Ik betaal ook altijd alles cash, helemaal geen probleem
Soms krijg je zelfs korting voor cash bij het tanken
Afdrukvoorbeeld
Ik betaal ook altijd alles cash, helemaal geen probleem
Soms krijg je zelfs korting voor cash bij het tanken
De Nederlandse ABNAmro heeft een wereldpas en vermeldt daarbij ,dat je overal waar het bijv. Maestro logo staat kunt pinnen.
Ook van mij bekende Rabobank klanten heb ik geen problemen gehoord.
Lijkt mij dus daar in ieder geval niet van toepassing.
Toch misschien alleen Belgische banken?
Knaapje
Aanvulling: om verrassingen te voorkomen toch even expliciet nagevraagd bij de ABNAmro:
Wereldpassen kunnen zonder problemen in het buitenland gebruikt worden.
Speciaal voor gebruik in de USA gevraagd.
Knaapje
Ik heb een rabobank wereldpas en kan bijna overal in de winkels aan de kassa pinnen. Ik heb geen problemen. Bij de walmart en target doe ik vaak cashback en dat werkt prima.
Ben nu in kissimee,betaald bij de walmart met ING pas,cashback van 100 dollar erbij,( dat was het hoogste wat mocht) is gelukt,eerst 3 keer deed het pasje het niet maar bij de 4de keer lukte het.
Bij publix met een ABN pas daar mochten we tot 50 euro cashback,ook prima gelukt.
Bij tgif wilde we pinnen dat lukte niet daar moest de Creditcard voor aan te pas komen.
Heb het al eens vaker gemeld, heb met de ING pas nog nooit problemen gehad, niet bij de winkel en niet bij het tankstation. Zolang het Maestro logo maar aanwezig is.
Die problemen zijn er wel degelijk geweest, maar waren (gelukkig) van tijdelijke aard, zoals ook in dit uitgebreide topic hierover te lezen is.
In Oktober begon die "ellende", maar die is nu, volgens aanwezigen, weer voorbij, en kan er weer volop gepind en gecashbacked worden.
Lees vandaag dit in AD, staat ook op de Rabobank site:Citaat:
Betaalpas buiten Europa 'uit'
Het komt steeds vaker voor dat criminelen met behulp van gestolen gegevens geld opnemen. Dit zogenaamde skimmen is erg vervelend als het ú overkomt. Het skimmen gebeurt met name in landen buiten Europa. Om misbruik tegen te gaan, heeft de Rabobank besloten om vanaf 1 juni de betaalpas voor landen buiten Europa standaard 'uit' te zetten.
Betaalpas 'aan' zetten voor gebruik buiten Europa
Als de pas 'uit' staat dan kan deze niet gebruikt worden om te betalen of geld op te nemen buiten Europa. Dit geldt voor de Rabo Europas, de Rabo WereldPas en de Rabo WereldPas voor Jongeren. Reist u naar een land buiten Europa? Dan kunt u uw pas vanaf 1 juni eenvoudig 'aan' zetten voor de periode dat u buiten Europa reist. Uw pas zal na deze periode automatisch 'uit' worden gezet. In het landenoverzicht ziet u voor welke landen u uw pas niet 'aan' hoeft te zetten.
Uitzonderingen: betaalpas buiten Europa 'aan'
Er zijn enkele uitzonderingen:
- voor klanten met een Rabo RiantPakket staat de pas standaard 'aan'
- als u in de afgelopen twee jaar uw betaalpas heeft gebruikt buiten Europa, staat uw betaalpas standaard 'aan'
- zakelijke passen staan 'aan'
Wij adviseren u om uw pas voor landen buiten Europa 'uit' te zetten als u niet reist buiten Europa. Zo maakt u het risico op misbruik zo klein mogelijk. En nog een tip: vergeet uw Random Reader niet als u op vakantie gaat.
