Zit je in de Premium Economy-class bij Britisch Airways met 2 stoelen naast elkaar en niet met 3?
Afdrukvoorbeeld
Zit je in de Premium Economy-class bij Britisch Airways met 2 stoelen naast elkaar en niet met 3?
Hangt van het type machine af.
Volgens mij is de premium klasse van BA aanzienlijk duurder. Daarnaast kunnen de armleuningen niet omhoog. De service is wel meer Dan in gewoon economy. Dit is mijn ervaring van heel wat jaren terug. Er staan wel minder stoelen op een rij dan in economy. Ik denk dat je bij Delta meer ruimte hebt.
Wij hebben bij Delta in Economy Comfort gezeten (gisteren teruggekomen) en de ruimte was behoorlijk moet ik zeggen. Ron is 1.92 en kon zijn benen goed kwijt, ook de breedte van de stoelen was goed. Nadeel van Delta is alleen dat ze vaak erg duur zijn, wij hadden de mazzel dat we voor een leuke prijs bij Kilroy konden boeken want als we rechtstreeks via KLM/Delta hadden geboekt waren de tickets ruim 400 euro per stuk duurder......
Een stoel bij de nooduitgang vooraf reserveren (voorbehoud beschikbaarheid) kost 66 euro pp per vlucht.
Een Premium economy kost het dubbele. Als voorbeeld even gekeken naar onze eerstvolgende vlucht naar Tampa:
De world traveller (economy) is 556,- en premium economy is 1197,- per persoon.
De laatste jaren vliegen wij alleen nog maar met BA. Prima vliegtijden, regelmatig goede ticketprijzen, alleen overstap in Gatwick en daarna rechtstreeks naar TPA of MCO. Bovendien is de triple 7 is ons favoriete toestel, alhoewel dat altijd iets persoonlijks is. Omdat wij bijna altijd doordeweeks vliegen buiten het hoogseizoen is het toestel zelden vol en hebben we beide achterin het toestel 3 stoelen. Dus lekker languit zitten/liggen. Omdat een van ons al eens trombose heeft opgelopen in een vlucht van Delta zijn we extra scherp op voldoende zitruimte. De 777 vinden wij een toestel waar je ook nog redelijk ruimte hebt als je in economy "gewoon" rechtop moet zitten. In een 767 en 747 moeten wij altijd upgraden naar economy plus. Wij vinden trouwens wel dat de kwaliteit van BA de laatste tijd wat minder wordt (m.n. eten) maar voor ons geen reden om naar een ander te kijken.
Toch grappig, want de stoelafstanden zijn in genoemde machines hetzelfde. Veelgehoorde klacht van de triple is juist bij raamplaatsen dat de stoel wat benauwend is door de rondingen van de machine.
Overigens wel 1 van de veiligste machines ooit gebouwd..
Ach zo is er voor iedereen voor elke machine wel iets positiefs of negatiefs. Bedankt voor het delen!
Vraag: ik ben op zoek naar tickets voor september 2015. Ik zag op de site van British Airways een aantrekkelijk ticket. De vluchten worden uitgevoerd door Americain Airlines, British Airways en Iberia. Nu staat er bij de toegestane bagageinfo:
Different checked baggage charges and restrictions may apply on other airlines. Please see the operating airline's website for information.
De laatste vlucht is van Madrid naar Brussel, uitgevoerd door Iberia.
Ik neem aan dat ik voor deze vlucht toch geen extra ruimbagage moet bijboeken? De bagage wordt toch doorgelabeld? Als ik kijk op de site van Iberia zou je voor Europese vluchten alleen handbagage kosteloos mee mogen nemen. Heeft hier iemand ervaring mee. De andere vluchten worden door de andere maatschappijen uitgevoerd.
Als jij een ICA ticket hebt dan gelden voor het Eurpoese deel dezelfde regels.
oftewel voor jou gelden de regels zoals het stuk Florida-Madrid van die uitvoerende maatschappij.
Misschien domme vraag, maar wat is een ICA ticket?:confused:
Domme vragen bestaan niet.
Een ICA vlucht is heel zwart wit gezien een intercontinentale vlucht. Bv MAD-MIA.
Als je een ticket hebt voor MIA-MAD-AMS en je vliegt MIA-MAD met bv American of United en MAD-AMS met Iberia, dan gelden voor het stuk MAD-AMS dezelfde bagagevoorwaarden als het stuk MIA-MAD. Ook al is het een andere maatschappij. Je moet wel even goed kijken wie de uitvoerende maatschappij voor het ICA stuk is.
Als je een los ticket MIA-MAD en MaD-AMS hebt, dan ben je wel gebonden aan de regels van de airline die MAD-AMS uitvoert. Ik maak uit jouw verhaal op dat dat niet het geval is.