Ik ben even naar binnen bij Carnival geweest (en meteen allemaal mooie scheepsmodellen bekeken, inclusief de Rotterdam) en heb het telefoonnummer voor je.
Bel: 00 1 305 599 2600 Ext 1 en vragen naar Reservations.
Succes, Eric
Afdrukvoorbeeld
Ik ben even naar binnen bij Carnival geweest (en meteen allemaal mooie scheepsmodellen bekeken, inclusief de Rotterdam) en heb het telefoonnummer voor je.
Bel: 00 1 305 599 2600 Ext 1 en vragen naar Reservations.
Succes, Eric
Bedankt Eric, je bent een held....
Ik zal ze straks meteen bellen......
Je kan wel 1-800 nummers in Amerika bellen met Skype. Volgens mij hoef je zelfs niet voor het telefoontje te betalen...
Hey, dat is een goede, daar was ik niet eens opgekomen, en ik ben met je eens dat je daar waarschijlijk niet voor hoeft te betalen, je belt tenslotte (via de computer) vanuit Amerika.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
Goede tip !!!
Eric
Ik heb het later nog eens opgezocht op de Skype-site en het is bellen van 1-800 nummers in Amerika is inderdaad gratis met Skype!
dat is natuurlijk ook een uitstekende tip voor het reserveren van hotels, disney maaltijden, enz.
Al die dingen hebben wel een 1-800 nummer, en dat bespaart je een hoop belkosten.
Eric
Als ik met mijn nederlandse mobiele nummer in Amerika wil bellen naar de mobiel van een amerikaan, welk nummer moet ik dan gebruiken? alleen het nummer van hem of moet ik ook het landennummer gebruiken?
Als hij mij wil bellen moet hij dan mijn 06 nummer gebruiken of +316....?
Hallo Yvon,
Als je van uit de USA naar een Nederlandse mobiel wilt bellen dan moet je het volgende doen 011316.......(na de 01131 laat het eerste cijfer weg van het mobiele nummer)
Als je met jouw telefoon naar een USA mobiel wilt bellen dan is het gewoon 001 en het 10 cijferige nummer.
Naar USA mobiel bellen vanuit NL is net zo duur als naar landlijnen bellen, omgekeerd dus vanuit de USA naar NL mobieltjes bellen is zeker 10x zo duur als naar NL landlijnen bellen.
Groetjes Marcel
Als ik het goed begrijp kunnen wij dus beter naar hun mobiel bellen dan zij naar de onze omdat dat veel duurder is.... tjee
Bedankt voor je informatie, dat 011316 hadden we nooit kunnen verzinnen ;)
De 011 moeten wij altijd draaien om overzee te bellen en dan het landen nummer.
Van uit Nederland kun je nog goedkoper bellen, je moet dan met je vaste lijn volgens mij eerst 0900-1919 draaien, dat is teledump.
Controleer dit eerst even, ik ben er niet 100% zeker van of die 1919 correct is, maar met teledump bel je geloof ik ergens tussen de 1 1/2 en 5 cent per minuut.
Is het zo dat als ik vanuit nederland met mijn mobiel naar de mobiel van mijn amerikaanse vrienden sms, ik dan +1en dan aansluitend hun mobiele nummer kan toetsen.... zonder 011 gedoe?
Van uit NL heb je nooit met 011 te maken, altijd 001 en dan het 10 cijferige nummer in de US, SMS gebruik ik nooit, dus daar heb ik geen antwoord op. Sorrie
Het nummer is om de verbinding te maken. Wat je later over de verbinding stuurt, SMS, foto's, gesprekken of zo doet er niet toe als de toestellen het maar kunnen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvon
Dus het nummer wat je moet kiezen is altijd hetzelfde.
Groeten
Knaapje
Ik heb nog nooit problemen gehad met het bellen van Amerikaanse 1-800 nummers vanuit Europa hoor. Alleen moet je dan wel het internationale tarief betalen.
Hoy Anthony,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anthony
Ben je daar zeker van?
Ik heb nooit anders gehoord en ook zelf niet anders ervaren, dan dat je vanuit Europa/Nederland geen 1-800 in de US kunt draaien.
Hotels en bedrijven geven dit zelfs vaak in hun documentatie aan.
"Outside US and Canada..."