Lees het hele bericht op nu.nl . Nu er een schaap over de dam is, zullen er vast meer volgen.....Rabo klanten die vanaf 1 juni in de VS zijn en op hun betaalpas rekenen, kunnen dus maar beter vooraf maatregelen treffen.Citaat:
De Rabobank gaat vanaf 1 juni betaalpassen van particuliere klanten standaard blokkeren voor gebruik buiten Europa. Dit om de gevolgen van skimmen te voorkomen.
Dat meldt de Rabobank vandaag in een persbericht. Met deze betaalpassen kan straks alleen buiten Europa gepind worden als de klant hier bewust voor kiest. Klanten kunnen zelf de blokkade opheffen en de pinmogelijkheid per werelddeel aanzetten.
Doet de klant niets, dan staat de pas automatisch uit. De Rabobank denkt hiermee de schade als gevolg van skimmen tegen te kunnen gaan.
Kan met een simpel klikje op hun website ontgrendelt worden, dus het valt mee.
Schijnt in navolging te zijn van Belgische banken, waar het skimmen in het buitenland tot nagenoeg 0 terug is gebracht. Het lijkt mij een goede maatregel, maar de tijd zal het wel weer leren.
Ik heb toevallig hetzelfde bericht in het draadje over betalen in Florida gezet, 4 minuten eerder:-$. In het bericht staat duidelijk dat Rabo klanten die de afgelopen twee jaar buiten Europa zijn geweest, niks hoeven te doen, hun pas blijft dan automatisch aanstaan.
gelukkig maar, ik zit tot 2 juni in Amerika, en hoef dus niets aan te passen.
Vind het maar een rare "oplossing" van een probleem die de banken zelf hebben gecreëerd. Als ze nu jaren geleden gewoon voor veiligheid hadden gekozen ipv de goedkope oplossing, was er nu niks aan de hand. Veel mensen zullen dit niet weten (of er domweg niet meer aan denken over enkele maanden), en staan dus raar te kijken als ze buiten Europa willen pinnen. Hopelijk doet de ING niet mee aan deze onzin.
Trouwens, automatisch weer blokkeren na de door jouw opgegeven datum? Wat nu als je door omstandigheden langer moet blijven? Of gewoon een open ticket boekt naar een land? Natuurlijk kun je zelf ruimer opgeven, maar dat haalt geheel het doel van de Rabobank onderuit. Omslachtig en zinloos dus dit.
Moet je nou met de pin pas betalen bij bv een Walmart om cashback te vragen of kan je betalen met je CC en dan cashback op je pin?
Je moet met de pin betalen, kies op het schermpje voor Debit, pin intoetsen en dan vraagt het schermpje of je cashback wil.
Als je credit aankiest, lukt het niet.
Rabobank blokkeert pinpassen buiten EuropaCitaat:
ZATERDAG 5 MEI 2012, 10:01 uur | 634 keer gelezen
UTRECHT (AFN) - De Rabobank blokkeert vanaf volgende maand bijna alle passen voor pinnen buiten Europa om te voorkomen dat skimmers nog rekeningen plunderen. Klanten die buiten Europa reizen moeten voortaan zelf via de website van de Rabobank aangeven voor welke periode ze toch wereldwijd geld willen kunnen opnemen.
,In België doen banken dit al en daar is het skimmen ongeveer gedaald naar nul'', aldus directeur particulieren Rik Op den Brouw van de Rabobank zaterdag. Volgens hem komt 90 procent van de Rabobank-klantennooit buiten Europa.
Voor enkele groepen blijft de betaalpas wel standaard ,,aan'' buiten Europa. De Rabobank adviseert deze klanten, van wie verwacht wordt dat ze meer reizen, hun pas wel zelf te blokkeren als ze binnen Europa blijven.
De Europese grenzen liggen voor de Rabobank heel breed, tot in Wit-Rusland. Ook vakantiegangers in Turkije hoeven zich geen zorgen te maken.
