We hebben de auto bij Alamo brits geboekt, inclusief alle verzekeringen.
Afdrukvoorbeeld
We hebben de auto bij Alamo brits geboekt, inclusief alle verzekeringen.
Na de aanwijzingen van diversen over het "skip the row" principe en de link naar de site van de Duitse mevrouw is het ons ook gelukt om alles al in orde te maken, fijn! Ik heb wel een vraag over het vervolg: uiteindelijk kunnen we direct naar de garage van Alamo. En hoe gaat het dan verder? Ik ben gewend om eerst via de kiosk te bevestigen etc. en dan naar de garage te gaan en daar op aanwijzing een auto te kiezen.
Valt er in deze situatie nog te onderhandelen met de mensen in de garage en bij de slagboom? Tijdens de eerdere reizen was een "fooi" nog weleens raadzaam maar wil niet voor onverwachte, extra kosten komen te staan bij het inleveren als ik uiteindelijke een hogere klasse heb uitgezocht dan de standard SUV die we geboekt hebben...
Hoor graag jullie tips en vooral de trucs! ;)
Je loopt direct naar de garage en toont je papier aan de medewerker die je normaal na de balie ziet. Daar kan je nog steeds een andere auto krijgen maar of dat wel of niet met kosten gaat zijn heb ik geen ervaring mee.
wij hadden een midsize suv besproken en we kregen een minivan aangeboden, die wij vriendelijk afgewezen hebben. 5 minuten later kwam er een midsize suv terug en die mochten we meenemen. Dit was op mco en zie daar nu in dezelfde periode dat er een schaarste aan suvs is, dus ben benieuwd wat we deze keer krijgen.
kan je wat details delen over dat onderhandelen, wat je dan geeft en daar voor terug krijgt ?
Dank voor de reactie! We gaan het inderdaad beleven over drie weken...
Wat onderhandelen betreft: ik heb tegen $ 50 cash bij de slagboom wel eens een fullsize SUV meegenomen terwijl we een standard hadden geboekt (zonder bijbetaling). Ik moet er wel bij zeggen dat dit de laatste 2 keer (2012 en 2015) niet meer gelukt is...
Even een vraagje, misschien lees ik er overheen, maar hoe zit het met annuleren bij Alamo Brits? Als je direct betaald? Bedankt alvast.
Die informatie is terug te vinden op de Alamo UK site: https://www.alamo.co.uk/helpful-information/usa/
Citaat:
Cancellation and Cancellation Charges
You do not have a right of withdrawal from the booking under EU law; however, you may cancel your booking at any time for any reason by following the instructions on our website. You will receive a full refund of the total amount of the booking if you cancel your booking 3 days or more before your specified pick up time.
If you cancel your booking less than 3 days but at least 24 hours before your specified pick up time, we will refund the total amount of the booking minus the lesser of: i) the total amount of the booking; and ii) £25 for UK residents. If you cancel your booking less than 24 hours before your specified pick up time, you will not be entitled to a refund of your booking.
The refund due to you will be made to the credit card you used to make your booking.
Wat is Alamo Brits in prijs gestegen zeg... 150 euro meer dan vorig jaar voor vier weken full size... Dat is toch helemaal geen voordelige optie meer?
Even wachten en elke dag kijken, hadden wij ook met onze midsize, van 610 ineens naar 1030 pond. Een full size was zelfs onder de 1000 op dat moment. Uiteindelijk een goeie week later geboekt voor 598.
het lijkt of ze af en toe bewust verhogen of misschien uitverkocht dreigen te raken op bepaalde momenten.
Heb nu met de AirBerlin link van KevinB geboekt. Was vanmorgen ook ineens 150 euro duurder...
Misschien lees ik er overheen maar 'hoe kiezen jullie een auto'. Kijken jullie naar wat je mooi vind, wat je denkt dat lekker rijdt, hebben jullie er verstand van?
