Everglades vanuit Bonita Springs
Hoi allemaal.
nogmaals een vraag wij zijn begin Juni in Bonita Springs.
Wie kan mij aanraden wat te doen als wij van daaruit de Everglades willen bezoeken .
En dan het liefst met een Ranger op pad gaan.
gr/ Mari
Re: Everglades vanuit Bonita Springs
Hallo Mari,
Ik zou zeker vanuit de Tamiami Trail het bezoekerscentrum bezoeken bij Shark Valley. Daar zit tevens een ranger station en je kunt er fiets- en tramtours maken.
Op weg daar naar toe vanuit Bonita zou ik Jane's Scenic Drive doen (onverhard) in Fakahatchee Strand Nature Preserve en zeker de Loop Road rijden die deels paralel loopt aan de Tamiami Trail (zeer veel alligators!)
Lees en kijk voor foto's bij ons reisverslag van vorig jaar:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13494
MVG
A3
Re: Everglades vanuit Bonita Springs
Hallo Mari,
Er is een zeer uitgebreid topic over de Everglades. Alles vind je daar. Op zich noemt A3 al de belangrijkste ingangen vanuit de Golf van Mexico. Fakahatchee Strand kun je inderdaad vanuit het noordoosten van Naples prima doen (zie deze post in het everglades-topic), je komt dan ook nog door een ander, curieus stukje natuur, het Picayune State Strand Forest). Uiteindelijk is het hele gebied rond SR (state road) 29 prima te doen. Denk ook aan Everglades City waar je in het mangrove-deel van de zuidoostelijke Everglades komt, weer een heel andersoortig stuk natuur.