Er kan betaald worden met de pas in alle landen waar gewerkt wordt met de EMV-chip, waarmee criminelen moeilijker rekeningen kunnen leegtrekken. Skimmers kunnen nog wel met in Nederland gekopieerde passen buiten Europa, waar nog met de magneetstrip wordt gewerkt, hun slag slaan.
Vorig jaar bedroeg de schade voor Nederlandse banken door skimmen, het kopiëren van betaalpassen, tientallen miljoenen euro. Volgens Op den Brouw kost het de Rabobank maandelijks 1 tot 1,5 miljoen euro en zorgt het voor veel ongemak bij klanten als opeens ergens in Midden-Amerika geld is opgenomen van hun rekening. Volgens hem blijft de Rabobank ook de schade van skimming vergoeden bij klanten die tijdelijk hun betaalpas geactiveerd hebben voor buiten Europa.
De ING zei in een reactie meerdere opties te overwegen in de strijd tegen skimmers, maar kan nog niet zeggen of ze de handelwijze van de Rabobank volgt. ,Achter de schermen zijn we bezig van alles te onderzoeken. Daar kan ik niets over zeggen, want we willen de fraudeurs niet slimmer maken dan ze al zijn', aldus een woordvoerster.
Skimmen is een groot maatschappelijk probleem bij alle banken, aldus de ING. ,,Het is een wedloop tussen de banken en de skimmers, die ook slim zijn. Naast het verbeteren van de geldautomaten is ook het beperken van het cashen een optie.'
Voor de vakantiegangers die voor 1 juni op vakantie gaan
verdere info hier: http://www.rabobank.nl/particulieren...pas_instellen/Citaat:
Kan ik voor 1 juni mijn pas 'aan' zetten?
Het is niet mogelijk om vóór 1 juni uw betaalpas 'aan' te zetten. Bent u op dat moment in een land buiten Europa en heeft u beschikking over internet? Dan adviseren wij u om uw Random Reader mee te nemen. U kunt zelf in Rabo Internetbankieren uw betaalpas 'aan' zetten. Is dat niet mogelijk? Neem dan, voordat u weggaat, contact op met uw Rabobank. Uw Rabobank zal op 1 juni uw betaalpas 'aan' zetten. Op 1 juni zal de pas in de loop van de dag 'aan' worden gezet. Wij adviseren u om die dag een ander betaalmiddel te gebruiken.
Ik lees hier dat het beste is om met je creditcard te betalen in Florida.
Maar is het niet zo dat je dan rente moet betalen?
Je betaald alleen rente wanneer je niet het hele openstaande bedrag betaald.
betalingen die ik met mijn Visacard betaal worden eens per maand van mijn rekening afgeschreven. Hierover betaal ik geen rente. Ik kan er ook voor kiezen slechts een deel van het openstaande bedrag te laten afschrijven. Over het bedrag dat open blijft staan betaal ik dan wel rente....
Oke op die manier.
Bedankt voor je snelle antwoord.
Je kan ook met cash betalen.:D
Even een vraag over betalen in Amerika.
Ik ben al een aantal keer naar Amerika geweest, en bij het betalen met credit card vragen ze wel eens of ik in euro's of dollars wil betalen.
Uiteraard is, omgerekend, in euro betalen goedkoper omdat je dan ook geen extra kosten betaald van de bank.
Mijn vraag: Wat is jullie ervaring hiermee? Kan je dit gewoon bij elk bedrijf aangeven waar je met je credit card betaald?? Is natuurlijk wel leuk als je zo je % kan besparen die je bank inpikt :)
Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt....
Die bedrijven zullen dat ook niet gratis doen dus informeer eerst tegen welke koers zij omrekenen.
Ik vraag me of dat in Florida ook het geval. Ik weet dat in New York deze vraag met regelmaat gesteld wordt maar verder ben ik het nog nooit tegengekomen. Daarnaast is het inderdaad belangrijk om te weten welke koers men hanteerd. Alleen dan kan je er eventueel voordeel mee behalen. Je moet dus een euro bedrag afspreken waar iedereen mee tevreden is.
