Ik heb dus de tomtom one met los kaartje. Als ik nu een sd kaart koop kan ik daar dan het kaartje van florida wat ik heb gedownload opzetten en dan daar de poi's bijzetten?
Groetjes Monique
Afdrukvoorbeeld
Ik heb dus de tomtom one met los kaartje. Als ik nu een sd kaart koop kan ik daar dan het kaartje van florida wat ik heb gedownload opzetten en dan daar de poi's bijzetten?
Groetjes Monique
Dat zou gewoon moeten werken.
Oke bedankt. Dan ga ik dat doen.
Groetjes Monique
Tenzij het een illegale was... die werken soms niet... :)
Maar daar gaan we uiteraard niet van uit..
Nee hoor ik ga gewoon via tomtom een kaartje downloaden. Anders zit je ook maar allemaal te kijken met die codes en zo en daar heb ik geen verstand van. Voor 40 euro kan ik in florida geen navigatie huren en het lijkt me toch wel makkelijk. Vooral als je de eerste dag laat aankomt.
groetjes Monique
Wij hadden een auto incl. navigatie-systeem gehuurd. Dat was op zich heel prettig maar een aantal keer toch wel vervelend. :(
Ik ging er van uit dat als je bijv. "downtown disney" in tikt of "disney downtown" via het menu locations, dat je dan wel meteen de route kreeg. Niet dus. Hij kon het niet vinden. :-kWe hadden geen adres dus dat werd zoeken in mijn tas naar een downtown disney folder. Daar stond dan de naam van een restaurant in en als ik dat bij "restaurants" in tikte kwam we er uiteindelijk wel. Zo kon het systeem ook "Typhoon Lagoon" niet vinden. Belachelijk toch.
Ik raad iedereen die bij Alamo een navigatiesysteem hebben gehuurd dus aan om vooraf de adressen waar je naar toe wilt in ieder geval op te zoeken. Aldaar zoek je op state : Florida en daarna op adress. Je tikt eerst het nummer ( 1675) en dan de straat ( Buena vista drive) en dan "done".
Ik snap dat je soms een navigatie wilt hebben, wij hebben een TT met Amerika kaart en nemen deze altijd mee, gebruiken hem vrij weinig tot niet.
Maar vanaf vliegveld naar de villa is het toch wel handig.
De tip die Petrajessy geeft is idd een goede, zeker sommige winkels kan niet gevonden worden (boekwinkels bv).
Maar ik zou nooit en te nimmer meer een navigatie huren, de prijs die je btaald per dag en de tijd die je er bent (vaak langer dan 1 week) maakt dat als je een navigatie koopt in de US goedkoper uit bent dan huren.
In nederland ben je nog wel iets meer kwijt, maar dan heb je er thuis ook gelijk 1 (want daar staat nederland/europa dan standaard op) en een kaart voor amerika kun je altijd bijkopen (bij de goedkopere versies, de duurdere zit die er ook al in).
Mocht je dus er aan denken om een navigatie te gaan huren, kijk dan eens goed naar de prijzen en vergelijk of het mss niet een beter idee is om er 1 aan te schaffen.
Met als voordeel dat je alle poi's erop kunt zetten die je maar wilt hebben.
De prijs die wij (omgerekend) betaalden was 80 euro voor 16 dagen. Daar koop je toch geen nieuwe voor? Helaas hebben wij in onze auto een ingebouwde navigatie dus voor ons was het zeker niet voordeliger om er 1 te kopen want hier in Nederland was ie overbodig geweest.
Wij hebben vorig jaar een Garmin gekocht bij Wal*Mart voor ik dacht iets van $ 180,00.
Dat was goedkoper dan er een huren (bij Avis $ 10,00 per dag). En omdat we drie weken gingen, hadden we hem er in één vakantie al uit.
Een kaart voor Europa kopen kon hier wel, maar was bijna net zo duur als een geheel nieuw apparaat.
Kortom, het is goedkoper om er een te kopen. Tenzij je natuurlijk eenmalig maximaal een week of twee gaat.