-
Re: Disney's Magic Kingdom
Mei is prima te doen. Moederdag is voor ons in ieder geval nooit drukker geweest dan andere dagen. Maak gebruik van fastpasses en kijk regelmatig op de app naar de wachttijden. Ik vind http://www.easywdw.com een handige site voor planning. Je hoeft niet in te loggen of te betalen op die site en de uitgebreide blogs geven veel info.
-
Zorgen dat je bij opening in de parken bent, dan kun je ook de openingsceremonie zien, dan zijn de wachtrijen beperkt en kun je eerst de normaal drukkere attracties doen en daarna de rustige attracties. Dit scheelt je heel veel tijd.
Hoeveel dagen je moet uittrekken is altijd erg lastig te zeggen aangezien het er ook aan ligt hoe vroeg je in het park bent en tot hoe laat je wilt blijven. Voor Magic Kingdom heb je om alles te doen toch echt meer dan 1 dag nodig en mocht je Epcot overwegen daar geldt hetzelfde voor.
-
Wij willen aankomende vakantie weer eens een keer naar Magic Kingdom. Nouja wij.....ik wil dat graag Haha. Mijn man is niet zo enthousiast. Ik wil ook nog eens op onze trouwdag gaan, maandag 22 mei :D
Even een vraag. Waar kun je nu precies Duckstad bekijken? Het heet ongetwijfeld anders in Amerika. Wij zijn in 2011 in Magic Kingdom geweest. Toen was er een fikse verbouwing aan de gang in het park. Sommige gedeeltes waren toen afgesloten.
-
Dan moet ik je teleurstellen want Duckstad zul je er niet zien. Een paar jaar geleden is helaas het huis van Mickey en Minnie afgebroken en daar zijn nieuwe attracties voor terug gekomen. Maar ook zonder Duckstad is het een leuk park om heen te gaan.
-
Heb ik het toch goed gelezen. Ik vond via Google een oud krantenartikel waarin ik zoiets las.
Kan het dan zijn dat Duckstad nog wel te vinden is in WDW Anaheim?
Al ben ik niet van plan om mijn reis om te boeken hoor Haha. Ik heb er inderdaad alle vertrouwen in dat Magic Kingdom leuk genoeg is :up::D
-
In Disneyland Anaheim Resort is inderdaad nog Toon Town. :cool:
-
Leuk! Nouja we gaan ooit nog wel die kant op :)
-
N.a.v. de tip van Mushu heb ik de website easywdw.com even bekeken. Ik ben werkelijk verbaasd dat iemand er een hele studie van maakt hoe en wanneer je de parken het beste kan bezoeken.
Maar handig voor ons :D
Ik zag een aantal attracties voorbij komen waar ik nog geen ervaring mee heb. Bijvoorbeeld Jungle cruise. Is dat leuk?
En de attractie van Winnie the Pooh? Waarom is dat zo populair?
De trein van de zeven dwergen schijnt ook populair te zijn. Is dat meer voor kleine kinderen?
Ik vond toen Big Thunder Mountain en Splash Mountain erg leuk.
-
Jungle Cruise is een boottocht waarin je een tour krijgt door een jungle met een gids. Veel humor tijdens de cruise.
Winnie the Pooh is een rit in een karretje door de wereld van Winnie the Pooh en daarna kom je 'in een droom' terecht. Erg leuk voor kinderen, maar niet heel spannend :) Ook de wachtrij is de moeite waard, erg veel te doen voor kids.
De Seven Dwarfs Mine is de nieuwste attractie in MK. Een achtbaan, welke best hard gaat, maar het vooral van het thema moet hebben. Erg gaaf. JZorg wel dat je een fastpass hebt, want de wachtrij kan oplopen tot 120! minuten.
Big Thunder en Splash Mountain zijn nog steeds leuk :D
-
Dank je wel! Ik denk dat Peter Pan dan leuker is dan Winnie de Pooh. Wij hebben geen kinderen. Er mag wel een beetje spanning zitten in de attracties. Volgens mij kun je Peter Pan wel vergelijken met Droomvlucht van de Efteling? The Seven Dwarfs klinkt leuk! Ik kan me idd herinneren dat er de vorige keer zo'n giga rij stond.
Ik ga me binnenkort helemaal verdiepen in alles. Dan kan ik een mooi plan maken voor 22 mei.
