Ja dat kan, beide valuta's worden geaccepteerd.
Afdrukvoorbeeld
Hallo allemaal!
Op 2 oktober zullen ook wij weer vertrekken naar orlando. Nu zitten wij premnium comfort maar wij vliegen met de dreamliner. Wordt dit dan star class? Of verdwijnt de starclass? Het blijft allemaal wat onduidelijk en ook het reisbureau kon ons hier géén antwoord op geven...
Groetjes,
Marlene
@marlenes. onze medeforumer @b767 heeft in dit topic het antwoord al gegeven aan mij. Lees maar even een paar berichten terug. P.s ja de starclass verdwijnt naar wat mij vertelt is
StarClass verdwijnt per midden september uit alle dreamliners.
Wordt weer Premium Confort. Zo zijn alle vliegtuigen binnen de TUI groep gelijk en kan er makkelijker gewisseld worden.
2 Dreamliners van Arke hebben nu Starclass. De derde die in Maart komt wordt al afgeleverd met Premium Comfort vanaf de fabriek, de andere 2 worden in september omgebouwd. Vanaf oktober dus alleen maar Premium Comfort.
@njit
bedankt voor je aanpassingen / wijzigingen.
idd veel overzichtelijker.
groet ferry
Beste Allemaal.
Vandaag het nieuwe seatplan op papier ontvangen. Het is toch iets anders geworden als wat ik hierboven heb vermeld, echter deze indeling is DEFINITIEF.
De nieuwe indeling in de Arke machine wordt als volgt:
Tussen de eerste en de tweede deur (Voorste sectie): 47 stoelen in een 2-3-2 opstelling wat verkocht gaat worden als Premium Comfort Class, 39" beenruimte (99 cm beenruimte)
Tussen de tweede en de derde deur (Middelste sectie): 162 stoelen in economyclass in een 3-3-3 opstelling, waarvan er 27 extra beenruimte hebben en verkocht worden als Comfort (Economy 32" / 81 cm en Comfort 34"/ 86 cm)
In de achterste sectie tussen de 3e en de achterste deur: 91 stoelen in economyclass met een 3-3-3- opstelling, waarvan er 66 extra beenruimte hebben en verkocht worden als Comfort (Economy 32" / 81 cm en Comfort 34"/ 86 cm)
Alle 787-8 toestellen van JetAir, Arke en Thomson worden toch helemaal gelijk.
47 premium, 93 extra beenruimte (bij Arke comfort genoemd, Bij JetAir en Thomson te reserveren tijdens stoelreservering tegen meerprijs) en 160 economy seats, totaal 300 zitplaatsen.
Comfort stoelen zitten dus niet meer als geheel gedeelte van de cabine bij elkaar.
De Starclass verdwijnt. Opvallend detail is dat de economy plaatsen (op verzoek van de Engelse partner Thomson), meer beenruimte gaan krijgen als wat nu het geval is in economy in de 787, maar ook in de 767 en de 737.
(ter vergelijking, KLM bied in Economy 31"/78 cm en premium comfort 35"/89 cm op haar lange afstandsvloot)
Ombouwplanning:
PH-TFM: Komt met een 291 seating (Premium Comfort, Comfort en Economy) eind maart vanaf Boeing naar Amsterdam en wordt eind mei omgebouwd naar de 300 seating zoals hierboven beschreven)
PH-TFL: (Vliegt nu in de 307 seating (StarClass, Comfort en Economy) en wordt midden september omgebouwd zoals hierboven beschreven)
PH-TFK: (Vliegt nu in de 307 seating (StarClass, Comfort en Economy) en wordt begin september omgebouwd zoals hierboven beschreven)
Bij Boeking wordt de juiste machine weergegeven, dus het kan bijvoorbeeld voorkomen dat je in de zomer op de heenreis wel starclass kan boeken en op de terugreis alleen premium comfort, dat heeft te maken met welk toestel er ingezet gaat worden.
De enige nog overgebleven B767-300ER van Arke wordt dit voorjaar ook omgebouwd en krijgt straks Full-Economy met 300 Seats, gelijk aan het aantal stoelen van de 787. Deze machine heeft straks geen Star, Premium of Comfortclass meer. Dit is gedaan om bij calamiteiten met 1 van de 787's de vlucht evengoed te kunnen uitvoeren met een 767 en Alle passagiers dan mee kunnen, dit bespaart een hoop geld als je passagiers moet laten staan namelijk.
