Re: Problemen met creditcardlimiet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moonlight91
ook zeiden ze bij de bank dat kontant geld opnemen met mijn pinpas gratis is, gezien mijn betaalpakket
dus als het echt nood aan de man is..........
Naast een dubbele CC is het inderdaad altijd handig om wat cash geld bij te hebben (niet te veel) en een betaalpas waarmee je geld kunt pinnen. Overigens is geld pinnen niet echt gratis. Je betaalt tegenwoordig steeds vaker een fee ($2-3) aan de bank waar je het geld opneemt. Daarnaast hebben de meeste Nederlandse banken hun fee verdisconteerd in de wisselkoers die ze hanteren. Zo berekent de Rabobank bijvoorbeeld een opslag van 1% indien je geld in het buitenland opneemt of indien je met je CC betaalt. Maar goed, de banken moeten ook ergens hun geld aan verdienen. Voor niets gaat de zon op.
Citaat:
1250
Ja maar als ze vooraf zijn betaald betekend dat nog niet dat de borg is betaald...
Klopt helemaal. Echter, de borg is vaak een fractie van de daadwerkelijke kosten voor autohuur en hotelovernachtingen. Dat zal dus niet zo’n erg grote belasting voor je CC zijn.
Ja, je moet gewoon zorgen voor genoeg credit op je card en als je vermoedt dat het te weinig is, kun je er altijd gewoon geld op storten van tevoren. Ik heb er in 2008 in ieder geval geen last van gehad, maar ik had dan ook 3 credit cards bij me en daarbij twee pinpassen en wat cash.
Wij gebruiken de cc ook alleen voor het eten, shoppen en borg auto en moeten nog 2 hotels betalen voor 1 nachtje.
Contant aan dollars hebben we al en eventueel pinnen met pinpas. Maar het is wel verstandig om het telefoonnummer bij te hebben van de cc mocht hij geblokkeerd worden om wat voor reden dan ook - zoals weleens verteld wordt bij verdachte transacties.
Citaat:
pumi1000
Maar het is wel verstandig om het telefoonnummer bij te hebben van de cc mocht hij geblokkeerd worden om wat voor reden dan ook - zoals weleens verteld wordt bij verdachte transacties.
Ik weet niet precies van wie je een telefoonnummer mee wilt nemen (het voormalige Interpay of de bank?), maar beide zullen niet veel voor je kunnen betekenen. Ik heb het tot op heden twee keer meegemaakt dat tijdens mijn verblijf in de VS mijn CC werd geblokkeerd. De eerste kan vanwege het feit dat mijn CC nummer op het Internet was gepubliceerd. De tweede keer omdat de Rabobank tijdens mijn vakantie had besloten mij een nieuwe CC te verstrekken. Dat hadden ze overigens netjes gemeld. Helaas was de betreffende brief een dag na vertrek gepost. Maar goed, in beide gevallen konden noch de bank nog het voormalige Interpay iets voor me betekenen en heb ik het zelf op moeten lossen.
@knaapje
Lijkt me erg vervelend als je cc geblokkeerd wordt. Wij hebben er alleen eentje via de ING en dat is een mastercard. Dus je wordt niet geholpen als je je eigen bank belt als de cc geblokkerd wordt in de USA?
Ik gebruik nooit een cc dus speciaal voor nu hebben we er een aangeschaft. Heb wel al kaartjes voor Universal via de cc gekocht en schiphol parkeren betaald, dus hij werkt wel :wink:
@knaapje. Ik kan online ook mijn cc uitgaven , limiet etc bijhouden. Ik heb nog nooit een blokkade gezien op mijn online overzicht en wist dus niet dat die mogelijkheid er ook is. Ik ga het deze zomer eens goed in de gaten houden . (uit nieuwsgierigheid, limiet moet meer dan voldoende zijn)