Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
ahum mijn ervaring metde auto s is dat ze nooit je auto hebben die je gehuurd hebt
ik had nu ook en nog erbij een upgrade en ze komen met een toyota yaris aan nou is dat in nederland al niet zo n grote bak
anyhow werd weer bijbetalen en kreeg nu een dodge avender mee drinkt alleen een grote slok benzine
tis wel zo je komt laat aan bent moe dus je wilt zo snel mogenlijk weg naar je hotel
Ticket boeken kan plusminus 330 dagen van te voren gerekend vanaf de retourdatum.
Dat kan dus ongeveer begin februari.
Panama City, FL heeft inderdaad een vliegveld. Luchthavencode is ECP. Zie http://iflybeaches.com/ . Delta vliegt vanaf Schiphol op deze luchthaven.
Qua autohuur zitten alle grote jongen op dat vliegveld:
On-airport Car Rental
Hoeveel auto's willen jullie huren? Ik kan me voorstellen dat er met zo'n gemengd gezelschap ook verschillende wensen zijn. Ik zou zelf voor meerdere auto's kiezen zodat je per groep je eigen weg kunt gaan.
Even voor de zekerheid een vraagje, ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik heb een wereldstekker, en mijn opladers van laptop en mobiel zijn geschikt voor 110V, dan heb ik hier toch voldoende aan, en hoef ik geen omvormer te kopen, toch ?
Denk dat ik er nog een 2e wereldstekker bijhaal dan, zodat ik ze gelijktijdig kan opladen.
Je kunt ook gewoon een verdeelblok meenemen voor 3 of 4 stekkers. Heb je maar één verloopstekker nodig en kun je alles tegelijk opladen.
Hallo!
Ik ben op zoek naar een leuke, slimme plek om een tussenstop te maken tussen Cocoa Beach en Miami.
We vliegen op Orlando, rijden de volgende dag via Daytona Beach naar Cocoa Beach. Daar overnachten we, doen we de volgende dag een bezoekje aan het Kenedy Space Center en slapen daar dan nog een nachtje.
Nu twijfel ik of we de volgende dag direct doorrijden naar Miami, of dat een nachtje Fort Lauderdale ook wel aardig is. Maar aangezien dat wel erg dicht bij Miami ligt, twijfel ik daar ook weer een beetje beetje over. Is er daarom misschien een briljante plek tussen Cocao Beach en Fort Lauderdale waar we kunnen overnachten, de volgende dag Fort Lauderdale bezoeken en daarna naar Miami gaan?
Zeg maar zo:
Orlando - Daytona - Cocoa Beach
Cocoa Beach (Kennedy Space Center)
Cocoa Beach - ???? (Fort Lauderdale, Miami of ergens anders?)
???? - Fort Lauderdale - Miami
Miami
Miami enz...
Alvast Bedankt!
Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!
Ik wil ook graag wat advies... Ik ga eind februari 13 dagen naar Orlando.. 10 dagen om activiteiten te ondernemen, maar al lezende hier op het forum weet ik steeds minder goed wat te doen... We gaan met z'n 2tjes, mijn dochter van 11 en ik. Uiteraard voor Disney, maar ook voor de studio's en Sea World?? Ik wil, uiteraard, ook (minimaal 1x shoppen) afgelopen zomer zijn we 3 dagen in Euro Disney geweest.. Mijn dochter zal ook wel naar een waterpark willen.. maar zwemmen kan overal, toch? Ik ben bang dat ik "te" halsoverkop geboekt heb; als ik lees dat sommigen 1-2 jaar voorbereidingen treffen.. incl het benodigde geld bij elkaar sparen, ik heb 4 dagen geleden besloten dat ik dit wel wilde en gisteren geboekt... dom? Wellicht had ik meer voorbereidende tijd moeten nemen. Wat ik echt graag wil weten is WAT WE ECHT NIET KUNNEN MISSEN??? Ik lees het graag...
Troost je, je kunt niet echt iets verkeerd doen in Orlando. Je komt er hoogstens achter dat je nog een keer terug wilt :)
Februari is nog lang zat om een aantal reisverslagen te lezen. Euro Disney kun je niet echt vergelijken met Disneyworld. Het is beide Disney maar in Orlando is het echt magisch, in Parijs is het met de franse slag :)
Je geeft zelf al aan wat je niet wilt missen, Disney & Seaworld. Als je bij Disney een combi neemt voor de verschillende parken + zwembaden, is het zwemmen ok ingedekt.