Toevoeging:
Op 1 maart wordt de laatste vlucht MIA/SFB door JetAir gevlogen en vanaf dan weer door Arke. Met een 76W (PHOYJ). Dit toestel gaat medio april over van Arke naar Jetair. JetAir vluchtnummer blijft gehandhaaft tot eind april. Daarna Arke vluchtnummer en vanaf dan ook met de 787 Dreamliner. Eind mei nog 2 vluchten met een 767 uitgevoerd door JetAir. Heeft allemala te maken met de instroom van nieuwe en uitstroom van oude machines bij beide maatschappijen.
Dus er komt 5 cm voor premium comfort bij ? Was namelijk 94 cm
94cm is de Premiumklasse in de boeing 767 en boeing 737, maar zoals gezegd daar gaat die reisklasse er in de 737 (april) en 767 (zomer) uit.
Luxe hoor 99 cm !
Moah. Star was 114, dat was Luxe!
Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas maar 99 cm is luxe hoor
Wat is de indeling van de 767-300 ?
Vlucht wordt uitgevoerd door Arke, maar onder JetAir nummer. Jetair huurt voor deze vluchten in April een 787 machine van Arke. Inclusief crew
Het klinkt allemaal wat verwarrend. Punt is dat er binnen TUI geschoven wordt met de Long-haul vloot, en de ombouw aan de 787 toestellen is begonnen voor de TUI vlootuniformiteit. JetAirs OO-JAP gaat per begin maart weg (Einde lease, gaat naar Condor, kan niet voor een maand of 2 verlengd worden), Arke heeft de machine die naar JetAir gaat ter vervanging van de OO-JAP nog tot half april nodig voor vluchten vanaf Milaan voor TUI Italië omdat er die maand een 767 van Arke in onderhoud staat(mag en kan je niet uitstellen). JetAir heeft dus zelf even geen machines die de vluchten van en naar Florida kan uitvoeren in deze periode.
Wel is er een Arke 787 "over" die eind maart afgeleverd wordt en vooralsnog (tot en met eind april) alleen 2x per week naar de Dominicaanse Republiek gaat. Die kan nog 3 vluchten per week extra kan uitvoeren, en deze neemt dan tijdelijk routes over van JAF. Wel onder JAF nummer, maar dat heeft weer te maken met reeds verkregen landingsrechten (slots). Vanaf eind april vliegt Arke de route zelf onder eigen nummer met de Boeing 787.
Samengevat:
-JetAir vluchtnummer tot en met eind april.
-Vanaf heden tot en met 2 maart vliegt Jetair de route met haar eigen 767 (OOJAP, 2-3-2 seating in alle klassen) onder JAF vluchtnummer.
-Vanaf 3 maart tot en met begin april vliegt Arke de route met een Arke 767 (PHOYI of PHOYJ, 2-3-2 in Premium, 2-4-2 in de overige klassen) onder JAF vluchtnummer.
-Vanaf begin april tot en met eind april vliegt Arke de route met een Arke 787 onder JAF vluchtnummer. Dit is de PHTFM, welke er van binnen hetzelfde uitziet als de JAF 787 OOJDL. Het kan zijn dat er (ivm crew) gewisseld wordt tussen deze machines, en dat de Arke 787 een andere JAF route vliegt (Bv naar Cancun) en de JAF 787 deze Florida route. Behalve de naam aan de buitenkant en de Belgische crew zie je van binnen verder geen verschil, machines zijn identiek.
-Vanaf eind april vliegt Arke de route met een Arke 787 onder Arke vluchtnummer. Vanaf dan worden de Florida routes vanaf Brussel ook door Arke gevlogen.
Volgt u het nog?
Dank je voor je uitleg. Denk dat ik het wel begrijp.....Het belangrijkste is dat we in Miami aankomen op de 10e (en het liefst zonder vertraging ;-) ) Wel jammer dat er geen premium meer is...dat hadden we in eerste instantie geboekt...was de vorige keren erg goed bevallen....
