Na aankomst: eerst auto huren of hotel?
Hallo allemaal,
Hier zitten vast wel een paar mensen die goede tips kunnen geven :D
In 2009 gaan we rondreis Florida maken. We landen in Orlando om 23.45 uur.
De bedoeling is om na een goede nachtrust door te rijden naar..... dat moeten we nog zien. De parken pakken we op de terugweg.
We landen dus om 23.45 uur. Wat is slim, gelijk een auto huren en dan naar een hotel? Of eerst met een soort van shuttlebus naar een hotel, en de volgende dag de auto halen . Dat zou dan bijvoorbeeld ook 1 persoon even kunnen doen.
Zelf zou ik zeggen: neem gelijk de auto mee, maar ik weet niet hoeveel tijd het kost. We hebben 2 kinderen bij ons nl en die zullen dan wel bekaf zijn.
Wie heeft er tips, ideeen voor een goed, maar niet te duur hotel in de buurt, autoverhuurbedrijven op de luchthaven? Zijn er shuttlebusjes, ook midden in de nacht etc?
We hebben nog niets geboekt dus alle opties staan nog open.
Alvast bedankt!
Marian
Re: Na aankomst: eerst auto huren of hotel?
Ik zou persoonlijk gelijk de auto halen. Ik heb zelf ervaring met Alamo op Miami airport, was niet druk bij de balie, vervolgens ga je met shuttlebus naar auto's, daar kies je er een uit, rijd je mee langs een hokje, wordt je gescand en rijden maar! Verder is Hertz of Budget ook prima. Een navigatiesysteem meenemen is handig, of daar huren, wij hadden een Garmin gehuurd, lekker handig Nederlands sprekend, ideaal. Hotels in de buurt heb je genoeg, wij kwamen overdag aan en hadden een hotel wat verder weg, dus daar kan ik je geen tip voor geven.
Alle verhuurbedrijven zitten in Miami op een apart terrein. Je zult dus altijd met een Shuttle bus moeten gaan. Die gaan gewoon door zolang er vliegtuigen landen.
Niet wakker :) Op Orlando heb je helemaal geen problemen. Gewoon de auto ophalen en naar je hotel rijden...
Uhhh.... ze landen in Orlando schrijft ze...niet in Miami.
Nou ik kan je vertellen dat wij inderdaad lang in de rij hebben gestaan bij Alamo in Orlando rond middernacht. Volgens mij kan het wel sneller omdat je tegenwoordig op de site van Alamo alvast je gegevens door kunt geven. Verblijfplaats in de states en rijbewijsnummer...dat soort info. Als je dan aan de beurt bent hebben ze dat alvast. De auto had ik overigens wel al geboekt. Vlakbij de balie staan wel stoelen en bankjes waar d ekinderen lekker even kunnen zitten terwijl een van jullie in de rij gaat staan. Wel zo relaxed. Bij elkaar hadden we binnen een uur onze auto. Je loopt naar de lift , als je de lift uitkomt naar een parkeergarage en daar geef je je papieren en zoekt een auto uit uit de rij die ze aanwijzen (in de klasse die je hebt gehuurd). Gaat allemaal heel simpel. Als je er uit rijdt scannen ze geloof ik de barcode van je auto en weg ben je. Het enige is dus dat wachten bij Alamo.....maar als je naar een hotel gaat moet je ook wcahten op je shuttle lijkt mij. Onze kinderen (3,10 en 12) vielen bijna in slaap bij Alamo om middernacht en waren klaar wakker toen ze in de auto zaten : "jippie....we zijn gewoon echt in Amerika....vet"!
wij hadden gehuurd bij budget.
was niemand voor ons dus meteen aan de beurt en weg met de huur auto.
vorig jaar eerst met een taxi naar het hotel en dan de volgende dag de auto halen. meteen de eerste dag half naar de knoppen.
dus meteen een auto huren is mijn advies.;-)
Kijk gewoon even aan hoe druk is het, ik heb zelf een uur in de rij gestaan. En zo lang was die rij eigenlijk niet eens. Als het echt druk is, dan lekker de shuttlebus pakken en gaan slapen en dag erop de auto halen. Ik deed er in elk geval denk ik wel anderhalf uur over van het moment dat ik in de rij ging staan tot ik de parkeergarage uit reed.