Ik heb de laatste keer voor een Hyundai Elantra gekozen omdat de andere auto's naar zweet roken. Als ik de lijstjes op internet moeten geloven kan ik voor de 'Full Size Car' de volgende auto's kiezen:
FORD FUSION
HYUNDAI SONA
KIA OPTIMA
TOYOTA CAMRY
CHEVY IMPALA LIMITED
DODGE CHARGER
CHEVY MALIBU
MAZDA 6
NISSAN ALTIMA
VOLKSWAGEN PASSAT
Nu rij ik in Nederland een Chrysler 300m en een Kia Niro, als ik het benzine verschil dan bekijk is het slimmer om geen Amerikaanse auto te kiezen.
Maar rij genot en de ervaring doen ook veel, wat zijn jullie tips hier in? Er moeten in ieder geval 2 koffers achter in passen en wij zijn maar met 2 personen.
Je kunt pas een keuze maken als je ter plaatste bent. En vaak staan er nog andere types in de rij waaruit je kunt kiezen. Gewoon op je gevoel af gaan is het beste denk ik.
Benzine kost geen drol dus daar hoeft het niet van af te hangen. Ik zou gaan voor een full size. Comfort is ook fijn...
We hebben een Fly + Drive, hier zit standaard een Full Size bij.
Dan vlieg je zeker met TUI ? Vlieg je dan op Miami of op Orlando Sanford ? Die laatste is een wat kleinere luchthaven, de keuze zal hier niet zo groot zijn.
Wij hebben de twee keer op Sanford beduidend meer keuze gehad dan de laatste keer op MCO, er was niet een midsize suv, we konden een minivan krijgen. Gelukkig kwam er net een enkele Nissan Rogue aan, maar dus verre van keus.
Gisteren aangekomen in Orlando. Keuze was niet groot voor de midsize SUV klasse. We hadden een "skip the counter" maar waren erg laat door de chaos bij de paspoortcontrole. Uiteindelijk een Jeep Patriot meegekregen, we waren al bij dat we konden vertrekken...We moesten immers nog 1,5 uur rijden.
We waren niet echt tevreden, auto stuurde zwaar en airco trok het ook niet helemaal. Vandaag vanuit ons adres in Palm Coast naar Daytona AirPort gereden en daar de auto weer ingeruild voor een Mitsubishi Outlander; geen Amerikaan maar wel fijne auto. Was geen enkel probleem, dus prima vanuit Alamo.
Bij Alamo een full size suv gehuurd met afhaling op miami beach ... iemand enige ervaring hoe de keuze daar is ??
Die is er hoogstwaarschijnlijk niet op een afhaallocatie als Miami Beach. Bij de balie krijg je de sleutels van een auto uit jouw categorie. Eigenlijk alleen bij grote luchthavens mag je zelf in eentje stappen en wegrijden.
Hallo iedereen,
ik heb even een vraagje ivm die skip the counter. Ik kan niet inloggen. Nu zie ik wel bij 1 vd vereisten om in te loggen dat The reservation should not exceed 30 days. Bedoelen ze hiermee dat je pas 30 dagen voor je huur begint pas kunt inloggen of dat je binnen de 30 dagen moet inloggen nadat je de auto online hebt geboekt. Ik ga pas in september.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Ik heb begin deze maand voor september al skip counter gedaan, dus dat zou gewoon moeten werken. Klinkt me eerder dst je niet de juiste "volgorde" hebt gedaan. Morgen nog eens proberen naar aanleiding van de aanwijzingen, moet gewoon werken.
Heb trouwens via Brits geboekt.
heb je de goede voornaam ingevoerd? Klinkt suf maar dat is bij mij in verleden wel eens mis gegaan...��
Er is geen limiet of uitzondering m.b.t. boekingskosten of -termijn. Volg de instructies van de Duitse dame eerder in deze topic.
Ze bedoelen hiermee dat je waarschijnlijk niet gebruki van skip the counter kunt maken als je een auto huurt voor meer dan 30 dagen.
Nee, vanwege verzekeringskwesties mag een autohuur maximaal 30 dagen duren. Daarna moet je terug naar een verhuurstation om je huur te verlengen.