Vanaf mei is er gewoon weer premium!
ok das goed om te weten voor een evt. volgende keer. Maar nu zitten we in april (helaas) comfort...Maar tis niet anders, zo komen we er ook wel ;-)
Gewoon lekker genieten!
Ritchie
2-3-2 in Premium, 2-4-2 in comfort en Economy.
@b767 weet niet of de volgende vraag in dit topic hoort... Denk het wel.
als de PH TFM met een jaf vluchtnummer vliegt dan kan ik bij de app 'planefinder ' zeker niet het toestel zien ?
ik heb in deze app namelijk alleen de airline arke ingevoerd omdat ik specifiek hun toestellen wil volgen.
Nee, dan krijg je hem niet te zien nee. Hij vliegt dan namelijk als JAF vliegtuig.
Bedankt voor je toelichting niels
@ 767-300ER. Wij vliegen 11 mei met de 767- 300 naar Bodrum. Begrijp ik nou goed dat er dan nog alleen maar econemyclass aan boord is?
Dat zal best lullig zijn,we vlogen eigenlijk een dag later met een 737 comfortclass,dit toestel is eruit gehaald en wordt vervangen door een ingehuurd toestel van Tuifly.com. Dit toestel bestaat alleen maar uit econemyclass.Aangezien wij de extra ruimte wel fijn vinden met een kleintje op schoot,hebben we onze reis verplaats naar een dag eerder zodat we wel comfortclass konden vliegen met de 767-300......
De 767-300 heeft tijdens jouw vlucht nog gewoon premium en comfort. Let op. De comfortstoelen zijn wel smaller dan in een 737. (2cm)
Oké, dank je wel voor je snelle antwoord. Ik had in een eerder stukje van je gelezen dat hij dit voorjaar omgebouwd werd,maar we gaan wat dat betreft nog mooi op tijd.
Graag gedaan.
@b767 had jij al een afbeelding van de stoelindeling van de PH TFM ?
Er staat wel een stoelafdeling op arke van de dreamliner maar deze is niet zoals de PH TFM wordt.
Ik had even een vraag niet helemaal gerelateerd aan florida, maar in juli gaan wij voor een week op vakantie naar egypte. nu gaan we met arkefly een 737 vliegen, maar ik kan alleen maar kiezen tussen economy en comfort. maar op de seat plans staat ook premium comfort. is er iemand die misschien weet waarom ik gaan premium comfort kan kiezen ???
Volgens mij hoort deze vraag in het topic "vliegen met Arkefly " al zal hier je vraag door @b767 ongetwijfeld beantwoord worden.
@Roelofb;
Vanaf 1 april verdwijnt de Premium Comfort op de short-haul en medium-haul vluchten uitgevoerd met een ArkeFly Boeing 767 en 737. Egypte valt daar ook onder.
Wel kan je met de stoelreservering deze 9 premiumstoelen in de Boeing 737 reserveren tegen een extra toeslag.. Betreft 1ABC en 2ABC DEF
@Ferry77;
Deze heb ik wel, maar mag ik niet plaatsen of mailen.
Meen gelezen te hebben dat je premium hebt geboekt, kijk even op seatguru.com op de Thomson 787-800. De Premiumclasse is hetzelfde bij hen als straks op de TFM.
http://www.seatguru.com/airlines/Tho...eing_787-8.php
Linkje:
Oké. Komt de stoelindeling van de PH TFM terzijne tijd wel op de site als wij onze plaatsen kunnen reserveren ( vlucht 4 mei )
Weet ik veel Ferry of het op de Arke site komt. Vraag het Arke zou ik zou zeggen
Op de pagina van de daadwerkelijke stoelreservering als je ingelogd bent uiteraard wel. Anders is het zo lastig reserveren... (Stichting open deur?)
Hahaha stichting open deur... Tja wie weet
ik ga denk ik de stoel achter de piloot reserveren !!
Welke? Volgens mij zitten alle stoelen zitten achter de piloot ;-)
Gevat antwoord wederom Niels hahaha. Ik doel uiteraard de stoel achter de piloot in de cockpit ! Maar die zal wel niet te reserveren zijn haha