De volgende keer hoop ik minder lang te moeten wachten, maar het kán dus wel lang duren.
Wij hadden de auto ook erg snel en zaten er binnen een half uur in.
Wel zo prettig om niet meer heen en weer te hoeven.
En misschien moet je soms ook wel even op een shuttlebusje wachten....
Het is ook een idee om gewoon ter plekke te kijken hoe druk het is en hoe je je zelf voelt.
Hoe dan ook, een goede reis gewenst!:D
Mijn advies zou zijn: wel gelijk auto halen ,maar
niet bij Alamo huren.
Andere verhuurbedrijven hebben bijna altijd een kortere of geen wachtrij.
Ik had om deze reden vorig jaar bij Budget gehuurd. Had maar 1 wachtende voor me.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
hannie
Ik had om deze reden vorig jaar bij Budget gehuurd. Had maar 1 wachtende voor me.
Moet je gewoon geluk mee hebben, in oktober bij Alamo geboekt en was DIRECT aan de beurt, jaar voordien na een kwartier...
Citaat:
hannie
Mijn advies zou zijn: wel gelijk auto halen ,maar
niet bij Alamo huren.
Andere verhuurbedrijven hebben bijna altijd een kortere of geen wachtrij.
Dat is natuurlijk wel erg kortzichtig en slaat helemaal nergens op =;
Die wachtrijen kunnen bij iedere verhuurder voorkomen en zijn niet exclusief voorbehouden aan Alamo.
Dus ook bij Budget, Avis, Dollar, National, Hertz en Enterprise bijvoorbeeld, maar Alamo is een hele grote zeker naar Europa toe, en als er dan toevallig een (vroegâh) Martinair en een Lufthansa tegelijk binnenkomen heb je die kans, maar ze proberen het zo snel mogelijk af te handelen, en stuiten daarbij ook vaak op totaal onvoorbereid klanten die alles nog aan de balie moeten uitvogelen.
En de verkooppraktijken (upgrades) vindt je ook bij iedere verhuurder.
Wij zijn ook wel eens aan de balie gekomen dat je gewoon door kon lopen, en hebben bij al die anderen ook wel een in een rij gestaan.
Dus zoals de vorige spreker al aanhaalde; geluk of pech kun je hebben.
Citaat:
Ta2 Gerrit
Dat is natuurlijk wel erg kortzichtig en slaat helemaal nergens op =;
Die wachtrijen kunnen bij iedere verhuurder voorkomen en zijn niet exclusief voorbehouden aan Alamo.
Nou ja zeg! Ik mag toch wel mijn eigen ervaring/mening geven!!!
Ben al heel wat keertjes op Orlando airport geweest,en het was altijd druk bij Alamo ,en niet bij de andere verhuurbedrijven.
Iedereen mag zijn mening geven. Net zoals iedereen mag besluiten dat hij lekker bij een dure supermarkt gaat winkelen omdat de rijen daar zo lekker kort zijn.
Overigens maak ik uit eerdere berichten op dat jullie tot vorig jaar steeds met Martinair vlogen. Dan zul je inderdaad drukte bij de Alamo balie tegenkomen zoals Gerrit ook al schreef. Goedkope prijzen en veel vraag geeft nu eenmaal drukte.
Citaat:
hannie
Nou ja zeg! Ik mag toch wel mijn eigen ervaring/mening geven!!!
Volgens mij staat er echt in je eerste bericht hierover "mijn advies, niet bij Alamo huren". Dat is wat anders dan je ervaring of je mening. Op een mening of een ervaring wordt nu eenmaal wat relaxter gereageerd dan op een advies, zeker als het, zoals in dit geval, een discutabel advies is. Vergeet niet dat veel mensen de topics ook als naslagwerk gebruiken.