Ik heb dus nooit een boekingsbevestiging ontvangen, omdat het fout was gegaan bij Arke in het systeem. Wel de e-tickets. Het was mij niet bekend dat daar ook de bagage op moest staan.
Afdrukvoorbeeld
Arke heeft weer tickets in de aanbieding, vanaf EUR 309,= naar Orlando, via Arke.nl Voor zover ik kan zien diverse data in december.
ik wil volgend jaar september-oktober naar florida. Als ik nu de prijs opzoek is het 609 euro per persoon. En als ik dan de aanbiedingen zie voor nu te vliegen. Kan ik dan beter wachten tot volgend jaar in de zomer te boeken?
Veel mensen maken ook een vergissing met Arkefly en Arke reisburo , zijn wel degelijk twee verschillende bedrijven.
Niet helemaal, daar ArkeFLY niet meer bestaat ;-)
TUI Benelux... :cool:
Officieel volgens het handelsregister bestaat het bedrijf nog wel. Ook gebruiken ze de naam Arke vliegtickets.
Maar wat ik bedoelde is dat Arke.nl een reisburo is en Arkefly een vliegmaatschappij (was) die zowel charter- als lijndiensten uitvoerden.
@ b767b is nu de naam TUI Nederland ?
Nee, de naam is "Arke" ipv "ArkeFly". In maart verdwijnt het laatste toestel met de oude titels erop.
(idd het handelsregister blijft Arkefly noemen, als handelsnaam voor TUI Airlines Nederland)
Door de naamsgelijkheid wordt alles gelijkgetrokken. Vandaar ook dat de merknaam Holland International ook verdwijnt. Alles van TUI Nederland heet straks Arke (En van TUI Belgie jetAir). TUI Nederland en TUI Belgie gaan samen TUI Benelux vormen. Er vind straks ook meer uitwisseling van vliegtuigen plaats. (ook met de Engelsen, Thomson)
Beste allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel gelezen. Echter het antwoord dat ik zoek kon ik niet vinden. Ik hoop dat iemand hier op dit forum mij kan helpen.
Wij vliegen maandag 4 mei 2015 premium comfort van AMS naar SFA. Naar ons weten en gezien onze reis beschrijving van arke vliegen wij met een 767 met winglets met een arke ( arkefly toestel ) rechtstreeks naar orlando.
Onze terug vlucht is op dinsdag 19 mei 2015 ook weer premium comfort.
Op arke.nl staat ook bij het boeken van vliegtickets dat pas vanaf 27 maart de premium comfort geboekt kan worden en dus de vlucht met een arke boeing 767 zal geschieden.
Nou had ik gelezen dat jetairfly geen premium comfort heeft en veel vluchten naar orlando gaat doen met hun toestellen.
Er is bij mij toch veel onduidelijk hier over.
Klopt de info van arke nou of niet ? Zo ja Kan iemand ons vertellen met welke maatschappij wij op bovenstaande data vliegen ?
Op vliegschema's staat onze data er nog niet tussen.
Alvast dank voor jullie antwoord.
Mvg fer
Vanaf 1 mei 2015 wordt er gevlogen met het toestel van Arke B767-300ER (76W) En deze heeft wel Premium Comfort Classe
Wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk Premium vliegt bij Arke, wij hebben daar namelijk slechte ervaringen mee.
Enkelen jaren geleden hadden wij ook retour Premium geboekt, maar op de terugweg kregen we doodleuk te horen, dat deze overboekt was, en kregen we een plek in de comfort direct achter het schot. Dit was eens en nooit meer met Arke ( mijn vrouw heeft reuma ) sindsdien weer iedere keer KLM of een van de partners geboekt ( business) en nog nooit meegemaakt dat ze overboekt zijn.
Dank je voor de reactie
Is het verstandig om 3 uur bij de incheck balie aanwezig te zijn ( voor de premium comfort klanten ) of heeft dat geen enkel zin ?
Heeft geen zin. Wij zijn trouwens altijd pas plm. 1.5 uur van tevoren bij de balie's, hebben we nog nooit problemen met gehad.
Dank je Hans
Hoe recent zijn je ervaringen Hans? Want je schrijft dat je al jaren niet meer met ze vliegt aangezien je er een slechte ervaring mee had.
