Wij hebben voor de TT een Brodit actieve houder gekocht. Die klik je in een dashboardventilatierooster (bijv. naast de radio) en daar schuif je de TT in.
Uit het zicht, niet in de warmte en gelijk aan de lading. werkt perfect.
Maar daar hebben we nog geen oplossing voor de topicstarter mee [-X
03-11-08, 01:04
MoWi
Re: Tom tom doet het niet
Waar hebben wij het nu eigenlijk over, mensen kunnen ineens niets meer omdat de tomtom of iets dergelijks niet meer werkt...
Vroeger...
Hadden we gewoon kaarten waar we de weg mee konden vinden, natuurlijk altijd echtelijke problemen over welke afslag en noem maar op, maar toch...
Nu is ineens iedereen de weg kwijt om dat de navigatie niet meer werkt, waar hebben we het over...
Wij zijn in Cuba geweest, geen tomtom of iets dergelijks, gewoon het gezonde verstand. Nergens verkeersboden, geen wegaanduidingen, maar we hebben alles gevonden, kwestie van opletten ee logisch nadenken.
Ik heb tomtom op mijn gsm met kaarten van de USA, maar als die niet werkt in November in Florida dan is het jammer, wij komen er wel...
08-02-09, 13:13
peer
Tom tom 700
Hallo
Ik heb heb tomtom 700, er staat nu alleen Europa op.
Weet iemand of ik deze via internet kan opwaarden zodat er Florida ook op komt.
groetjes Peer
08-02-09, 13:42
Teleton
Re: tom tom 700
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peer
zodat er Florida ook op komt.
Voor € 39.95 koop je de kaart van het zuidoosten van de VS. Voor de complete kaart van de VS betaal je € 69.95. Gewoon downloaden op de site van tomtom
11-02-09, 07:15
escalade
Re: Tom tom doet het niet
Wij gaan in juli a.s. naar "ons" Florida en heb ook een TT 910. Is deze kaart gedaitailleerd genoeg? Of is het noodzakelijk om nog een extra update te doen van dit gebied?
11-02-09, 08:44
Ta2 Gerrit
Re: Navigatie: TomTom, Garmin, etc.
Normaal gesproken zou de huidige kaart in de 910 moeten voldoen, het is de complete USA kaart.
Het enige wat er anders zou kunnen zijn, zijn nieuwe of verplaatste wegen. Daar hadden wij in Las Vegas "erg" last van, maar daar veranderd de infrastructuur bijna per dag.
Maar ook dit was geen punt, binnen een paar seconden heb je een alternatieve route.
Als je gratis kunt updaten, zou ik dat doen, maar een noodzaak is het niet.
11-02-09, 11:32
van der Steen
moet je het downloaden op een chipkaartje? (net zo'n kaartje als voor je camera??)
en hoe groot moet dat kaartje zijn?
11-02-09, 12:33
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van der Steen
moet je het downloaden op een chipkaartje? (net zo'n kaartje als voor je camera??)
Welk model tomtom heb je, sommige modellen hebben geen geheugenkaartje, deze sluit je dmv USB op je pc aan. Je kunt ook zelf je gegevens op de site van tomtom invoeren, dan krijg je alle mogelijkheden direct op je scherm. Het algemene advies van tomtom luidt:
Which memory card should I buy for additional maps? Answer
If you need to install an additional map on a new memory card, we advise that you choose a memory card with enough memory to store your maps and any additional information such as applications, voice files, points of interest, etc.
Note: The performance of your TomTom device depends on various factors:
Make sure you have the latest application version installed.
Try reducing the amount of selected Points of Interest (POI) to see if that improves performance.
A memory card with a higher read speed may improve performance.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van der Steen
en hoe groot moet dat kaartje zijn?
even voor je gekeken op de site van tomtom: De kaart van de VS downloaden vraagt 18256 MB.
12-02-09, 14:22
FrankS
Ik heb een TT910 en gebruik deze naar volle tevredenheid in Centraal Florida. Ik heb echter vorige zomer wel een update gekocht van de USA kaart, want in en om Orlando bleken toch te veel wegen inmiddels niet meer te kloppen met de kaart die ik had. Als je kaart ouder is dan 1.5 á 2 jaar, dan zou ik een upgrade kopen. TT heeft daar vaak genboeg aanbiedingen voor, eventueel kun je ook alleen een deelkaart upgraden.
13-02-09, 08:21
escalade
Wij gaan dit jaar naar Fort Laurendale, hebben een hotelletje aan het strand gehuurd en vandaar uit gaan we "zwerven" over Florida uiteraard met een full size car. Dan komt de TT wel ff goed uit.
Dit is wel een beetje off topic, iemand spontane tips?