Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!
Ik heb nog een tip!
Als je besluit tot na Wishes in het Magic Kingdom te blijven en je wilt daarna niet in de superdrukte op Mainstreet terecht komen.. Neem de binnenweg door de winkeltjes aan Mainstreet. Zo kun je de grote drukte voor zijn en hoef je niet een half uur/uur te wachten voor je met de monorail terug kan naar het ticket & transportation Center..
Je kan dan ook de monorail richting de resorts nemen, en het ticket en transportationcenter is dan de 2e stop.:)
Wij hebben dit vorige maand gedaan en het werkt echt! kreeg deze tip van een meisje dat in WDW werkt..
Hoop dat iemand hier wat aan heeft!
Dat werkt idd prima. De winkels lijken van buiten losse units maar dat is alleen de facade. Binnenin loopt alles in elkaar door.
Hey allemaal,
Dit is echt een te gekke forum! Veel informatie etc. Echter heb ik een aantal vraagjes..
- Mijn vriendin en ik willen graag naar Walt Disney (alle parken) hoeveel dagen zijn we kwijt om echt alles te kunnen zien? (en hoe duur zal dit ongeveer zijn per persoon?)
- Is het makkelijk om met de disney figuren op de foto te kunnen? Of dien je dit te reserveren of moet je iets speciaals boeken etc.
- Kan je bij de meeste attracties je fotocamera in je tas meenemen of moet je bij sommige je tas aan de kant laten? (wij willen namelijk een dure camera kopen voor mooie foto's etc. maar zijn bang dat het daar makkelijk kwijt kan)
Misschien heb ik een antwoord over het hoofd gezien tussen de meeste pagina's neem me dan niet kwalijk.
Alvast bedankt!!!
Trek een dag per park uit als je alles wil zien . Wij hebben 250 euro betaald per ticket voor 5 dagen geen hooper erbij wel met de waterparken . Je moet niet reserveren om met de disney figuren op de foto te gaan wel even of even lang in de rij staan . Je mag in de meeste attracties je camera meenemen maar natuurlijk moet je in sommige je tas toch wegsteken in kuisjes voor de ingang .
- Het ligt er enorm aan hoe druk het is op de dagen dat je gaat. Met een beetje plannen en geluk heb je inderdaad genoeg aan 1 dag per park. Wij hebben 6 dagen tickets gekocht zonder hopper of waterparken voor € 212,= per persoon. Een 4 dagen ticket zou € 199,= p.p. zijn geweeest en daar hadden we achteraf genoeg aan gehad, maar voor 13 euro p.p. hadden we wel 2 extra dagen plezier :) De tweede keer dat we in Magic Kingdom waren, was het een stuk drukker dan de eerste keer en als je dat net op de ene dag treft dat je er bent, kan het zijn dat je wel tekort hebt.
- wat Cindy74 zegt
- Voor zover ik heb kunnen ontdekken mag bij Disney je tas mee in alle attracties. Wil je ook naar de Universal Parken, heb je daar gratis kluisjes bij de snellere attracties en bij Seaworld en Busch Gardens heb je kluisjes voor 50 cent bij de snellere attracties.
1 dag per park is genoeg, maar ik zou zoveel mogelijk proberen 2 dagen te gaan. Zeker als je ook nog met de Disney figuren op de foto wil, daar zijn vaak lange rijen voor. Je loopt op die manier net wat rustiger rond, en het verschil qua prijs tussen 4 en 8 dagen is te verwaarlozen. Een andere optie is nog 6 dagen kopen, je bezoekt alle 4 de parken, en kijkt daarna welk park je nog een 2e keer wil zien. Ik kan me namelijk voorstellen dat je niet voor elk park 2 dagen nodig hebt.
Goed vergelijken, kijken wat je naast Disney nog meer wil doen is het advies, als je maar 9 dagen gaat wil je natuurlijk ook wat meer zien dan alleen Disney ;-)
Wil je toch per park 1 dag, dan zoveel mogelijk gebruik maken van de (gratis) fastpasses. Ook dan dien je nog keuzes te maken, je kunt namelijk niet in alle attracties binnen 1 dag, of het moet extreem rustig zijn.
Per park minimaal een hele dag inderdaad. Alhoewel ik voor Epcot toch minstens 1.5 dag zou rekenen (wellicht in combi met Animal Kingdom, aangezien dit park vrij vroeg sluit). De waterparken zijn ook erg leuk. Dus advies: minimaal een 4 dagenkaart met hoppen en waterparken? :) Maar wil je geen hopper, zou ik voor minimaal 5 dagenkaart gaan dus. Maar een nog meer dagenkaart is natuurlijk ook geen straf ;)
Zoals anderen al geschreven hebben, is 1 dag per park het minimum. Waarschijnlijk heb je de eerste keer meer dagen (ongeveer 2) per park nodig. Maar dat is afhankelijk van wanneer je gaat en hoe goed je bent in het gebruiken van de fastpasses. Voor prijzen kun je kijken op de WDW site en die vergelijken met bv Attraction tickets direct (is vaak een stuk goedkoper).
In alle parken vind je genoeg gelegenheden om met Disney figuren op de foto te gaan. Dat is gratis (bij de prijs inbegrepen) maar vaak wel lange wachttijden. Om die te vermijden zou je ook kunnen kiezen voor een ontbijt, lunch of diner met figuren. Ze komen dan bij je aan tafel en je krijgt alle gelegenheid om foto's te nemen.
Het is in Disney verboden om je spullen aan de kant te leggen bij een attractie. Je neemt altijd alles mee in een ride. Dat is geen probleem, de meeste rides zijn niet erg heftig maar ook bij bv de rock 'n rolercoaster kan je je tas gewoon bij je voeten zetten.
De eerste keer dat wij naar WDW gingen, was een 9 daagse reis met verblijf in een Disney resort (we hebben dus alleen disney gedaan). En alle 9 dagen zijn we druk bezig geweest. Daarna zijn we steeds voor minimaal een week teruggegaan.
Hey allemaal,
Dank voor jullie reacties!!! Ik zal eens even kijken wat het dan zal worden. Allereerst ga ik informeren hoeveel ik ongeveer kwijt zal zijn. Klinkt raar, maar als het goed is trouwen we in 2014 en dan wil ik het liefst met huwelijksreis naar Disney (haha)!! En ben nu dus benieuwd hoeveel dagen ik ervoor moet rekenen met alles erop en eraan.
En stel als ik met de disney figuren wil dineren/ontbijten moet je hier echt ruim van tevoren reserveren? En kost dit veel? Neem aan dat het eten in Disney ook duur zal zijn?
Goed om te horen dat je gewoon met de meeste figuren foto's kan nemen...neem aan dat je sowieso op de foto kan met: Mickey, Mini, Donald, en Goofy? Kan nu al niet wachten maar goed. Ben ermee opgegroeid en het zal vast geweldig zijn daar!
Was in de zomervakantie naar disney geweest, alleen een foto met Mickey kunnen maken (attractie: Meet Mickey). Ben er wel blij mee. Helaas heb ik Goofy ontlopen die was er namelijk ook even in het park begreep ik van mijn zus.
@ Mushu
Thanks!!! Met welke figuren ben jij op de foto geweest als ik mag vragen?
Groeten
Eten in disney maak je zo duur als je zelf wil . Ik vind de prijzen dankzij de dollar nog steeds meevallen tegenover disneylandparijs .