Nog een tip rijd niet te ver als je een villa aan de kust wil. Mijn zoon van 12 vond het een hel van een rit van vier ur te moeten maken.......geduld heeft hij niet dus autozitten was hel het gezaag van hem was dan hel voor mij.
Afdrukvoorbeeld
Nog een tip rijd niet te ver als je een villa aan de kust wil. Mijn zoon van 12 vond het een hel van een rit van vier ur te moeten maken.......geduld heeft hij niet dus autozitten was hel het gezaag van hem was dan hel voor mij.
In juli/aug naar Florida ,.........zeker weten! Warm ja, druk ja, maar voor ons en de kids de enige mogelijkheid om er 4 wkn te kunnen verblijven. De kids zijn inmiddels 16 13 11 en 8 maar dit doen we al 6 jaar zo dus ook onze jongste was toen 2/3jr. In de ochtend naar de parken smiddags shoppen ,zwemmen of niks doen en dan savonds weer terug voor het vuurwerk. Kleintjes slapen toch wel als ze daar behoefte aan hebben als ze maar wel goed drinken en goed insmeren! 3 Wkn Orlando zou ik inderdaad niet doen wij kiezen ook altijd voor 2 locaties en dat werkt perfect. Ook al betekend dat ze soms 6 uur in de auto moeten zitten maar voor onze kids nooit een probleem geweest. Er is in Florida altijd wel een goed/leuk stop moment. Ieder kind in natuurlijk anders maar onze ervaring is dat als je zelf relax bent je kids dat gewoon overnemen, voor ons geen schema's geen moeilijk gedoe met alles op de klok, gewoon doen waar jullie op die dag zin in hebben de 10 dagen pas is dan perfect en dat in combi met het strand,.......krijg je zeker geen spijt van, en die regen die eind van de middag even langs komt,...heerlijk.
Kun iemand zeggen wat de beste tijd is om naar Florida te gaan?
Voor mij betekent dit goedkoper, minste druk periode (dus laagseizoen) en goed weer? ;)
Alvast bedankt!
Ligt er ook een beetje aan waar je heen wilt in Florida.
Voor het huren van een villa in de Disney regio zijn de maanden januari, februari, maart vaak het goedkoopst. Maar wil je deze periode naar de Keys of Miami, dan betaal je de hoofdprijs.
Voor de parken in/om Orlando is januari een rustige maand.
Wij gaan meestal in februari omdat het dan niet zo ontzettend heet en vochtig is. Alleen afgelopen februari was het warmer dan de afgelopen keren.
Hoi Trails,
Bedankt voor je antwoord.
Wij willen bij Orlando/Disney en Sarasota/Siesta key verblijven.
Enige idee hoe het is begin september?!
Alvast bedankt!
Het is dan nog steeds orkaanseisoen dus ik neem aan vochtig warm
Ik ben 1 keer in september in Florida geweest. Bloedheet en een vochtigheid van bijna 100%.
Maar... dat heeft ons de pret niet bedorven hoor. Wij amuseren ons altijd wel. Je past gewoon je tempo een beetje aan.
Daarom vroeg ik me af of ze gebonden zijn aan een periode. Als dit niet zo is zou ik kiezen voor oktober of april. Ik vind het maar niks in die hete vochtige lucht als jeecht niet anders kan ja maar als je je periode kan kiezen zou ik in een andere maand gaan. En heb vluchtprijzen gezien voor 460 euro begin maart wat ook een leuke periode is.
Hey,
Wij waren van plan om volgend jaar in juni een reis langs de oostkust van amerika te ondernemen.
We zouden begin juni landen in Miami en zo richting Noorden trekken. Ik voorzie ongeveer 2 weken voor florida.
Maar na wat opzoekwerk heb ik toch wat schrik voor het weer en zou ik mss enkel het noordoosten van amerika aandoen. Wat raden jullie aan ?
Wat zijn jullie ervaringen. Is begin juni goed te doen in florida, Niet te warm, niet te veel regen ? Of moet je gwn geluk hebben ?
We vragen ons af wanneer het het rustigst is: oktober (vóór Haloween) of november (vóór Thanksgiving), of januari of maart (vanaf Pres. Day).
Wie is er in één of meerdere van die maanden geweest en kan iets zeggen over de drukte.