Helaas reageren hier niet de forumleden die hun huis wel verhuren, al dan niet met succes. Misschien kunnen die wat praktijkervaring inbrengen.
Afdrukvoorbeeld
Helaas reageren hier niet de forumleden die hun huis wel verhuren, al dan niet met succes. Misschien kunnen die wat praktijkervaring inbrengen.
Eerst maar even melden dat wij net als Koen nog geen dag spijt hebben gehad van onze huis ver weg. Ik kan een beetje onbescheiden stellen dat wij behoorlijk succesvol verhuren met een hoge bezettingsgraad, maar dat komt misschien ook wel omdat we alles zelf in eigen hand houden via de bekende advertentiesites. Ons management doet het onderhoud, schoonmaak, kleine reparaties e.d. maar wij hebben geen bemiddelaar voor de verhuur.
Wat betekent dat voor het plaatje van kosten versus omzet:
Wij halen door de hoge bezettingsgraad een behoorlijke omzet en het is ruim voldoende om de kosten te dekken, maar als je er ook financiering mee wilt dekken dan gaat dat never lukken. Weet wel: duur appartement is ook duurderde OZB, duurdere verzekering, zeker aan de kust. Bovendien duurder huis verhuren betekent duurdere huurprijzen en daarom een andere (=kleinere) doelgroep.
Break even draaien met een gefinancierd huis kun je vergeten.
Overigens: de banken in de US verlenen nog steeds geen hypotheek aan buitenlanders. Bank of America was eind 2009/begin 2010 de laatste die er toen mee gestopt is. Financieren zul je dus in Nederland moeten doen.
Goedenavond, bedankt voor de reacties tot zover. Ik zal dit weekend wel even een verhuurberekening van een makelaar uit Florida hier plaatsen. Ik ben wel even benieuwd of dit een reeel beeld is. Qua financiering zou ik ook het e.e.a. in Nld doen. Dat is niet het probleem.
Even een vraagje. Ik meen me te herinneren dat er eens iemand vertelde, dat ze een huis in Inverness hebben. Wie was dat ook alweer?
Is dat niet iemand die Edwin heet, zijn vrouw Wendy en zoon Vincent? Achternamen weten we niet.
Edwin Boer
OK... dan is het iemand anders dan een klasgenoot van mijn zoon... die ook een huis in Inverness hebben...
www.golf-Florida.nl , deze is het niet?
Nee die blijkt het ook niet te zijn.
Mijn zoon zei dat ze niet op het forum zitten.
Een 2e huis is altijd duur. Dat is het eerste wat je je moet afvragen:"Wil ik daar altijd naartoe?" Als je het tussendoor kunt verhuren is het meegenomen. Als je aan time-sharing doet met familie en/of vrienden, dan kan het nog wel eens break-even kunnen. Maar het is heel goed om na te gaan of je je al wilt vastleggen in één bepaalde plek of dat je eerst nog een heleboel wereld wilt zien. Ik heb eerst een heleboel wereld gezien en toen een 2e huisje gekocht. Het rondreizen kost net zoveel als het bezit van het huis. En ik geniet met volle teugen van dit nieuwe leven.