-
Re: Vragen over United Airlines
Wij hebben dit ook gezien bij US Airways. Er waren mensen die in Amsterdam ook geen instapkaart hadden gekregen voor de overstap in Philadelphia naar Orlando. Zij moesten in Philadelphia ook wachten op een plaatsje in het vliegtuig, ze konden niet mee. Het waren er wel een stuk of acht. Ik weet niet hoe het afgelopen is, want wij mochten gewoon mee.
Op de terugweg was er een gezin die het zelfde probleem hadden. Ze waren heel verbaasd toen ze toevallig zagen dat wij al instapkaarten hadden. Zij hadden ze niet en de paniek sloeg toen toe.
Zij werden ook niet geholpen bij de balie en moesten wachten tot iedereen was ingestapt. Toen de kinderen gingen huilen omdat ze niet mee mochten naar huis, werdt er gevraagd of er mensen waren die morgen wilden vliegen. Er waren toen mensen die hun plekje in het vliegtuig opgaven, zodat het gezin toch mee kon.
Ik krijg wel meer het idee dat de luchtmaatschappijen vaak denken dat als je eerst maar weg ben dat ze het verder maar op het volgende vliegveld uitzoekt. Dan is het tenminste hun probleem niet meer.
-
Stoelen
Ik heb zojuist op de site van united gekeken naar de stoel indeling van onze vlucht.
Nu kan ik alle indelingen zien ,washington-orlando,terug reis orlando-chicago-amsterdam, behalve de heen reis van amsterdam naar washington niet, wie weet wat hier de reden van kan zijn.Op de site staat dat de stoelen pas op schiphol uit gegeven worden bij het inchecken, gebeurt dit vaker, of houdt dat in dat de vlucht nu al overboekt is?
-
Ik vlieg in oktober met United. Asd-Washington, Washington-Orlando, Miami-Washington, Washington-Asd. Ik heb van mijn reisorganisatie (Exit reizen) direct de electronische gegevens gekregen. Hiermee kan ik direct zien met wat voor vliegtuigen we vliegen, waar we zitten en op United.com zelfs schuiven enz met de plaatsen
-
Wij hebben ook onze tickets via Exit geboekt. Wij vliegen in maart van Brussel naar Washington en dan door naar Orlando. Ik kreeg van Exit enkele printable mails met flight nummer en reeds onze plaatsen. Zijn dit nu onze echte tickets, of volgen die nog ?
Volgens wat ik lees hier op het forum is de economy niet veel soeps, wij denken eraan een upgrade naar Economy plus te doen, hoe doe jij dat Henk met je stoelen schuiven op de site van United? Onze vlucht zit pracktisch vol...
Ik heb wel alvast de Mileage plus kaart aangevraagd, nu moet ik nog bellen naar United om onze geboekte vlucht met Exit te koppelen aan de kaart.
Wat zijn trouwens de voordelen van deze kaart ? Mijn Engels is niet zo goed om alles wat op hun site staat te begrijpen...
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
brin
Volgens wat ik lees hier op het forum is de economy niet veel soeps, ...
Waar lees je dat dan? En wat is in jouw ogen "niet veel soeps"?
Qua ruimte zijn ze voldoende naar mijn wensen, ik zit er met mijn lange benen niet klem of zo. En voor die paar euro's vind ik dat ze voldoende kwaliteit en service geven.
Uiteraard is kwaliteit en prijs sterk met elkaar verbonden, dus Economy Plus kost meer en geeft dan ook wat meer ruimte. En Business Class nog meer, als je dan ook de prijs daarvan ervoor over hebt.
-
Ik ben in het bezit van een frequent flyer pass van ua nu kan ik ook extra miles krijgen als ik een auto huur bij bv avis, maar hoe doe ik dit.
Moet ik alleen mijn pasje afgeven als ik de auto ophaal , of moet ik me eerst ergens laten registeren, wie weet dit?
-
Dit dien je achteraf te doen op de United site.
Even inloggen met je kaartnummer, dan even zoeken naar Car rental partners, daar kiezen voor Avis, de rest wijst zich dan zelf
-
Citaat:
brin
Wat zijn trouwens de voordelen van deze kaart ? Mijn Engels is niet zo goed om alles wat op hun site staat te begrijpen...