-
Jungle Cruise vind ik altijd erg leuk. De woordgrappen zijn al jaren hetzelfde en super flauw maar dat maakt het ook weer leuk. Winnie the Pooh doe ik alleen als er bijna geen rij staat of als ik een fastpass over heb. Niet een van de sterkste attracties maar voor kleine kinderen zeker leuk en voor volwassenen vermakelijk. Ik ben wel een fan van Tigger en Eyore..... De ride is waarschijnlijk populair omdat het in Fantasyland ligt en het voor alle leeftijden (en kinderen) geschikt is.
De Seven Dwarfs Mine Train is nieuw dus populair. Geen heel bijzondere of spannende achtbaan maar wel mooi gemaakt. En als je photopass hebt dan krijgt je niet alleen een foto maar ook een heel grappig filmpje van de rit!
En ja die site van easywdw is super handig. Erg gedetailleerd en mooie foto's en gratis goed advies. Er zijn trouwens meer van die gekken. En ook veel gekken die de blogs op zijn site altijd lezen :p.
-
Ok, bedankt voor de toelichting.
Op dit moment neig ik er naar om de dag te starten in Frontierland. We kunnen dan meteen naar Big Thunder Mountain gaan. Op zich vinden wij de openingsshow niet zo spannend, dus daar hoeven we niet op te wachten.
Vervolgens misschien Fastpasses vastleggen voor Splash Mountain. Ook wil ik een fastpass vastleggen voor Space Mountain en seven dwarfs. De vierde ter plaatse daar ga ik nog over nadenken.
Leuk leuk leuk!! Lekker plannen!!
-
Als je direct naar Frontierland gaat dan kan je Splash Mountain misschien nog zonder fastpass doen. Eerst Big Thunder en dan Splash. Dan kan je die fastpass voor Jungle cruise gebruiken. De vierde fastpass zou Pirates of the Caribbean, Haunted Mansion of Buzz Lightyear kunnen zijn. Little Mermaid is op bepaalde momenten (meestal 's avonds) goed te doen ruim onder de 20 minuten. En als alles druk is en jullie willen even wat rust dan zijn de People Mover of Carousel of Progress (beide in Tomorrowland) ook vaak goed te doen.
-
Ja dat is wel een goed idee idd. Haunted Mansion vind ik ook erg leuk. Maar uiteraard wil ik ook attracties doen, die we in 2011 niet gedaan hebben en die we ook niet in Parijs hebben gedaan.
Ik ga alles even op een rijtje zetten en dan ga ik rond 25 april de tickets online kopen!;)
-
Ik heb net een soort van miniplan opgesteld voor ons bezoek aan Magic Kingdom op maandag 22 mei.
We starten in de ochtend in Frontierland. Volgens de website easyWDW, wachten veel mensen op de openingsshow bij het kasteel. Wij hopen dan redelijk snel Big Thunder Moutain te kunnen doen. Daarna een fastpass vastgelegd voor Splash Mountain. Hierna duiken we de Haunted Mansion in met een fastpass. In de tussentijd misschien nog een keer Big Thunder of Splash Mountain.
Helaas was seven dwarfs niet meer te plannen voor de ochtend of middag op die dag met een fastpass. We hebben ook nog een fastpass voor Space mountain in de middag.
Voor de rest zien we het wel. Dit zijn de attracties die we echt graag willen doen. De overige attracties moeten we ter plaatse even bekijken ivm de wachttijden.
Ik krijg steeds meer zin in de vakantie!
-
Kijk op de dag zelf ook nog of je de fastpasses kan aanpassen. Stel dat je zonder fastpass redelijk snel in Splash kan, dan kan je die fastpass misschien ter plekke nog omzetten naar Pirates of iets anders. Ook blijven kijken of er fastpasses voor de 7 dwergen vrijkomen, kan zomaar gebeuren. Nadat je alle drie de fastpasses gebruikt hebt, kan je voor een vierde gaan. Verder heerlijk genieten en af en toe even rust nemen in een restaurant, winkel, of kijkend naar bijvoorbeeld een show of de Dapper Dans.
-
Ik zou zelf voor de Haunted M geen fast pass vast zetten maar aan een andere atractie besteden
De Haunted M is altijd kort qua wachtijd
-
Bedankt voor het meedenken. Ik zal de Seven Dwarfs in de gaten blijven houden. Wellicht zet ik de Haunted mansion nog om voor iets anders.
Ik zag wel dat er behoorlijk wat attracties zijn bijgekomen sinds 2011. Ik ben benieuwd!
In 2011 zijn we volgens mij ook op een maandag naar Magic Kingdom geweest. We konden toen in de ochtend zonder al te lang te hoeven wachten in zowel Big Thunder als Splash Mountain.
