Re: Vliegen met Air Berlin
De APIS gegevens zijn alleen noodzakelijk voor vluchten naar de VS. En als je ze bij airberlin.com invult en verstuurd krijg je de melding dat ze zijn verstuurd en daarmee is het klaar. Je ziet inderdaad later niet meer terug dat je ze verzonden hebt.
De APIS zijn juist bedoelt om de VS al op voorhand te informeren wie je bent. Als op de luchthaven blijkt dat je ze nog niet verstuurd hebt dan zul je daar een formulier krijgen om het alsnog door te geven.
En mocht het niet goed zijn doorgekomen kan het ook bij de checkin balie nog.
ESTA moet je wel minimaal 72 uur van te voren doen omdat dit tot 72 uur kan duren voordat je toestemming hebt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
b767-300er
En mocht het niet goed zijn doorgekomen kan het ook bij de checkin balie nog.
ESTA moet je wel minimaal 72 uur van te voren doen omdat dit tot 72 uur kan duren voordat je toestemming hebt
En ook de ESTA blijkt "ter plekke" nog aan te vragen te zijn. Ooit in Dublin een ESTA aangevraagd en gewoon een paar uur later op het vliegtuig gestapt. Natuurlijk niet zo gepland (dachten alles prima ruim vooraf geregeld te hebben) en zou het zeker ook niemand aan raden om zo te doen. Maar er blijkt soms meer te kunnen dan vooraf aangegeven wordt (gelukkig maar anders hadden we iemand in Dublin achter moeten laten). De baliemedewerkster van Air Lingus leek het ook de gewoonste zaak van de wereld te vinden. Al zou het mij niet verbazen dat dit niet altijd zo makkelijk als het toen bij ons gegaan is, gaat.
Mijn ervaring met de APIS is dat als je die niet invult, je bij het checken van je vlucht online (of soms ook automatisch per email) een herinnering krijgt.
Het klopt dat je je ESTA ook op de luchthaven nog kunt aanvragen....
Ik zei ook dat het TOT 72 uur kan duren voordat hij verstrekt wordt. Kan ook met een half uurtje geregeld zijn. Het is natuurlijk op eigen risico hier last-minute mee om te gaan. Zal je net zien dat het juist bij die last-minute aanvraag niet goed gaat.
Op de website van ESTA wordt ook geadviseerd om deze reden het minimaal 72 uur voor vertrek te doen.
APIS kom je inderdaad bij diverse maatschappijen tegen bij Online inchecken.
Esta ga ik zeker ruim op tijd aanvragen hoor!
Maar het ging mij nu om het niet terug kunnen zien van de apis-gegevens. En ik het ook graag met een formulier bij me hebben maar die kan ik dus niet vinde, om zelf in te vullen en te printen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Kletskous
Esta ga ik zeker ruim op tijd aanvragen hoor!
Maar het ging mij nu om het niet terug kunnen zien van de apis-gegevens. En ik het ook graag met een formulier bij me hebben maar die kan ik dus niet vinde, om zelf in te vullen en te printen.
Niet nodig als je het al online hebt ingevuld, maar als jij er beter door kunt slapen:up:: https://www.airberlin.com/site/affil...pages/APIS.pdf
Alex, je bent geweldig ! Precies wat ik zocht ! (hoe kun jij zoiets vinden? ik heb me suf gezocht maar dus niet kunnen vinden)
Zo'n formulier is alleen voor de heenweg toch ? (anders ook graag Iberia nog hihihi)
Het is enkelt en alleen voor de heenreis en zonder het digitale exemplaar opgestuurd te hebben kan je niet inchecken.
Als het niet goed gegaan is kom je er dus tijdens het (online) inchecken vanzelf achter dat je eerst de gegevens moet invullen. Ben je online ingecheckt dan is het goed gegaan.
Just sit back and relax.
Ik durf het je bijna niet te zeggen ;-) https://www.google.nl/search?q=air+berlin+apis+formular, 1ste resultaat is de pdf.
Ja het is sowieso alleen voor de heenweg.
Ok misschien een domme vraag.... wat is APIS???
oh wacht ik heb wat gevonden via de KLM site. Ik kan me alleen niet herinneren of we deze gegevens vorig jaar hebben doorgegeven? Het zal wel, ik ben het gewoon vergeten denk ik...