Om het simpel te houden; je spaart voor punten die je vervolgens weer kunt inleveren voor upgrades of vluchten. Hoe meer punten, hoe meer privileges je krijgt. Als je 50.000 punten hebt, dan kan dat al voldoende zijn voor een (gratis) vlucht. Die vluchten moet je overigens wel op tijd boeken. Ik heb nog niet zo lang het pasje van United Airlines, omdat wij voorheen altijd met Delta Airlines vlogen. Daar heb ik wel een keer genoeg punten gespaard en dus een keer gratis kon vliegen. United heeft trouwens veel partners die ook meedoen, zoals alle grote autoverhuurbedrijven, verschillende hotels etc.
Mijn vriend vliegt al langer en vaker met United Airlines (voor werk moet hij vaak naar Amerika) en is in één jaar tijd 1K member (Premier Executive 1K)geworden. Die status krijg je als je 100.000 miles of meer hebt gevlogen op een jaar tijd. Dankzij de 1K status van mijn vriend ben Premier Associate (Premier Associate® is a new elite level in our Mileage Plus membership program and is available by invitation only). Dus ik sta gekoppeld aan mijn vriend. Krijgt hij een upgrade, dan ik ook en mag hij als allereerste het vliegtuig in, dan ik ook, toegang tot de lounges op de luchthavens en zo zijn er nog meer voordelen.
Hij heeft tevens Business Class vouchers gehad, die wij op de volgende vlucht al verzilverd hebben. Wij vliegen op de heenreis Business Class en op de terugreis staan we op de wachtlijst voor Business Class. We zitten in ieder geval in Economy Plus (exit row = nog meer beenruimte). Dat voordeel krijg je ook als je veel miles hebt gespaard. Je krijgt altijd voorrang!
De pas kost je verder niets en wie weet, vlieg je over een tijdje gratis naar Amerika!
PS: op de vraag hoe je moet handelen als je bij Avis een auto huurt; volgens mij kan je daar ter plaatse ook je pas overhandigen. Zij voeren het dan in het systeem en je punten worden er dan automatisch bijgeschreven.
-
ik dacht te zien staan dat de pas alleen voor het eerste jaar gratis was en daarna 60 dollar? Ik neem aan dat het niet echt loont om zo'n pas aan te schaffen als je maar 1 keer per jaar ofzo vliegt met United?
-
Je hebt waarschijnlijk gelezen over de United Airlines Mileage Plus Visa Card. Die kost jaarlijks $60. De kaart waar wij het hier over hebben is geheel kosteloos. Ik vloog destijds met Delta ook maar 1 keer per jaar en toch heb ik een gratis vliegticket bij elkaar gespaard. United Airlines heeft ook andere luchtvaartmaatschappijen als partner in het Frequent Flyer programma.
De meeste op dit forum gaan elk jaar wel een keer naar Amerika en dan is het best de moeite waard!
-
Wij hebben ze ook allebei (Delta en United) en een gratis vlucht is in zicht, ws volgend jaar.
En als je met Delta's E-rewards meedoet (enquete's invullen) spaar je tussendoor ook nog wat miles.
Kost niets en vliegen doe je toch ;-)
-
Hallo zeker doen die miles pas .Hadden wij die vorig jaar naar San Francisco gehad dan hadden wij nu in maart al wat extra punten gehad.
Nog een vraagje wij nemen 2kleinkinderen mee ,kunnen wij de milles van de kinderen op onze kaart bijzetten?
-
Kan ik kort over zijn...Neen, dit is niet mogelijk.
-
Citaat:
corrus
Dit dien je achteraf te doen op de United site.
Even inloggen met je kaartnummer, dan even zoeken naar Car rental partners, daar kiezen voor Avis, de rest wijst zich dan zelf
Volgens mij gaat deze vlieger alleen op indien je een auto huurt met de UA kortingscode. Voor alle andere gevallen kun je gewoon bij het ophalen van de huurauto je UA Mileage Plus kaart overhandigen. De baliemedewerker zal dan je UA nummer aan je reservering koppelen. De rest gaat vanzelf. Hou er overigens wel rekening mee dat je bij sommige verhuurbedrijven een kleine bijdrage betaalt voor de FF miles. Zo betaal je bij b.v. Avis en Hertz $0,5 per dag met een maximum van $2.
Bovenstaand verhaal gaat ook op bij nagenoeg alle bekende hotelketens. Zover mij bekend betaal je bij hotels (nog) niets voor de FF miles.