Zie hier: https://alamo.custhelp.com/app/answe...-rental-period
Het kan de verzekering zijn.
Maar mijn ervaring is dat ze de auto's binnen een maand terug willen hebben i.v.m. mogelijk onderhoud.
Ik heb meerdere malen auto's langer dan 1 maand gehuurd.
Een keer zelfs 12 weken.
Maar het geeft een ongelooflijk hoop gelazer omdat ik de wagen tussendoor niet terug bracht naar de plek waar ik het had gehuurd.
Toch heb ik de auto toen na 12 weken weer op de plaats waar ik begon ingeleverd.
Hmm... bij concerngenoot National kon ik zonder problemen een huurperiode van meer dan 30 dagen boeken.
We zijn net terug van ons rondje FL.
Zoals altijd weer de auto bij Alamo (brits) gehuurd. Nu ook gebruik gemaakt van de 'skip the counter' optie . Het duurde even om het voor mekaar te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt.
Scheelt iig een hoop wachttijd in Miami..... Toen we aankwamen bij het rentalcar center in Miami stond er helemaal niemand te wachten bij Alamo, dus zouden we direct aan de beurt zijn geweest. (zal je net zien) Maar goed, direct door naar de garage dus. Voucher laten zien en zoek maar een uit. Een midsize-SUV uit rij 3. Maar er stonden ook een paar Dodge Grand Caravan's in die rij . Die hebben we dus maar uitgekozen. Superdeluxe, met alles er op en er aan. "Rij 3 zei die man toch?? Eh ja, volgens mij wel..Nou boeie, deze nemen we mee!"
Heerlijke auto, zee van ruimte en rijdt als een zonnetje. Helemaal goed dus.
Op de een na laatste dag van de vakantie : even niet opletten, aan het kletsen, radio aan , zet de Dodge in de achteruit: BAM ! KRAK! Oh jee... Een palmboom geraakt . De kap van het linkerachterlicht volledig verdedwenen, en een flinke deuk in de bumper. Oh shit, en nu? Eerst maar even bellen met Alamo customer service. Aan die man verteld wat er was gebeurd. "I see you've got ensurance? (CDW) , Don't worry about it" Oh, nou gelukkig . Dat is al weer een hele opluchting. Of we de auto wilden omruilen vroeg hij nog. Nou dat is niet nodig, morgen komen we hem weer inleveren.
De volgende dag op het vliegveld aangekomen weer het verhaal verteld aan een Alamo medewerker... "How is the tree??" vroeg hij... Bonnetje met de eindafrekening meegekregen, en daar bleef het bij. Misschien dat ze er later nog op terug komen, maar daar ga ik niet van uit.
Of zoals Herman Finkers het zei: En weer verlaat een tevreden klant het pand!
Wat fijn dat het zo ging! Alamo is een fijne maatschappij.
Heb ook eens iets gehad, een aanrijding, en dat werd ook prima afgehandeld. Ook bij Alamo Brits toen.
Degene die de aanrijding veroorzaakte is toen snel weggereden. Werd toen nog wel gebeld door een advocaat van de verzekering om mijn
verhaal te doen toen ik eenmaal terug was, maar dat wist ik van te voren, dat was gemeld door Alamo.
Alles uitgelegd met details, en nooit meer iets van gehoord.
Aan de reactie van Alamo kan je al merken dat ze zo'n botsinkje niet echt boeiend vinden. Je bent natuurlijk verzekerd voor dit soort zaken.
Dit jaar ook geboekt bij Alamo via uscarhire.com. Ook "skip the counter" geregeld op voorhand. Ideaal, zeker omdat we bij aankomst in Orlando extreem lang moesten wachten bij de TSA. Uiteindelijk direct door naar de garage van Alamo. Daar aangekomen stonden er slechts drie auto's in de rij van midsize SUV; basics Jeeps (Patriots). Niet echt onze "droomauto" zeg maar...
