Moet je de foto eens uitvegroten en kijken hie evenwijdig de wielen van die ene set staan tijdens touchdown.
Afdrukvoorbeeld
Moet je de foto eens uitvegroten en kijken hie evenwijdig de wielen van die ene set staan tijdens touchdown.
Zag hem ( dacht ik ) vanmorgen staan op Schiphol. Of het was zijn zus... Kon zijn nr niet goed zien. Valt goed op met de nieuwe tui kleuren. Mooi
Ik rij auto.. maar ik kijk nooit naar de wielen ;)
Misschien bedoelt ie dat de Camber is veranderd?
Ik neem toch aan dat je weet dat je banden van je auto evenwijdig aan elkaar staan ;-)
als je even kijkt naar het landingsgestel dan zie je dat door de klap de bandjes daar op moment van touchdown er niet helemaal lekker uitzien. (Overigens kan een landingsgestel dat prima hebebn hoor)
Zojuist zag ik op de website van arke dat onze vlucht idd zoals @b767-300er had gezegd met de 787 dreamliner is.
Onwijs gaaf om met dit nieuwe toestel te gaan !!!
Blijk ik toch weer juistere informatie te hebben dan de arke website zelf?!
fijne vakantie!
Je bronnen waar dan ook vandaag zijn in ieder geval goed ! Dank je
@b767.
Vraaag: is er ook al een stoel indeling ( plattegrond ) van de dreamliner zonder de starclass ? De laatste dreamliner heeft toch alleen premium comfort, comfort en economy.
ik zie wel een stoelindeling staan op vliegschema's maar die is met de starclass.
dank alvast
Stoelindeling zondet star class nog nog geen plattegrond van, maar die kan je zelf invullen.
de voorste sectie komt te bestaan uit 6 rijen 2-3-2 stoelen en 1 rij ( de achterste)2-3 stoelen
oftewel zelfde breedte als de huidige star classe alleen iets minder beenruimte
Dank je
is het bouwproces ook ergens te volgen van de PH TFM ?
die foto's die arke plaatsen van hun vorige Dreamliners vond ik altijd gaaf om te zien
Ze zijn nog niet begonnen met de PHTFM
@b767.
Zou het fijn vinden als je mij daarvan op de hoogte kan en wil
houden. Bijvoorbaat dank
29-12 start de productie. Tijdens productie zal ik zorgen dat ik wat fotos in mijn bezit krijg.
@b767 dat zou geweldig zijn ! Ik kijk er naar uit ..
Bedankt
Hoi b767, is de stoelingdeling van de PHTFM dan ongeveer vergelijkbaar met die van Thomson? Ik zag al wel dat ze daar alleen standard en premium club hebben, dus helemaal identiek zal het wel niet zijn, maar wel 6 x 2-3-2 en 1 x 2-3 .
http://www.seatplans.com/assets/Airl...Dreamliner.jpg
Als het arke toestel dezelfde stoelen krijgt als de premium club op de foto is het wel prachtig hoor mick. Ziet er in het thomson toestel heel erg ruim en luxe uit.
p.s b767 kan je er heel veel over vertellen, toen ik boekte voor onze vliegtickets was het juni juli 2014 en zou het de dreamliner zijn.... Daarna werd het toch de 767 vertelde de arke site ons.
Kort geleden werd de switch gemaakt naar de dreamliner volgens @767. En ja hoor idd hij had gelijk. Ik hou me voortaan vast aan vliegschema's want dat is tot nu toe altijd correct.
Ik ben hier op dit forum en op vliegschema's al heel wat te weten gekomen.
ook ik wacht met spanning het antwoord af mick.
gr fer
Klopt, de premium classe van de TFM is hetzelfde als op de afbeelding.
Vanaf september/oktober 2015 zijn alle 787's in de hele TUI groep hetzelfde.
Voor de Arke bakken betekend dit dat de star classe verdwijnt , en er in het voorste gedeelte 5 stoelen bijgeplaatst worden zoals hierboven staat afgebeeld. en dat er in het economy/comfortgedeelte 1 rij van 3 en 1 rij van 9 stoelen verdwijnen. Comfort verdwijnt dan ook meteen en je krijgt een ruime economy (33"seatpitch (KLM heeft 31))
In de huidge thomsonbakken word 1 rij van 9 stoelen bijgeplaatst in het middelste gedeelte. Dan hebben alle kisten 300 seats. 33"economy en 38"premium (KLM heeft 31"om 35", business van KLM niet meegerekend)
Vanaf morgen ticketsale bij Arke!
Ik ben heel benieuwd!
Ik verwacht er maar niet teveel van nu ze met Jetairfly samen doen. We zullen zien. Het is iig maar tot 1 juli.
B767: jij weet zoveel ;), weet je misschien ook wanneer de KLM werelddealweken beginnen?
