Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Onze zoon is geadopteerd uit de USA en nu gaan we in November daar heerlijk \\:D/2 weekjes op vakantie. De ESTA voor ons heb ik aangevraagd en goedgekeurd gekregen. Maar ik neem aan dat ik voor onze zoon, aangezien je Amerikaan voor het leven bent en hij een Amerikaans paspoort heeft, geen ESTA hoef aan te vragen? :razz:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Miep
Onze zoon is geadopteerd uit de USA en nu gaan we in November daar heerlijk \\:D/2 weekjes op vakantie. De ESTA voor ons heb ik aangevraagd en goedgekeurd gekregen. Maar ik neem aan dat ik voor onze zoon, aangezien je Amerikaan voor het leven bent en hij een Amerikaans paspoort heeft, geen ESTA hoef aan te vragen? :razz:
Klopt helemaal als je Amerikaanse staatburger bent hoef je geen ESTA in te vullen maar vergeet niet dat er zoiets als ESTA wel bestaat voor Amerikanen zelf ook sinds kort kijk maar eens hier naar;
http://www.tsa.gov/what_we_do/layers...ght/index.shtm
Ik heb gelezen op dit forum dat het opgeven van een verblijfplaats op Esta niet verplicht is dat heb ik dan ook niet ingevuld.
Nou vraag ik me af of de vluchtnummers en de plaats waarvandaan (en waarnaar toe) je vliegt wel verplicht zijn.
Heb nl Orlando omdat ik meestal rechtstreeks A'dam - Orlando vloog.
Nu ga ik met een overstap via Detroit met eindbestemming Orlando.
Moet ik nu Detroit, Orlando of helemaal niets invullen?
Is er trouwens ergens een lijstje met welke gegeven verplicht zijn en welke niet verplicht zijn?
Groetjes Lucy
We kregen van de week een herinneringsmail dat ons ESTA formulier binnenkort ging verlopen.
Gelijk maar besloten om het te verlengen en we moesten $$ 14 dollar per persoon betalen.
Weet iemand waar dat bedrag van $$ 42 vandaan komt?
Citaat:
Tinkerbell
Weet iemand waar dat bedrag van $$ 42 vandaan komt?
3 personen maal $14,00 = $42,00
gewone reken som ;-)
Dank je Calypso.:mrgreen:
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het $$ 42 per persoon was. Dat is toch eigenlijk een koopje.
Mijn zwager belde in maart nog op dat hij veel en veel meer kwijt was bij een of ander louche bureautje waarvan per ongeluk gebruikt maakte.
Citaat:
disney fan
Is er trouwens ergens een lijstje met welke gegeven verplicht zijn en welke niet verplicht zijn?
Eigenlijk is het gemakkelijk te onthouden: De variabele gegevens zijn niet verplicht. Denk hierbij aan de plaats waar je aan boord gaat, de vliegtuigmaatschappij en het adres in de VS. Deze gegevens verstrek je immers aan de maatschappij waarmee je vliegt voor je vertrekt.
Je vindt deze gegevens onder de kopjes Reisinformatie en Adres waar u verblijft op het aanvraagformulier ESTA. Als je op het vraagtekentje bij de betreffende vraag klikt, verschijnt een boodschap op het scherm waarin staat dat het antwoord op de vraag optioneel is. Een lijstje is dus niet echt nodig.
Nog eenvoudiger:
........Geef alle antwoorden in de Engelse taal. Verplichte velden zijn aangegeven met een rood sterretje *. .....
Staat luid en duidelijk op de site en het invulformulier.
Knaapje
Heel helder bedankt voor de antwoorden!
Dat sterretje zag ik wel bij het invullen/aanvragen maar volgens mij niet bij het wijzigen.