Groeten
Knaapje
Nou, ik woon dan wel in België maar het lijkt me sterk dat het hier anders zou zijn dan in Nederland. Ik heb in ieder geval al een aantal keer gebeld naar ze, gewoon met 001-800 en dat is hier geen probleem. En met die goedkope tarieven naar de states tegenwoordig (2 cent per minuut betaal ik) maakt het me ook weinig uit dat ik ervoor moet betalen.
Nou is het wel zo dat ze tegenwoordig allerlei andere gratis nummers erbij hebben gekregen (1-866, 877 en 888). Misschien is het bij die nummers anders dan bij 1-800.
Ik lees trouwens ook net bij skype dat zelfs daar een aantal nummers niet bereikt kunnen worden. Het is misschien zo dat een bedrijf zelf kan bepalen of het nummer vanuit het buitenland bereikbaar is of niet:
Certain US regional toll-free numbers are blocked. This is because the company being called only wants to accept calls from certain areas of the US, and is not able to determine where the Skype user is located since Skype is not transmitting the info at this time.
Afgelopen januari konden we onze mobiele telefoon in Florida niet gebruiken. We beschikken over een triband toestel.
Wie is recent in Florida geweest en kon wel zijn mobiele telefoon gebruiken, zo ja welk type was dat en welke provider?
Recent (Mrt. + Okt.) geweest en de mobielen werkten volgens plan. Mijn vrouw heeft een Sony Ericson huppeldepup ???? en ikzelf een Motorola V3 Razor (de zwarte) en beiden hebben we Vodafone prepaid. Afhankelijk van de regio werden we aangemeld bij Cingular, maar vaker bij T-Mobile.
Maar zowel bellen als SMS-en ging prima prachtig.
Een triband toestel moet het gewoon doen in de VS, behalve als je pre-paid hebt en daarmee niet in het buitenland mag bellen.
Dat kan zo veranderd worden bij je provider, waarna een en ander zou moeten werken. Je krijgt automatisch een netwerk toegewezen, maar gezien het verschil in prijs tussen de verschillende providers in de VS kun je beter zelf handmatig je netwerk instellen. Op de internetsite van je provider kun je zien wat "roaming"zoals dat heet je gaat kosten.
Houd er wel rekening mee, dat in minder dicht bevolkte gebieden de dekking niet altijd 100 % is.
Succes, Eric
Vodafone had geen problemen, afgelopen mei, en we gebruikten een Blackberry, ook heerlijk om mee te kunnen mailen en nee ik heb geen aandelen.
Bai,
Maartje
In september perfect kunnen bellen en sms'en met mijn nokia 6230 (incl. KPN abonnement). :D
Tri-band moet probleemloos werken in de US, maar niet alle prepaid kaarten functioneren in het buitenland. Indien je hier gebruik van maakt zou ik het ff checken bij de provider !
Groeten,
Thijs
Regio Miami, Keys en Orlando.
Nokia 6310I triband met Debitel Vodafone abonnement geen enkel probleem gehad.
Zoon heeft KPN abonnement idem geen probleem.
Trouwens ook in Arizona, Nevada, Californie en Washington D.C. werkte alles prima.
Technisch is het geen probleem, maar zit vermoedelijk dus in je abonnement of prepaid-mogelijkheden.
Succes
Knaapje
Het lijkt ons wel handig om elkaar mobiel te kunnen in Florida, omdat we niet elke dag hezelfde programma doorlopen. Onze telefoons zijn geschikt voor het netwerk aldaar, in principe kunnen we elkaar dus al bellen maar dan met de dure sateliet omweg via Nederland. Nu is de vraag of ze daar ook prepaid SIM kaartjes hebben die in onze toestellen passen? :)
Heeft iemand al eens ervaring op gedaan op deze manier, of zijn er andere niet al prijzige alternatieven?
Ik heb daar een paar jaar geleden ook verschrikkelijk naar lopen zoeken. Het was vrijwel onmogelijk zo'n simkaartje te kopen zonder toestel. Uiteindelijk hebben we gewoon zo'n set walkie talkies gekocht uit Walmart die een bereik van 5 mijl zouden hebben (maar in de praktijk is het hooguit 1 mijl) en dat is eigenlijk een veel betere oplossing gebleken omdat het vooral de bedoeling was elkaar te kunnen bereiken in winkelcentra of pretparken.
Maar nou kijk ik even via google en blijkt T-Mobile intussen toch eraan begonnen te zijn met "T-Mobile ToGo".
