Dit jaar betaalde we daar voor 11 nachtjes 450eurotjes. Nu voor 16 zou dit 1600 zijn ongeveer.
Kwee niet wie je de offerte levert, maar dat is wel veel voor een standaardhotel. In die periode is de gangbare prijs bij vooruitboeken rond de 59 euro per nacht voor een hotel in het Mariott Village. Met hotelprijzen is het wel zo dat ze voor een belangrijk deel worden bepaald door vraag en aanbod. Stagneert de vraag, dan daalt de prijs. Maar wil je toevallig in een periode dat er een conventie is, en de gasten met bussen tegelijk worden aan- en afgevoerd, dan zal de prijs stijgen. Wij hebben wel eens meegemaakt dat er om die reden in heel Lake Buena Vista en Intl Drive geen kamer meer te krijgen was (voor een normale prijs). Wil je zekerheid, boek dan vooruit. Luistert het niet zo nauw, neem dan de gok en profiteer van de walk-in tarieven met de coupons uit de boekjes of zoek de internet-rates. AAA rates vallen in de regel minder voordelig uit.
15-12-08, 14:02
Harley
Re: Gezocht: Hotels in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
Jullie moeten wel erg meervermogend zijn als je je een villa en een hotel kunt veroorloven in Orlando :lol: :?:
Beste Gerrit;
Ik vermoed dat je mis geinformeerd bent aangaande een villa én hotel huren in Florida.Onze vrienden zijn onlangs nog naar Florida geweest en hebben een villa voor 8 personen gehuurd voor de duur van 10 dagen.
Ze zijn geweest met 4 koppels en elk koppel betaalde zijn deel van de huring,zijnde 200 dollar per koppel.
Indien ze alleen waren gegaan konden ze nog een andere villa huren voor 450 dollar voor 10 dagen waar 6 mensen konden verblijven,dus dat is zeker niet voor welstellende mensen alleen he.
Een hotel is natuurlijk iets goedkoper,akkoord,maar een combinatie tussen die twee is zeker mogelijk binnen een aanvaardbaar budget.
Om heel eerlijk te zijn,geven wij de voorkeur aan een hotel,je hoeft je geen zorgen te maken voor de opkuis,dat word dagelijks gedaan door het personeel,in een villa daarentegen moet je het inderdaad zelf doen.Zo zijn er nog wel wat kleinigheden die je in een villa zelf moet doen en in een hotel niet.
Tenslotte ga je niet op reis om op een ander te gaan poetsen,maar om zelf tot rust te komen.
mvg
Harley
16-12-08, 00:10
Ta2 Gerrit
Re: Gezocht: Hotels in Florida
Hallo Harley,
Tjeemig, ik schrok me dood. Ik dacht; "Wanneer heb ik dat nou weer gezegd, en waarom".
En ik moest een heel eind terug, zegge en schrijve naar pagina 1 van dit topic, om te zien dat mijn antwoord grappig bedoeld was omdat schrijver Frank in zijn reisschema zowel een hotel en een villa had staan voor Kissimmee. Dit heeft U waarschijnlijk, evenals Frank trouwens, niet als grappig opgevat. Bad joke, guilty as charged :-P.
Wij zijn ruimschoots op de hoogte van alle accomodaties in en rond Orlando, uit eigen ervaring. In den beginne waren dat hotels (never again m.i.), later zijn we overgeschakeld op appartementen en de laatste tien jaar gaan we i.h.a. voor de villa, met al zijn voordelen (die voor een ander wel nadelen kunnen zijn) als een eigen pool, bij voorkeur met jacuzzi, internet, ruime zit-, slaap-, en badkamers.
En een goedgevulde koelkast met natjes en droogjes, waarvan je na een drukke vakantiedag lekker op je "eigen" sofa of patio kunt genieten.
Geen koffer vol met kleding mee, want de wasmachine levert U dagelijks schone kleding en handdoeken, en de het meeste kopen we toch ter plekke.
Het bed opmaken doe ik thuis ook niet dagelijks, hooguit rechttrekken, dus ook in de villa zal dit achterwege blijven. 'sOchtends (of 'smiddags, al naar gelang de ontwaaktijd) je eigen ontbijtje maken, onbetaalbaar. 'sAvonds uit eten, of take-out, of nuked cq ovenfood, allemaal mogelijk.
Je moet misschien iets meer "doen" t.o.v. een hotel, maar dat weegt niet op tegen de vele gemakken die je in een villa hebt.
