-
Ik heb het nummer gebeld van SunPass ( 001 888 865 5352 ) en werd daar uiteraard vriendelijk geholpen door een call center medewerker. Sunpass account geopend en het ministicker nummer toegevoegd. Lukt het dus niet via de website, dan gewoon even bellen.
Vanuit Nederland gebeld (omdat we over 2 dagen vertrekken). Aanmelden gaat telefonisch echt het makkelijkst, je wordt goed geholpen. Ze kunnen geen internationaal telefoonnummer invoeren dus dat blijft 'blank'. En verder hoef je ook geen fictieve auto op te geven, dat staat nu ook leeg in mijn account.
Ik kan nu inloggen in mijn account en mijn huurauto toevoegen zodra ik daar gelegenheid toe heb.
-
Re: Tolwegen / SunPass
Super Karen, dank je. Het is dus wel handig om wat quarters mee te nemen voor de eerste kilometers of is de Sunpass meteen actief nadat je het kenteken van de huurauto hebt ingevoerd?
-
Baluga, als je je account hier al hebt geactiveerd dan kan je in Florida meteen gebruik maken van je sticker, wel moet je zo snel mogelijk de auto toevoegen aan je account.
Overigens kan je om hem te testen de cash lanes nemen waar op het verkeersbord ook het sunpass embleem opstaat, dan rij je rustig tot aan de slagboom/verkeerslicht en als deze je sunpass registreerd gaar het licht op groen. Anders kan je altijd nog cash betalen.
Maar let op, niet elke cash lane heeft ook het sunpass embleem eronder staan op het verkeersbord.
-
Zojuist de Sunpass mini geactiveerd door even te bellen met Sunpass. No problemo, zeer vriendelijk en per ongeluk zeer grappig zelfs. Mevrouw dacht nl dat we uit Neverland kwamen ipv the Netherlands. Toen moest ik haar even uitleggen dat we een klein landje in Europa zijn, haha.
-
De minitransponder werkt goed Jeroen!
Al was het even afwachten, want de transactie stond pas na één dag online.
Maar goed, het werkt!
Noot van aandacht: ik zag in Miami nog een paar betaalhokjes, maar ook veel plekken waar ze gesloten zijn, en een aantal waar ze gesloopt worden. Alleen degeen van het vliegveld naar Miami beach was bemand volgens mij.
Ook op het vliegveld staan waarschuwingen dat niet meer handmatig betaald kan worden.
-
Ik heb ook mijn sunpass sticker geactiveerd. Kreeg wel een foutmelding dat ik het later nog een keer moest proberen, maar als ik inlog krijg ik wel al mijn gegevens te zien. Alleen de auto staat er niet in. Ik ga er maar vanuit dat het goed gegaan is en dat ik ter plekke de auto nog even moet toevoegen.
-
zolang hij geactiveerd is, is er geen probleem.
Overigens heb ik de auto met mijn iphone toegevoegd, bij de mobiele site wordt alleen om licenseplate en state gevraagd.
-
Voor iedereen die zich zorgen maakt omtrent de sunpass of het huren van een auto. HERTZ autoverhuurmaatschappij is supergoedkoop en in de prijs zit al een transponder voor de tolwegen. Het enige wat je extra moet betalen, zijn de kosten van de tol. Dit wordt gewoon afgeschreven van je visa.
Ik heb voor 7 dagen maar 120 euro betaald. Als je net als mij onder de 25 jaar bent maar wel minimaal 21, meld je dan aan als goldmember. Er is een truc om deze gratis te krijgen. Als goldmember betaal je geen underage fee en krijg je ook nog is korting.
Wie nog vragen heeft, stel ze gerust
-
Beste floridagangers,gister op weg naar West Palm Beach vanuit Cape Coral(hwy 869) hadden we de verkeerde toll lane,we hadden te laat in de gaten dat we op de sunnpaslane zaten,konden niet meer terug.
Wat zou de boete zijn?
Volgens een medewerker was het geen 100 dollar maar een rentalfee...
-
Belangrijk is welke autoverhuur bedrijf je bij hebt gehuurd, dan valt er iets te zeggen omtrent de eventuele kosten hiervan.
Bij dollar was het meen ik $25,-, zo een bedrag kreeg ik in ieder geval te horen toen ik de sunpass activatie weigerde.
Maar volgens mij bestaat er ook een mogelijkheid om dit nog snel af te handelen met Sunpass, misschien even op hun site kijken.