Beetje offtopic, want het gaat niet om een reis naar Florida...
Dat is niet alleen met Arke. Kan ook met andere maatschappijen zijn, zoals Corendon. Mijn ouders boeken een duurdere reis om met Onur Air te kunnen vliegen. Blijkt het vliegtuig niet vol te zitten en worden ze overgezet naar het goedkopere Corendon vliegtuig. Maar geld terug krijgen ze niet...
@Njit is eind 2011 geweest, zie ook mijn reactie van begin januari 2012 (Tabblad 23 in dit topic)
Als je gebruikt maakt van stoelreservering heb je je stoelen maar vastgelegd en kom je op de luchthaven niet voor verrassingen te staan.
Is er iemand die ook de Vlucht maandag 4 mei 2015 OR321 heeft.
wij gaan ( ik mijn vrouw en 2 kids van bijna 4 en 6 ) wel met deze vlucht in de premium comfort.
we zouden het leuk vinden als we mensen tegen komen op dit forum die ook onze vlucht hebben.
hopend tot horens.
gr Fam veld
Je kan het beste dit lijstje in de gaten houden: http://www.floridaforum.nl/showthrea...lorida-in-2015
Staat nu nog niemand op 4 mei maar dat kan nog komen natuurlijk :)
Bedankt gelijk gedaan
Overboeken van Premium Comfort bij Arke gebeurde alleen bij noodzakelijke en onvermijdbare Aircraft Change. Als er een 767-300ER met winglets gepland staat, maar die door omstandigheden de vlucht niet kan uitvoeren (bv vertraagd binnenkomt of een technisch mankement heeft), zette arke wel eens een 767 zonder winglets in. Deze is aan de binnenkant anders geconfigureerd.
OP genoemde vliegdatum beschikt Arke alleen nog maar over 767 met winglets en 787 toestellen. Daarmee kan dat dus niet meer gebeuren dat de Premium "Overboekt" is.
De 767 zonder winglets staat vanaf eind oktober nagenoeg stil op Schiphol en gaat in december naar de schredder. Overigens kan je dit simpel voorkomen door gewoon rij 2 of 3 te reserveren, bij aircraft change kom je dan evengoed in de premium terecht. Tipje van mij ;-)
Super tip !! Ik heb al veel geleerd van dit forum ... Echt bijna alles is er op te vinden.
wel prettig als je toch een kleine vorm van vliegangst heeft
P.s
naar de schredder ? Maar hij vliegt nu nog wel ?
Jij gaat in mei op vakantie en dan vliegt ie niet meer.
Ja hij vliegt nu nog wel ja, na de herfstvakanties zal deze amper meer ingezet gaan worden. Enkel eind december nog een paar vluchtjes. Zodra de tweede boeing 787 Dreamliner er is, wordt er afscheid genomen van dit toestel en gaat deze met pensioen.
Schredder: Slopershamer, oud ijzerboer, noem maar op. Net als een auto. Die is op een gegeven moment ook niet rendabel meer en gaat naar de sloop (Of naar Polen)
Oke snap het... Vliegtuigje is dus oud en slecht aan het worden ... Pfff blij dat ik daar dan niet mee hoef... Zou in me broek schijten hahaha
Ik heb nergens gezegd dat ie slecht wordt. Echter vliegtuigen hebben een onderhoudsprogramma wat loopt tot zoveel duizend starts en zoveel duizend vlieguren....
en deze Boeing 767 nadert de grens van de maximale aantal vlieguren dat afgedekt is door onderhoudsprogramma's.
Voor de boeing 767 loopt dit tot 100000 uren en daar zit deze machine bijna aan.
Dit is oprekbaar tot 130000 uren, maar dan moet er wel nog een peperdure onderhoudscheck aan de machine plaatsvinden (de kosten daarvan zijn ruim 1 miljoen euro). Aangezien dit niet meer terugverdiend wordt is het dan dus over en uit.
Bij autos exact hetzelfde. Soms sta je voor reparaties en als een olauto een bepaalde leeftijd heeft ga je er ook geen duizenden euros meer wn uitgeven en is het vaak slimmer weer wat nieuws te kopen
oor alle duidelijkheid. Vliegtechnisch is dit beestje nog prima in orde!