En inderdaad, de kosten kun je mooi delen, als je met meerderen gaat (wat wij ook wel eens doen) maar ook als we met z'n tweeën zijn gaan we 100% voor de villa, dat moge duidelijk zijn.
Ik hoop dat je nu begrijpt dat het een grapje was, dat antwoord.
Groeten, Gerrit.
17-12-08, 01:57
MoWi
Ervaring van de eerste keer Florida
Wij zijn weer terug van 2 weken Florida, lekker weer en veel gezien. Maar wat ons betreft is dit eenmalig, de volgende keer gaan we weer naar een andere staat (staten). Wat waren wij blij dat wij er niet in het hoogseizoen waren, nu was het al heel erg toeristisch. Laat staan in de drukke tijden.
Natuurlijk hebben wij het wel erg naar ons zin gehad en was het ook erg leuk om de kerstsfeer mee te maken met andere temperaturen als dat wij gewend zijn. Ook nog de nodige kerstspullen mee genomen, weer eens iets anders als wat je hier in Nederland kan kopen. Maar om bijv. 20 keer naar Florida te gaan zoals een aantal bezoekers van dit forum, nou nee... laat maar.
De natuur is mooi, veel vogels gezien en natuurlijk ook nog de nodige andere diersoorten. Maar het landschap is wat ons betreft niet afwisselend genoeg. Wij zijn ook in het westen van de USA geweest en hebben daar veel leukere herinneringen aan. Maar een ieder ervaart zijn vakantie natuurlijk anders, gelukkig maar...
Wij reden trouwens rond in een dikke Chevrolet Tahoe uit 2008, heerlijke auto. Lederen bekleding en heel veel opties. Wij maakten gebruik van de Tomtom op mijn gsm en dat werkte ook uitstekend. Eerste keer dat wij gebruik maakten van een Tomtom, normaal komen wij er ook wel uit natuurlijk.
Ik zal zo snel mogelijk een aantal foto's plaatsen.
Willem
17-12-08, 15:10
JKG
Re: Eerste keer Florida...
Gelukkig heeft iedereen een eigen mening over alles, anders zat iedere toerist bij de westkust of iedereen in Florida of wat dan ook. Heb zelf de westkust nog niet gezien, eerst naar Las Vegas over 3 maanden, wat ook al iets anders is dan Florida, dus kan nog nergens over oordelen.
Maargoed, er zijn ook mensen die 25 jaar achter elkaar op de camping in Lutjebroek zitten of 20 jaar naar hetzelfde hotel aan de Costa Daurada. Zo lang je maar gelukkig bent, ben er nu 2x in één jaar geweest en Florida heeft toch wel mijn hart gestolen, maar misschien ook wel omdat een Nederlandse vriendin daar woont en werkt en het alles ook wat persoonlijker maakt.
TomTom vind ik alleen maar handig in Amerika, op vakantie moet je relaxen en niet stressen over de weg. Uiteraard is dat ook weer een mening, want voor de ander is juist dát vakantie, het zelf uitzoeken van de weg naar de bestemming.
Ben benieuwd naar de foto's!
17-12-08, 15:35
MoWi
Las Vegas is te gek, maar wat mij betreft voor een paar dagen...
Ben er inmiddels 2x geweest, 1 keer zijn we vanaf daar een rondje gaan maken door een aantal staten en een andere keer waren wij toch in de buurt. In het westen is veel te zien, maar niet alleen in het westen natuurlijk...
Ja als je een bekende hebt in Florida is het al heel anders denk ik. Ook met kinderen de pretparken langs gaan kan misschien heel leuk zijn en dan heb je genoeg tijd nodig.
Wij hebben een paar jaar geleden zonder Tomtom een rondreis door Cuba gemaakt, helemaal geen problemen gehad daar. En dan te bedenken dat er daar geen verkeersbord meer te vinden is, gebruiken ze om bijv. de huizen te repareren.
17-12-08, 15:50
Ta2 Gerrit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JKG
Gelukkig heeft iedereen een eigen mening over alles, anders zat iedere toerist bij de westkust of iedereen in Florida of wat dan ook. Heb zelf de westkust nog niet gezien, eerst naar Las Vegas over 3 maanden!
Mag je hopen dat de sneeuw daar inmiddels weg is :-({|= :lol:
Maar inderdaad, ieder zijn mening. Wij zijn van die forummers die over 8 weken voor de 20e keer gaan, en ik kan je zeggen, het (met name Daytona Bike Week) verveelt me nog steeds niet.
