Re: Toegestaan gewicht bij United
Vanuit Florida naar Nederland mot je je houden aan de Nederlandse douanebepalingen. Zie de website van de Douane. Er zijn zo wat zaken die in Florida gewoon verkocht worden of te vinden zijn die hier verboden zijn om in te voeren, zoals o.a. opgezette alligatorhoofden, slangenleren artikelen, schelpen en koraal. Bij twijfel: niet meenemen!
Wij hebben afgelopen mei bij de Walmart voor $5 een een weegschaaltje gekocht.
Nou ja "schaaltje"is het eigenlijk niet, het is volgens mij een weger voor vis.
Er zit een grote haak aan,waar je dus ook een koffer aan kan hangen.
Hij kwam ons goed van pas ,zo konden we in de villa al de koffers van het juiste gewicht voorzien, en sta je niet te hannesen op het vliegveld.
Ik had deze tip inderdaad ook al eens ergens gelezen en ga deze zeker ook kopen. Beter dan op het vliegveld te klooien zoals je al zegt. :sun:
Hallo
Ik heb zo'n viswegertje ook gekocht
Ik had mijn koffers op 21 kg gebracht met die visweger,echter bij de douane waren ze twee kilo zwaarder.(nog net binnen de 23 kg )
Dus houd er rekening mee dat die visweger iets afwijkt.
groetejes Peer
Of de weegschalen bij de douane :)
Daaar houden we het dan maar op, kunnen we lekker discussies voeren met de Amerikaanse douane :lol:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
Of de weegschalen bij de douane :)
Dat is al wel gebleken......
Inspections show inaccurate airline scales may cost travelers money
Inaccurate luggage weights may cost travelers
By Jaclyn Giovis and Dana Williams | South Florida Sun-Sentinel
October 26, 2008
Before packing your suitcase and heading to the airport this holiday season, consider this: The airline's baggage scale may be the reason you're paying extra for an overweight bag.
A Sun Sentinel analysis of nearly 2,000 South Florida airport scale inspections found that more than one in four resulted in failures from 2005 to mid-2008, many for technical reasons but some because they couldn't weigh accurately.
Palm Beach International Airport had the worst record for weight-related failures, 12 percent, while Fort LauderdaleIs your Fort Lauderdale restaurant clean? - Click Here.-Hollywood International and Miami International had 4 percent.
Inaccurate scales could mean travelers are unnecessarily shelling out money for heavy bags, as some airlines have increased fees for overweight luggage to compensate for extra handling and higher fuel costs.
En zie dit recente bericht (24 november):
http://www.newyorkology.com/archives...mer_affair.php
Officieel zouden ze ook gekeurd moeten zijn. Want anders kun je idd die discussie aangaan. Maar ja, dat doe je niet zo snel als er een rij achter je staat en je het vliegtuig
moet halen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
Maar ja, dat doe je niet zo snel als er een rij achter je staat en je het vliegtuig moet halen.
Het maakt mij niet uit als er een rij achter mij staat. Als ik de behoefte heb om er iets van te zeggen, dan doe ik dat. Als je geen tijd hebt om er iets van te zeggen omdat je het vliegtuig moet halen, dan ben je gewoon te laat ;).
Gelukkig voor ons (vertrekken over drie weken naar NY) heeft DCA de weegschalen op JFK en LaGuardia gecontroleerd. Een maand lang hebben ze 810 weegschalen gecontroleerd op accuratie. de weegschalen op LaGuardia zijn nu 100% accuraat. De weegschalen op JFK zijn voor 98.5% accuraat. Als er een officiële DCA sticker (DCA seal) op de weegschaal zit, dan weet je dat deze gecontroleerd is. Je kunt alleen maar een klacht indienen als er geen sticker op zit. Ik weet niet hoe het op de luchthavens in Florida geregeld is.
Wel goed dat ze hier eindelijk eens werk van gemaakt hebben. Als het ECHT te zwaar is dan wil ik best betalen.