-
Ik ben dit jaar ook geweest op sectie 143 in het outfield. Eerst wat gegeten op het picknicgedeelte caarna op de stoelen gaan zitten. De wedstrijd die wij zagen was helaas saai, gewoon pech. De overige thuiswedstrijden later in de week waren bloedstollend. De totaalbeleving is super. Mijn kinderen vonden het ook heel leuk.
Groet
Joost
-
Seaction 143 is net aan de andere kant van het outfield, aan de linkerkant. Voor "the Beach". Daar wil ik ook eens een wedstrijdje volgen, lijkt me ook erg leuk. Over het algemeen komen dar ook iets meer homerun-ballen terecht dan aan de andere kant.
Dat de wedstrijd saai was .... ach, dat kan gebeuren. De sfeer maak je vooral zelf maar de wedstrijd is ook van belang. Een eindstand van 1-0 of 2-1 is vaak wat minder spectaculair met minder geslagen ballen, maar de spanning van de wedstrijd is dan weer anders. Mijn eerste wedstrijd dit jaar was op 22 juli, met een eindstand van 13-12 voor de Rays. Veel punten, veel honkslagen, spanning aan het eind. Leuke wedstrijd. Maar vooral ook erg lang: ruim 4 uur. Vanaf 7 uur 's avonds en dan nog in het donker naar je hotel terugrijden .... :cry: Om 11 uur belde mijn vrouwtje me om te vragen waar ik bleef ....
-
Wie de (honk)bal gooit .... AUW!!
Tsja, honkbal brengt nou eenmaal ook gevaren met zich mee. Een werper gooit een bal met snelheden oplopend tot bijna 100 mijl per uur. Als de slagman hem dan "goed" raakt, kan de werper de bal wel eens erg hard terugkrijgen.
Dat gebeurde deze week met werper Rafael Soriano van de Seattle Mariners.
http://mlb.mlb.com/images/2006/08/30/DHof2BAk.jpg
Voor een filmpje van het gebeuren klik je hier. Op die website klik je dan op "350K" achter de tekst "Soriano struck by line drive"
NB: Het gaat inmiddels beter met hem. Alleen "maar" een hersenschudding ....
-
Wedstrijd Florida Marlins - wanneer moet ik gaan?
Beste ervaren Florida-honkbal-fans,
Net aan het begin van onze vakantie eindigt het honkbalseizoen; helaas! Toch zou ik het heel leuk vinden om nog een wedstrijd mee te maken, maar heb daarover de volgende vraag: Wanneer zouden we het beste kunnen gaan?
1. Zijn alledrie de wedstrijden even belangrijk/even gezellig?
2. Onze aankomstdatum is 29 september (vrijdag) in Miami (13.30 uur 's middags). Volgens het overzicht van de Florida Marlins spelen zij op:
vrijdagavond - lijkt me een beetje vermoeiend na de vlucht;
zaterdagavond - lijkt me prima en er zijn nog veel (te veel?) kaarten te krijgen. Minpuntje misschien, dat we nog moe zijn (?) van de reis en dat het donker (eng?) is als de wedstrijd is afgelopen.
zondagmiddag - ziet er drukker uit qua kaartjes, maar lijkt ons ook wel OK. Minpuntje is misschien, dat we 2 dagen in Miami hebben, waarvan deze (2e) dag helemaal op gaat aan de wedstrijd.
Dat verhaal van de drukte qua kaartjes, baseer ik op de plaatsen die ik toegewezen krijg als ik zou bestellen.
HELP!
-
Ik denk dat ik de aangewezen persoon ben om je te beantwoorden.
1a. Zijn alledrie de wedstrijden even belangrijk? Ja en nee. Dat hangt sterk van e situatie / stand op de ranglijst op dat moment af. De MLB (Major League Baseball) is verdeeld in 2 leagues (American en National League), die elk 3 divisies (East, Central en West) hebben. Aan het einde van het "normale" seizoen gaan de kampioenen van elke divisie door naar de Play-offs, de nacompetitie. Om het aantal per League tot 4 op te krikken gaat per league het beste team dat tweede is geworden in een divisie ook door. Dat noemen ze de Wildcard. En in die Wildcard-race zijn de Marlins betrokken (kampioen in hun divisie wordt bijna zeker New York Mets). En het is dus zeer afhankelijk hoe op de door jou genoemde datums de stand in die Wildcard-race is. Maken de Marlins dan nog een kans, dan zal het erg druk zijn.
Dus iets om op dat moment even te bekijken.
1b. Zijn alledrie de wedstrijden even gezellig? Dat hangt grotendeels ook af van de stand / kansen in de wildcard-race. Daarnaast kun je er ook vanui gaan dat de zondagmiddag sowieso redelijk gevuld en gezellig zal zijn, aangezien het een middagwedstrijd is waarbij vaak veel kinderen aanwezig zijn, en de laatste wedstrijd is nou eenmaal "de laatste wedstrijd". De Marlins noemen het laatste weekend van de competitie dan ook Fan Appreciation Weekend en er is een heleboel te doen om de wedstrijd heen, wat precies kun je t.z.t. het beste even zelf bekijken op de website.
