Je kan de Buggy bij de incheck ook al inleveren, die keus is aan jezelf.
Afdrukvoorbeeld
Je kan de Buggy bij de incheck ook al inleveren, die keus is aan jezelf.
Je moet ze in ieder geval el laten labelen bij de check-in
Weet iemand hoe bepaald wordt in welke boardinggroup je komt. Ik begrijp dat 1 en misschien 2 business en first class zijn, 3 waarschijnlijk economy plus.
Mijn man en ik hadden aparte boekingen omdat ik eerder terugvloog. Ze waren wel tegelijk geboekt en ik had ook tegelijk stoelen naast elkaar vastgelegd(economy).
Toch had ik group 4 en mijn man group 5.
Ik vind het niet een heel handig systeem. Elke x met een binnenlandse vlucht roepen ze als ik nog in de rij sta om aan boord te gaan al om dat de bagagebakken vol zitten. Als er dan nog mensen in de rij staan met bagage die niet onder de stoel past, moet dat alsnog het ruim in. Dus als je in group 5 zit en je hebt een trolley dan ben je de pineut.
Vervolgens viel het mij op dat er niet op de maximale afmetingen van de handbagage wordt gelet. Zie regelmatig mensen met 2 hutkoffers en de personal items zijn meestal ook niet"small"
Kan me daar toch wel aan irriteren dat mijn kleine koffertje dan niet meer in de bagagebak past maar 2 hutkoffers van mijn buurman die een eerdere boardinggroup had wel.
En dan heb ik ook nog het idee dat er niet echt opgelet wordt of je wel aan boord gaat in de jouw toegewezen boardinggroup. Bij 4 en 5 staan veel minder mensen dan bij 1-2 en 3.
Group 3 zijn doorgaans de Premier Members ( Silver, Gold & Platinum ) en diegene ( wij dus ) die Premier Access hebben bijgeboekt. Dit laatste doen wij tegenwoordig omdat wij door de nieuwe 'puntentelling' onze Silver-status helaas niet meer hebben. Premier Access heeft diverse voordelen zoals zij ook adverteren met : “priority check-in, priority security lane access (where available) , priority boarding and…… earlier access to the overhead bins” en op Schiphol kun/mag je bij de gate plaatsnemen in de aparte zitruimte.
Kost wel $ 19 p.p. per vluchtsegment maar dan heb je wel (meer) kans op een (lege) overhead bin en die overige benefits maken het wachten toch wel aangenamer…
Zodoende dus altijd plek voor onze (in totaal) 2 stuks handbagage bestaande uit een trolley en een speciale camera rugzak welke overigens ook nog voldoen aan de IATA-formaat eisen. En inderdaad is het altijd een vermakelijk gezicht als men die hutkoffers, die dan net niet passen, in een bin proberen te ‘raggen’’.
En bij de boarding-procedure wordt er (doorgaans) wel degelijk op gelet welk groepsnummer er op je boardingpass staat. Wij hebben n.l. bij alle vluchten van onze recente trip wel mensen terug zien sturen…
En volgens mijn ervaringen is EconomyPlus ook Group 3
Dan is het zeker loten wie in group 4 of 5 komt.
Zou fijn zijn als ze ook een beetje op de afmetingen van de handbagage zouden letten. Dan kan ik als ik in group 5 zit ook nog wat kwijt in de bagagebak.
Het lijkt mij ook niet meer als redelijk dat iedereen 1 item in de bagagebak mag leggen en zijn toegestane "small personal item" onder de stoel.
Hallo Hannie, ik heb een underseat trolley gekocht, werkt perfect, ik heb alles bij de hand en heb gelijk een voetenbankje. Zolang de airlines niks doen aan die hutkoffers doe ik het maar zo.
http://www.amazon.com/Travelon-Wheel.../dp/B001CZN4DC
@ Fleurida handig en nog leuk ook!
Daar gaat het mij niet om Fleurida, ik heb een koffertje wat prima onder de stoel past. Maar ik steek liever mijn voeten onder die stoel dan mijn koffertje! En mijn "personal item" is een kleine handtas die ik meestal gewoon op schoot heb.
Het is meer dat het irriteert dat er zoveel mensen teveel en te grote handbagage mee hebben en dat daar niet op gelet wordt. Daardoor past mijn koffertje met juiste formaat niet meer in de bagagebak.
Ik vind de handbagagematen voor de personal items persoonlijk al behoorlijk groot:
Carry-on baggage allowed
Each traveler can bring on board one carry-on bag plus one personal item free of charge.
- Maximum dimensions for a carry-on bag are 9 inches x 14 inches x 22 inches (22 cm x 35 cm x 56 cm), including handles and wheels
- Maximum dimensions for your personal item, such as a shoulder bag, backpack, laptop bag or other small item, are 9 inches x 10 inches x 17 inches (22 cm x 25 cm x 43 cm)
Hallo
ik had een vraag over de stoelen van united we hebben plus besteld,
nu vliegen we met767-300 weet iemand ook of die stoelen ook goed zijn.
De stoelen zijn wel omhoog gegaan betaalde 516euro ervoor.
groetjes nel