Hallo,
Ik heb vorige maand een printje meegenomen op reis en dat was maar goed ook want in washington vroeg de douanebeambte naar die print en wilde het bekijken.
Monique
Afdrukvoorbeeld
Hallo,
Ik heb vorige maand een printje meegenomen op reis en dat was maar goed ook want in washington vroeg de douanebeambte naar die print en wilde het bekijken.
Monique
Ik heb ze alvast in de paspoorten gedaan.
Kan nooit kwaad dus.
Heb vorige keer ook netjes een print genomen en bij de paspoorten gestopt. Net zo ben ik ze bij thuiskomst - bij het leegmaken van de koffers - op één of andere manier kwijt geraakt.
Heb de aanvraag voor ons drieën opnieuw gedaan. Lukte meteen. Nu beter de nummers bewaren #-o, heb ze dubbel afgeprint nu.
Vreemd. De officiele site zegt dit:Een immigration officer kan dus blijkbaar niet eisen, dat je het bij je hebt.Citaat:
Question Do I need to bring a printed copy of my ESTA application with me to the airport?
Answer U.S. Regulation does NOT require a Visa Waiver Program traveler to present a printed copy of the ESTA authorization page in order to travel. However, some airlines may ask you to bring a copy. In this case, you should print it out. If you have forgotten your application number, or cannot find it on line, you will need to re-apply. We cannot provide you with your application number, nor can we send you an email saying that your are authorized
Knaapje
In april van dit jaar zijn we naar Florida geweest en hebben alle formulieren ingevuld. Na de goedkeuring hebben we alle nummers in de computer bewaard en een printje meegenomen op reis. Na deze reis hebben we het printje weggegooid en is onze computer kapot gegaan. Alle bestanden die erop stonden zijn weg....dus ook de nummers van ESTA.
Nu gaan we over 2 weken weer naar Florida en zou graag mijn vluchtnummer, reisdatum en adres willen wijzigen, maar kan alleen maar met die, voor ons, ontbrekende nummers inchecken.
Kan ik deze nummers ergens opvragen of kan ik een nieuwe aanvraag invullen?
Je kunt een nieuwe aanvraag indienen.
zie hier:
Due to security/privacy concerns, we are unable to provide application numbers to people who have lost or misplaced them. If you lost, misplaced, or forgot your application number you will have to re-apply for in order to get another one. Your old application number will be automatically cancelled and a new one will be generated for you.
If you lost your application number, you will not be able to update your contact or travel information in the system. That number is required to locate your file. But remember, it is not required for you to update your travel information in ESTA. Providing that information to us is optional. So if you have lost your application number and cannot update that information the next time you travel to the U.S., don't worry about it.
You are not required to present a printout of your application number to board your flight. That number is transmitted electronically to the airlines.
If you are waiting for your approval status to be confirmed, and you did not keep a copy of your application number to log in to see the status, you will have to re-apply. We do not notify applicants of their status (approved or denied) by email.
If you are unable to re-apply, please come back to this FAQ and click on the "Ask a Question" tab at the top of this page, and send us the exact error message. If you do not have an email address for us to respond to you, please use esta@cbp.dhs.gov. Be sure to give us a phone number where we can contact you to resolve the problem
Wij hebben geen printje gemaakt, maar wel het nummer genoteerd.
Gisteren heb ik het hele spul voor mijn man, mijn drie zoons en mijzelf ingevuld. Bij de laatste aanvraag, toen ik bijna alles had ingevuld, kreeg ik ineens een melding dat mijn tijd om was ofzo :-s Ik heb de laatste aanvraag gewoon opnieuw ingevuld en ook voor hem kreeg ik gelukkig toestemming. Ik print niks uit, maar ik heb wel alle nummers genoteerd. Zodra ik ons logeeradres weet, vul ik dat gewoon alsnog in en heb ik weer aan mijn verplichtingen voldaan :razz:
Waar ik benieuwd naar ben of er inmiddels ook iets met de ESTA-aanvraag wordt gedaan. Vorig jaar heel veel heisa, maar niemand die er naar vroeg. Over een paar maanden gaan we weer (!!!!!), merk je er nu iets van??
Moeten ze daar naar vragen dan???
Het ding is ontworpen om juist minder vragen ter plaatse te krijgen... :roll:
Ik verwachtte dat men om de aanvraag (of de verkregen code) zou vragen bij de douane, maar het ging eigenlijk op dezelfde wijze als de jaren er voor (dus ook niet minder vragen). Begreep wel dat het eerste jaar een soort proef/ test/ pilot, whatever ... is, maar vraag mij af of het inmiddels geaccepteerd is en wat de bevindingen van jullie zijn. Hoeven we nu de groene visumwaiver niet meer in te vullen? En dat ander formulier ...