2. Welke dag? Tsja, da's ook afhankelijk van wat je zelf wilt en kunt. Je geeft al duidelijk je eigen beperkingen aan.
Vrijdagavond lijkt me inderdaad erg vermoeiend na de lange reis, de wedstrijd begint om 19.00u plaatselijke tijd, wat één uur 's nachts is in jouw hoofd, dat nog op Nederlandse tijd leeft. En met een vermoeiende reis achter de rug en een gemiddelde wedstrijdduur van een uur of drie vraag ik me af of je dan het einde van de wedstrijd gaat halen .... Maar ja, misschien is het voor jullie toch een optie, je kunt altijd op dat moment nog beslissen.
Zaterdagavond is traditioneel een goede honkbalavond. Gemiddeld wat drukker, maar ook gezelliger dan de andere avonden. Qua vermoeidheid zul je nog wel wat problemen hebben vanwege het tijdverschil, maar als je je overdag een beetje rustig houdt valt het wel mee. Als je - vanwege je schema - het liefst naar een avondwedstrijd gaat, dan lijkt deze dag de beste optie.
Zondagmiddag slaat inderdaad een behoorlijk gat in je vankantieschema. In jullie geval zou ik op die dag alleen gaan als je kids hebt, vanwege de tijd op de dag. Of als de Marlins nog op de laatste dag kans maken op een plaats in de playoffs, dan is de sfeer en spanning in het stadion uiteraard zeer leuk om mee te maken.
Houd er wel rekening mee dat het weer soms roet in het eten kan gooien. Als er een forse regenbui is wordt de wedstrijd vaak uitgesteld tot later, of onderbroken. In geval van langdurige regenval kan de wedstrijd zelfs worden afgelast, en op een andere/volgende dag worden gespeeld. Bij de laatste wedstrijden in het seizoen zal dat altijd direct de volgende dag zijn, in geval van zaterdag of zondag spelen ze dan twee wedstrijden op een dag.
Wat betreft het bestellen van kaarten, dat hoef je alleen te doen als de Marlins nog in de wildcard-race zitten, dus als er grote drukte wordt verwacht. Dus wat is daarn wijsheid? Dat hangt van jezelf af, welk risico je wilt nemen. Wil je nu al zeker zijn dat je naar de wedstrijd kunt, dan is nu bestellen het veiligst. Daar betaal je wel wat extra's voor, de bestelkosten. En je zit dan vast aan de dag waarop je gaat, moe of niet moe. Wil je ter plaatse nog beslissen of en wanneer je naar een wedstrijd gaat, koop dan aan het stadion pas een kaartje. Als er nog voldoende plaats is kun je dan ook zelf exact je plaatsen uitkiezen, vak, rij en plaats in de rij (aan het gangpad is het prettigst).
Heb ik je zo voldoende handvatten gegeven voor je keuze?
-
Michael, je bent geweldig!
Alles beantwoord en meer zelfs. Ik ga me de komende weken inlezen, zodat ik daar geen flater sla (zeg maar, juichen voor de tegenpartij ofzo?!)
Het plan: Op dit moment, doe ik nog niets. Kinderen zijn er niet, dus zowel zaterdag als zondag is een mogelijkheid. We kijken eerst aan hoe de zaterdag is qua weer. Mocht de hel losbreken, dan gaan we zondag anders zijn we zaterdag van de partij. :D
Ik heb er onwijs zin in! Het lijkt me een hele leuke belevenis.
Nogmaals bedankt voor het uitgebreide antwoord!
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phileas
Michael, je bent geweldig!
http://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/by/givemebeer.gifhttp://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/by/givemebeer.gifhttp://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/by/givemebeer.gifhttp://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/by/givemebeer.gifhttp://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/by/givemebeer.gifhttp://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/by/givemebeer.gifhttp://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/by/givemebeer.gif
O ja, neem een regencape en/of een paraplu mee, het kan wel eens hard regegen en het stadion is niet geheel overdekt.
En aangezien het buiten is, kan het ook behoorlijk warm zijn, en zonnig (overdag). Dus als je op zondag gaat: neem sunblock factoor veel mee! Of neem kaartjes in het gele gedeelte, daar zit je redelijk veilig. Het gele deel (Club Zone A) heeft ook "airco": koude lucht wordt naar beneden geblazen. En er is bediening voor drankjes en zo. Kost wel $40 per kaartje .... Ik heb daar in 1998 gezeten, in vak 249 of 250.
http://mlb.mlb.com/fla/images/ticket...rt_580x525.gif
-
Re: @michael66
Afgelopen zondag zijn wij weer thuis gekomen na een fantastische vakantie. Op zondag 10 september zijn wij zoals eerder besproken afgereisd naar het Bilmar Resort waar we nog niet in mochten checken maar wel onze koffers in bewaring mochten geven. Meteen weer de auto in op weg naar Tropicana Field. Daar aangekomen trof je op de parkeerplaats meteen de rokende bbq's aan.
