Bij ons deed de TT het eerst wel, en ineens niks meer.
Ergens bij de tom tom zit een heel klein resetgaatje, wij hebben hem gereset met een tandestoker, en toen werkte alles weer.
succes
Afdrukvoorbeeld
Bij ons deed de TT het eerst wel, en ineens niks meer.
Ergens bij de tom tom zit een heel klein resetgaatje, wij hebben hem gereset met een tandestoker, en toen werkte alles weer.
succes
Had je de kaart thuis al geprobeerd op te starten?
Mijn TomTom wil nog wel eens vastlopen maar even resetten en alles doet het weer, zou ik ok eens proberen. Sylly heeft je al gezegd hoe dat gaat. Standaar heb ik altijd een paperclip in het mapje zitten zodat ik hem altijd kan resetten mocht dat nodig zijn.
Hoi,
Mijn MIO moest ik bij het 1e gebruik in de USA ook altijd resetten, sinds dit jaar heb ik een GARMIN NUVI 250W en deze heeft geen reset nodig en pakt het USA kaartje na een paar minuten 'fixen' automatisch op.
Groetjes,
Pieter
we hebben de tomtom al een paar keer gereset en nog doet hij het niet
thuis hadden we hem al uitgeprobeerd maar daar gaf hij aan dat hij de plaats niet kon vinden wat ik logisch vind omdat het een ander werelddeel is
het enige wat hij hier in florida aangeeft is dat het plaatje eruit moet en er staat een kruis op??
dus ik denk dat hij hem niet accepteert
we zijn nu al een paar dagen onderweg en met wegenkaarten uit boekjes kun je ook wel verder mee
bedankt voor jullie tips
groetjes ylona
Welk type TT heb je? Staan beide kaarten (Europa & USA) er nog op? Als je dan weer wisselt van kaart (terug naar Europa), krijg je dan ook een foutmelding?
Hoi, wij hebben een TomTom 910 met USA kaart standaard erop. Werkt perfect. Nooit gehapert en exact. Behalve dan waar men aan de weg werkt. B.v. Clearwater waar een complete brug oprijweg verlegd is geworden. Maar ja, daar heb je tenslotte ook je ogen en gezond verstand nog voor. Nogmaals, onze TomTom 910 werkt perfect.
veel succes
Ik heb al een jaar of 5 TT op een PDA met losse GPS muis.
Nooit problemen mee gehad tot een paar weken geleden in Florida.
Liep iedere keer vast, gaf aan geen BT verbinding met de muis te hebben terwijl die er wel was, enz.
Na veel zoeken bleek het gewoon oververhitting te zijn, van vermoedelijk de muis. Staat in de brandende zon op het dashboard.
Gewoon PDA en muis in plastic zak in de koelbox en alles bleef werken totdat het weer te heet werd.
Misschien het proberen waard.
Knaapje
Hoi allemaal,
Wat ook een (mogelijke) oplossing is :
Omdat ik vd luchtstroom vd airco op mn gezicht altijd droge ogen krijg,
laat ik altijd de airco op/via/tegen de voorruit blazen, mn GARMIN zit
met een zuignap tegen de voorruit en die wordt dan meteen 'gekoeld'.
Ik denk ook dat dat warmteprobleem zich vaker voordoet bij een auto
zonder warmtewerende (voor)ruit...
Ook schijnen er navigatiesystemen te zijn die niet kunnen 'fixen' door
warmtewerend glas heen. ( MIO en GARMIN hebben dit probleem niet )
Groetjes,
Pieter
Dat klopt, wij hebben een warmtewerende voorruit, en het duurt lang voordat onze Tom tom de satelieten heeft gevonden. Dit kun je oplossen, door van te voren even de hele TT, buiten het raam te houden (pas op voor dieven), tot je 'ontvangst' hebt, en dan pas aan het raam maken.
Soms leg ik de TT gewoon op de stoel naast mij, want dan ontvangt hij via het zijraam, maarja dan heb je dus alleen voice, en geen plaatje.