Re: 2 dagen Orlando - what to do ?
Je ziet waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer. 2 dagen Orlando is veel te kort (wij hadden aan een week nog niet genoeg). Er zijn zoveel parken enz.
Magic Kingdom is nagenoeg hetzelfde als Disneyland Parijs, dus dat kun je vanuit Nederland nog wel een keer doen.
Epcot vonden wij leuk. Het bestaat uit 2 gedeeltes; een futuristisch pretpark en een soort wereldtentoonstelling. Hierin zijn diverse landen met shows en attracties.
's Avonds is hier een geweldige vuurwerkshow op een groot meer.
Dan heb je nog Animal Kingdom en Hollywood studio's.
Universal zijn wij niet geweest.
Seaworld is natuurlijk ook leuk om te doen (Dolfinarium, maar dan groter).
Kennedy Space Center is ook indrukwekkend, dit ligt op een uur rijden vanaf Orlando.
Succes met de keuze.
Een paar "vreemde" vraagjes
Een paar misschien vreemde vragen schoten me zomaar even te binnen en ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.
- Moeten we inentingen halen voor Amerika? We gaan alleen naar Orlando in het toeristiche deel.
- Is het water drinkbaar of goed genoeg voor tandenpoetsen of koffie/thee zetten of helemaal niet doen?
- Kan je erg last krijgen van diarree door het andere eten zoals je b.v kan hebben in Turkije?
- Is er makkelijk kleding verkrijgbaar voor een (dames) maatje meer of moet je dan naar speciale winkels zoeken of is het er in alle grote merken ook?
- Zonnebrillen zijn die makkelijk te koop en betaalbaar?
- Wat mogen we nou echt niet vergeten wat daar niet tot moeilijk verkrijgbaar is?
Zomaar even wat vragen die me te binnen schoten:oops:
Re: een paar "vreemde" vraagjes
even snel een paar antwoorden:
1. nee, niet nodig.
2. water is niet drinkbaar, gebruik bronwater.
3. nee, je kan daar echt alles eten zonder problemen.
4. moeten de dames antwoord op geven...
5. als voorbeeld; Oakley is ongeveer de helft goedkoper. Hangt ook samen met de dollarkoers.
6. hagelslag.
- Tegen het Florida Virus is geen inenting mogelijk
- Water is gechloreerd. Enkel voor tandenpoetsen dus
- Je kan hoogstens buikpijn krijgen van de grote porties. Hier kun je je de eerste keer op verkijken.
- Amerikaanse dames zijn in het algemeen ook 'een maatje meer', uitzondering daargelaten. Dus is geen enkel probleem volgens mij
- Daar is volgens mij een topic over. Probeer de zoekfunctie eens
- Stroopwafels. Drop.
Het water is gewoon drinkbaar... (ligt een beetje aan wáár)
Maar zoals Njit al zegt, gechloreerd.
Verder ligt het er aan wanneer in het jaar... hoe warmer het wordt, hoe meer chloor er wordt toegevoegd...
Het water in de drinkfonteintjes komt ook niet uit flessen die ze dagelijks bijvullen hoor :)
Re: Een paar "vreemde" vraagjes
1. Geen inentingen. Wel muggen die soms ziektes kunnen veroorzaken, dus afhankelijk van waar je heengaat en of er veel muggen zijn: insmeren met anti-muggenspul met DEET erin.
2. Water bevat inderdaad chloor. Ik vind het niet drinkbaar, anderen drinken het wel. Het is in ieder geval niet schadelijk. Veel frisdranken die in grote bekers worden geserveerd worden gemaakt met het kraanwater, en smaken dan dus ook naar chloor. Yummie!! (Not!!:roll:) Ik neem dan liever frisdrank en water uit flessen. Bij supermarkten e.d. zijn ook grote "flessen" water verkrijgbaar van één, twee of vier gallon.
3. Je kunt alles gewoon eten, kwaliteit is vergelijkbaar (misschien zelfs beter) dan in Nederland. Het aanbod van (vet) fastfood is echter veel groter dan hier, en als je je daar teveel tegoed aan doet kan ddat wel eens een effect hebben op je stoelgang.
4. In de VS zijn redelijk wat mensen "aan de maat" en daar is dan ook een grotere markt voor de grotere maten kleding. In de meeste malls en outlets vind je dan ook voldoende kleding in grotere maten. Tot XXXL is veel keuze, daar boven moet je iets beter zoeken.
5. Zie http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5478. Voor de bekende merken kun je goed terecht bij o.a. Sunglass Hut, aanwezig in zo'n beetje alle malls en outlets.
6. Als je zonder bagage naar Florida gaat met alleen een creditcard bij je kun je (meer dan) prima overleven. Alleen typisch Nederlandse artikelen zoals eerder genoemd zijn uiteraard daar niet verkrijgbaar.
Vraag 1 , 3t/m 6 zijn goed beantwoord hierboven.
Vraag 2 betreft buiten het feit dat het van belang is in welke periode (veel regen) je gaat ook van belang is of je er een probleem mee hebt om chloorwater te drinken. In principe kun je gewoon het water drinken. Vraag dit echter na bij de receptie v/h/ hotel of je contact persoon van je villa. De frisdranl smaakt idd vaak naar chloor. Tanden poetsen is geen probleem. Mijn ervaring tijdens een seminar (gehouden in hotels) is dat het water dat in kannen op je tafel staat gewoon niet te drinken is van de hoeveelheid chloor. Je mag het drinken echter het smaakt vies! Zelfs de koffie smaakt soms naar chloor. Wil je zeker gaan (en dat doe ik als ik een villa gehuurd heb) koop gewoon enkele flessen (per gallon) water en zet die in je huisje.
succes
Allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoorden, zo zijn er weer een paar vragen "opgelost" voor onze vak. in augustus :) Jullie zullen zeker nog wel meer vragen van me horen als ik het met de zoekfunctie niet echt terug kan vinden.
Nogmaals Thanks all !
Ik filter het leiding water, het smaakt perfect, ongefilterd vind ik het dus ook niet te drinken.
Het is niet zoals in sommige landen dat je er ziek van wordt en waar ze dus echt zeggen dat je het water niet kunt drinken.
Zo heb ik ook wel eens gehoord dat hoe helder bij ons de zee ook is, het is dus helemaal niet zo schoon als andere zeeen.
Maar ja, wel lekker warm.