Via deze site bvb kan je een simcard kopen met 60 belminuten voor 29,50$. Elk winkelcentrum in Florida heeft verschillende "kiosks" van die wireless carriers dus ik neem aan dat je zo'n kaartje ook daar gewoon kan kopen.
http://www.gettalktime.com/weg/gttv2...s.php?card=185
Je beld daar niet via nederland gewoon via het net daar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Florida
Dat is niet zo duur
Cees
Met je Nederlandse simkaart bel je elkaar wel via het Internationale netwerk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cees
Dit thema is reeds uitvoerig behandeld, zie de zoekfunctie.
Eric
Vorig jaar hebben wij ook walkie talkie,s aangeschaft,maar omdat bijna iedereen daar met zo'n ding loopt,luister je voortdurend naar andermans oproepen.
Veel schakelen tusen de kanalen, je vindt dan wel een kanaal dat wat rustiger is. Wel irritant die mensen die hun walkietaltie zo hebben ingesteld dat voor/na hun mededeling zo'n belletje te horen is. Wordt ik helemaal gestoord van. En die hele gesprekken die mensen via dat ding kunnen voeren, vooral in het spaans ...... :roll: :roll: :roll: :roll:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickey
Ik weet dat dit een al wat ouder topic is, maar toch wil ik even reageren.
Mijn moeder heeft dit probleem ook gehad, dat ze met haar tri-band telefoon (Sony Ericsson, Tele2) niet kon bellen. Achteraf bleek dat ze een 1 voor haar pincode in moest toetsen.
Ze zijn nu weer in Florida, van de week heeft mijn moeder dus een 1 voor haar pincode ingetoetst en toen kon ze ons gewoon bellen!
Wat bizar, daar moet je maar net achter zien te komen. Wij belden probleemloos met onze siemens toestellen. Voor de aanstaande trip willen we er echter amerikaanse prepaid SIM kaarten in stoppen.
Dat is wat ik nu heb gedaan tijdens mijn reis en dat werkt hier perfecto. Gekocht met 30$ belwaarde voor 6,57$ (inclusief verzending naar mijn vakantie-adres in Florida) op eBay :)
Ja, mijn moeder heeft meteen toen we terugkwamen een klacht naar Tele2 gestuurd. Die antwoordden dus dat ze een 1 voor haar pincode moest zetten. Bleek later dat het ook gewoon in het boekje van haar telefoon stond, maar ja daar denk je niet zo snel aan.
Ook dat probleem gehad. Blijkt achteraf dat je het toestel in het menu op de juiste bandbreedte moet zetten.
Alweer wat geleerd dus en dit gebeurt ons niet meer.
Met mijn nokia 3220 met t-mobile abonnement geen problemen. Prepaid kan wel eens problemen opleveren.
Als je je toestel instelt op "automatisch netwerk zoeken" i.p.v. vast op een netwerk/provider dan moet dat geen enkel probleem geven en hoef je verder niets te doen.
Knaapje
hoe laad ik mijn mobieltje op ? moet ik een aparte oplader aanschaffen of hoe doen jullie dat.
Heb je een autolader? Die werkt ook gewoon in de amerikaanse auto's.
Heb je een thuis-lader? Dan even kijken of er "100-240V" op staat. Als dat zo is, dan kun je met een simpel verloopstekkertje (reisstekker) je adapter in het stopcontact steken. Zo'n USA-stekkertje zit in een universele reisstekker(-set) of is los te krijgen.
http://img159.imageshack.us/img159/7...stekker3cn.jpg
Staat er alleen 230V of 220-240V op, dan heb je een omvormer nodig. Die kun je voor een paar tientjes kopen op Schiphol of bij Conrad, maar ook voor €14 bij www.omvormer.net (link)
Misschien kan je net zo goed en goedkoper even bij een telefoonzaakje, EBay of bijv. Mediamarkt kijken voor andere netlader voor je telefoon die wel geschikt is voor 110V. Ik heb ze vanaf EUR 5 op de markt gezien.
Groeten
Knaapje
Hallo floridagangers,
Via E-Kit (www.ekit.com) kun je goedkoop bellen vanuit amerika. Wie heeft hier ervaring mee en hoe werkt het ?
Groetjes
Joho
ringfield
Hallo
Wij hebben Ekit gebruikt en het was super, gewoon het nummer bellen dan je code en je kunt overal heen bellen. Ik gebruikte gewoon mijn eigen mobiel (Sony Ericsson K700I) en het ging perfect, ik neem die kaart voortaan overal mee naartoe want je kan hem overal gebruiken. Even uploaden qua tarief en bellen maar.
Gwen