Met behulp van de vele aanwezige stewards waren kaartjes snel aangeschaft. Ik koos voor sectie 115 ter hoogte van honk drie. Ik was bang dat de goedkope kaartjes van 8 dollar te ver van de actie af zouden zijn maar niets is minder waar. Het allereerste dat mij opviel toen ik de tribune betrad was dat het geheel kleiner was dan ik verwacht had. Zelfs vanaf de goedkoopste plaatsen valt het spel goed te volgen.
Kwa catering kan menig europees sportstadion hier iets van leren. Werkelijk alles is verkrijgbaar in de categorie 3 V's (vlees, vet en veel) Gevolg is dat echt iedereen om je heen de gehele wedsrijd loopt te schransen. Bij het betreden van de sectie kreeg ik het idee dat wij een kaartje hadden gekocht voor de 70+ sectie. Zeer grappig. Vooral het kwartet dat direct voor ons zat. De gehele wedstrijd werd er eigenlijk niet gecommuniceerd met elkaar maar zodra de aanvalstune werd gezet en het publiek diende te antwoorden met "Charge!!" werd oma verschrikkelijk fanatiek en schreeuwde ze het zo hard uit dat ik toch wel hoopte dat ze de kukident niet vergeten was aangezien iemand vijf rijen beneden dan toch nog iets onplezierigs in zijn/haar nek mocht verwachten.
De eerste honkbalwedstrijd die ik ooit live gezien heb dus ik kan niet zeggen dat ik al te veel kennis heb van het spelletje maar ik heb mij prima vermaakt. Binnen enkele innings enkele home runs mogen bewonderen, enkele vangballen en een dubbelspel. Naar mijn idee pitchte de werper (Sato??)van de Rays niet al te sterk waardoor ze al snel in de problemen kwamen na aanvankelijk de leiding genomen te hebben. Na de vijfde inning stond het 3-6 voor de A's waarna de Rays nog goed trachten terug te komen. Dit lukte aanvankelijk goed maar de A's wonnen uiteindelijk met 7-9.
Conclusie: fantastische dag uit, heerlijk veel gegeten (een jumbo hotdog hoort hier uiteraard bij), we zaten in de lucky section waardoor we een gratis lunch wonnen bij het hardrock hotel seminole (ofzoiets), dit tot grote vreugde van de vele bejaarden. Helaas geen winstpartij.
Een absolute aanrader en in ieder geval ook zeker de rit vanuit Orlando waard mocht je een dag op en neer willen.
Michael66 bedankt voor de vele info mede namens mijn vrouw. Je zal het niet geloven maar zij stond nog wel het hardst "charge!" te schreeuwen van de gehele sectie om elke keer in lachen uit te barsten.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Marco Tiel
het publiek diende te antwoorden met "Charge!!" werd oma verschrikkelijk fanatiek en schreeuwde ze het zo hard uit dat ik toch wel hoopte dat ze de kukident niet vergeten was aangezien iemand vijf rijen beneden dan toch nog iets onplezierigs in zijn/haar nek mocht verwachten.
Michael66 bedankt voor de vele info mede namens mijn vrouw. Je zal het niet geloven maar zij stond nog wel het hardst "charge!" te schreeuwen van de gehele sectie om elke keer in lachen uit te barsten.
Hoi Marco,
Een leuk verhaal, maar zit er een link in beide stukjes hierboven? :lol:
Grz
Dr. Phlox
-
#-o ](*,)
haha, ik moet je teleurstellen. het verschil in leeftijd tussen mijn vrouw en de schreeuwende oma bedroeg toch zeker 50 jaar. Deze ochtend heb ik mijn vrouw haar tanden nog zien poetsen. Ik ben er toch wel vrij zeker van dat ze me niet al 6 jaar voor de gek loopt t houden
-
Hoi Marco,
Ben blij dat het een leuke belevenis voor jullie is geweest.
De werper die je bedoeld is waarschijnlijk Jae Seo (spreek uit: Jay So). Een hele leuke, energieke en best goede werper uit Korea. Grappig mannetje, altijd in voor een geintje. Helaas heeft hij dit jaar veel tegenslag als hij aan de beurt was om de wedstrijd te gooien, want telkens kreeg hij erg weinig support van de slagploeg en werden er dus weinig punten door de Devil Rays gescoord. Dan verlies je vaak en in zijn geval 11 keer, tegen maar drie winstpatijen.
