Re: Villa gezocht: Orlando e.o.
www.vrbo.com , www.villas2000.com , www.orlandovillas.com zijn zo enkele sites die ons in een villa brachten. Maar er zijn er nog tientallen meer.
En natuurlijk de hier bekende aanbieders, AV etc., maar dan huur je weer via via, met alle voors en tegens van dien.
Re: Villa via D-Reizen/OAD in Orlando
Hoi,
In het kopje staat D-Reizen/OAD echter dit is dus via Oad met bemiddeling van D-reizen, want via de site van D-reizen staat ook de optie van "huren via particulier" en dan weet je wel waar je terecht komt. Dit is dus (denk ik) een betere optie om te boeken.
Bedankt voor je hulp, maar aan de 'had je niet' antwoorden heeft niemand wat.
En nee het is niet vreemd dat ik daar nu pas achter kom. Ik schreef al in mijn kennismaking dat wij niet zelf geboekt hebben.
Overigens, het reisbureau is enorm in gebreke gebleven en heeft de (kinderloze en dus ietwat anders plannende) 'hoofdboekster' zeer weinig info gegeven. Toen ik later de gegevens kreeg en het een en ander opzocht schrok ik me rot (oa over usairways). Zij confronteerde het reisbureau ermee en toen was het: ja we weten het, maar ze zijn ermee bezig hoor anders zouden we het niet doen. Dus maar hopen dat dit zo is.
Weet je dan wel al waar je de sleutel kunt ophalen c.q. waar je kunt inchecken?
Qua reistijd vanaf het vliegveld kun je rekenen op 30-45 minuten bij rustig verkeer en afhankelijk van waar je zit. Als het verkeer drukker is, reken dan op een kwartiertje extra. En dan ga ik ervanuit dat je inderdaad ergens in Kissimmee of Davenport zit.
Re: Villa gezocht: Orlando e.o.
Wij hebben de villa ook via de sites die hierboven genoemd worden gevonden. Het is inderdaad "even zoeken" want er staan erg veel op.
Ik vond het toch wel leuk om het zelf uit te zoeken en dan vooral omdat je dan van tevoren weet waar je terecht komt. Je kunt ook zien wat er allemaal inbegrepen is en dat vonden wij ook erg belangrijk.
Volgende maand kan ik laten weten of het ons bevallen is ;)
@Gerrit: Vandaar dat ik ook beide mogelijkheden heb ge-google-mapt: Kissimmee bij de Walmart is op snelste route 32 minuten, Davenport (Highland Reserve) iets meer dan 40. Afhankelijk van de drukte in het verkeer is mijn ervaring dat je er dan een kwartiertje of zo langer over kan doen.
Satisfied?
Ikzelf vond stanton villa's wel interessant (die hebben volgens mij een Ned eigenaaren en internet in de villa???), maar goed voor zo een eerste keer in een villa, leek het degene die boekte handiger om toch een reisbureau als tussenpersoon te hebben.
Dus de volgende keer zijn wij ervaren villagebruikers.
We weten idd nog niet of we in Kissimmee of Davenport zitten en waar we de sleutel kunnen ophalen. Volgens de reisbureaumevrouw waren de parken wel dichtbij. Specifieker dan dat kon ze niet worden.
De auto's halen we op de airport en dan hopen we dat we de locatie in een keer vinden. De laatste keer dat we er waren hebben we bij het afhalen HEEL veel tijd bij Alamo doorgebracht. Ze hadden een foutje gemaakt en het interesseerde verder niemand daar totdat de manager erbij kwam en we een luxere auto dan besteld kregen.
Ik heb het mapje van 6foot6 bekeken en de woningen zien er allemaal goed uit. Ben benieuwd!
Denk dat mijn man en ik wat minder naar de parken zullen gaan ivm de kids, maar onze reisgenoten hebben volgens mij minder problemen met het vele rijden. Ik moet mezelf dan maar tevreden stellen door extra te shoppen of uit eten te gaan.... the agony... hihihihi. Zolang er een publix en walmart op loopafstand zijn en de mall daaráchter ben ik tevreden.
De pretparken doen we dan maar als de kids ouder zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Lyne
Bedankt voor je hulp, maar aan de 'had je niet' antwoorden heeft niemand wat.
En nee het is niet vreemd dat ik daar nu pas achter kom. Ik schreef al in mijn kennismaking dat wij niet zelf geboekt hebben. Overigens, het reisbureau is enorm in gebreke gebleven en heeft de (kinderloze en dus ietwat anders plannende) 'hoofdboekster' zeer weinig info gegeven. Toen ik later de gegevens kreeg en het een en ander opzocht schrok ik me rot (oa over usairways).
