Plannen van reis naar Orlando
Joehoe!! we hebben besloten om in 2011 weer de oceaan over te steken, dit keer niet naar het Zuidwesten, maar naar Orlando.
Ondanks alle informatie op deze site heb ik toch nog wat vraagjes (wat ik niet kon terugvinden)
1) Wanneer zijn de vliegtickets en villa's te koop voor 2011? (zie tot nu toe tot augustus 2010)
2) Is het verstandig om een avond/nacht vlucht te boeken of gewoon een vlucht overdag? ivm het slapen van de kleine (hij is dan 2,5 jaar) en het tijdsverschil.
3) Welke (Disney)parken zijn geschikt voor een 2,5-jarige?
Alvast bij voorbaat dank voor het beantwoorden.
Re: Plannen van reis naar Orlando
De tickets zijn te boeken 330 dagen voor de datum dat je terugkeert, dus je moet nog ff wachten voor de tickets van 2011. Elke dag schuift ook de mogelijkheid van de tickets boeken dus 1 dag op naar de toekomst.
Het vliegen maakt voor de kleine niet zoveel uit, die vallen vaak toch in slaap tijdens de vlucht en pakken over het algemeen het andere ritme snel op, tenminste wel onze zoon die ook 3,5 was toen hij voor het eerst meeging naar Florida.
De Disney parken zijn allemaal geschikt voor de kleine, echter niet alle attracties zal hij/zij in mogen, hiervoor kan je het beste even bij disney world zelf op de site kijken naar de park plattegronden, volgens mij staan daar ook de vereisten bij als die er zijn voor de attracties.
Veel attracties zijn gelukkig geschikt en toegankelijk voor jong en oud.
Vliegtickets zijn 330 dagen voor je terugreisdatum beschikbaar.
Villa's afhankelijk van de verhuurder. Sommige hebben al een availability kalender voor 2011, anderen wachten er wat langer ermee.
Van al dat andere heb ik geen verstand.
Avond/nacht vlucht?? Meestal is de heenreis overdag (en dan blijft het ook de hele tijd licht ivm tijdverschil) en de terugreis zou ik wel zo laat mogelijk plannen want ik vind persoonlijk dat als je vroeg vliegt en vroeg terug in NL aankomt niet zo prettig. Je hebt dan een hele kort nacht in het vliegtuig maar een hééle lange dag om te overbruggen als je zo snel mogelijk over je jetlag heen wilt komen. Is persoonlijk hoor maar ik vlieg dus liever zo laat mogelijk terug vanuit MCO.
Als je een leuk huis ziet (van een particulier) kun je alvast gewoon contact opnemen om te vragen of ze het voor je willen reserveren. Ervaringen met reisorganisaties heb ik niet maar ik neem aan dat die huizen pas korter van te voren beschikbaar komen.
Wij hebben 3 parken gedaan met onze jongens (5 en 6 afgelopen meivakantie), Animal Kingdom, Hollywood Studios en Magic Kingdom. Alledrie leuk... maar vergeet ook Seaworld niet op je lijstje te zetten!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
verwijderd
De tickets zijn te boeken 330 dagen voor de datum dat je terugkeert, dus je moet nog ff wachten voor de tickets van 2011. Elke dag schuift ook de mogelijkheid van de tickets boeken dus 1 dag op naar de toekomst.
En hier kun je eenvoudig uitrekenen wanneer dat is:
http://www.timeanddate.com/date/dateadd.html
- Vul de gewenste retourdatum in
- Kies voor Substract en vul 330 dagen in
- Klik op Calculate New Date
Citaat:
cloggie68
Avond/nacht vlucht?? Meestal is de heenreis overdag (en dan blijft het ook de hele tijd licht ivm tijdverschil) en de terugreis zou ik wel zo laat mogelijk plannen want ik vind persoonlijk dat als je vroeg vliegt en vroeg terug in NL aankomt niet zo prettig. Je hebt dan een hele kort nacht in het vliegtuig maar een hééle lange dag om te overbruggen als je zo snel mogelijk over je jetlag heen wilt komen. Is persoonlijk hoor maar ik vlieg dus liever zo laat mogelijk terug vanuit MCO.
Okay dan zal het wel een dagvlucht worden ;)
De terugreis zal inderdaad zo laat mogelijk worden, weet nog van de vorige keer dat vroeg vliegen niet handig was, veel te lang om te overbruggen :)
Citaat:
maar vergeet ook Seaworld niet op je lijstje te zetten!
Nee die staat ook bovenaan het lijstje, was 1 van mijn favoriete parken in California, dus die slaan we zeker niet over :)
Citaat:
daydreamy
Is het verstandig om een avond/nacht vlucht te boeken of gewoon een vlucht overdag? ivm het slapen van de kleine (hij is dan 2,5 jaar) en het tijdsverschil.
Er bestaan geen nachtvluchten naar de USA. :D
Er is wel een tijd geweest dat de KLM een avondvlucht had naar New York en wellicht is die vlucht er nog steeds. Vertrek was rond 20.00 uur en aankomst op JFK was rond 22.00 uur. Ik ben zelf een keer met deze vlucht meegeweest. Vanaf Heathrow en Parijs zijn er volgens mij wel meer avondvluchten naar de States. Het probleem is dat je bij aankomst niet verder kan vliegen naar Florida.
Villa's zijn zelfs al voor 2012 te boeken. Wij zijn ook al aan het informeren en er zelden een eigenaar die zegt dat ie nog geen boeking voor 2012 aanneemt. Heel belangrijk in deze tijd is echter dat je niet te vroeg moet boeken nu, het kan nl. zo maar gebeuren dat je villa dan verkocht is. Zelfs villa-eigenaren waarschuwen om in deze economische tijd niet te vroeg te boeken.
Maar het kan dus wel.
Als je nu informeert en je krijgt een prijs voor 2011 dan heb je dat in elk geval wel vast liggen.
In 2004 vlogen we met Martinair om 17.30. Heb begrepen dat martinair weer rechtstreeks op orlando vliegt, maar ik weet geen vluchttijden.