Ik heb het in Florida een paar keer mee gemaakt. Maar op de bon die ik toen kreeg stonden zowel de dollar als euro prijs. Een van de twee werd dus in rekening gebracht bij je CC maatschappij.
Het ging in dit geval niet om grote bedragen dus weet ook niet wat het voordeligste was. Maar zoals hierboven al wordt aangegeven, niets is voor niets, en die winkels zijn geen sinterklazen. Met andere woorden, ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.
Verschillende keren gezien in Florida (o.a. bij Tommy Hilfiger), ik heb echter ergens enkele maanden ergens gelezen dat dit wordt afgeraden. Mede omdat je de koers dan niet precies weet, deze kan altijd minder gunstig zijn dan de dagkoers die je bank hanteert. Als ik even google vind ik in ieder geval deze reacties op een forum. Let wel op hier gaat het om amerikanen die de omgekeerde keuze krijgen in Europa. Het verhaal is echter hetzelfde.
Nog even doorgezocht, ik vond dit (engelstalige) wikipedia artikel. Waarin het volgende staat:
Kort samengevat: Altijd betalen in het lokale valuta!Citaat:
The major drawback of DCC for the customer is the unfavorable exchange rates being applied by the merchant, resulting in a higher charge on their credit card.
Naast de wisselkoers heb je ook te maken met een wisselkoers opslag. Dit percentage is per bank verschillend. Zie http://www.creditcardvergelijking.nl...j-creditcards/
Mijn vrouw koopt wel eens spullen voor anderen als we daar zijn en in het verleden liet ze het dan in euro's erop zetten, dat leek wel zo handig. Maar met de wisselkoers zijn we lelijk een oor aangenaaid dus doen we dat niet meer. Het uiteindelijke bedrag in euro's staat ook op je creditcardafschrift, dat tegenwoordig geheel bijgewerkt en online te bewonderen is op internet (althans bij visa en mastercard).
Bij de Rabobank is dat ook tegenwoordig.
Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort, maar als jullie naar een outlet gaan, betalen jullie dan meestal contant of met creditcard? Werkt het met creditcard daar gewoon net als hier met je bankpas? Gewoon "pinnen" zeg maar?
Alvast bedankt!
Credit card. In Amerika moet je nog "ouderwets" je handtekening op het bonnetje of op het scherm plaatsen. Cash gebruiken wij bijna alleen voor kleine uitgaves en voor tips.
Dus je geeft gewoon je creditcard en tekent het bonnetje? Geen pincode ofzo?
Nee, gewoon tekenen op het scherm waar je cc door trekt, wijst zichzelf overigens.
En, je hebt de beste wisselkoers wanneer je betaalt met je cc normaal gezien of je zou moeten de wisselkoers in de gaten houden en kopen op de meest gunstige tijdstip, maar dan is je kosten fee hier nog meestal wel hoger.
Ik heb vorig jaar 130 usd mee genomen en nog 1x 100 usd gepind.... rest alleen maar creditcard.. zelfs een refill applejuice van $1.06 in Seaworld betaalde ik per cc.. Via de visa app op mijn I-pad kon ik dagelijks bij houden wat er vanaf was..
Moest enorm wennen dat dat hier niet zo werkt...
Ik heb wel degelijk een keer ergens de pincode in moeten voeren. Weet niet meer waar, maar voor de zekerheid zou ik die pincode wel even onthouden ;-)
Heb het ook een keer meegemaakt. Maar het is wel zeldzaam :)
Met je CC in een ATM mag je de pincode invullen. :)
Verder ook nog nooit meegemaakt, wel in Nederland!
Maarrrr... dat zou ik niemand aanraden om te doen... Pinnen met je CC :)
(kost een beetje boel geld - ofja... in verhouding met de normale pinpas)