De jumbo-hotdog heet een Footlong, genoemd naar de lengte van het ding van ongeveer 30 centimeter, 1 foot. Geserveerd in een bakje dat je doormidden kunt breken, zodat je hem makkelijker kunt eten of delen met een mede-slachtoffer. Op zich valt de hotdog nog wel mee, maar als je ziet wat die amerikanen er allemaal aan sauzen en andere "meuk" op doen ....
Ziehier het verschil met een gewone hotdog:
http://img138.imageshack.us/img138/5...21c3346sp5.jpg
-
Re: @michael66 (vragen en tips over Baseball)
eehhmm.... Zoals je weet snap ik van Baseball helemaal niets, nu ik ben in december in Orlando... en ik wil toch eens daar iets gaan zien, misschien ga ik het dan snappen en misschien zelf wel leuk vinden...
Michael??? ... Wordt er eigenlijk wel gespeeld rond die dagen??
-
Nee, geen baseball in december. Gisteren waren de laatste wedstrijden van het "normale" seizoen, en morgen beginnen de play offs. Eind oktober zijn dan de World Series, de finalewedstrijden om het kampioenschap.
Mocht je naar Arizona gaan, dan is daar wel een minor-league competitie aan de gang, de Arizona Fall League. Maar die duurt ook maar tot medio november.
Misschien dat je lokaal nog wat aan (jeugd)honkbal kunt vinden, gewoon eventjes bij de tourist-info in de plaats waar je verblijft informeren.
-
Rays @ Disney: 15-17 mei 2007
De Devil Rays spelen in mei 3 wedstrijden in Orlando, tegen de Texas Rangers.
http://img510.imageshack.us/img510/5...34565a0sa0.jpg
-
Re: Rays @ Disney: 15-17 mei 2007
Dan sluiten wij ons aan bij het team.
Zondag vanuit St Petersburg naar de wedstrijd tegen Oakland A's in St Petersburg en daarna vanuit Kissimmee naar het Disney Stadium.
Ben je ook nog achter de reden van de verplaatste thuiswedstrijd gekomen? (commercieel belang?)
groet
Arno
-
Citaat:
arnovdb
Ben je ook nog achter de reden van de verplaatste thuiswedstrijd gekomen? (commercieel belang?)
Natuurlijk is het commercieel belang. Duh!!:shock:
Officieel noemen ze het "reaching out to the central Florida region", maar het gaat uiteraard om de centen die de toeschouwers meebrengen. En helemaal niet toevallig gaat het om de serie tegen Texas Rangers, die het afgelopen seizoen het slechts bezoch werd in St. Petersburg. Dus een echt risico nemen ze hier niet mee. En uiteraard telt ook mee dat het nog in het begin van het seizoen is, waarmee ze voorkomen dat de fans in de Tampa-area boos worden over de verplaatsing. In die tijd staat er toch nog niets op het spel.
Maar ja, zo begon het ook ooit met de Montreal Expo's; die gingen eerst af en toe een wedstrijdje elders spelen (vooral in/op Puero Rico) en imiddels zijn ze verhuist en heten ze de Washington Nationals ....:-$
-
Ik heb ooik nog wel wat vragen.
Wij willen eind April naar een wedstrijd van de Devil Rays. Misschien na een dagje Busch Gardens want we zitten in Orlando of misschien op een andere dag want anders word het een te drukke dag.
Ze spelen in de tijd dat wij er zitten 7 keer thuis dus het zal vast wel lukken om daar ter plekke een kaartje te kopen want het is nog vroeg in het seizoen. Maar ze spelen ook 2 keer tegen de Yankees en das toch wel leuk om heen te gaan alleen ben ik bang dat dat uitverkocht zal zijn want de Yankees is toch zo'n beetje het Barcelona van Amerika? Niet qua reslutaten maar meer qua uitstraling. Want volgens mij is het heel moeilijk om aan kaarten te komen voor een thuiswedstrijd van de Yankees maar of dat bij een uitwedstrijd ook zo is?
Weet iemand hoe laat de wedstrijden meestal beginnen zo doordeweeks? Op de site kan ik dat niet terugvinden. Is wel fijn om te weten omdat we in Orlando zitten en dus nog 1,5 uur terug moeten. Ook qua prijzen kan ik nix vinden maar dat zal niet zo duur zijn. Dollar of 10 de goedkoopste ofzo.
-
Citaat:
Orangedevil
Wij willen eind April naar een wedstrijd van de Devil Rays. Misschien na een dagje Busch Gardens want we zitten in Orlando of misschien op een andere dag want anders word het een te drukke dag.
Wordt vooral een lange dag. Wedstrijd start iets na 19.00u en duurt minimaal 3 uur. Dan nog vanaf ht parkeerterrein zien te komen (zeker bij drukke wedstrijden kan dat eventjes duren), de 275/375 op zien te komen en nog zeker anderhalf uur rijden naar Orlando. Reken er maar op dat je pas rond 01.00u of later "thuis" bent.