-
Een Frequent Flyer pas wordt op naam gesteld en is dus altijd persoonlijk. Er is een optie om gespaarde punten naar verloop van tijd over te boeken van de ene naar de andere kaart. Daar betaal je echter wel voor en zover ik het heb kunnen bekijken is dat niet echt lucratief. Het is wellicht alleen een optie indien je net een paar duizend punten tekort komt voor een gratis ticket.
-
Dankzij zo'n kaart (weliswaar de 1K status) vliegen wij zowel heen als terug businessclass! Van economy plus geupgrade naar businessclass. We hebben gisteren de bevestiging gekregen dat we ook op de terugvlucht businnesclass vliegen. Natuurlijk levert de kaart meer op als je een 'echte frequent flyer' bent. Voor de reizigers die 1 of 2 keer per jaar vliegen is een gratis vlucht is ook best haalbaar! Je doet er misschien iets langer over.
-
Kun je met je behaalde 'punten' gratis upgraden naar business?
wij zijn namelijk aan het apren voor een gratis vlucht, maar het schiet niet echt op:)
groetjes
-
Zoals ik al schreef; Het gaat hier om privileges die een Premier Executive 1K member krijgt. Bijvoorbeeld 6 upgrades voor businessclass. Er moet dan ook wel plaats zijn. Als 1K member heb je zowiezo voorrang op Premier en Premier Executive members.
Hieronder nog wat voorbeelden:
- You are guaranteed a reservation, even on sold-out flights
- You will be invited to board early with our United First customers
- We'll reserve the front rows of the United Economy cabin for our Premier members. - When you choose an aisle seat of the middle row, we will try to place you next to
an empty middle seat.
- United offers the Economy Plus seat to our premier customers.
- Vouchers for free alcoholic beverages.
- If upgrades are not available when you call, 1K members will be placed ahead of
Premier Executive and Premier members for upgrades when you stand by at the gate
- 3 bags, maximum 70 pounds / 32kg each
Wat betreft je vraag.... Je kunt niet zo maar met je behaalde punten een upgrade maken naar businessclass. Het heeft ook alles te maken met wat voor ticket je hebt. Sommige tickets kun je niet upgraden. Ik heb me eerlijk gezegd daar nooit zo mee bezig gehouden, dus ik kan je daar verder weinig over vertellen. Hieronder heb ik wel een link voor je naar United Airlines, met een Award Upgrade Chart:
http://www.united.com/page/article/0,,1151,00.html
Als je niet zo veel geduld hebt, dan kan je natuurlijk ook altijd kiezen voor een vlucht naar een bestemming in Europa. Dat zijn misschien niet zoveel miles als een vlucht naar Amerika? Gratis vlucht naar bijvoorbeeld Italië is toch ook al leuk?
-
Vluchten United (tijdsverandering) (zaterdag 26 april heen en 24 mei terug)
Ik kreeg een mail binnen van United met veranderingen in de tijden.
Het zijn grote veranderingen, het gaat maar om minuutjes maar toch mss handig om te weten en handig om voor jezelf ook even na te gaan of er voor jouw vluchten ook wat veranderd is.
Op de heenweg gaat dat voor velen zeker zo zijn omdat we dan in het forumvliegtuig zitten.......
Onze vliegdagen zijn zatredag 26 april heen en 24 mei terug.
UNITED 947
Depart:
AMSTERDAM 12:25 PM
Arrive:
WASH/DULLES 3:01 PM
TED 1565
Depart:
WASH/DULLES 5:10 PM
Arrive:
ORLANDO/INTL 7:24 PM
TED 1475
Depart:
ORLANDO/INTL 1:40 PM
Arrive:
WASH/DULLES 3:47 PM
UNITED 946
Depart:
WASH/DULLES 5:17 PM
Arrive:
AMSTERDAM 7:00 AM
-
Re: Vluchten United (tijdsverandering) (zaterdag 26 april heen en 24 mei terug)
Van United krijg je veel wijzigingen hoor.. ik heb er vanaf september 2007 tot februari 2008 in totaal 5 wijzigingen gehad. Gaat o.a. om je plekkie in het vliegtuig of vluchtwijzigingen. Als ik het zo zie vliegen ze er lang over om terug te gaan van Dulles naar Amsterdam... wij vlogen om 5.39PM en zouden rond 6.00AM landen op Schiphol. Dat was dus 6.30u vliegen... of zou het komen omdat we nu maar 5 uur tijdsverschil hebben tot 30 maart? ;)
In elk geval moesten we nog even een paar rondjes boven de Noordzee maken voor we mochten landen. Als je voor 6 uur 's morgens op Schiphol land, dan krijgt United een dikke boete. We vlogen daarom ook niet om 5.39PM weg maar zelfs 20 minuten later ofzo, scheelde wat kerosine anders waren we nog langer aan het cirkelen...