We waren echter moe en moesten nog 1,5 uur rijden naar onze eerste bestemming, dus maar eentje opgepikt. Volgende dag nog eens gekeken en toen maar besloten om naar dichtstbijzijnde Alamo station te rijden, in ons geval Daytona. Daar konden we zonder probleem onze auto omruilen, de dame achter de balie verontschuldige zich voor het feit dat er weinig aanbod was geweest in Orlando en ook hier in Daytona. Ze boden een Mitsubishi Outlander met alle opties erop en eraan. Wij vonden het prima maar weet zeker dat ik er achteraf nog een grotere auto uit had kunnen halen...
De gereden km's zijn achteraf netjes verrekend. Bij inleveren ook snel geholpen en zonder kosten weer terug.
Voor ons blijft Alamo verhuurder nummer 1!
Moet je bij het ophalen van de auto nog melden dat je via Brits hebt geboekt, als dat het geval is? Of iets laten zien? Niemand die hier ooit naar gevraagd/gecontroleerd is?
Je hoeft niets te zeggen, gewoon bij het hokje je uitgeprinte formulier met barcode, je creditcard en rijbewijs afgeven.
In theorie zouden ze je om een exemplaar van de Brits guide kunnen vragen maar voor zover ik weet wordt dit nooit gedaan.
Meer hierover is bijv te lezen op the Dibb https://www.thedibb.co.uk/forums/forumdisplay.php?f=226
Ik heb voor de zekerheid onlangs toch maar een brits guide gekocht op ebay, best leuk om te lezen en vol goede tips.
Ik heb denk ik al 4 keer gehuurd met Brits. En niemand die er ooit naar gevraagd heeft. Het enige wat ze willen zien is een geldig rijbewijs en een creditcard.
Vooral niet zelf over gaan beginnen, raken ze alleen maar in de war van..
Ook wij huren altijd via Alamo/Brits en alhoewel we de Brit Guides hebben van zowel Orlando als van New York hebben ze er nog nooit naar gevraagd. Zal die mensen daar aan het uitrij-loket ook worst wezen. Het zijn overigens wel leuke boeken met veel informatie.
Ik gebruik deze korting al sinds 2008!!!
De laatste berichten even gelezen om te kijken waar ik allemaal op moet letten bij het huren van een auto. Is al weer een paar jaar geleden dus ik wil weer even up-to-date zijn. Nu zie ik regelmatig het "skip the counter" langskomen. Ik heb een offerte aangevraagd voor een fly drive. Dus boek waarschijnlijk niet rechtstreeks. Kan ik dan ook zo'n skip the counter regelen? Of kan dat alleen als je rechtstreeks boekt?
Ik heb dit ook kunnen doen toen ik Alamo via een ander had geboekt.
Hier staat de uitleg:
http://www.sylvia-schulze.net/tipps-...-savetime.html
Bedankt voor de geruststelling wat betreft Brits.
Eerste keer dat we via Brits hebben geboekt, dus zijn toch altijd beetje bang dat het dan weer fout zal gaan... :D
Maar goed, we gaan er zelf iig niet over beginnen en anders houden we ons van de domme dat we de guide vergeten zijn... ;
Men heeft er bij de Alamo balie helemaal geen weet van dat je via een pagina met zo'n waarschuwing geboekt hebt. Het is gewoon een boeking zoals vele anderen.
Er zijn zoveel corporate codes/discount codes etc, dat is helemaal niet bij te houden. Echter, als je zelf onzeker overkomt dan zal een Agent daar direct misbruik van proberen te maken.
Gewoon je auto ophalen, alles wat extra is declinen en genieten van je vakantie.
De prijzen bij Alamo Brits zijn de afgelopen maanden trouwens redelijk stabiel. Voorheen zag je regelmatig nog een enorme piek of dip in de prijs waar men zeker bij de dip even kon profiteren.
Misschien een rare vraag, maar is stormschade zoals nu met een tornado gedekt met de Brits deal ?
Alamo Brits is niet anders verzekerd dan een normale Alamo boeking. Maar wel een goede vraag. Geen idee eigenlijk.