Beetje kribbige en ondankbare reactie. Voor iemand die graag alles van te voren plant, geef je wel erg gemakkelijk "anderen" de schuld. "Wij hebben niet zelf geboekt".. "De gene die boekt", "de kinderloze hoofdboekster", "het reisbureau", "OAD/D-reizen", "usairways", "Alamo" "onze reisgenoten"."kinderloze planners"..ze hebben volgens jou allemaal steken laten vallen doen het "anders" dan jij zelf zou doen of deugen niet. Ter info: Veel kinderloze mensen krijgen overigens gewoon antwoord op hun vragen hoor, bij een reisbureau:-\":-\"
Sorry hoor, dat ik het niet snap, maar je reist met tien man, dan stem je toch af wat er geboekt wordt? Wie blijft er nu in gebreke als het gaat om het maken van afspraken? Het reisbureau? Nog even en ik heb het gedaan........Wat mij opvalt is dat je het "later" allemaal wel opzocht en je toen rot bent geschrokken......Tja, later is het meestal te laat.
Ben het verder helemaal niet met je eens dat niemand iets aan had je niet antwoorden heeft. Het forum wordt (gelukkig) ook veel gebruikt als naslagwerk. Jij zorgt, ongewild, voor een perfect voorbeeld hoe je het niet moet doen. Bij reizen boeken geldt: eerst kijken, dan denken en dan doen!
Ik vond het wel een logische vraag, en besloot er een regeltje aan te wijden. Bovendien heb ik daarna in 4 regels keurig een antwoord op je vraag gegeven, kijk daar hoor ik je niet meer over......
Tot slot nog even dit: Wij hebben bij een expert geboekt waar op het forum veel over gediscussierd wordt. Er zijn voor en tegenstanders, zoals altijd. Vandaag (7 weken voor vertrek) de reisbescheiden binnen gekregen, met het sleuteladres \\:D/\\:D/.
Waar heb jij het over joh? Niemand heeft steken laten vallen bij ons. Jij maakt er een zeer negatieve situatie van terwijl wij ontzettend veel lol met elkaar hebben. Het is anders geboekt dan ik zou doen, maar dat is verder geen probleem. Hoe moet ik mijn verdere reisgenoten noemen dan? Bij hun namen?
Je snapt er wel meer niet van nee, ook logisch je kent de situatie toch niet? Je gaat toch geen commentaar leveren op iets waar je geen weet van hebt? Had je niet anders gekund, NEEN, anders hadden WE dat wel gedaan. Is nu niet gebeurd, geen probleem we zijn het met z'n allen aan het 'bijschaven'. Wij hebben nog steeds ontzettend veel lol en verheugen ons mede door dit forum enorm op onze vakantie!
Je verdraait de zaken want IK begon met BEDANKT voor je hulp. Niet met een negatief eerste regeltje en dan de hulp....
Je kunt voorbereiden zoveel als je wilt, maar er gaat nou eenmaal vaak wat mis. Ja dan heb je alle recht om daar wat over te zeggen. Leer je van, doe je het de volgende keer anders en gaat er ook weer wat anders mis. WHO CARES, het heeft tot nu toe de pret niet kunnen drukken.
Ik vroeg of er mensen waren die meer info erover hadden, dan heb ik niets aan 'had je niet beter'.
Ik vind het ontzettend aardig dat je meer info gaf maar met zo een intro haalt het wel de 'behulpzame glans' weg.
Verder ben ik er klaar mee, anders wordt het weer zo een 'off-topic situatie' en dat is niet de bedoeling.
Dit forum is fantastisch ik heb er ontzettend veel aan. Ik heb er zo ongeveer al mijn informatie van gehaald.
Hoop ik te blijven doen. De andere reakties waren overigens zeer prettig, waarvoor nogmaals mijn damk!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Michael66
@Gerrit: Vandaar dat ik ook beide mogelijkheden heb ge-google-mapt: Kissimmee bij de Walmart is op snelste route 32 minuten, Davenport (Highland Reserve) iets meer dan 40. Afhankelijk van de drukte in het verkeer is mijn ervaring dat je er dan een kwartiertje of zo langer over kan doen.
Satisfied?
Ik ben al heel snel tevreden. Het was dan ook niet als kritiek naar jou bedoelt, Michael, maar meer als aanwijzing naar de topic-opener.
Overigens zitten er een stuk oostelijker aan de 192 ook nog een aanzienlijk aantal villaparken, voorbij Kissimmee town center, dus het verschil in tijd zou nog aanzienlijk groter kunnen zijn.
Hoewel ik nog weinig tot geen berichten van huurders aan die kant heb gezien. Die parken zullen dus niet erg bekend zijn bij de Nederlanders.