Citaat:
Orangedevil
Ze spelen in de tijd dat wij er zitten 7 keer thuis dus het zal vast wel lukken om daar ter plekke een kaartje te kopen want het is nog vroeg in het seizoen. Maar ze spelen ook 2 keer tegen de Yankees en das toch wel leuk om heen te gaan alleen ben ik bang dat dat uitverkocht zal zijn want de Yankees is toch zo'n beetje het Barcelona van Amerika? Niet qua reslutaten maar meer qua uitstraling. Want volgens mij is het heel moeilijk om aan kaarten te komen voor een thuiswedstrijd van de Yankees maar of dat bij een uitwedstrijd ook zo is?
Als eerste je laatste opmerking: de Yankees met Barcelona vergelijken gaat enigzins mank. Maar de Yankees zijn inderdaad wel het meest populaire team in de VS, op korte afstand gevolgd door de Boston Red Sox. Dan zijn ook de teams met veruit de grootste "payroll".
Als de Yankees "uit" spelen, zijn er meestal toch enorm veel Yankees-fans. Bij de Devil Rays zels vaak meer dan Rays-fans. Dus "uit" spelen ze toch een beetje een thuiswedstrijd.
De kans dat de wedstrijd uitverkocht is? Nihil! Vorig jaar was er één wedstrijd geheel uitverkocht: op Opening Day tegen de Orioles waren er 40.199 toeschouwers. Tegen de Yankees waren er gemiddeld (over 9 thuiswedstrijden) 27.387, minimaal 17.059 (3 mei) en maximaal 34.787 (8 juli). Het zijn daarmee wel de drukst bezochte wedstrijden in Tropicana Field. Dus als je zeker wilt zijn van een bepaalde plaats is het wel handig als je een (paar) dag(en) vantevoren (als je toch in de buurt bent) alvast een ticket haalt. Als de plaats je niet zoveel uitmaakt, dan koop je je tickets gewoon vlak voor de wedstrijd.
http://img395.imageshack.us/img395/8079/draysws6.jpg
Overigens: het is wel gaaf om de Yankees een keertje te zien spelen. Met absolute topspelers als Derek Jeter, Alex "A-Rod" Rodriguez, Hideki "Godzilla" Matsui, Jorge Posada en nog veel meer topspelers.
Citaat:
Orangedevil
Weet iemand hoe laat de wedstrijden meestal beginnen zo doordeweeks? Op de site kan ik dat niet terugvinden. Is wel fijn om te weten omdat we in Orlando zitten en dus nog 1,5 uur terug moeten.
Ja, dat weet ik (zo ongeveer), alhoewel er no geen vaste tijden zijn vastgesteld. Vorig jaar was de begintijd meestal 7.05pm of een minuut of tien later, afhankelijk van of en welke televisiezender de wedstrijd uitzond.
Dit jaar is de verwachting dat de standaard-starttijd 7.15pm wordt. In een enkel geval (laatste wedstrijd in een serie tegen een team) kan ded startijd naar 1.15pm worden opgeschoven, maar dat zal vanwege minder bezoekers niet zo vaak voorkomen.
Houd in ieder geval het schedule even in de gaten, zodra de starttijden bekend zijn staan se daar in.
Citaat:
Orangedevil
Ook qua prijzen kan ik nix vinden maar dat zal niet zo duur zijn. Dollar of 10 de goedkoopste ofzo.
Hier vind je de eerste aankondiging m.b.t. de ticketprijzen in 2007. De verkoop van losse tickets is nog niet gestart, dat zal waarschijnlijk pas eind feb./begin maart zijn.
Nog meer vragen?
-
Nog wat statistieken over toeschouwersaantallen in 2006 bij de Devil Rays:
Klik op het plaatje vooreen groter exemplaar (3,9mb)
http://img402.imageshack.us/img402/1772/dray2awc1.jpg
http://img104.imageshack.us/img104/3893/dray3aui2.jpg
Die uitschieter op maandag was op Opening Day, de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Da's traditioneel een zeer drukke dag, maar geeft dus wel een vertekend beeld van de drukte op die dag. Overigens zijn er niet veel wedstrijden op maandag (=rust- c.q. reisdag).
http://img510.imageshack.us/img510/2180/dray4awu3.jpg
Hier kun je o.a. zien dat het gemiddeld aantal toeschouwers bij thuiswedstrijden (16.902) een stuk lager ligt dan bij uitwedstrijden (28.617).
Absoluut dieptepunt was een wedstrijd tegen de Texas Rangers, met 7.147 toeschouwers. Dan is Tropicana Field echt heel erg leeg en sfeerloos. In 2007 worden dan ook drie wedstrijden tegen de Rangers verplaatst naar Orlando's/Disney's Wide World of Sports, zogenaamd om de binding met de supporters in de midden-Florida regio te versterken. Ook wel leuk voor de toeristen daar. "The Ballpark" heeft 9.500 plaatsen, en ik verwacht dat die wel uitverkocht raken.
