Re: Het weer in Florida / weersverwachting
Ik ga op vakantie in september... dat er in de zomer veel regen is in Florida/Orlando, wisten we al; en daar gaan we ook vanuit dat we elke dag wel een regen/onweersbui krijgen. En we laten onze vakantie er niet door verpesten.
Maar we hebben blijkbaar slecht research gedaan... want lees dus net dat september ook het hoogtepunt is van de orkaanseizoen.
Zie dat de laatste echte orkaan is 2004 is.. kortom, in Orlando komt een echte orkaan niet veel voor (volgens ons)
Onze vraag was wel: als er een orkaan komt, wordt je geevacueerd uit je hotel. Waar moeten wij, als toerist, zonder een huis in Florida, dan naar toe? :)
In september 2004 waren wij ten tijde van Jeanne in Orlando. Wij verbleven toen in het Wyndham op International Drive.
De kamers bevonden zich in bungalows,verspreid in de tuin. Alles is heel snel gegaan omdat men aanvankelijk dacht dat Orlando niet echt zou aangedaan worden.
Er lag de dag voordien een briefje op ons bed met de melding dat er geen housekeeping of roomservice zou zijn.
Wie zich onveilig voelde in zijn eigen kamer was welkom in de conferentiezalen in het hoofdgebouw. Daar werden alle voorzieningen getroffen.
De dag zelf sloten de pretparken rond het middaguur. Iedereen haastte zich naar huis en sloeg nog wat voorraad in (wij hebben frisdrank moeten meenemen want in het supermarktje tegenover het hotel waren alle flessen water op).
We hebben de komende 24u op onze kamer doorgebracht. Er waren maar kleine beschadigingen aan het hotel maar de reclameborden in de straat dartelden vrolijk voorbij...
Het hotel zelf voorzag een "hurricanebuffet" aan een superlage prijs.
Wij huurden toen nog geen auto of zaten niet in een villa en over een echte evacuatie kan ik niet echt meespreken. Op radio en televisie werd je wel voortdurend ingelicht over wanneer te evacueren en welke route met de auto te nemen.
Niet echt een volledig antwoord op je vraag, maar hopelijk heb je er iets aan :-)
Bedankt voor je reactie.
Wow, lijkt me aan de ene kant heel erg eng, maar aan de andere kant ook heel erg indrukwekkend en stoer om meegemaakt te hebben.
Heb er zeker wat aan. :) Erg interessant om te lezen.
Een vraag over het weer in Florida.
Wij gaan aanstaande zondag voor 2 weken, maar hij geeft op zich best veel regen aan (misschien kijk ik te ver vooruit en moet ik dat niet doen). Dat zou dus balen zijn. Ik dacht dat april ook de maand was met gemiddeld de minste regen, maar ja. Waar kan ik het beste kijken voor het weer (we verblijven in Walt Disney World) en als er staat regen, hoe moet ik me dat dan voorstellen in Orlando. Gewoon een buitje of heel de dag regen? Hoogstwaarschijnlijk veranderen de voorspellingen wel weer, hopelijk positief.
Mijn ervaring is dat de voorspellingen in Florida slechter zijn dan in Nederland. Er is zoveel verschil tussen de locaties, zo kan het regenen in WDW en droog zijn in Orlando. Ik zou me er geen zorgen om maken en het per dag bekijken. Als het regent dan hoeft dat zeker niet de hele dag zo te zijn en soms is het in de ochtend prima weer en gaat het in de middag opeens stortregenen. Ik vind april over het algemeen een van de beste maanden om naar Florida te gaan (wat weer betreft). Heel veel plezier in WDW en doe Mickey de groeten (ik mag over nog geen 3 weken weer!).
Wij zijn momenteel in orlando . En als ze hier zeggen rain dan kan het zijn dat je een bui krijgt maar meestal is. Dat dan ook maar een bui . We hebben 1 dagje regen gehad heel de namiddag dus zijn we maar gaan shoppen de rest is het hier prachtig geweest .
Zijn meestal maar korte hevige buien in de namiddag. Dat is onze ervaring in ieder geval in de maanden Mei/ Juni
Wij hadden hetzelfde weerbeeld veertien dagen geleden en wij hebben in totaal 1 half dagje regen gehad . Die buien kunnen heel plaatselijk zijn maar houd vooral de % op regen voor ogen zoveel is dat niet he .
Echt Florida weer de komende dagen: droog en hoge luchtvochtigheid.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...58685395_n.jpg