Buiten de reguliere attracties vind ik de parades, shows en het vuurwerk ook altijd een van de hoogtepunten, vaak vergeet je die als nieuweling in een park nog wel eens!!!Dus reken die zeker mee in je tijdschema!!!
Afdrukvoorbeeld
Buiten de reguliere attracties vind ik de parades, shows en het vuurwerk ook altijd een van de hoogtepunten, vaak vergeet je die als nieuweling in een park nog wel eens!!!Dus reken die zeker mee in je tijdschema!!!
Wat versta je onder "Disneyworld"? Wil je alleen naar de Magic Kingdom (min of meer equivalent Disney Parijs) of wil je ook Epcot, MGM, Animal Kingdom en misschien een waterpark doen. Soms heb je gewoon beperkte tijd. Als je een dag hebt, kun je de Magic Kingdom doen. Dat blijft voor ons toch wel "het" Disney Park. De parades en het vuurwerk en gewoon de hele atmosfeer, is 100% Disney.
Als je twee dagen kunt nemen, doe dan Magic Kingdom een dag (je zult niet alles zien, maar een goede indruk krijgen) en Epcot de tweede dag, het is uniek en voor velen het favoriete park in Disneyworld. Als je er nog een derde dag aan kunt plakken is MGM of Animal Kingdom ook aan te raden, beiden hebben allerlei interessante attracties.
Eigenlijk is een of twee dagen veel te weinig, maar als je niet meer hebt, what do you do?
Als je voor het eerst gaat heb je minimaal 7 dagen nodig zonder rust.
Wij zijn meerdere malen al geweest en hebben afgelopen zomer wederom 10 dagen disney gedaan en nog niet alles gedaan wat wij wilden>
En dat voor iemand die geen plattegrond meer nodig heeft van de parken.
Maar voor ons is disney nu wel even geweest, als je te veel gaat word je het ook een beetje moe!
Maar over een paar maanden kan ik daar zo weer anders over denken hoor.
Als wij volgend jaar weer gaan nemen we villa en flexticket en slaan wij disney een keer over.
Er is zoveel te doen in orlando zelf dat je er gewoon 4 weken voor uit moet trekken om alles te kunnen zien.
Incl gatorland, universal, waterparken, shopping, Disney, etc etc:):)
Gr maris, en succes met je keuze's.
Twee dagen is te doen als het rustig is in de parken. Wij hadden dat geluk ( 26nov tot 30 nov). Wij hebben 4 parken bezocht in 3 dagen. Animal Kingdom met Magic Kingdom, dagje Epcot en een dagje MGM Studio's. maar als je 2 dagen hebt zal ik de Studio's en Magic kindom doen. Dat zijn DE twee leukste parken!!
Hey !
Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet nog niet goed wat mag en niet mag. Ik zou graag eens naar Walt Disney World gaan, waarschijnlijk gebeurd dat binnen 2jaar.
Ondertussen ben ik graag bezig met het opzoeken van Walt Disney World dingen, waardoor ik op deze forum terecht kwam en mij dus direct heb aangemeld. Maar sommige dingen blijven nog steeds een "raadsel".
Ik heb een dus een paar vraagjes over Walt Disney World:
-Weet er iemand wat toekomstige atracties en projecten zijn voor Walt Disney World ?
-Is er een vuurwerk of een avondspectakel in Animal Kingdom ?
-Hoeveel kost het hele bedrag van een reisje naar Walt Disney World voor 2 weken voor 4 personen ?(-Vliegticketten, auto huren, ticketen parken, eten,...)
-Heeft er iemand oude (of nieuwe) concept art tekeningen van eenderd welk disney park ?
-Is het Magic Kingdom veel groter dan Disneyland Parc ?
Bedankt als je een vraag kan beantwoorden, ik vind het zeer interesant \\:D/
Hallo ????
Allereerst welkom op dit forum. Heb je geen (nick)naam, dat praat wat makkelijker.
