Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
Voor auto huren zul je een stuk duurder uit zijn, omdat je maar 22 bent (minimum is 25). Hoelang je je rijbewijs al hebt, en of je geen ongelukken hebt gehad, maakt hierbij niets uit. Voor het huren van een fullsize SUV ben je rond de 120 euro duurder per week uit. Mocht één van jullie boven de 25 zijn, kun je beter de auto huren op zijn/haar naam. Let dan wel op dat de mensen onder de 25 er niet in mogen rijden. Is er niemand oud genoeg, of wil ook jij graag rijden (logisch), zoek dan naar de under 25 programs van de verschillende huurders.
Qua parkeren kosten verschilt het per hotel, maar hier zullen over het algemeen kosten aan verbonden zijn. De bedragen die ik hier op het forum vaak lees liggen rond de 20 dollar per dag.
Jullie gaan met zijn zessen. Let dus wel op dat je een voldoende ruime auto huurt. Een 7-persoons grote SUV of een minivan.
Accepteer evt. geen grotere dan waar je rijbewijs geldig voor is.
In de USA kennen ze ook bijv. 12 persoonsvans, maar die mag je met een gewoon EU (personenwagen) rijbewijs niet besturen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
dacoster
Zijn er zaken die ik moet weten als ik daar een auto wil huren?
Denk aan de verkeersregels.
de meeste auto's zijn automatique en dus wel even een aanpassing om mee te rijden als je dat niet gewend bent
@rolandino;
We zullen met 5 zijn normaal, dus een normale auto zou het moeten doen toch? Is het dan eerder aan te raden om Hotel-Vlucht samen te boeken, en wanneer ik in Miami toekom, daar te zoeken achter een bedrijf die auto's verhuurd met die under-25 program?
Bedoel je met een normale auto een 4 deurs sedan? Met 5 volwassenen plus bagage lijkt me dat een onmogelijke opgave. Wij zijn met 3 volwassenen en 2 pubers en hebben echt wel een mini-van nodig om iedereen en alle bagage een normale plek te geven. Of een SUV natuurlijk.
Wel, we hebben maar 1 keer die bagage dat we naar het hotel moeten brengen, dus dat zal wel meevallen zeker?
Natuurlijk als het aan te raden is om een mini-van te huren, zal ik dat zeker eens bekijken natuurlijk. Daar mag ik met mijn gewoon rijbewijs nog mee rijden waarschijnlijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
dacoster
We zullen met 5 zijn normaal, dus een normale auto zou het moeten doen toch? Is het dan eerder aan te raden om Hotel-Vlucht samen te boeken, en wanneer ik in Miami toekom, daar te zoeken achter een bedrijf die auto's verhuurd met die under-25 program?
Minivan of Standard (Fullsize nog beter) SUV lijkt me het beste. Heb je ook nog wat zitruimte met 5 zonder bagage, laat staan mèt bagage, al is dat maar eenmaal (plus eenmaal retour).
Auto huren moet je altijd vanuit hier doen, bij één van de veelgenoemde brokers. Ter plaatse huren is altijd duurder <25 of niet.
Usareisen.de komt vaak als de goedkopste uit de bus, als het <25 moet zijn, maar het blijft een kwestie van vergelijken en shoppen.
Thanks voor die link, er is idd een mini-van te vinden voor een 600 euro, nog te delen door 5 man, voor 9 nachten.. Valt best nog mee!
Ja, en ook wij rijden maar 2 keer mét de bagage, maar je zult het toch moeten vervoeren (of 2 x heen en 2 x terug). Maar je wilt toch ook wel een béétje comfortabel zitten allemaal?
En je hebt inderdaad aan een gewoon rijbewijs genoeg.