Wees er in elk geval op voorbereid dat je nog wijzigingen kan krijgen, zeker als je stoelnummers nog niet zijn ingevuld !!! En ook dan kan het nog wijzigen. Wij zouden op de terugweg niet bij elkaar zitten. Gelukkig wijzigde de boel 2 weken voor de vlucht en zaten we gelukkig naast elkaar.
-
Ik had bij mijn terugvlucht afgelopen maandag hetzelfde als JKG: later vertrekken i.v.m. verschil in zomertijd tussen de VS en Europa en het niet eerder dan 6.00u mogen landen. Maar ook nog een zeer sterke wind mee. Die wind leverde op de heenweg juist vertraging op. Al-met-al vertrokken we pas rond half 18.30u i.p.v. 17.39u.
Ook heb ik tussentijds veel wijzigingen in de vertrek- en aankomsttijden gehad. Maak ik me nooit zo druk over. Wel zag ik vandaag (ik check mijn mail niet zo vaak) dat ik op de dag van vertrek (28-2) 's ochtends een mail van United heb gehad met daarin de melding dat ik overgeboekt was op de aansluitende vlucht, en niet met vlucht 1565 van 17.15u zou vliegen maar zo'n drie uur later met vlucht 1517. Onderweg heb ik daar niets van gemerkt, ik heb gewoon met 1565 gevlogen. Rare zaken.
-
Dit heb ik met Delta in September ook gehad, toen moesten we op de taxibaan wachten zeker een dik uur, en alle andere vliegtuigen laten voor gaan omdat ze anders inderdaad een boete zouden krijgen omdat in Schiphol je niet mag landen voor 6uur in de morgen. Alleen jammer dat ze dat niet zeiden toen we boarden dan hadden we nog even normaal kunnen zitten nu zit je daar maar te wachten terwijl je vliegtuigen zit opstijgen echt balen maar goed ligt meer aan de nederlandse wetgeving dan aan de maatschappij.
-
Op 16 februari de United Mileage Plus aangevraagd.. heeft iemand enig idee wanneer wij de pas ontvangen ?:-? Of moet ik voorlopig uitdraai van het nummer aan de balie laten zien ?
-
Je moet de uitdraai aan de bali laten zien. Het kan zijn dat je pas de pas krijgt als de eerste punten erop geboekt worden.
-
Het kan zelfs zo zijn dat je nooit een pasje krijgt toegestuurd.
Gewoon de uitdraai maken en wij hebben het pasje daaruit geknipt en op een kartonnetje geplakt en die zit in onze portomonee dus altijd bij ons.
Ff bij het inchecken laten zien en je wordt gekoppeld aan je vluchten.
Wat je ook kunt doen is dat je degene die de vliegtickets heeft geboekt laten weten dat je een ff nr hebt en dan koppelen zij deze voor je.
-
Citaat:
Yvet
Het kan zelfs zo zijn dat je nooit een pasje krijgt toegestuurd.
Als je een United Mileage Plus kaart aanvraagt, dan krijg je deze altijd uitgeleverd. Je hoeft er ook niet eerst voor te vliegen. Mocht je voordat je gaat vliegen nog geen pasje hebben, dan volstaat het om je Mileage Plus nummer te geven als je incheckt. Nog handiger is om gewoon even met United te bellen (020 – 201 3708) en te vragen of ze je nummer aan je reservering willen koppelen. Op dat moment heb je ook de mogelijkheid om een deel van de stoelindeling te zien en indien wenselijk je zitplaatsen aan te wijzigen.
-
het is niet echt noodzakelijk om je pas te hebben zolang je het nummer maar weet want dat is waar alles geregistreerd me staat. Dis pas is maar een extra.
-
Als je boekt via een organisatie AV heb je dan ook recht op de punten?
-
Wij hebben geboekt via AE.