Thanks duidelijk !!
Wat zijn de Exacte afmetingen voor trolley's handbagage die mee aan boord mag van arkefly vluchten ?
en wat zijn de regels als de betreffende trolley een paar centimeter afwijkt ?
lijkt mij namelijk stug dat ze bij het inchecken alles met een centimeter gaan nameten bij honderden passagier
Daar hebben ze een mal voor bij de check-in en bij de gates. Past je tas of koffer erin dan is het akkoord, past die niet, tsja...
Er is geen maximaal gewicht.
Wel is de maximale afmeting 55x40x25 cm....
Zie onderstaande tekst van de site van Arkefly. Mijn ervaring is dat ze vrij makkelijk hierin zijn. Maar mocht een incheckende stewardess twijfels hebben, dan verzoekt ze je om de handbagage in de daarvoor bestemde "meetbak" te zetten. Past hij dan niet erin, dan mag je betalen. Ik zou persoonlijk het risico niet willen lopen, want het is echt sonde geld. Maar je kan het altijd wagen om een grotere mee te nemen. Arkefly hanteert overigens de geweldige regel dat op handbagage geen maximaal gewicht zit, maar dat regel is: zolang je hem zelf maar bovenin het bagagevak kan tillen.
Afmetingen Als uw handbagage niet groter is dan 50 x 40 x 20 centimeter blijft deze gegarandeerd bij u aan boord. In de bagagebakken boven uw hoofd, of onder de stoel voor u.
Kiest u voor een groter stuk handbagage, houd dan rekening met de maximaal toegestane afmeting van 55 x 40 x 25 cm. Wanneer er ruimtegebrek in de bagagebakken ontstaat, vervoeren we de grotere stukken alsnog in het vrachtruim van het vliegtuig. U hoeft daarvoor niet te betalen, maar heeft uw handbagage dan niet bij de hand.
Voor handbagage die groter is dan de maximaal toegestane afmeting van 55 x 40 x 25 cm, geldt dat we deze zonder uitzondering in het vrachtruim vervoeren. Bij de gate vindt een laatste controle plaats. Voor de extra handelingen van onze medewerkers én het risico op vluchtvertraging, betaalt u vijftig euro.
Duidelijk gewoon gaan voor 50 40 20 dus
VRAAG:
Heeft arkefly een vaste gate op Schiphol waar het boarden plaatsvinden voor vluchten naar orlando en andere verre bestemmingen ?
zo ja welke is dat en is daar een plattegrond van ?
wij hebben horen zeggen dat arkefly samen met een andere maatschappij een gehele nieuw ontwikkelde gate me wachtruimte heeft voor hun reizigers met allemaal speciale verlichting enz.
misschien heeft iemand zelf foto's
gr fer
Fer
dat bericht stamt uit 2010 ofzo.
Vertrekgate is afhankelijk van waar de vorige vlucht vandaan komt.
Komt ie uit Europa, grote kans dat je van Delta 2 of 8 vertrekt.
komt hii van de Antillen, dan Golf 8 of 9 en Echo 24 of 22
overige bestemmingen: alle E of G gates (behalve G2) of d47-d57 (oneven nummers)
opgeteld bij de reeds genoemde gates
Verder nog 1 tip: ga lekker gebieten van je voorpret en maak je vooral niet druk om dingen waar je toch geen invloed op hebt. Anders kan je beter niet gaan.
Groeten Niels
Niels is de naam dus...top
maak me niet zo druk hoor maar wilde dit graag weten ivm die nieuwe gate.
bedankt voor je bericht
Yup. En dat had je op mijn eigen forum allang kunnen lezen aangezien mijn naam onder elke post daar staat;-).
Het is dus geen nieuwe gate meer, maar indertussen alweer een paar jaar oud en Arke staat daar zelden of nooit. ;-)
Ik lees veel maar niet alles Niels ... Het is een berg informatie op al jouw ( zeer informatieve ) forums
ik probeer eerst het forum af te spitten voor ik een vraag stel of deze al eens gesteld is maar gezien de grote van het forum is dat denk ik onmogelijk.
maar ik leer graag dus als je tips hebt om slimmer of beter met jouw forums om te gaan .... Graag dan.
gr ferry