Je hebt een paar vragen, helaas kan ik je maar bij een paar echt helpen.
Kijk ook eens op het orlandoforum, daar is heel veel specifieke Disney info te vinden.
Dat weet niemand, dat wordt heel goed geheim gehouden. Er wordt gedacht over een vijfde park, wat dan over een jaar of vijf (??) zou moeten open gaan. Thema is onbekend.Citaat:
Ik heb een dus een paar vraagjes over Walt Disney World:
-Weet er iemand wat toekomstige atracties en projecten zijn voor Walt Disney World ?
Nee, in verband met de rust van de dieren is AK 's avonds gesloten.Citaat:
-Is er een vuurwerk of een avondspectakel in Animal Kingdom ?
Dat hangt helemaal van jezelf af, hotels, huis ?? Zou zeggen: Loop eens bij een reisbureau binnen...Citaat:
-Hoeveel kost het hele bedrag van een reisje naar Walt Disney World voor 2 weken voor 4 personen ?(-Vliegticketten, auto huren, ticketen parken, eten,...)
Ik Disney zijn wel wat boeken hierover te koop.Citaat:
-Heeft er iemand oude (of nieuwe) concept art tekeningen van eenderd welk disney park ?
Nee, ongeveer hetzelfde denk ik.Citaat:
-Is het Magic Kingdom veel groter dan Disneyland Parc ?
Ik hoop dat je hier vast wat aan hebt,
Eric
Nickname : Rocky
Bedankt voor de snelle antwoorden, ik heb al gezocht achter zo'n boeken van disney maar ik vind ze nooit
Een nieuw thema park ??!! zalig !! benieuwd welk thema het word
Wij waren in 2004 kwijt voor twee weken Orlando & 5 dagen Miami: 4.354,62 euro voor twee personen (2.060,81 euro per persoon dus). Dit is inclusief de vliegtickets, de twee hotels, 7 dagen autohuur, kosten pretparken (ook Universal etc), eten, drinken, telefoneren met het thuisfront, internettten etc etc).
Maar hoe dit uit zal pakken voor 4 personen, geen idee. Ligt er ook een beetje aan wat voor auto, wat voor slaapplek (hotel of villa), welke parken etc.
Wat Linda zegt, kun je inderdaad heel goed als ruwe leudraad nemen, de vraag is wel eens vaker gesteld en met een gemiddelde van € 2000 - 2500 per persoon kom je een heel eind (als je rustig aan doet).
Eric
Kosten zijn erg afhankelijk van je persoonlijke wensen en vooral ook het seizoen. Accommodaties zijn erg duur in periode van Spring Break (maart/april), kerst/nieuwjaar, rond amerikaanse feestdagen en als er ergens grote activiteiten zijn (Daytona Bikeweek bijvoorbeeld). Vluchten zijn 2x zo duur in het hoogseizoen vergeleken bij het laagseizoen. Ook autohuur kent hoogseizoentoeslagen.
En uiteraard maak je het zelf net zo goedkoop of duur als je zelf wilt met de keuze van je restaurants en je winkelgedrag.
Een goede indicatie van het basisbedrag (vlucht/auto/accommodatie/attractietickets) in de periode waarin je wilt gaan, kun je krijgen door een offerte te maken op deze website.
Wij zijn nog niet geweest en gaan daar uiteraard ook nog geld uitgeven, maar om je even een indicatie te geven van wat je vooraf ongeveer kwijt bent, dit is wat wij tot nu toe hebben uitgegeven voor de periode 5 t/m 18 mei 2007:
Vliegtickets €848,46 (met Continental via Houston)
Hotel €516,00 (12 nachten Courtyard by Marriott Lake Buena Vista)
Autohuur €326,00 (Economy)
Disney tickets €439,00 (7 daags hopperticket)
Universal tickets €141,00 (7 daags hopperticket)
Seaworld tickets € 82,00 (1 dag ticket)
Reserveringskosten € 25,00
€2377,46
De vliegtickets hebben we geboekt bij D reizen, de rest bij American Estates.