Ik zou ergens een controle verwachten of ik wel/ niet een Esta-aanvraag heb gedaan. Stel dat deze negatief zou zijn, waar houden ze mij dan tegen? Bij 'immigration' leek mij de meest logische plaats.
Als je geen ESTA-toestemming hebt om naar de VS te reizen, dan mag de luchtvaartmaatschappij je er niet heen vervoeren. De controle ligt (of: komt te liggen) bij de luchtvaartmaatschappijen. Maar daarvoor dienen eerst allelei systemen op elkaar te worden aangesloten.
Het was bij ons ook zo dat de juffrouw van de KLM er bij het afgeven van de koffers er ook specifiek naar vroeg. Ze wilde zelfs de geprinte versie zien. Gelukkig hadden we die ook uitgeprint. Volgens haar golden er vanaf 20 januari vernieuwde regels!
Toch nog even een vraag, wellicht dat ik het gemist heb, maar wat moeten we met esta in het volgende geval doen: toen we naar Orlando gingen hebben we esta ingevuld. Alles is goegekeurd, alleen willen we op de terugweg een stopover maken in Detroit. Daar huren we een auto en gaan de grens over naar Canada. Moeten we als we weer terug gaan naar detroit esta nog weer wijzigen? Of kunnen we het zo laten? Wil het best wijzigen hoor, maar we zijn alleen op doorreis en gaan gelijk door naar amsterdam... Weet iemand wat we moeten doen?
De geprinte versie hoef je in principe niet mee te nemen, maar ook wij hebben hem bij ons, al was het alleen maar om het aanvraagnummer en het bizarre verzoek van een KLM betweter.
Op de ESTA hoef je alleen je eerste adres maar in te vullen en zelfs dat is optioneel.
Wil je het persé wijzigen, en je vliegt gelijk door, vul je "transit", maar verpicht is het niet.
Op deze site staan wat FAQ's en antwoorden m.b.t. ESTA
Stom ik heb dat het Esta systeem wel doorlopen, alleen kon ik nergens meer de persoonlijke nummers terug vinden. Weet zeker dat ik de nummers heb opgeslagen maar waar ..
Nu toch maar helemaal opnieuw ingevuld, en uitgeprint voor het bizarre verzoek moment. Weet niet wat ze doen als je het niet bij je hebt , maar heb ook geen zin dit te willen proberen ...
In september 2008 zijn wij naar de Westkust geweest. Toen moesten wij het nog bekende groene blad invullen. Bij vertrek werd dit niet gevraagd, zodat dit nog in mijn internationaal paspoort zit. Nu blijkt dat dit problemen kan opleveren om opnieuw Amerika binnen te geraken. Heeft hier iemand ervaring mee? Wij vertrekken op 4 april voor de eerste maal richting Florida, en zou niet graag problemen hebben bij aankomst...
Dan moet je het formulier insturen, lees de volledige tekst op deze site. De regeling is voor Belgen gelijk aan die voor Nederlanders.
Citaat:
Indien u uw vertrekformulier I-94 niet bij vertrek hebt ingeleverd, stuurt u het dan, samen met documentatie waaruit blijkt dat u de V.S. verlaten hebt, naar:
- ACS - CBP SBU
- 1084 South Laurel Road
- London, KY 40744
- United States of America
Met douane heeft het zowiezo niks te maken, maar met Imigrations, maar dat is muggeziften.
Geen ESTA toestemming is geen toegang tot het vliegtuig, verkeerd I-94 antwoord is per omgaande retour. Ooit zal dit systeem misschien samensmelten, en kan het met één handeling.
Als ze in 2001 een paar vliegtuigen op een volle Kuip of Arena hadden neergesmeten waren we hier misschien ook wel "paranoia", maar dat is nu eenmaal niet gebeurd.
Als je constant potentieel doelwit bent van terrorisme ga je wat beter opletten, dunkt mij.
En aangezien je aan iemands neus niet kunt zien of hij toerist of terrorist is, heeft de goedwillende bezoeker hinder van het "gedoe".
Maar het is wel voor de veiligheid van iedere luchtreiziger, ook de toerist, en volgens mij terecht.
En dat heeft inderdaad, zoals Michael66 al zei, niks met het topic te maken.
Weet je, ESTA is een aanvulling op de informatie die je voor de "US Customs and Border Protection" authoriteit moet invullen. Customs is nog altijd "douane", tenzij er tussentijds buiten mijn weten om iets verandert is in de Engelse taal ;) M.a.w. het heeft wel degelijk in bepaalde mate te maken met Douane, ook al gaat het bij Douane over invoer n uitvoer. Maar goed, ik draaf door. :)
Dan kom ik gewoon even met een nieuwe vraag mbt ESTA.....
Mijn vrouw heeft ons vandaag aangemeld en voor ons 5e toestemming gekregen echter.... na bestudering van het paspoortnummer van een van onze dochters blijkt dat zij een O (oooooh) heeft ingevoerd in plaats van de 0 (nul) die er staat.