-
In oktober is het de bedoeling dat mijn ma en ik naar de not so scary haloween party gaan met zijn tweeen, mijn man en zoon zetten ons daar af om vervolgens zelf naar de horror night in universal te gaan
Maar nu .... is er een guest drop off bij het Magic Kingdom ?
-
Ja hoor. De Guest Drop Off zit bij het Ticket en Transportation Center.
-
En hoe kom je daar Njit ?
Gewoon via de normale ingang en bij de betaalhokjes melden ? Of is er een andere route?
-
Gewoon de parkeerplaats naar Magic Kingdom volgen. Dan kom je vanzelf bij het Ticket and Transportation center. Je kan niet voor de deur van het Magic Kingdom afgezet worden met eigen vervoer. Alleen als je vanaf een Disney Resort met Disney Transportation naar MK gaat wordt je echt voor de ingang van het MK afgezet. Anders kom je altijd bij het Ticket and Transportation center uit.
-
Ok dan zullen we het wel vinden, tis ook niet onze eerste keer daar 😂 (Alleen dan wel op deze manier ☺️) vanuit het hotel is er ook de optie om met een shuttle naar epcot te gaan en van daaruit door naar MK
Het is voor de late avond wel de bedoeling om de monorail van MK naar Epcot te pakken ,hoe lang ben je dan onderweg ?
-
Er gaat geen directe lijn. Van MK naar TTC met de Express is ca 10 minuten. Daarna overstappen op de Monorail richting Epcot. Als je alle aansluitingen achter elkaar hebt kun je er in 15-20 minuten zijn. Maar ik zou eerder 45-60 minuten rekenen.
Je kan er ook voor kiezen om voor meerdere dagen de Disney Express te kopen: https://disneyworld.disney.go.com/gu...ation-options/
-
Het is maar voor 1 avond dus een meerdaags ticket is geen optie
De hotelshuttel rijd vanaf epcot heen en weer dus zullen we voor de terugweg een uur moeten in calculeren (of ik pik de auto in en stuur de mannen naar universal met de shuttle). 😂
-
wij zijn anderhalve week terug voor het eerste in Disney geweest (magic Kingdom)
hoe werken die fastpasses nu eigenlijk? Moet je daar extra voor betalen of heeft iedereen hier recht op?
-
Fastpassen zijn inbegrepen en dus voor iedere gast met een geldig entreebewijs te verkrijgen. Het is wel raadzaam om zo ver mogelijk vooraf aan je bezoek de fastpasses vast te leggen (via My Disney Experience).
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Mushu
Fastpassen zijn inbegrepen en dus voor iedere gast met een geldig entreebewijs te verkrijgen. Het is wel raadzaam om zo ver mogelijk vooraf aan je bezoek de fastpasses vast te leggen (via My Disney Experience).
ah ok. weer wat geleerd. we hebben op de dag zelf pas de tickets gekocht (impulsief laatste dag van de vakantie besloten om af te sluiten met disney).
jammer dat er bij aanschaf en vermelding van eerste x bezoek dit niet werd verteld maar ach. toch een leuke dag gehad, had misschien wat wachten gescheeld :)
-
Als je de tickets pas op de dag zelf hebt gekocht vrees ik dat er toch niet veel mogelijkheden meer waren geweest
resortgasten mogen 60 dagen van te voren hun fastpassen vast zetten
gasten van buiten wdw hebben die mogelijkheid 30 dagen voor bezoek
-
Voor de echt populaire attracties zijn alle fastpasses al ver vooraf uitgegeven. Maar het had wel iets kunnen schelen met attracties als bv Pirates of the Caribbean of Haunted Mansion daarvoor kan je vaak nog wel fastpasses op de dag zelf krijgen. Maar jullie dag was toch ook leuk en dan ga je gewoon weer een keer om de fastpasses uit te proberen :D
-
Staan dagtickets voor Magic Kingdom op datum? Dien je de tickets te gebruiken op de dag dat je hebt ingegeven op de kalender bij het bestellen of ben je vrij om zelf je dag te kiezen wanneer je MK bezoekt? Ik zou ze bij Disney zélf bestellen en we zouden eind juli willen gaan.
-
Als het goed is staat er geen vaste datum op maar er zijn wel voor de seizoenen verschillende tickets. Vandaar dat je een datum moet aangeven. Maar kijk even goed bij de voorwaarden!
-
-
Wat is over het algemeen de meest rustige dag van de week om MK te bezoeken half/eind juli?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Frouke
Wat is over het algemeen de meest rustige dag van de week om MK te bezoeken half/eind juli?