Dat kan natuurlijk wel, als Houston de hub is van Continental, zoals JFK en Atlanta van Delta, of Detroit en Mineapolis van NW en Chicago van United.
Hun thuishavens, zeg maar.
Ja dat snap ik wel maar om eerst naar Houston te vliegen en dan terug is voor mij niet logisch. Vanuit Houston naar Orlando is zeker 4 uur vliegen denk ik zo.
Dan had ik toch voor een andere maatschappij gezocht is wat ik wilde zeggen.
Kijk JFK en Atlanta liggen op de weg naar Orlando maar Houston totaal niet??
Weet niet hoe jij vanuit Houston naar Orlando in 8 minuten doet??
Volgens de Continental website is het 11 uur vliegen in totaal naar Houston, en dan moet je nog terug naar Orlando wat nog eens 2,5 uur is!
Als je via New York zou vliegen duurt te trip van AMS naar Newark 8,5 uur plus 3 uur naar Orlando
Dat is dus een verschil van 13,5-11,5=2uur en geen 8 minuten. En dit is dan zonder de tijd dat je moet wachten op de airports.
Wat ik gewoon probeerde te zeggen dat het sneller was geweest als ze via New York gevlogen.
Maar goed mij maakt het ook niks uit, ik vlieg toch niet zo.
Ik was hier misschien niet zo duidelijk in... bij elkaar vanaf Amsterdam, Nederland naar Orlando, Florida is het ongeveer 8 minuten langer vliegen (bij elkaar) dan bijv. via Washington of Chicago. or whatever...
Bovendien zit Houston in een andere "time zone" waardoor het vaak langer lijkt te duren.
Ik vlieg heel vaak via Houston, omdat het een Continental Hub is, en het scheelt echt niet zoveel.
Als je geluk hebt met je aansluiting kan het zelfs sneller zijn dan via New York.
JFK is trouwens geen Continental Hub, maat Newark wel.
Op Houston hebben ze een gloednieuwe internationale aankomsthal, dus het kan daar allemaal heel snel gaan.
Wel grote loopafstanden.
Eric
Nou, dit was duidelijk de goedkoopste vlucht, vandaar dat we voor deze hebben gekozen. Voor €100 meer hadden we ook met United via Washington kunnen vliegen, maar ik bespaar graag €200 uit door twee uurtjes langer onderweg te zijn! Bovendien zijn de overstaptijden gunstig, en dat waren die in Washington niet.
Quanta Costa ;-) ?
Wij hebben net andersom geredeneerd. Iets meer betaald ( ± 20 p/p) voor betere tijden; later vertrekken, ½ 5 smiddags (met DL) arriveren i.p.v. 21.45 of zelfs 10 voor half één snachts (met UA). En dat voor 440 p/p incl. alles.
hey, hoeveel kost een gemiddeld disneyhotel voor 2weken voor 4pers.??
dankje :!:
Dat valt niet zo te beantwoorden, omdat er zoveel hotels en verschillende periodes zijn.
Even gekeken bij USA reisen en daar kreeg ik voor het value All Music de volgende prijzen:
20.12.06 - 31.12.06 Standard Doppelzimmer 110
01.01.07 - 14.02.07 Standard Doppelzimmer 73
15.02.07 - 31.03.07 Standard Doppelzimmer 103
01.04.07 - 14.04.07 Standard Doppelzimmer 106
15.04.07 - 23.05.07 Standard Doppelzimmer 87
24.05.07 - 04.08.07 Standard Doppelzimmer 98
05.08.07 - 03.10.07 Standard Doppelzimmer 73
04.10.07 - 31.10.07 Standard Doppelzimmer 89
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Eric
Wij betalen 424 euro pp incl. alle toeslagen.