-
Michael,
Als ze in Orlando spelen.
Hoeveel tijd ben je dan kwijt als je een wedstrijd wilt bezoeken.
Spelen ze sávonds of overdag.
Wellicht is dit iets voor mij.
Maar ik moet natuurlijk ook aan mijn vrouwtjes denken......
Pascal
-
Hmm, 15 en 16 mei zijn wij in ieder geval in Orlando.
Ik weet dat het mijn vriend een fantastische ervaring lijkt om een Amerikaanse sportwedstrijd te zien.
Waar kun je daarvoor kaartjes bestellen?
-
Ah, ik heb het al gevonden. Vanaf 17 februari zijn de kaartjes te koop via ticketmaster.com en de wedstrijd begint om 7.10 pm. Vanavond maar eens aan m'n vriend vragen, maar die vindt het vast een goed idee :)
-
Michael........
Uhhhhh, kijkend naar jouw grafiekje lees ik dat op 10 september circa 21 duizend toeschouwers aanwezig waren........... Geloof me.............. ik heb veel stadions met allerlei evenementen van binnen gezien en heb het idee dat ik wel aardig kan schatten hoeveel mensen aanwezig zijn...maarre....ik schat dat ik dan een kleine 15 duizend over het hoofd heb gezien:???:
De toko was vrij leeg die dag. Tellen ze ook de gratis ter beschikking gestelde kaarten mee ofzo??
-
Citaat:
Dat noem ik nou nog eens een uitgebreid en deskundig antwoord !!!
Daarom stel ik de vragen ook hier:p
Citaat:
Wordt vooral een lange dag. Wedstrijd start iets na 19.00u en duurt minimaal 3 uur. Dan nog vanaf ht parkeerterrein zien te komen (zeker bij drukke wedstrijden kan dat eventjes duren), de 275/375 op zien te komen en nog zeker anderhalf uur rijden naar Orlando. Reken er maar op dat je pas rond 01.00u of later "thuis" bent.
Ja het zal dan wel een drukke dag worden dus we doen Busch Gardens en de wedstrijd apart .We rijden wel 2 keer naar Tampa. Rond een uur of 1 thuis ofzo is niet zo erg.
Citaat:
Als eerste je laatste opmerking: de Yankees met Barcelona vergelijken gaat enigzins mank. Maar de Yankees zijn inderdaad wel het meest populaire team in de VS, op korte afstand gevolgd door de Boston Red Sox. Dan zijn ook de teams met veruit de grootste "payroll".
Als de Yankees "uit" spelen, zijn er meestal toch enorm veel Yankees-fans. Bij de Devil Rays zels vaak meer dan Rays-fans. Dus "uit" spelen ze toch een beetje een thuiswedstrijd.
De kans dat de wedstrijd uitverkocht is? Nihil! Vorig jaar was er één wedstrijd geheel uitverkocht: op Opening Day tegen de Orioles waren er 40.199 toeschouwers. Tegen de Yankees waren er gemiddeld (over 9 thuiswedstrijden) 27.387, minimaal 17.059 (3 mei) en maximaal 34.787 (8 juli). Het zijn daarmee wel de drukst bezochte wedstrijden in Tropicana Field. Dus als je zeker wilt zijn van een bepaalde plaats is het wel handig als je een (paar) dag(en) vantevoren (als je toch in de buurt bent) alvast een ticket haalt. Als de plaats je niet zoveel uitmaakt, dan koop je je tickets gewoon vlak voor de wedstrijd.
Met Barcelona bedoel ik een beetje dat veel mensen het een mooie club vinden, maar ik had ook Liverpool ofzo op kunnen noemen. Is wel fijn dat het bijna nooit uitverkocht is ,dan kunnen we ter plekke gewoon een kaartje kopen. Dat hebben we trouwens bij de vorige 3 sportwedstrijden ook gedaan. Marlins(honkbal),Dolphins(Football) en bij de Magic(Basketbal). Bij de Marlins was het echt maar voor 30 % vol. Bij de dolphins hadden we wel geluk omdat het bijna vol zat vanwege het afscheid van Dan Marino. Bij de Magic zijn we er al s'middags heen gereden omdat er bij het basketballen er niet veel inkunnen.
Citaat:
Ja, dat weet ik (zo ongeveer), alhoewel er no geen vaste tijden zijn vastgesteld. Vorig jaar was de begintijd meestal 7.05pm of een minuut of tien later, afhankelijk van of en welke televisiezender de wedstrijd uitzond.
Dit jaar is de verwachting dat de standaard-starttijd 7.15pm wordt. In een enkel geval (laatste wedstrijd in een serie tegen een team) kan ded startijd naar 1.15pm worden opgeschoven, maar dat zal vanwege minder bezoekers niet zo vaak voorkomen.
Houd in ieder geval het
schedule even in de gaten, zodra de starttijden bekend zijn staan se daar in.
