. In eerdere weken was deze vervanging niet nodig (rustigere tijd)
Dat is correct. Samen met de 3 dreamliners zijn dat de 4 lange afstandsmachines van Arke (die overigens ook korte routes kunnen vliegen nu met de voorjaarsdrukte)
Halen de overige machines bv de 737's niet de langeafstands vluchten naar bv Aruba of vs ?
te kleine brandstof tank misschien ?
Haha. Nee. Bij lange na niet.
@767-300er, heb je dit bericht gelezen? En heeft dit invloed op de vluchten van Arke en Jetairfly denk je?
Technology Lab / Information Technology
Boeing 787 Dreamliners contain a potentially catastrophic software bug
Beware of integer overflow-like bug in aircraft's electrical system, FAA warns.
A software vulnerability in Boeing's new 787 Dreamliner jet has the potential to cause pilots to lose control of the aircraft, possibly in mid-flight, Federal Aviation Administration officials warned airlines recently.
The bug—which is either a classic integer overflow or one very much resembling it—resides in one of the electrical systems responsible for generating power, according to memo the FAA issued last week. The vulnerability, which Boeing reported to the FAA, is triggered when a generator has been running continuously for a little more than eight months. As a result, FAA officials have adopted a new airworthiness directive (AD) that airlines will be required to follow, at least until the underlying flaw is fixed.
"This AD was prompted by the determination that a Model 787 airplane that has been powered continuously for 248 days can lose all alternating current (AC) electrical power due to the generator control units (GCUs) simultaneously going into failsafe mode," the memo stated. "This condition is caused by a software counter internal to the GCUs that will overflow after 248 days of continuous power. We are issuing this AD to prevent loss of all AC electrical power, which could result in loss of control of the airplane."
The memo went on to say that Dreamliners have four main GCUs associated with the engine mounted generators. If all of them were powered up at the same time, "after 248 days of continuous power, all four GCUs will go into failsafe mode at the same time, resulting in a loss of all AC electrical power regardless of flight phase." Boeing is in the process of developing a GCU software upgrade that will remedy the unsafe condition. The new model plane previously experienced a battery problem that caused a fire while one aircraft was parked on a runway.
The memo doesn't provide additional details about the underlying software bug. Informed speculation suggests it's a signed 32-bit integer overflow that is triggered after 231 centiseconds (i.e. 248.55 days) of continuous operation.
Ja ik ken dit bericht en nee dit heeft totaal geen gevolgen voor de vluchtuitvoering van Arke en Jetair. Dit "probleem" is redelijk simpel te voorkomen.
Gelukkig, je bent er weer b767-300er!
Arke winter 2015/2016.
Allereerst even iets over het in te zetten materieel: B767-300ERW. Machine vliegt ondergenoemde rotaties exclusief voor TUI Nederland.
Het zal de enige nog voor Arke opererende 767-300ERW zijn, de PH-OYI
Machine is uit januari 2000. Heeft zon 70000 vlieguren gemaakt en zon 15000 starts en landingen.
Maximum aantal vlieguren voor een Boeing 767-300ERW is 130.000. Praktijk leert dat de meeste maatschappijen zo rond de 100.000 vlieguren afscheid nemen van de Boeing 767.
Deze machine kan dus, in dat opzicht) nog een jaartje of 6 mee. Hij staat onder lease bij Arke tot het najaar van 2018. Dan neemt Arke afscheid van deze machine.
Het is ook mogelijk dat in plaats van de PH-OYI de OO-JNL van JetAir wordt ingezet. Deze kisten zijn zowel van buiten als van binnen gelijkwaardig. De OO-JNL is alleen een maandje nieuwer (februari 2000)
Seating van de PH-OYI in het winterseizoen 15/16:
31 Premium Comfortplaatsen (in een 2-3-2 opstelling)
86 Comfortplaatsen (in een 2-4-2 opstelling)
178 Economyplaatsen (in een 2-4-2 opstelling)
Totaal 295 zitplaatsen.