Dit zijn onze tijden:
05 mei 2007
vertrek 10:00 - Amsterdam (AMS) Nederland
aankomst 13:40 - Houston International Airport (Texas) (IAH) Verenigde Staten
05 mei 2007
vertrek 16:00 - Houston International Airport (Texas) (IAH) Verenigde Staten
aankomst 19:27 - Orlando (Florida) (MCO) Verenigde Staten
17 mei 2007
vertrek 14:55 - Orlando (Florida) (MCO) Verenigde Staten
aankomst 16:26 - Houston International Airport (Texas) (IAH) Verenigde Staten
17 mei 2007
vertrek 19:15 - Houston International Airport (Texas) (IAH) Verenigde Staten
aankomst 11:55 - Amsterdam (AMS) Nederland
We vliegen dus wel aardig vroeg heen, maar hoeven niet zo lang te wachten op Houston (2 uur, 20 min).
Op de terugweg vind ik het heel gunstig dat we 's-avonds vliegen vanaf Houston, omdat ik de hoop heb dat ik dan wat kan slapen. Vorig jaar vlogen we om 8.00 vanuit Los Angeles en ergens in de middag vanuit Washington, waardoor ik geen oog heb dichtgedaan.
Is per kamer voor max 4 personen hoor....
Eric
Ja dat klopt wel maar de prijs die jij nu hebt opgegeven is als je de kamer bezet met 1 persoon.
Hier is de volledige lijst: (prijzen staan aangeven in gebruik van aantal personen: 1 pers. 2 pers. 3pers. 4 pers.
Kijk hier maar:
Hotelprijzen.
IK denk dat je misschien voordeliger uit bent als je rechtstreeks bij Disney boekt. Je betaald dan per kamer (1 t/m 4 personen) en hier staan de prijzen (in $) voor 2007:
http://disneyworld.disney.go.com/wdw...tesListingPage
Als je de site van mousesavers in de gaten houdt kun je (als je een ANWB pasje hebt) vaak nog met kortingscode boeken.
Ik heb natuurlijk ook van die geruchten gelezen en ik heb iets gehoord van een Rollercoaster Kingdom. Wat dat moet voorstellen weet ik niet maar hoop niet dat het een soort Six Flags word. Dat wil zeggen een park vol 8banen zonder thema.
Een 8banenpark is natuurlijk nix voor Disney maar aan de andere kant verbreed het wel het aanbod en zullen er meer jongeren komen. Je zou dan een familiepark(MK),een dierenpark(AK),een studio/filmpark(MGM),een ontdekpark(Epcot) en een aktiepark hebben. Klinkt wel cool.8-)
Het Magic Kingdom is wel wat groter dan Disney Parijs. Tenminste dat wil zeggen dat het qua oppervlakte misschien niet veel scheelt maar er zijn in Orlando wel meer attracties en ook heb je meer themadelen zoals Toontown,Mallory Square. Het originele Disneypark in Los angeles is wel beduidend groter dan de 2 parken in Parijs en Orlando.
Disney kennende wordt het echt wel een themapark in Disneystijl.
Ik heb er eens een heel stuk over gelezen, ik dacht op alles ears net, dat de grond zelfs al bouwrijp zou zijn gemaakt, maar daarna heb ik er eigenlijk niets meer over gehoord.
En nee, Martijn, dat park is dan niet klaar voor jullie weer gaan !!!
Eric
Geen Roller Coaster Park, trouwens de komende 10 jaar, hélemaal geen nieuwe parken op US bodem.
Besloten en geconformeerd door Robert Iger.(CEO)
Er zijn zoveel geruchten over nieuwe parken... Beastly Kingdom... Disney Texas... om er maar een paar te noemen.
Disney gaat voor the "Global Branding"
NA HKL (Honhkong) zijn de onderhandelingen zijn klaar met een ander nieuw park in China.