Zou dit problemen kunnen opleveren volgens jullie?
Ik zou geen risico's lopen en gewoon een nieuwe aanvraag maken!
Inderdaad... Gewoon even opnieuw een aanvraag doen, maar wacht even ongeveer 10 á 11 dagen (anders gaat het niet)
Even een kleine tip... Paspoortnummers bevatten nooit een "O" (O's)... Wel evt. "0" (NULLEN). :D
hi
Ik heb mijn tel-nr verkeerd ingevuld op m'n ESTA ... per ongeluk natuurlijk!
Het is optioneel dus ik weet niet in hoeverre ik dat aan moet passen?
Neem aan dat ik geen compleet nieuwe ESTA aan hoef te vragen, wel?
Wederom, bedankt voor jullie kennis en ervaringen.
mrloes
Zoals je al zei; het is optioneel, dus ik zou het gewoon zo laten. Ik heb hem zelf niet eens ingevuld.
Alles wat je niet verplicht in moet vullen: Niet invullen.
Doe je dat wel, duurt de aanvraag alleen maar langer (been there, done that).
Gister nog m'n schoonouders door de ESTA site gegooid en direct toegang (tenminste, dat moet natuurlijk nog blijken als je daar aan komt :) ).
Die van mij moet ik eens opzoeken...
Effe checken; wij hebben verleden jaar toen wij naar New York gingen de ESTA formulieren ingevuld. Klopt het dat wij de dit jaar niet meer hoeven in te vullen, aangezien deze 2 jaar geldig zijn?
Dat klopt helemaal. Je zou eventueel je bestemming nog kunnen aanpassen, maar dat is niet verplicht.
Thanx voor de bevestiging. Geen van de 5 paspoorten zijn in de tussen tijd vernieuwd dus dat scheelt ons heel wat (invul)tijd. Eventueel bestemming aanpassen zou kunnen moet alleen kijken of ik de ESTA info ergens heb opgeslagen c.q. geprint. Ik heb geen idee! Het is iig niet verplicht. Bedankt heren!
Vond vandaag dit bericht op de site van Lufthansa:
Op de site van ESTA vond ik nog geen bericht over de aanpassing /verscherping van de regels.Citaat:
Electronic authorisation now required for entry into USA
Starting March 20, 2010, entry requirements for passengers traveling to the U.S. that were initiated in January 2009 are becoming more stringent for airlines: passengers traveling to the United States without a visa under the Visa Waiver program is prohibited if the passengers have not received an electronic entry permit from the U.S. authorities prior to departure. Registrations can be completed online via ESTA, the electronic system for travel authorization. As of March 20, 2010, if a passenger is not registered at the time of check-in for the flight into the U.S., they will be refused entry into the United States.
Online authorisation can obtained solely from the website which has been set up for applications by the US authorities. The process is free. In most cases, applicants will be emailed confirmation of approval to travel within a matter of seconds.
The authorisation is then valid for two years or until the date their passport expires, whichever comes first. Information submitted in an application can also be amended on the website. More details about ESTA as well as questions and answers about the process are also available on the website.
During a transitional period, passengers must still complete on board the green I-94W arrival/departure form which will be handed as previously to US officials on arrival at the airport. Lufthansa advises its passengers to submit an application for online authorisation to enter the USA well before their flight and to carry a print-out of it throughout their journey.
Ik heb mijn ESTA al aangevraagd en toegewezen gekregen voor mij en mijn dochter (man moet nog invullen vanavond ivm nieuw paspoort), maar nu is ons vluchtnummer veranderd......moet je dat veranderen op je aanvraag? Ik had al op de Esta site gekeken, maar kom er niet goed uit. Bestemming en adres van verblijf is gelijk, enkel het vluchtnummer is veranderd.
Ik vind het ook al vreemd dat de aanvraag 2 jaar geldig is, terwijl je bij een volgende reis ook een ander vluchtnummer en verblijfplaats hebt.
Met ESTA heb je twee jaar toestemming om naar de VS te reizen. Er wordt aan je gevraagd om de reisgegevens te verstrekken en aan te passen wanneer deze wijzigen. Je bent dit niet verplicht.
Vreemd? Vergeet niet dat het systeem nog in de onderzoeksfase zit. Men overweegt of de gegevens ook gebruikt kunnen worden door Immigrations zodat het I-94 formulier wellicht zal vervallen in de toekomst.
@Teleton
Ik probeer vanavond even of ik met mijn estanummer in kan loggen en te kijken of ik dat kan wijzigen. Ik las op de site wel dat je sommige dingen kunt wijzigen, maar het vluchtnummer kon ik niet terugvinden. Mijn vraag was of het een probleem kan geven als er een ander vluchtnummer staat?