Vanochtend heb ik het nummer wat in berichtje #68 staat gebeld (btw, prima tip Guus!!), en het nummer van mijn reservering is door een hele vriendelijke dame van United, aan mijn Mileage Plus nummer toegevoegd. Ik neem aan dat bij het inchecken de punten dan ook toegevoegd zullen worden.
En als dat via de boekingen van AE gaat, dan zal dat vast ook met de boekingen van AV gaan.
-
Ja ook via een TA worden je punten gewoon aan jou toegekend.
Het gaat erom dat je met United vliegt, hoe je dat regelt maakt hun niet uit.
Je moet dan alleen het zelf koppelen aan je account.
Dit kan bij het inchecken, even je MP nummer doorgeven en ze koppelen alle vluchten aan jouw account.
De punten krijg je bijgeschreven na je vlucht, zodat ze ook zeker weten dat je gevlogen hebt.
Het kan een paar weken duren voordat je punten worden bijgeschreven.
-
Citaat:
Yvet
Nee, waarom. Ik doe alles via het internet met United en ik krijg altijd mijn punten bijgeschreven. Ik zie in dit geval het nut niet van een pasje, ik zie ook niet in wat ik er meer mee kan dan alleen ff ermee zwaaien....
Maar als ik hierin iets mis dan hoor ik dat graag.
Kloppen jullie adresgegevens wel? Wellicht dat daar het probleem zit. Het is namelijk normaal dat je binnen 2 maanden je pasje binnen hebt. In principe heb je inderdaad alleen Mileage Plus nummer nodig, maar als je adresgegevens niet kloppen dan mis je mogelijk bepaalde voordelen zoals b.v. coupons voor gratis alcoholische drankjes etc. Een en ander is wel afhankelijk van je status (Premier, Premier Executive, 1K). Ben je Premier of hoger dan wordt het wel belangrijk om het pasje te hebben, anders kun je geen gebruik maken van de bijbehorende voordelen.
-
Heb afgelopen dinsdag het pasje ontvangen:grin:.
Ga wederom United AMS bellen want 1.5 maand terug ook al gebeld om te vragen de vlucht aan de milespas te koppelen. Maar wanneer je aanlogged kan je niet je vlucht zien dus daar zit iets nog niet helemaal goed.:(
-
Ik heb me vandaag ingeschreven bij Mileage Plus, ik zal het pasje dus niet meer krijgen voor ons vertrek. Kan ik mijn nummer toch koppelen aan het e-ticket confirmation number, zodat ik die miles er toch bij verdien?
-
Ja dat kan. Even met United Amsterdam bellen (020 – 201 3708) en vragen of ze de koppeling willen maken.
-
Het nummer opschrijven en bij het inchecken even doorgeven... :)
-
Wij hebben net onze kaart gekregen.
Toen ik ging kijken op de site zag ik dat de vluchttijden waren veranderd.
Ook hadden ze het type vliegtuig veranderd.
Onze stoelen stonden ook niet meer vast.
Toen ik ging bellen werd me verteld dat we nu midden in een rij van 5 zaten.
Gelukkig kon ik dit nog veranderen naar 2 plaatsen naast elkaar bij het raam.
Op mijn vraag wat een eenmalige update kost konden ze me geen antwoord geven.
Ook via de site lukt het me niet, weet iemand wat een losse upgrade kost bij UA? Dus geen jaarabonnement.
-
Het is 70,-- p/p per vlucht, alleen te boeken bij het inchecken.
-
Die toestel type wijziging was anders al maanden bekend.
Een losse upgrade naar Economy plus kan uitsluitend bij Check-in en is op basis van beschikbaarheid...
Kosten 71 euro p.p. en per enkele reis.
-
Nee er wordt niet op de planning gewerkt door 1 van ons (denk ik zo) maar hierover is maanden geleden al een topic geweest en ikzelf had voor vandaag ook een ander toestel en dat was idd al een maand of 4 geleden bekend.
Het is van een 747 een 767 geworden, minder plek dus.
Er zijn vele mensen omgezet van via Washington vliegen naar via Chocago vliegen, ook zijn de stoelen toen opnieuw ingedeeld.
Gewoon regelmatig de site checken of jezelf via je freq flyer aanmelden voor allerts over je vluchtveranderingen.....
-
Klopt het dat je zonder in te loggen op de site van United niet de vluchten van over een maand of 2 kan bekijken. Ik zie alleen maar een mogelijkheid tot een paar dagen in de toekomst te kijken?
Grz
Ton