MK Orlando, is ruim 2 keer groter dan MK in Parijs. Mainstreet USA is langer en telt zelfs 2 winkels meer.Citaat:
Het Magic Kingdom is wel wat groter dan Disney Parijs. Tenminste dat wil zeggen dat het qua oppervlakte misschien niet veel scheelt maar er zijn in Orlando wel meer attracties en ook heb je meer themadelen zoals Toontown, Mallory Square.
Hier ben je écht verkeerd over ingelicht, DL is 3kwart kleiner dan Parijs. Als je "California Andventure" er in meeneemt is het inderdaad groter dan Parijs (met de Studios meegerekend) maar zeker niet groter dan Florida...Citaat:
Het originele Disneypark in Los angeles is wel beduidend groter dan de 2 parken in Parijs en Orlando.
Mainstreet is zelfs korter en smaller dan Parijs en de winkels zijn smaller...
Toontown is veel kleiner, Tommorwowland is kleiner, Fantasyland ook, enz. enz.
.
Kijk alleen al naar de plattegronden (niet op schaal):
Disneyland
http://img146.imageshack.us/img146/8518/dlmapjf3.jpg
Disneyworld
http://img136.imageshack.us/img136/2954/wdwmapki5.jpg
Ja we hebben het nu over de Magic Kingdoms en niet over over het totale gebied. Dan komt Disneyworld op 1 gevolgd door Disney LA en dan Disney Parijs.
Dat het Magic kingdom is Orlando groter is dan Parijs had ik al opgeschreven maar 2 keer zo groot is wel heel groot.
Dan even over Magic Kingdom Orlando en Magic Kingdom LA. Ik ben in alle 3 de MK's geweest maar voor mijn gevoel was die in LA het grootst. We waren er langer bezig maar dat komt misschien omdat ze in LA meer attracties hebben. Toontown in LA leek voor mij groter dan die in Orlando.
In ieder geval is 1 ding zeker (denk ik) die in LA is het MK park van de wereld.\\:D/
Welke pretparken raden jullie ons aan met kinderen van 16 en 19 jaar ?
Wat voor kinderen zijn het??????????
Waar houden zij van????????
Wel veel rollercoasters of juist niet, wel veel actie of juist niet.....
Zijn het jongens of meisjes of van allebei 1?
Mijn kinderen waren vorig jaar 16 en 18 en vonden alle Disneyparken leuk behalve Epcot viel niet in de smaak, misschien ook omdat het die dag echt bloedheet was.
Over Epcot hoor je hier meestal wel enthousiaste verhalen maar wij vonden het het minste park van alle parken.
Hun favoriete Disneypark was Animal KIngdom en MGM.
We zijn niet in Universal geweest maar daar kunnen andere je wel over vertellen.
Seaworld vonden ze helemaal geweldig en die staat op een gedeelde eerste plaats met Gatorland alhoewel die laatste helemaal geen pretpark is maar toch veel indruk op ze heeft gemaakt.
Dus het ligt echt helemaal aan wat je kinderen leuk vinden of juist niet en wij zijn niet zo op achtbanen maar meer het dierengebeuren.
gr. Paula
Wij paula?
hahaha laat jos en patrick voor zich zelf spreken hahaha.
Wie rende daar als een klein kind richting expedition everest?
Ik heb het heus wel gezien hoor!
gr maris\\:D/ \\:D/ \\:D/ \\:D/
Ook wij hebben uiteraard nog geen geld daar uitgegeven. Tot nu toe voor 5 mei t/m 15 mei Orlando met aansluitend 15 mei t/m 19 mei New York.Vliegtickets incl. tax voor alle vluchten (3 pers) A'dam -> Londen -> Orlando -> NewYork -> Londen -> A'dam € 1866,00 met British Airway incl. auto Orlando economy classHotel Ramada Kissimmee excl breakfast incl in- en outdoor pool € 381,60
...Animal Kingdom, Magic Kingdom etc.
Dit zijn namen die ik hier vaak voorbij zie komen en ik kan het zo snel niet vinden, maar vallen al die parken onder 1 ingang? Of kun je per onderdeel een apart toegangkaartje kopen?