Iets na 7en is wel een mooie tijd. Das beter dan rond 9 uur.
[/quote]
Hier kun je o.a. zien dat het gemiddeld aantal toeschouwers bij thuiswedstrijden (16.902) een stuk lager ligt dan bij uitwedstrijden (28.617).
Absoluut dieptepunt was een wedstrijd tegen de Texas Rangers, met 7.147 toeschouwers. Dan is Tropicana Field echt heel erg leeg en sfeerloos. In 2007 worden dan ook drie wedstrijden tegen de Rangers verplaatst naar Orlando's/Disney's Wide World of Sports, zogenaamd om de binding met de supporters in de midden-Florida regio te versterken. Ook wel leuk voor de toeristen daar. "The Ballpark" heeft 9.500 plaatsen, en ik verwacht dat die wel uitverkocht raken.
[/quote]
Ik ben benieuwd wanneer ze dan in Orlando spelen is wel leuk voor de mensen die er dan zitten.
Ik heb ook nog zitten kijken voor andere sportwedstrijden. De voorkeur had ijshockey omdat dat 1 van de 4 hoofdsporten is die we nog niet bezocht hebben. Maar het gewone seizoen is volgens mij begin april al afgelopen en wat erna gebeurd is nog niet te vinden bovendien als bv. Tampa Bay de play offs haalt dan zullen die wedstrijden wel populair zijn.
Datzelfde is met basketballen. De Orlando Magic spelen hun laatste wedstrijd ergens in april. Dus das een beetje hetzelfde als met Ijshockey.
Verder is er geen American Football.
-
Citaat:
Marco Tiel
Michael........
Uhhhhh, kijkend naar jouw grafiekje lees ik dat op 10 september circa 21 duizend toeschouwers aanwezig waren........... Geloof me.............. ik heb veel stadions met allerlei evenementen van binnen gezien en heb het idee dat ik wel aardig kan schatten hoeveel mensen aanwezig zijn...maarre....ik schat dat ik dan een kleine 15 duizend over het hoofd heb gezien:???:
De toko was vrij leeg die dag. Tellen ze ook de gratis ter beschikking gestelde kaarten mee ofzo??
Volgens officiële opgave waren er die dag 16.791 toeschouwers. Waarop ze die cijfers baseren weet ik niet, waarschijnlijk op de opgave vanuit de organisatie zelf.
-
Seizoenkaarthouders die niet komen opdagen, worden in NL altijd meegeteld bij de toeschouwersaantallen.
Ik neem aan daar ook.
gr
Arno
-
Citaat:
arnovdb
Seizoenkaarthouders die niet komen opdagen, worden in NL altijd meegeteld bij de toeschouwersaantallen.
Ik neem aan daar ook.
Vast wel. Ze noemen het dan wel "attendance", maar het zou eigenlijk "# of sold tickets" moeten zijn.
Whatever. Ik kan gewoon iedereen aanraden eens tot de "attendance" te gaan behoren, want het bijwonen van een wedstrijd is echt een belevenis.
Ik ga dit jaar op 4 en 5 augustus twee wedstrijden tegen de Baltimore Orioles bekijken ... eh .... BELEVEN!
Wie gaat er mee?
-
Info van de St. Petersburg Times:
Citaat:
Tickets for the May 15-17 series at Disney go on sale Feb. 17, a week before Trop single-game sales launch.
De eigen website van de Rays:
Citaat:
Tickets will go on sale Saturday, Feb. 17 at Ticketmaster outlets and via the Devil Rays official website at
www.devilrays.com. All fans attending the games in Orlando will receive a voucher for a ticket to one of the remaining weekend games at Tropicana Field next season.
-
Ik zie net op SI.com dat het aantal toeschouwers op WWoS uitgebreid kan worden tot 13.000:
Citaat:
Tomorrowland?
Seeking to broaden its fan base (and, say some, scout out a potential relocation locale), the team will play a three-game series against the Rangers on May 15-17 at Disney's Wide World of Sports complex near Orlando. The facility can be temporarily expanded to only about 13,000 seats, but in six games at The Trop in 2006, the average TB-Texas draw was 8,241.
-
Tickets reserveren Devil Rays mei 2007?
In mei (3 en 4) willen wij naar een wedstrijd gaan van Devil Rays. Zij spelen dan thuis tegen de Twins.
Is het aan te raden dat wij tickets reserveren van te voren of kunnen we er gewoon ruim van te voren heen gaan (zoals we al gelezen hadden op dit forum van Michael66!) .
Tot nu toe is het niet mogelijk om te reserveren op de officiële site van Devil Rays.
Eerlijk gezegd lijkt het ons ook niet nodig, daar het niet zo'n "hoogste niveau" (sorry, weet niet hoe ik het moet omschrijven) wedstrijd is. Maar toch voor de zekerheid.......
Groeten, Yvonne
-
Re: Tickets reserveren Devil Rays mei 2007?