Je kunt dan ook naar de Studio's, en ik zou vooral Epcot ook niet willen missen.
Dan zijn er al een aantal dagen ingevuld.
Wat je ook niet mag missen is een huurauto, maar misschien is dat al geregeld, en kun je vrijelijk naar één of meer van de shopping outlets, ook bijna een verplicht bezoek.
Mocht er dan nog tijd overschieten is een bezoek aan Gatorland (½ dagje) en een airboattour aan Boggy Creek ook typisch iets van Florida, en allemaal redelijk in de buurt.
Over al het bovenstaande is heel veel informatie te vinden op ons mooie forum, hetzij via de index, of anders via de zoekfunctie in de bovenbalk.
Veel plezier met de voorpret.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moniquekruiningen
. Wat ik echt graag wil weten is WAT WE ECHT NIET KUNNEN MISSEN???
Hey Monique en dochter,
Wat krijgen we nu? Zakt de moed je nu al in de schoenen bij het zien van zovewel mogelijkheden? Dat kan niet hoor. Worstel en kom boven! Je beslist nooit te snel om naar Florida te gaan....
Wat je zou kunnen doen (en daar heb je alle tijd voor) is eens op je gemakje over de themaparken te gaan lezen. Dat kan natuurlijk hier op het forum, maar ook verder op de sites van de verschilende parken raak je vast niet uitgekeken. Ook in de reisverslagen van de andere FLorummers vind je een schat aan informatie.
Daarna ga je eens kijken wat je budget precies is. Tickets zijn niet goedkoop. Misschien moet je wel keuzes maken, nou en? Je komt toch tijd tekort als je maar tien dagen gaat..... Maar er zijn verschillende combinaties mogelijk. Pas dan beslis je zelf samen met je dochter waar je voor kiest. Vergelijkingen met Disneyland Paris hebben geen zin; je kunt V&D in Goes ook niet met de winkel in breda vergelijken......
Je hebt tijd zat, de donkere winteravonden van december en januari bieden je mogelijkheden zat om achter de pc te kruipen. Ook over shoppen en zwemmen vind je hier volop informatie, probeer de zoekfunctie maar eens uit. Wat je echt niet kan missen is kennis en informatie over de Orlando omgeving.
IK denk dat je best nog wat te doen zult hebben. Is je ESTA al in orde? Heb je een creditcard/ en zo nee, hoe ga je dan betalen? Hoe ga je je daar verplaatsen? Huur je een auto? Ken je dan de verkeersregels, of moet je daar ook eens een paar uurtjes aan besteden?Het gaat wel om de veiligheid van jullie! Ook fijn om eens te kijken wat voor weer je zoal kunt verwachten, wordt het de bikini of moet er toch een vestje mee? Welke reis hebben jullie gekozen, in welk hotel komen jullie terecht? Zitten daar restaurantjes in de buurt? En met wie vliegen jullie?
O, o wat een vragen komen er nog meer bij. Maak een lijstje voor jezelf, zo krijg je overzicht. En voor een geslaagde vakantie moet je dat eigenlijk echt allemaal weten. Dus o,o, wat een heerlijke tijd gaan jullie tegemoet. Al die maanden van voorbereidingspret om straks helemaal alleen op eigen koers te kunnen varen tijdens de mooiste tien dagen van je leven......Ik wens jullie veel plezier!
Hoi Monique,
Jullie hebben nog 3 maanden de tijd om je voor te bereiden en alles te lezen. Heerlijk hoor!
Ik zou wel eerst heel goed bepalen wat je echt wilt. Wil je alleen parken van Disney doen met Seaworld, da's al super. En zoals Ta2 Gerrit zegt, Gatorland is ook echt leuk voor een halve dag en dan nog een airboat ride, dat zal je dochter zeker leuk vinden.
Als je nog geen hotel hebt geboekt, kijk dan eens naar de zgn. suite-hotels waarbij je een zit- en slaapkamer en keuken hebt (zoals Extended Stay deluxe).
Maak gebruik van kortingscoupons voor restaurants, winkels en attracties.
Vraag de gratis brochures aan bij:
www.visitorlando.com
http://www.visitorlando.com/vacation-planning-kit/
en
www.visitkissimmee.com
http://www.visitkissimmee.com/leisur..._visitor_guide
Wij gaan zelf ook altijd in februari en dat bevalt prima.
Zoals gezegd: reisverslagen, daar haal je veel info uit en als je gerichte vragen hebt: gooi het maar in de groep :-D