Net als een ander misschien voor de 6e keer Route66 rijdt ;) terwijl ik de meeste stukken, van die delen die wij er van gereden hebben, bij de eerste keer al te veel vond.
Zo heb je in dat prachtige land aan de overkant van het grote water overal wel dingen die je vaker wil doen of al gedaan hebt, terwijl er ook plaatsen bij zijn die je voor geen goud wil terugzien.
Noord, Zuid, Oost of West, ieder stukje US heeft zo zijn eigen charmes, en de één blijft liever hangen aan de NP's in het westen, de ander aan de PP's rond Orlando.
Wij hebben onze vaste periode(s) in Florida, maar zoeken daarentegen ook veel andere staten op. Maar Florida blijft toch een beetje ons "home away from home".
17-12-08, 19:41
svenehans
Om heel eerlijk te zijn.... had mij 5 jaar geleden gezegd dat ik ooit naar USA op vakantie zou gaan, dan had ik die voor gek verklaard. "Helaas" moest ik in 2006 voor mijn werk naar Washington en wat zeker zo "helaas" was, was dat ik erg veel vrije tijd had die week. En ben toen eigenlijk gelijk gezwicht; vond het allemaal geweldig! Het jaar er op weer (vanaf nu niet meer voor het werk...) in DC en in New York geweest en afgelopen oktober dus in Orlando. Het is allemaal niet te vergelijken met elkaar, maar ben overal even enthousiast over! Allemaal geweldige vakanties gehad. Overigens hangt de in oktober aangeschafte Disney-bal deze tijden in de kerstboom... denk daardoor nog elke dag terug aan de Orlando-vakantie; super! Denk inderdaad er zeker nog terug te komen, maar wil zeker ook nog andere staten zien.
Ik vind eigenlijk dat je in Europa Spanje ook niet kan vergelijken met Zweden. Maar ongetwijfeld zal het allebei geweldig zijn. En dat geldt nou precies voor mij ook voor USA.
27-12-08, 10:28
cinny 75
Eerste keer Florida
hoi,
Ik wil met mijn gezin eind aug begin sept naar florida gaan.(2 volwassenen ,2kids en een baby)
dus ik denk ik ga jullie forum bezoeken voor informatie.
ik ben een leek op het gebied van verre reizen.
maar er staat zoveeeel informatie op dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
nu heb ik het een en ander uitgezocht,
ik zou uitkomen op rond de 4000 euro voor twee weken in een villa met huurauto.
mijn vraag is :kan dit goedkoper of niet?
zoja alle tips zijn van harte welkom
hoor het heel graag van jullie
27-12-08, 11:29
Teleton
Re: eerste keer florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cinny 75
hoi,
mijn vraag is :kan dit goedkoper of niet?zoja alle tips zijn van harte welkom
Hi Cinny, van harte welkom op dit fantastische vakantieforum voor fervente en vrolijke Floridaliefhebbers. Veel info hier, he? En lastig om de juiste info te vinden, zeker in het begin. Met behulp van de zoekfunctie en de verschillende liefhebbers hier, lukt het je vast om straks goede keuzes te maken.
Om prijzen te vergelijken, kan je het best zoveel mogelijk informatie opgeven. De vluchtprijs wordt namelijk al beinvloedt door de dagen waarop je reist. Verder is de maatschappij en de luchthaven van belang. Wil je vanuit Schiphol, of zijn Dusseldorf of Brussel ook opties? Als je flexibel met data bent, kan dat ook al veel geld schelen. Wil je beslist op een bepaalde datum reizen, dan betaal je daar een prijs voor. De villahuur laat zich het beste vergelijken als je de organisatie bij wie je boekt, noemt en dat geld ook voor de auto. Bij de auto is het nog handig om te laten weten voor welke categorie en welke verhuurmaatschappij je kiest. Wat verder van belang is, is of je alles bij één reisbureau wil boeken of dat je bereid bent bij verschillende partijen te doen.
De vraag die je stelt, laat zich zo 1,2,3 dus niet gemakkelijk beantwoorden. Ik ben er zeker van dat als je meer details geeft, je voldoende tips krijgt om een goed besluit te nemen. Kom maar op, zou ik zeggen!
Oh, ja, nu je toch met je budget bezig bent; weet je dat je voor alle drie de kids een paspoort nodig hebt?