Gewoon op de dag zelf bij het loket tickets kopen! Ik verwacht zeker niet dat het dan erg druk wordt. En je hoeft niet eens heel erg ver van tevoren te gaan, tenzij t.z.t. blijkt dat er een gewilde giveaway is en je die zeker wilt hebben.
Veel plezier!!
-
Nou dat komt mooi uit. Bedankt!
Misschien rare vraag, maar kunnen we van te voren te weten komen of er zo'n giveaway is?
Gr. Yvonne
-
Hallo
Wie is er wel eens in het Disney Ballpark geweest?
Ik ben benieuwd waar de plaatsen `Upper Level Reserve - Ob. View` precies liggen.
Op de map kan ik niet direct bepalen waar ze zijn
http://adisneyworldsports.disney.go....rkBravesST.pdf
Nav mailverkeer met DWWofS weet ik wel dat het genummerde plaatsen zijn
groet
Arno
-
Kun je het ook niet op deze vinden? http://adisneyworldsports.disney.go....atingChart.pdf
Upper Level Reserve - First 2 rows - $42.00
Upper Level Reserve - Rows 3+ - $35
Upper Level Reserve - Ob. View - $15
Volgens mij staat Ob. View voor Obstructed View. Beperkt zicht dus (ergens achter een paal oid). Vandaar ook de prijsverschillen...
Hier een recensie van het park: http://www.ballparkwatch.com/visits/...ck_stadium.htm
-
Citaat:
yss
Misschien rare vraag, maar kunnen we van te voren te weten komen of er zo'n giveaway is?
Als je in het schedule kijkt, zie bij sommige dagen al een klein vierkantje met een T erin staan. Dat is voor het online bestellen van tickets (via Ticketbox). In de loop van de tijd zul je naast/onder dat T-vakje steeds meer vakjes met een sterretje erin gaan zien. Als je op die vakjes klikt krijg je in een popup-schermpje te zien wat de giveaway op die dag is. Meestal komt er in het schedule-scherm ook een link aan d linkerkant te staan die "Promotions & Giveaways" heet, waarmee je naar een pagina gaat waar alle speciale ticket-aanbiedingen en giveaways staan voor het hele seizoen.
Op dit moment is er nog niets van bekend. Ik hou het wel in de gaten en plaats hier wel weer eens wat als er meer bekend wordt gemaakt.
NB: Als je op zondag gaat (middagwedstrijd) is er bijna altijd wel een giveaway. "Nadeel" is dan bijna altijd dat die alleen voor kids < 14 jaar is, want zondag is family+kids-dag. Maar ik zie dat jullie op een donderdag/vrijdag gaan. Soms is er op die dagen ook iets, en dan ook voor volwassenen.
-
Bericht op rays site: http://tampabay.devilrays.mlb.com/ne...t=.jsp&c_id=tb
Geen idee hoe druk het gaat worden ....
-
Vandaag de kaartjes gekocht, na eerst enkele dagen problemen met Ticketmaster: De gewenste prijsklasse lukte niet. Ticketmaster kwam automatisch met de duurste kaartjes.
We hebben nu uiteindelijk wel wat we willen:
Dinsdag 15 mei 2007
Upper level row J seats 8-10 Section 214.
Recht achter de thuisplaat.
Wie volgt?
Groet
Arno
-
Hallo Michael,
Zoals je al zei, er is nu wat meer bekend betr. de Giveaways: bij 4 mei staat er wat bij:
May 4 vs. Oakland - 7:10 PM
Green Lei
First 7,500 fans
Tampa Bay Beach Night
Weet jij toevallig zo wat dit (Tampa Bay Beach Night) inhoud? Op de site kon ik het niet vinden.....
Bedankt alvast.
Gr. Yvonne
-
Citaat:
arnovdb
Vandaag de kaartjes gekocht, na eerst enkele dagen problemen met Ticketmaster: De gewenste prijsklasse lukte niet. Ticketmaster kwam automatisch met de duurste kaartjes.
We hebben nu uiteindelijk wel wat we willen:
Dinsdag 15 mei 2007
Upper level row J seats 8-10 Section 214.
Recht achter de thuisplaat.
Ben zo jaloers .... !!!! Ik wil ook! Moet nog wachten tot augustus ....
Nadeel van de wedstrijden in Orlando is trouwens dat er inder "om de wedstrijd heen"te doen is. Tropicana Field in St. Petersburg heeft inmiddels een heleboel leuke dingen in de catacomben, zoals interactieve spellen, eettentjes en zo. Hoe dat in WDW wordt is nog een afwachten, maar dat zal wel los lopen ....
-
Lei - A Polynesian garland of flowers, shells or feathers worn round the neck, often given as a symbol of welcome or affection. (Da's de enige vertaling die ik kan vinden)
Tampa Bay Beach Night = ..... geen idee! Komt binnenkort wel een uitleg bij op de site.