Schema (Alle tijden lokaal en onder voorbehoud van wijzigingen):
Dag Flight EQ. AMS SFB SFB MIA MIA AMS Flight Ma 317 76W 1000 1425 1555 1710 1825 930 318 Dag Flight EQ. AMS SFB SFB MIA MIA AMS Flight VR 317 76W 1000 1425 1555 1710 1825 930 318
Niels.
dit is het toestel wat straks op Florida gaat vliegen ? Ph oyi
Wat is exact je vraag?
Heb je mijn bericht wel gelezen?
Het antwoord staat er letterlijk in.
Ja heb ik ! Misschien volgens jouw niet goed maar ik kan er niet op uit maken dat alleen de ph oyi op Florida gaat vliegen. Maar als dat wel het geval is snap ik niet waarom 1 van de Dreamliners niet een route voor zijn rekening neemt
Het antwoord op je vraag staat er maar liefst 3x in.
Ik zal de antwoorden even plaatsen en vervolgens (tussen haakjes de uitleg geven)
1) Allereerst even iets over het in te zetten materieel: B767-300ERW. Machine vliegt ondergenoemde rotaties exclusief voor TUI Nederland.
Het zal de enige nog voor Arke opererende 767-300ERW zijn, de PH-OYI
(Samengevat: Op de routes welke in het schema staan aangegeven wordt een Boeing 767-300ER ingezet met registratie PH-OYI welke de vluchten in het genoemde schema exclusief voor TUI Nederland uitvoert)
2) Het is ook mogelijk dat in plaats van de PH-OYI de OO-JNL van JetAir wordt ingezet.
(Samengevat: Behalve de PHOYI kan dus ook de OO-JNL ingezet gaat worden, dat is een B767-300ER van het Belgische zusje Jetair)
3) En deze is wellicht iets verborgen maar in het schema staat: Eq: 76W
(Samengevat: type is B767-300ERW)
En waarom geen dreamliners op de Florida route? Simpel. Er zijn voor de route naar Florida in de winter geen dreamliners beschikbaar. Arke heeft er 3 en die zijn volop nodig voor de andere Caribische bestemmingen in de winter, dar het dan op dat moment voor verre bestemmingen hoogseizoen is. Met 10x Antillen, 2x Punta Cana en 3x Cancun zit het schema al aardig vol. Een gemiddelde rotatie AMSterdam-Caribisch gebied-AMSterdam duurt inclusief grondtijd op plaats van Bestemming en na aankomst in Amsterdam zon 25,5 uur. Opgeteld bij het feit dat de vertrektijden vanaf Amsterdam ergens tussen 0700 en 1500 dienen te liggen als je op een nog beetje schappelijk tijdstip aan wilt komen in het Caribisch gebied, kan je maar zon 5 lange afstandsvluchten per week per dreamliner indelen. Met 10x Antillen (ICM Eindhoven), 2x Punta Cana en 3x Cancun zit je al aan die 15 vluchten (3 machines x 5 vluchten per week) De resterende tijd die overblijft wordt gebruikt voor onderhoud en korte afstandsvluchten in bv de kerst en carnavalsvakantie.
Oké duidelijk. Dank
We gaan boarden ! De driemliner. Heel gaaf om mee te maken.
http://i58.tinypic.com/1or5vt.jpg
Mooi Ferry! En bijna gloedjenieuw! Have Fun!
Dank je .....
Goede reis en geniet er van!
Inmiddels ben je al een aardig eind op weg. Veel plezier en hele fijne vakantie!
Zijn er inmiddels. Was een top reis ! De dreamliner is echt bijzonder stil vergeleken met andere machines. Ook de premium service is geweldig. Het in flight entertainment zit bij de PH TFM in de arm leuning. Niet makkelijk en reageert slecht op tiptoetsen maar voor de rest een een top toestel.
@b767
niels, bedankt voor de tip wat betreft de plaatsen voor de heen en terug reis. Op de heen zaten we inderdaad uit de zon. Ideaal. Nogmaals dank