Misschien heb je hier wat aan. Ik weet niet hoe accuraat het is, maar wij hebben er al een kijkje op genomen voor augustus.
-
Deze had ik al uiiiiitgebreid bestudeert, maar ik geraak er tóch niet echt wijs uit. :confused: Volgens velen is het sowieso altijd druk, dus ik heb uiteindelijk maar gewoon een dag geprikt die handig uitkwam in ons reisschema (zal een dinsdag worden) :)
-
Ik ben mij nu ook al aan het verdiepen geweest in het gebruik van de Fastpassen. Ik heb ze alle 3 gereserveerd. Kan iemand mij zeggen of mijn attractielijstje tot hiertoe ietofwat haalbaar is? Ik heb er totaaaaaaaaaaaaaaaal géén idee van wat ik mij moet voorstellen van drukte en hoeveel tijd ik voor alles moet uittrekken per attractie zowel mét als zonder FP.
Mijn planning is als volgt: 7 dwarfs treintje om 8u (zonder FP) dan naar Monsters Inc Laugh Floor rond 8u30 (zonder FP), dan Buzz Lightyear mét FP (tussen 8u15 en 9u15), Splash Mountain mét FP (tussen 9u25 en 10u25) en mijn 3de FP tussen 10u30 en 11u30 heb ik gebruikt voor Big Thunder Mountain. Alvast bedankt! :up:
-
Wij plannen de FP altijd voor 's middags. Stel 7 dwarfs en Monsters lopen uit en het wordt later dan 9:15. Wij doen de attracties zonder FP 's morgens en gebruiken de FP's dan 's middags.
Kijk maar op mijn vlog.
-
Het blijft altijd moeilijk om advies te geven en te voorspellen hoe druk het is. Wat ik altijd doe is in ieder geval FP gebruiken voor attracties die ik zeker wil doen.
De fastpasses die je hebt gereserveerd moeten lukken met die tijden want over het algemeen hoef je niet lang te wachten als je fastpass hebt. Houdt er wel rekening mee dat je van Buzz naar de andere kant vh park moet voor Splash. Een fastpass tot 10:25 betekent dat je tot die tijd (+ 5 minuten volgens mij) kan aansluiten in de fastpass rij dus je hebt best even de tijd. De ochtend gaat er helemaal van afhangen hoe snel je bij de mijntrein bent. Als je om 8:20 aankomt dan kan je er van uit gaan dat je minimaal 1,5 uur in de rij staat zonder fastpass. Voor de mijntrein moet je dus echt even je best gaan doen om te zorgen dat je als een van de eerste daar aankomt. Dat betekent dat je vroeg bij de ingang moet zijn en bij opening heel snel naar het kasteel moet lopen. Daarna op de juiste plaats bij het kasteel gaan staan en zodra de openingsshow voorbij is met de massa naar de mijntrein doorlopen.
Hier vind je een algemeen touringplan: https://www.easywdw.com/easy/magic-k...pass-priority/
Deze is duidelijker voor wat je moet doen om je mijntrein te halen en wat je op een drukke ochtend kan verwachten: https://www.easywdw.com/easy/blog/ma...e-train-32918/
Als je volgens advies hierboven besluit je fastpasses naar de middag te zetten dan is je mogelijkheid om een 4e en volgende fastpass te bemachtigen natuurlijk beperkter. Zelf houd ik daar niet zo'n rekening mee maar dat heeft er mee te maken dat ik al heel vaak geweest ben, waarschijnlijk nog vaak zal gaan en er altijd meerdere dagen ben. Dus wat nu niet gaat, komt morgen wel. Dat maakt het een heel stuk relaxter.
Maak er een leuke dag van en neem ook je rust om alles eens goed te bekijken of even lekker te eten en bij te komen.
-
Jawadde, dás nog eens een uitgebreid antwoord op mijn vraag! :up::up::up: Heb er toch enkele goei tips uit gehaald uit jullie links! Voor ons is het maar 1 dag MK dus tussendoor naar onze villa gaan is geen optie. Daar vind ik de tickets een tiiiiiikeltje te duur voor ;) Wél gaan we na het opgebruiken van de 3 FP een tempootje lager dus het is niet de bedoeling dat we door het park heen razen zonder er écht van genoten te hebben... Ik dacht ná de 3 FP ons rustig ergens op te stellen voor de parade (om hoe laat gaat deze doorgaans door trouwens)? En daarna nog wat rondwandelen en terwijl nog enkele shows/attracties mee te pikken. Welke show mét disneyfiguren is volgens jullie de mooiste en de grootste aanrader?