Meestal eind januari begin februari. Echter garanties uit het verleden...
@b767 Wij waren heel vroeg met tickets boeken en nu scheelt dat behoorlijk als ik dezelfde tickets weer zou boeken.
P.s weet je al wat meer over de laatste dreamliner voor arke ? Op Google staat dat boeing ook dit jaar flinke vertragingen oploopt met de 787 door de grote orders van maatschappijen. Naar mijn weten loopt de productie nu toch redelijk
Ik was OOK vroeg met boeken ( november) en ik zou nu duurder uit zijn....Ik vlieg op 17 april.
Flauwekul. Het orderboek voor 2015 is al helemaal gevuld. Geen enkele nieuwe order heeft daar invloed op. De zogenoemde productieslots zijn al vergeven.
Productie van de PHTFM is reeds gestart in Everett. Eerste vlucht in dienst van Arke staat gepland op eind maart
@b767 oké de media weer met onwaarheden zoals regelmatig het geval is.
wat de PHTFM betreft: wordt de stoelindeling zoals jij uitlegde voor deze machine af fabriek geconfigureerd of gebeurt dit door arke zelf in Nederland ?
Af fabriek!
Boeing produceert zon 10-12 787's per maand. Hij is nummer 33 om af te leveren nu, dus reken maar uit....
De PHTFL deed er 75 dagen over vanaf start prodcutie, dus ook met die rekenmethode kom je op eind maart uit....
Wij zijn in 2013 naar de Boeing fabriek geweest. Je mag helaas binnen in de fabriek geen foto's maken maar het is een indrukwekkend proces om te zien. Als je in vliegtuigen geïnteresseerd bent is het echt de moeite waard. Verslag staat hier
Floortje Dessing is er geweest met 3opreis.
Echt mega gaaf gezicht.
Hier de link naar het filmpje:
http://3opreis.bnn.nl/blogitem/156/f...n-de-7de-hemel
@b767
leuke weetjes hoor. Kan dus als het maximaal is zomaar 24 stuks per jaar meer zijn. Ik hoor graag meer nieuws als je weer meer weet.
@nijt... Lijkt me gaaf
Nee. Tis een gemiddelde. De ene maand 10 de andere 12 dan weer 11 etc etc. Afgelopen jaar 114 geproduceerd, das iets minder dan 10 per maand. Met name de eerste paar maanden lag de productie nog wat lager.
Btw. Een keertje naar Boeing Field is echt de moeite waard!!
@b767 en die 114 stuks is dat van alle fabrieken van boeing ?
Boeing field wat is dat en waar ?
Das waar de boeing fabriek staat. Dat heet Boeing Field.
Die 114 stuks zijn de 787's die van de 3 productielijnen in Everett (Boeing Field) en Charlston af zijn gekomenn.
Meer productielijnen voor de 787 heeft Boeing niet.
Bij elkaar worden er per maand een stuk meer vliegtuigen geproduceerd. Alleen van de 737 rollen er al circa 40 per maand van de productieband.
Maar we gaan nu wel erg offtopic.
Ja idd off-topic maar wel erg leuke info ... misschien een keer een onderwerp starten over dit soort vragen of weetjes
ieder geval bedankt.
gr fer
@b767 "Eerste vlucht in dienst van Arke staat gepland op eind maart"
Is dit een testvlucht? Of gaat die dan al naar Florida?
Hebben gisteren geboekt en volgens Arke:
Jetairfly 787 Dreamliner
JAF 517 vrijdag 03/04/2015 Amsterdam - Orlando V: 9:00 A: 13:10
JAF 624 zaterdag 18/04/2015 Orlando - Amsterdam V: 18:55 A: 10:05 met tussenstop in Miami
Als ik je vorige posts goed begrepen heb, klopt die tussenstop in de terugvlucht niet en zal het rechtstreeks zijn
Ook had je ergens vermeld (en staat dit op http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm) dat de dreamliner pas vanaf 1/5 zal vliegen
Wordt het dan toch de 76W voor ons?
Trouwens heel leuk dat je al deze informatie met ons deelt!
Wat grappig, ik heb dezelfde terugvlucht geboekt op 18/4! Op de site van Arke staat inderdaad dat er gevlogen wordt met de Dreamliner, ben benieuwd! Groetjes, Monique
De eerste vlucht is op eind maart. Dit is geen testvlucht (Dat wordt bij Boeing al gedaan), maar gewoon een reguliere vlucht (Naar Punta Cana en Puerto Plata). Inderdaad vanaf April wordt de Dreamliner reeds ingezet naar Miami en Orlando, maar ik heb helaas nog niet de exacte data (Zou de Arke website me dit keer voor zijn?? ;););)
Ik kom hier nog wel even op terug :D