Re: Stortbuien en onweer in vooruitzicht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Amsterdam30
Nu zie ik dat het weersvooruitzicht heeeel erg slecht is.
Heelveel dagen kans op onweer en regen. Nu hoop ik dat jullie
me een beetje gerust kunnen stellen, zijn dat naar jullie ervaring dan korte hevige buien aan het einde van de dag? Waarbij het overdag best mooi weer kan zijn?
Of is het net als in Nederland de hele dag bewolkt en regen, regen, regen..
Ik heb er eerlijk gezegd een beetje buikpijn van gekregen als ik nu de weersvoorspellingen zie :(:(
Oei, het weer. Weer! Wat wil je horen? Dat het allemaal wel mee zal vallen? Of gewoon dat het weer volkomen onvoorspelbaar is? Dat het best eens voorkomt dat het enige dagen achter elkaar regent en dat je gewoon wel eens pech kunt hebben?
Buikpijn van het weer? Ik zou het niet doen, neem het weer zoals het komt. Het regent nooit een hele dag en achter de wolken schijnt de zon[-o<.
Ook nog eens even naar de weersverwachting voor 10 dagen gekeken. Ik zie helemaal geen slechte vooruitzichten....Hier en daar een bui en half bewolkt bij een temperatuur van 30 graden. Weg buikpijn!
We kijken even naar de beelden:
http://img194.imageshack.us/img194/2...htbeginmei.jpg
Re: Het weer in Florida / weersverwachting
Ik kijk nu al uit naar een regenachtige dag waarop we wel MOETEN shoppen en verdwalen in de gigantische supermarkten!! En dan blijven de plantjes ook zo mooi groen!
En natuurlijk alle toeristen (incluis wijzelf) in van die lelijke poncho's, prachtig!!
Citaat:
Teleton
Ook nog eens even naar de weersverwachting voor 10 dagen gekeken. Ik zie helemaal geen slechte vooruitzichten....Hier en daar een bui en half bewolkt bij een temperatuur van 30 graden. Weg buikpijn!
Idd, 10 daagse voorspelling ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor! Nu maar hopen dat dat ook zo blijft tussen 7 en 22 mei....:lol:
Citaat:
Teleton
Oei, het weer. Weer! Wat wil je horen? Dat het allemaal wel mee zal vallen? Of gewoon dat het weer volkomen onvoorspelbaar is? Dat het best eens voorkomt dat het enige dagen achter elkaar regent en dat je gewoon wel eens pech kunt hebben?
Buikpijn van het weer? Ik zou het niet doen, neem het weer zoals het komt. Het regent nooit een hele dag en achter de wolken schijnt de zon[-o<.
We kijken even naar de beelden:
http://img194.imageshack.us/img194/2...htbeginmei.jpg
Hmmm ik zie hier toch duidelijk alleen maar wolken met onweer :( en geen zonnetje tussendoor gleuren. Nou ja regenpak maar mee dan
oja inderdaad als je bij het uitgebreidere weer voor de dag kijkt, zie je ook ''helder'' paar keer staan.. Dan valt het hopelijk toch mee en worden het korte buitjes, hope so!!
Luitjes, maak je toch niet zo druk over het weer. Als je ergens niks aan kunt veranderen...
Gewoon je schema een beetje aanpassen op een regenachtige dag en verder je vakantie er vooral niet door laten verpesten!!!
Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie met het weer dat jullie wensen!!!
Citaat:
Amsterdam30
oja inderdaad als je bij het uitgebreidere weer voor de dag kijkt, zie je ook ''helder'' paar keer staan..
Nou ja...een paar keer helder......er staat over de dag alleen dat er in de namiddag kans op onweer bestaat.
Het weerbericht lezen is ook een kunst hoor. Onweersbuien ontwikkelen zich in dat klimaat razendsnel. Het is niet ongebruikelijk dat er in de weersvoorspelling gesproken wordt over "kans op onweersbuien". De buien ontwikkelen zich zeer lokaal. Op de televisie wordt vaak op de minuut afgegeven wanneer een bui een bepaalde lokatie bereikt. Gezien de intensiteit van de buien is dat ook van belang.
NB: Ik had een tante die, al stonden er zeven zonnen, altijd wel een paar keer per dag riep dat het weer niet zo mooi zou blijven. Als je dat maar lang genoeg roept, krijg je vanzelf gelijk..........
Dank voor je reactie! Misschien kan ik het ook niet goed lezen haha ik zie alleen maar de wolken met onweer.
Op het moment is het hier koud met zon en wind we kunnen overdag in short en t shirt lopen maar s'avonds vergeet het maar dan is het hier koud . Op het einde van de week zeggen ze hier deels bewolkt met zon en warmer zelfs terug tot 34 graden . Als ze hier zeggen regen is dat meestal in de namiddag een flinke bui al dan niet met onweer en erna weer zonnig . De temperaturen blijven meestal wel goed .
Ik ben met mijn vriendin 27.08 tot 03.09 in Miami beach, en het weerbericht voorspelt een hoop regen :( .. Zullen dit de hele dag door buien zijn zoals hier in NL, of alleen af en toe een tropische bui..
Bvd!